Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grappig.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

linlin schreef:heb je je stoplichie al op de juiste kleur gezet?
Stoplichie? Wat een taal uit jouw mond :mrgreen:
Ja, hij staat goed. Wat mij betreft. En ik geloof dat Daan het één en ander uit te leggen heeft ;)
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Juist daarom zei ik al dat Scar een hulphond is,en dus op veel meer plaatsen aanwezig mag zijn als onze gewone honden.
Ik vind normale huishonden,laten we ze dan maar zo even noemen, horen niet op een schoolplein geen grote en geen kleine honden.
Een hond is een hond
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Marion.

chrico schreef:Daarbij heeft Scar op zo een moment een bekende jas aan, dus iedereen weet dat hij aan het werk is. De kinderhanden vliegen je dan voorbij en zijn enige manier om te kennen t egeven dat hij niet gestoord wil worden tijdens zijn werk is door te blaffen of te grommen.
Ik leg uit waarom hij dat doet en leg ook uit dat als hij hier niet op getraind was, het kind zijn vingers wel eens kwijt had kunnen zijn. Ouders zie je kijken alsof er water brand dan, maar hebben het grootste commentaar als er wat gebeurd.
Mijn kinderen zullen nooit zomaar een hond aaien zonder te vragen dus al helemaal geen hond die alleen ligt ergens. Dat heet opvoeding. Iedereen kan het zijn kind leren.
Zo. En nu de rest weer :twisted:
Mooi verwoord. En hoe waar!
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Marion. schreef:
of moet ik ook een stoplichie in m'n onderschrift installeren :? ?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

linlin schreef:
Marion. schreef:
Nee een vliegtuigie :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

linlin schreef:of moet ik ook een stoplichie in m'n onderschrift installeren :? ?
Weet je wat? Mag je lekker helemaal zelf beslissen :twisted:
linlin

Rataplan schreef:
linlin schreef:
Marion. schreef:
Nee een vliegtuigie :mrgreen:
ja! skyhigh of goingdown, algelang mijn humeur :mrgreen: .

da's veel leuker dan een stoplichie :tong:
Paulin
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Paulin »

Bij een schoolplein lopen kinderen, maar bij bijvoorbeeld een supermarkt ook. Leggen jullie je hond wel eens bij een supermarkt aan zo'n hondenhaakje als je even snel iets nodig hebt?
Marion.

linlin schreef:ja! skyhigh of goingdown, algelang mijn humeur :mrgreen: .
da's veel leuker dan een stoplichie :tong:
Je mag er een nachtje over denken hoor. Ben benieuwd met wat voor origineels je komt.

Intussen zou ik het wel eens leuk vinden als Daan gewoon reageert op wat ik zeg/beweer/denk over haar uitlatingen. Ik quote nog maar eens een keer. Misschien ziet ze me over het hoofd:
Marion. schreef:
Daan schreef:Die horen niet op schoolpleinen rond te rennen, als de school uitgaat.
Begrijpend leren lezen Daan?
Volgens mij heeft Whera heel duidelijk gezegd dat Scar niet op het schoolplein ligt/komt. :?
Kinderen horen niet om een hond rond te rennen die ergens aan een hek ligt...
linlin

Paulin schreef:Bij een schoolplein lopen kinderen, maar bij bijvoorbeeld een supermarkt ook. Leggen jullie je hond wel eens bij een supermarkt aan zo'n hondenhaakje als je even snel iets nodig hebt?
ben je betoeterd. ik wil ze graag in het oog hebben, althans wel daar waar mensen zijn.

in de buurt van schoolpleintjes waag ik me niet. zeker als er een meute koters rondgilt. dat heeft een slechte uitwerking op lin. en ook op de mormels. dan krijgen de kinders iets te veel aanschouwelijk onderwijs dan de ouders aankunnen. :twisted:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Paulin schreef:Bij een schoolplein lopen kinderen, maar bij bijvoorbeeld een supermarkt ook. Leggen jullie je hond wel eens bij een supermarkt aan zo'n hondenhaakje als je even snel iets nodig hebt?
Als ik even snel iets nodig heb . leg ik Zoë ook vast voor een winkel of supermarkt . Maar ik weet wel dat ze niet gromt of bijt als ze benaderd wordt .
Afbeelding
Woody
Actief

Ongelezen bericht door Woody »

t moet gewoon gevraagd worden of je de hond kan aaien of niet, is n stukje opvoeding. en als scar blaft of gromt is hij gevaarlijk en bij n klein hondje vind 'men'het grappig :? :roll: :roll:
Sonja
Marion.

Ik leg mijn hond nergens aan een hek of haak. Dat is niet nodig. Als ik boodschappen ga doen is Pieter met de hondjes aan het lopen. Als Pieter door de week boodschappen moet doen is hij hooguit een kwartiertje weg, en zolang kunnen onze honden wel alleen blijven.
Ik heb wel eens dat een meute kinderen 0 die voor de gymles naar de sporthal gaan - aan de overkant lopen. De meeste kinderen komen gillend en schreeuwen aanlopen. Vragen dan keurig of ze even mogen aaien. Uiteraard vind ik dat dan goed.
Er komen ook kinderen gillend naar ons toe, en de grijpgrage handjes hebben de hele hond al gevoeld voordat ze naar mij kijken. Dan ga ik dus die kids uitgebreid vertellen wat er allemaal kan gebeuren met een hond die iets minder vriendelijk is. Dat vertel ik dan overigens hard genoeg, zodat ook juf het hoort.
Overigens komt die laatste situatie in deze streek heel wat minder voor. Gelukkig maar ;)
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

chrico schreef:Daarbij heeft Scar op zo een moment een bekende jas aan, dus iedereen weet dat hij aan het werk is. De kinderhanden vliegen je dan voorbij en zijn enige manier om te kennen t egeven dat hij niet gestoord wil worden tijdens zijn werk is door te blaffen of te grommen.
Ik leg uit waarom hij dat doet en leg ook uit dat als hij hier niet op getraind was, het kind zijn vingers wel eens kwijt had kunnen zijn. Ouders zie je kijken alsof er water brand dan, maar hebben het grootste commentaar als er wat gebeurd.
Is het niet verstandiger dat jij aan de kinderen te kennen geeft om Scar niet te aaien?? Ik kan me goed voorstellen dat ouders "kijken alsof er water brand" als een dog tegen hun kind gromt of blaft. Ik zou er zelf ook van schrikken, het is een onbekende hond en ook nog met een hulphondenjasje aan.....dan verwacht je helemaal niet dat zo'n hond zo reageert.
Een hulphond hoort sociaal te zijn en zeker niet te grommen/blaffen naar kinderen.
Ik ben het helemaal met je eens dat ouders hun kinderen hierin moeten opvoeden maar hun reactie vind ik meer dan begrijpelijk.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Nee ,Zelfs mijn fiets laat ik niet onbeheerd staan
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Daan schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Diesel vaak meeneem naar school, maar dan laat ik hem niet zonder (volwassen) toezicht buiten liggen.
Er waren ook een paar ouders die hun honden los over het plein lieten rennen.
Leuk hoor van die wollige sociale hondjes.
Tot je erachter komt dat er kinderen zijn die het schoolgebouw niet meer uit durven.
Ik ben dan wel Daan niet, maar Marion, om even je ergernisje wel te nemen, volgens mij heeft Daan het over deze hondjes die bij haar over het schoolplein rennen, niet over Scar.
Kan je ook terug lezen op pagina 4.
Linlin reageert op deze opmerking van Daan, waarop Daan zegt dat hondjes niet los over het schoolplein horen te rennen. Deze hondjes, niet Scar, dacht ik zo....
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Sandro schreef:
Is het niet verstandiger dat jij aan de kinderen te kennen geeft om Scar niet te aaien?? Ik kan me goed voorstellen dat ouders "kijken alsof er water brand" als een dog tegen hun kind gromt of blaft. Ik zou er zelf ook van schrikken, het is een onbekende hond en ook nog met een hulphondenjasje aan.....dan verwacht je helemaal niet dat zo'n hond zo reageert.
Een hulphond hoort sociaal te zijn en zeker niet te grommen/blaffen naar kinderen.
Ik ben het helemaal met je eens dat ouders hun kinderen hierin moeten opvoeden maar hun reactie vind ik meer dan begrijpelijk.
Een paar keer per jaar ben ik met Scar op school en leg uit over het hoe en wat van een hulphond zodat kinderen weten dat ze niet mogen aaien.
ALs kinderen van achter aaien of weet ik het wat doen en ik zie ze niet zal Scar toch aan moeten geven dat er wat aan de hand is. Omdraaien is niet mijn sterkste vak, vandaar dat dit hem zo aangeleerd is. Ik kan aan zijn grom of blaf horen wat er aan de hand is. Hoe moet hij me anders iets duidelijk maken?
Kinderen grijpen zonder dat je het weet soms zomaar je hond vast en ouders vinden dat nog grappig ook of laten bewust hun kind naar ons toekomen. Als men het vraagt zeg ik ook dat ze Scar niet mogen aaien vanwege het werk dat hij doet en ouders vinden dat nog onzin ook omdat ik zelf kinderen heb en ze mijn dochter ook wel eens met hem zien lopen en dan mag het wel.
In al die jaren dat ik Scar heb heeft hij nog nooit iemand zomaar gebeten en al helemaal geen kind ondanks situaties dat hij bij wijze van, van mij van zich af had mogen bijten.
Ik blijf erbij dat ouders hun kinderen gewoon goed moeten voorlichten wat het gevaar is/kan zijn van zomaar een hond aaien zonder vragen.
Laatst gewijzigd door chrico op 06 jul 2004 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Never nooit niet. Er zijn te veel mensen met vreemde ideeen op deze aarde. Daar stel ik mijn kinderen en dieren niet aan bloot.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

chrico schreef:In al die jaren dat ik Scar heb heeft hij nog nooit iemand zomaar gebeten en al helemaal geen kind ondanks situaties dat hij bij wijze van, van mij van zich af had mogen bijten.
Ik blijf erbij dat ouders hun kinderen gewoon goed moeten voorlichten wat het gevaar is/kan zijn van zomaar een hond aaien zonder vragen.
Je standpunt verbaast me. Mijn honden mogen niet van zich afbijten naar mensen. Het verbaast me dat jij met notabene doggen daar anders over denkt. Als Scar een hapje kind neemt ziet het er toch wat anders uit dan dat een teckel dat doet.
Het verbaast me verder dan een hond blijkbaar wel vanuit zijn hond zijn mag reageren met grommen en eventueel bijten en al zonder dat de baas daar iets mee hoeft, en een kind niet vanuit zijn kind zijn mag reageren, want dan hadden pa en ma het ineens beter moeten doen. Twee maten meten noem ik dat.
En een kind wat door onoplettendheid of onnozelheid op een hond afloopt vind ik toch echt wat minder erg dan een hond, die in die situatie van zich afgrauwt. Een hond , die dat doet behoort door een eigenaar voor fouten beschermt te worden en dus zeker niet onbeheerd ergens te liggen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
chrico
Zeer actief

Er is toch een wezelijk verschil tussen het van mij had ie soms gemogen en het daadwerkelijk doen of toelaten 8O
Ik vergat dat ik er al bij had geschreven, bij wijze van. Daarmee gaf ik al aan dat het een denken was en geen doen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Er is toch een wezelijk verschil tussen het van mij had ie soms gemogen en het daadwerkelijk doen of toelaten 8O
Het geeft aan hoe je erover denkt. Ik snap ook wel dat je niet je honden gaat staan aanmoedigen van zich af te bijten..zo gestoord acht ik je niet! :mrgreen:
Het gaat erom dat je in mijn ogen een stuk verantwoordelijkheid dat thuishoort in jouw pakketje neerlegt bij vaders en moeders van kinderen.
Dat klopt niet Whera!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ik schreef:In al die jaren dat ik Scar heb heeft hij nog nooit iemand zomaar gebeten en al helemaal geen kind ondanks situaties dat hij bij wijze van, van mij van zich af had mogen bijten.

De situaties zijn situaties dat mensen uit ongeduld de hond in de verdrukking zetten omdat zij niet even kunnen wachten, op zijn poten staan, hem zelfs proberen weg te duwen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Ik schreef:In al die jaren dat ik Scar heb heeft hij nog nooit iemand zomaar gebeten en al helemaal geen kind ondanks situaties dat hij bij wijze van, van mij van zich af had mogen bijten.

De situaties zijn situaties dat mensen uit ongeduld de hond in de verdrukking zetten omdat zij niet even kunnen wachten, op zijn poten staan, hem zelfs proberen weg te duwen.
Wat wil je hiermee zeggen? Zoals je leest gaat het mij om je achterliggende gedachtengang.
Een hond mag wel grauwen, maar een kind niet wawa aaien. Ze doen allebei wat ze moeten doen vanuit hun kind en hond zijn.
Ouders moeten op hun kids letten en jij moet een hond, die grauwt niet bij kinderen leggen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Als je mijn bericht leest dan blaft of gromt scar naar mij om te waarschuwen dat er wat is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Als je mijn bericht leest dan blaft of gromt scar naar mij om te waarschuwen dat er wat is.
Toen zoontjelief vlakbij was aan de andere kant van het hek, begon Scar te blaffen tegen hem. Kind schrok zich rot en volgens vader was het ineens een rothond
Ik heb ook dit gelezen. Je verhaal wordt voor mij erg onduidelijk.
Ik snap ook niet zo goed waarom Scar je uberhaupt moet waarschuwen. De hulphonden die ik ken zijn juist getraind allerhande stoorzenders volkomen te negeren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chrico
Zeer actief

chrico schreef:Scar lag daar omdat ik vind dat je geen honden het schoolplein mee op moet nemen. Scar lag in mijn zicht. Doordat dat jongetje op hem af ging belemmerde hij scar zijn zicht op mij, vandaar zijn geblaf. Hij lag uit het wandelpad naar de doorgang (is een doodlopend stuk) dus niemand hoeft daar langs.
Dit was daar mijn antwoord op ;)
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nee ik blijf er toch bij dat je zoiets beter niet kunt doen en vind de opmerking ouders horen hun kinderen op te voeden wel heel terecht maar we weten allemaal dat kinderen alswel honden dat wel eens vergeten.Zou het wel mis gaan word jou hond hier de dupe van want kinderen hebben het nooooooooooit gedaan natuurlijk.
Tineke.
Paulin
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Paulin »

Het lijkt mij heel simpel: ouders moeten letten op hun kinderen, hen opvoeden en uitleggen over (vreemde) honden. Hondenbaasjes moeten letten op hun honden, hen opvoeden en leren niet zomaar te happen als iets hen niet aan staat.

Beiden hebben hun verantwoordelijkheid. En als een hond een kind bijt, hebben er dus twee schuld: ouder én baasje! Maar (tot een bepaalde leeftijd) niet het kind. En ook niet de hond.

Simpel :D
Groetjes, Pauline
en een poot van Mr. bojangles
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Eline* schreef:
chrico schreef:In al die jaren dat ik Scar heb heeft hij nog nooit iemand zomaar gebeten en al helemaal geen kind ondanks situaties dat hij bij wijze van, van mij van zich af had mogen bijten.
Je standpunt verbaast me. Mijn honden mogen niet van zich afbijten naar mensen. Het verbaast me dat jij met notabene doggen daar anders over denkt. Als Scar een hapje kind neemt ziet het er toch wat anders uit dan dat een teckel dat doet.
Het verbaast me verder dan een hond blijkbaar wel vanuit zijn hond zijn mag reageren met grommen en eventueel bijten en al zonder dat de baas daar iets mee hoeft, en een kind niet vanuit zijn kind zijn mag reageren, want dan hadden pa en ma het ineens beter moeten doen. Twee maten meten noem ik dat.
En een kind wat door onoplettendheid of onnozelheid op een hond afloopt vind ik toch echt wat minder erg dan een hond, die in die situatie van zich afgrauwt. Een hond , die dat doet behoort door een eigenaar voor fouten beschermt te worden en dus zeker niet onbeheerd ergens te liggen.
Als ik kinderen op bezoek heb hou ik ook een oogje in het zeil.
Gisteren was het 4-jarige neefje er weer, die jongen is zo bang van Luka.
Weet niet waarom.
De zus ervan is dan weer te vrijpostig en vind dat alles kan.
Dan kijkt ik toch een beetje uit, want als er gebeten zou worden dan zou het vast Luka zijn fout zijn.
Als baasje ben je verantwoordelijk voor je hond, waar hij of zij ook is.
Nu kun je een kind wel wijzen op het bruut spelen, maar hoe leg je dat uit aan je hond ?
Dat dit kind heel hard aan zijn poot trekt bv., dat wel niet zo bedoeld, maar kinderen weten vaak geen grens te leggen.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”