Stoplichie? Wat een taal uit jouw mondlinlin schreef:heb je je stoplichie al op de juiste kleur gezet?

Ja, hij staat goed. Wat mij betreft. En ik geloof dat Daan het één en ander uit te leggen heeft

Moderator: moderatorteam
Zo. En nu de rest weerchrico schreef:Daarbij heeft Scar op zo een moment een bekende jas aan, dus iedereen weet dat hij aan het werk is. De kinderhanden vliegen je dan voorbij en zijn enige manier om te kennen t egeven dat hij niet gestoord wil worden tijdens zijn werk is door te blaffen of te grommen.
Ik leg uit waarom hij dat doet en leg ook uit dat als hij hier niet op getraind was, het kind zijn vingers wel eens kwijt had kunnen zijn. Ouders zie je kijken alsof er water brand dan, maar hebben het grootste commentaar als er wat gebeurd.
Mijn kinderen zullen nooit zomaar een hond aaien zonder te vragen dus al helemaal geen hond die alleen ligt ergens. Dat heet opvoeding. Iedereen kan het zijn kind leren.
Nee een vliegtuigielinlin schreef:of moet ik ook een stoplichie in m'n onderschrift installerenMarion. schreef:Stoplichie? Wat een taal uit jouw mondlinlin schreef:heb je je stoplichie al op de juiste kleur gezet?![]()
?
ja! skyhigh of goingdown, algelang mijn humeurRataplan schreef:Nee een vliegtuigielinlin schreef:of moet ik ook een stoplichie in m'n onderschrift installerenMarion. schreef:Stoplichie? Wat een taal uit jouw mondlinlin schreef:heb je je stoplichie al op de juiste kleur gezet?![]()
?
Je mag er een nachtje over denken hoor. Ben benieuwd met wat voor origineels je komt.linlin schreef:ja! skyhigh of goingdown, algelang mijn humeur.
da's veel leuker dan een stoplichie
Marion. schreef:Begrijpend leren lezen Daan?Daan schreef:Die horen niet op schoolpleinen rond te rennen, als de school uitgaat.
Volgens mij heeft Whera heel duidelijk gezegd dat Scar niet op het schoolplein ligt/komt.![]()
Kinderen horen niet om een hond rond te rennen die ergens aan een hek ligt...
ben je betoeterd. ik wil ze graag in het oog hebben, althans wel daar waar mensen zijn.Paulin schreef:Bij een schoolplein lopen kinderen, maar bij bijvoorbeeld een supermarkt ook. Leggen jullie je hond wel eens bij een supermarkt aan zo'n hondenhaakje als je even snel iets nodig hebt?
Als ik even snel iets nodig heb . leg ik Zoë ook vast voor een winkel of supermarkt . Maar ik weet wel dat ze niet gromt of bijt als ze benaderd wordt .Paulin schreef:Bij een schoolplein lopen kinderen, maar bij bijvoorbeeld een supermarkt ook. Leggen jullie je hond wel eens bij een supermarkt aan zo'n hondenhaakje als je even snel iets nodig hebt?
Ik leg mijn hond nergens aan een hek of haak. Dat is niet nodig. Als ik boodschappen ga doen is Pieter met de hondjes aan het lopen. Als Pieter door de week boodschappen moet doen is hij hooguit een kwartiertje weg, en zolang kunnen onze honden wel alleen blijven.Paulin schreef:Bij een schoolplein lopen kinderen, maar bij bijvoorbeeld een supermarkt ook. Leggen jullie je hond wel eens bij een supermarkt aan zo'n hondenhaakje als je even snel iets nodig hebt?
Is het niet verstandiger dat jij aan de kinderen te kennen geeft om Scar niet te aaien?? Ik kan me goed voorstellen dat ouders "kijken alsof er water brand" als een dog tegen hun kind gromt of blaft. Ik zou er zelf ook van schrikken, het is een onbekende hond en ook nog met een hulphondenjasje aan.....dan verwacht je helemaal niet dat zo'n hond zo reageert.chrico schreef:Daarbij heeft Scar op zo een moment een bekende jas aan, dus iedereen weet dat hij aan het werk is. De kinderhanden vliegen je dan voorbij en zijn enige manier om te kennen t egeven dat hij niet gestoord wil worden tijdens zijn werk is door te blaffen of te grommen.
Ik leg uit waarom hij dat doet en leg ook uit dat als hij hier niet op getraind was, het kind zijn vingers wel eens kwijt had kunnen zijn. Ouders zie je kijken alsof er water brand dan, maar hebben het grootste commentaar als er wat gebeurd.
Paulin schreef:Bij een schoolplein lopen kinderen, maar bij bijvoorbeeld een supermarkt ook. Leggen jullie je hond wel eens bij een supermarkt aan zo'n hondenhaakje als je even snel iets nodig hebt?
Ik ben dan wel Daan niet, maar Marion, om even je ergernisje wel te nemen, volgens mij heeft Daan het over deze hondjes die bij haar over het schoolplein rennen, niet over Scar.Daan schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Diesel vaak meeneem naar school, maar dan laat ik hem niet zonder (volwassen) toezicht buiten liggen.
Er waren ook een paar ouders die hun honden los over het plein lieten rennen.
Leuk hoor van die wollige sociale hondjes.
Tot je erachter komt dat er kinderen zijn die het schoolgebouw niet meer uit durven.
Een paar keer per jaar ben ik met Scar op school en leg uit over het hoe en wat van een hulphond zodat kinderen weten dat ze niet mogen aaien.Sandro schreef:Is het niet verstandiger dat jij aan de kinderen te kennen geeft om Scar niet te aaien?? Ik kan me goed voorstellen dat ouders "kijken alsof er water brand" als een dog tegen hun kind gromt of blaft. Ik zou er zelf ook van schrikken, het is een onbekende hond en ook nog met een hulphondenjasje aan.....dan verwacht je helemaal niet dat zo'n hond zo reageert.chrico schreef:Daarbij heeft Scar op zo een moment een bekende jas aan, dus iedereen weet dat hij aan het werk is. De kinderhanden vliegen je dan voorbij en zijn enige manier om te kennen t egeven dat hij niet gestoord wil worden tijdens zijn werk is door te blaffen of te grommen.
Een hulphond hoort sociaal te zijn en zeker niet te grommen/blaffen naar kinderen.
Ik ben het helemaal met je eens dat ouders hun kinderen hierin moeten opvoeden maar hun reactie vind ik meer dan begrijpelijk.
Never nooit niet. Er zijn te veel mensen met vreemde ideeen op deze aarde. Daar stel ik mijn kinderen en dieren niet aan bloot.Paulin schreef:Bij een schoolplein lopen kinderen, maar bij bijvoorbeeld een supermarkt ook. Leggen jullie je hond wel eens bij een supermarkt aan zo'n hondenhaakje als je even snel iets nodig hebt?
Je standpunt verbaast me. Mijn honden mogen niet van zich afbijten naar mensen. Het verbaast me dat jij met notabene doggen daar anders over denkt. Als Scar een hapje kind neemt ziet het er toch wat anders uit dan dat een teckel dat doet.chrico schreef:In al die jaren dat ik Scar heb heeft hij nog nooit iemand zomaar gebeten en al helemaal geen kind ondanks situaties dat hij bij wijze van, van mij van zich af had mogen bijten.
Ik blijf erbij dat ouders hun kinderen gewoon goed moeten voorlichten wat het gevaar is/kan zijn van zomaar een hond aaien zonder vragen.
Het geeft aan hoe je erover denkt. Ik snap ook wel dat je niet je honden gaat staan aanmoedigen van zich af te bijten..zo gestoord acht ik je niet!chrico schreef:Er is toch een wezelijk verschil tussen het van mij had ie soms gemogen en het daadwerkelijk doen of toelaten 8O
Wat wil je hiermee zeggen? Zoals je leest gaat het mij om je achterliggende gedachtengang.chrico schreef:Ik schreef:In al die jaren dat ik Scar heb heeft hij nog nooit iemand zomaar gebeten en al helemaal geen kind ondanks situaties dat hij bij wijze van, van mij van zich af had mogen bijten.
De situaties zijn situaties dat mensen uit ongeduld de hond in de verdrukking zetten omdat zij niet even kunnen wachten, op zijn poten staan, hem zelfs proberen weg te duwen.
chrico schreef:Als je mijn bericht leest dan blaft of gromt scar naar mij om te waarschuwen dat er wat is.
Ik heb ook dit gelezen. Je verhaal wordt voor mij erg onduidelijk.Toen zoontjelief vlakbij was aan de andere kant van het hek, begon Scar te blaffen tegen hem. Kind schrok zich rot en volgens vader was het ineens een rothond
Dit was daar mijn antwoord opchrico schreef:Scar lag daar omdat ik vind dat je geen honden het schoolplein mee op moet nemen. Scar lag in mijn zicht. Doordat dat jongetje op hem af ging belemmerde hij scar zijn zicht op mij, vandaar zijn geblaf. Hij lag uit het wandelpad naar de doorgang (is een doodlopend stuk) dus niemand hoeft daar langs.
Als ik kinderen op bezoek heb hou ik ook een oogje in het zeil.Eline* schreef:Je standpunt verbaast me. Mijn honden mogen niet van zich afbijten naar mensen. Het verbaast me dat jij met notabene doggen daar anders over denkt. Als Scar een hapje kind neemt ziet het er toch wat anders uit dan dat een teckel dat doet.chrico schreef:In al die jaren dat ik Scar heb heeft hij nog nooit iemand zomaar gebeten en al helemaal geen kind ondanks situaties dat hij bij wijze van, van mij van zich af had mogen bijten.
Ik blijf erbij dat ouders hun kinderen gewoon goed moeten voorlichten wat het gevaar is/kan zijn van zomaar een hond aaien zonder vragen.
Het verbaast me verder dan een hond blijkbaar wel vanuit zijn hond zijn mag reageren met grommen en eventueel bijten en al zonder dat de baas daar iets mee hoeft, en een kind niet vanuit zijn kind zijn mag reageren, want dan hadden pa en ma het ineens beter moeten doen. Twee maten meten noem ik dat.
En een kind wat door onoplettendheid of onnozelheid op een hond afloopt vind ik toch echt wat minder erg dan een hond, die in die situatie van zich afgrauwt. Een hond , die dat doet behoort door een eigenaar voor fouten beschermt te worden en dus zeker niet onbeheerd ergens te liggen.