Ze zaten achterin, in een afgesloten deel. Het was een bestelauto.Eline* schreef:Persoonlijk zou ik dus inderdaad uitgestapt zijn met mijn deur open en de kop van mijn Laika naast me wegduwend haar belemmerend de meneer te bijten en dan zou ik wel het gesprek aangaan.![]()
Ik hou er niet van opgesloten te zitten als ik bedreigt word. Dan rij ik weg of ik stap uit.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden uit de auto laten?
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Met zulke mensen kan je niet meer redelijk praten en op de duur geraak je zelf zo overstuur dat je niet meer weet wat doen.sypke schreef:maar jij bent groot en sterk. ik ben dat niet. die man was het wel en op een onredelijke manier woedend, wat ik erg eng vond.v.d Lupinehof schreef:wat zou ik doen in zo'n situatie hmmmmmm ja ik hoe er niet van als iemand een dreigende houding tegen me aan neemt en al helemaal niet in zo'n situatie ook nog eens aan mijn eigendom gaat zitten dan ben ik heel kort van stof en maak ik daar snel kortemeten mee.
Ik zou hetzelfde hebben gedaan, wegwezen dus.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Als je weet dat je niet in fout was had je hem kunnen aangeven wegens bedreigingen. Dat kan toch zomaar niet.sypke schreef:Hij zat aan de kant van mijn vriendin, en zij voerde ook het woord in het begin. Ik ben in zulke situaties altijd even letterlijk met stomheid geslagen, ik klap dan dicht. Toen hij op een gegeven moment een adempauze nam (die had hij ook echt nodig) zei ik: En wat bent u nu van plan te doen?linlin schreef: ja, dat is zo. alhoewel het zou kunnen zijn dat meneer tegen m.j. meer gilde dan tegen haar vriendin. maar dat is een beetje speculatief voortborduren.
Dat bracht hem van zijn a propos. Hij zei: Ik kan u het dagtarief in rekening brengen maar dat wil ik niet. Toen begon weer een tirade over wat wij wel niet fout gedaan zouden hebben. Ik was heel erg bang dat hij ons uren daar vast zou houden. Dat vond ik een vreselijk idee. Andere mensen mogen niet mijn tijd verspillen. Toen hij op een gegeven moment iets wankelde (hij zat op zijn hurken) trok mijn vriendin snel met een harde klap het portier dicht en reed ze snel weg.
Toen smeet hij een hand grind tegen de voorruit. Ik dacht dat het een steen was, hij raapte het grind op alsof het een steen was. Een volslagen idioot dus.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Dat kan ook ook als je zelf wel fout was, maar in dit geval is het moeilijk omdat hij eigenlijk geen onvertogen woord heeft gezegd. Het was zijn lichaamshouding en ontzettende kwaadheid die ik erg bedreigend vond.Mama Sanneke schreef:Als je weet dat je niet in fout was had je hem kunnen aangeven wegens bedreigingen. Dat kan toch zomaar niet.
- Mol
- Zeer actief
geloof me als ik zo'n houding aan neemt ten opzichte van jou dat je niet uit stapt en dat er geen hersen stukje in je hoofd denkt om weg te rijden er is dan maar 1 ding wat er in jou hoofd af zou spelen en dat is shit wat gebeurt er hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 8OEline* schreef:Als de intentie van meneer niet is jou wat aan te doen zal hij schrikken van een brul. Meeste mensen schrikken van een brul. Je moet overigens wel weten dat je brul een brul is , want als je met een lullig van angst overslaand piepstemmetje er een stop uitpiept kom je niet veel verder.v.d Lupinehof schreef:maar ik denk persoonlijk dat je dan meer te maken hebt met verbaal dreigent over komen, deze man was in de staat dat hij inprnsiepe haar vast pakte door middel de auto deur vast te houden en op dat moment ben je al over het verbale gedeelte heen als je dan op een een brul geeft van STOP kunnen er 2 dingen gebeuren hij kan schrikken en los laten van verbzing of je een zoefer geven uit reactie
molDaarbij geeft het jezelf ook kracht als je even je stem laat gelden. Je kan overigens ook je handen gebruiken door een soort van haltteken te gebruiken en achteruit te stappen als je bang bent dat iemand ineens wel mept. Dan bescherm je je gezicht ieder geval en staat klaar een klap af te weren.Het is wel handig als je dan zorgt voor ruimte achter je zodat je weg kan stappen.
mol

- Zoie
- Zeer actief
Ik ben zelf altijd wel bang c.q. gespannen in dreigende geweldssituaties op mijn werk . Mijn kracht ligt in het escalaties voorkomen , en ik merk ook dat sommige collega's in de problemen komen omdat ze te zelfverzekerd zijn , of misschien kan ik beter zeggen te onbezonnen zijn . Ik ken mensen die bij een verkeerd woord of een verkeerd gebaar uit hun dak kunnen gaan . Of die je gewoon niet te dicht moet benaderen . Maar idd , het omgekeerde bestaat ook, collega's die het over zich afroepen door te bang te zijn en zich laten intimideren .Eline* schreef:Mijn ervaring is dat je er op deze manier 9 van de 10 keer mee wegkomt. Het is grappig om te zien dat bv op mijn werk veelal dezelfde collega's last hebben van agressie terwijl anderen situatie's toch altijd weer zo weten te bespelen dat het met een sisser afloopt. Heel veel hangt af van je eigen vaardigheden daarin. Ik merk zelf dat ik in de loop der jaren best aardig wat zelfvertrouwen heb gekregen in dit soort situatie's en ik ben vaak dus ook niet bang.(komt later pasBranka schreef:Maar ja, dat is de oefening en in praktijk is het toch altijd anders.[/color]) Niet bang zijn scheelt gewoon de helft. Maar goed, als ik in mijn uppie ergens ben en wordt lastiggevallen verschiet ik ook van kleur hoor.
Verder hou ik altijd afstand tot iemand die dreigt als dat kan .
Overigens kan ik op mijn werk hulp inroepen en moet ik uiteraard anders reageren dan ik op straat zou doen .

Juist. Zo was het helemaal. Mol was er niet bij (was wel handig geweestv.d Lupinehof schreef: geloof me als ik zo'n houding aan neemt ten opzichte van jou dat je niet uit stapt en dat er geen hersen stukje in je hoofd denkt om weg te rijden er is dan maar 1 ding wat er in jou hoofd af zou spelen en dat is shit wat gebeurt er hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 8O

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wacht even hoor..want als ik het verhaal goed begrijp dat meneer op zijn hurken naast de auto en heeft ie ook geen onvertogen woord gezegd, maar kwam hij gewoon dreigend over door zijn intimiderende uitstraling en zijn woede.v.d Lupinehof schreef: geloof me als ik zo'n houding aan neemt ten opzichte van jou dat je niet uit stapt en dat er geen hersen stukje in je hoofd denkt om weg te rijden er is dan maar 1 ding wat er in jou hoofd af zou spelen en dat is shit wat gebeurt er hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 8O
mol
Iemand die wil meppen zit niet op zijn hurken naast de auto.
En ik ben niet zo verdomd snel onder de indruk van verbaal geweld.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als hij op zijn hurken zit verliest hij zijn evenwicht..dus dat kan niet. Dat kan alleen als ie overeind komt..daarom zou ik dus uitstappen. Als je zit in een auto kan je geen kant op, zeker niet als je het portier open hebt waar iemand in gaat staan.sypke schreef:Dat weet je niet. Hij kan je de auto uitsleuren in een vlaag van woede en dan gaan meppen.Eline* schreef:Iemand die wil meppen zit niet op zijn hurken naast de auto.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Ik zou gewoon met open deur zijn aangereden. Laat-ie vanzelf wel los.
Heb een keer 'n idioot zwaaiend voor m'n auto gehad omdat ik hem er niet tussen wilde laten bij een stoplicht waar 99% braaf rechts aansluit om rechts af te slaan maar je altijd van die gekken die op het laatste moment willen tussenvoegen en ja dan kun je wel 'ns pech hebben. Ok, hij is er nog wel tussengekomen door z'n gewring, dus ik sla even op de toeter.
Ik had al gezien wat voor persoon er in zat, dus ik dacht, laat ik m'n deuren maar op slot doen (voor de rest waren we omringd door auto's) Hij stapt uit, gaat iets staan te zeggen voor m'n auto (geen flauw idee wat), maar ik heb verder maar niet gereageerd en zeer zeker m'n auto niet uit.
Heb een keer 'n idioot zwaaiend voor m'n auto gehad omdat ik hem er niet tussen wilde laten bij een stoplicht waar 99% braaf rechts aansluit om rechts af te slaan maar je altijd van die gekken die op het laatste moment willen tussenvoegen en ja dan kun je wel 'ns pech hebben. Ok, hij is er nog wel tussengekomen door z'n gewring, dus ik sla even op de toeter.
Ik had al gezien wat voor persoon er in zat, dus ik dacht, laat ik m'n deuren maar op slot doen (voor de rest waren we omringd door auto's) Hij stapt uit, gaat iets staan te zeggen voor m'n auto (geen flauw idee wat), maar ik heb verder maar niet gereageerd en zeer zeker m'n auto niet uit.
- Mol
- Zeer actief
nou geloof me dan benje dus echt wel hoorEline* schreef:Wacht even hoor..want als ik het verhaal goed begrijp dat meneer op zijn hurken naast de auto en heeft ie ook geen onvertogen woord gezegd, maar kwam hij gewoon dreigend over door zijn intimiderende uitstraling en zijn woede.v.d Lupinehof schreef: geloof me als ik zo'n houding aan neemt ten opzichte van jou dat je niet uit stapt en dat er geen hersen stukje in je hoofd denkt om weg te rijden er is dan maar 1 ding wat er in jou hoofd af zou spelen en dat is shit wat gebeurt er hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 8O
mol
Iemand die wil meppen zit niet op zijn hurken naast de auto.
En ik ben niet zo verdomd snel onder de indruk van verbaal geweld.

mol

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Je komt soms in situaties waar je machteloos moet toekijken.
Zo ben ik 15 jaar geleden beticht van het stelen van een potje krabsla.
Ik had men boodschappentas langs de binnenkant van het karretje gehangen en bij het uitladen het kleine glazen potje krabsla niet gezien dat eronder gerold was.
Een heel eind verder (ik was samen met men man) komt de winkeldame van Delhaize naar me toe ens sleurt me aan men arm terug het warenhuis binnen.
Steekt triomfantelijk het potje in de hoogte en beticht me van diefstal.
Daar sta je dan :U
je zakt door de grond van schaamte, haalt je portemonée boven en betaald.
Mensen om me heen die het verhaal hoorden vonden het een schande.
Men man stond met zen mond vol tanden.
We gingen daarna iets eten en ineens stormt men man buiten recht naar het warenhuis richting bureau.
Ik was er niet bij maar hij heeft zich enorm woedend gemaakt en de verkooptster is erbij gehaald.
Ik heb geen excuses gekregen.
En ik heb lang geen voet meer bij dat warenhuis binnengezet.
Ik zal het nooit meer vergeten, hoe machteloos je op zo'n moment bent.
sanneke
Zo ben ik 15 jaar geleden beticht van het stelen van een potje krabsla.
Ik had men boodschappentas langs de binnenkant van het karretje gehangen en bij het uitladen het kleine glazen potje krabsla niet gezien dat eronder gerold was.
Een heel eind verder (ik was samen met men man) komt de winkeldame van Delhaize naar me toe ens sleurt me aan men arm terug het warenhuis binnen.
Steekt triomfantelijk het potje in de hoogte en beticht me van diefstal.
Daar sta je dan :U
je zakt door de grond van schaamte, haalt je portemonée boven en betaald.
Mensen om me heen die het verhaal hoorden vonden het een schande.
Men man stond met zen mond vol tanden.
We gingen daarna iets eten en ineens stormt men man buiten recht naar het warenhuis richting bureau.
Ik was er niet bij maar hij heeft zich enorm woedend gemaakt en de verkooptster is erbij gehaald.
Ik heb geen excuses gekregen.
En ik heb lang geen voet meer bij dat warenhuis binnengezet.
Ik zal het nooit meer vergeten, hoe machteloos je op zo'n moment bent.
sanneke
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 13 jul 2004 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Nou wel een vervelende situatie waar je je in bevond. Zelf blijf ik kalm(heb deze stiaties nog niet vaak bij de hand gehad) want ik weet dat als ik mij druk maakt mijn honden er ook op duiken.Gezien de rassen die ik heb fila"s,mastino,boxer zal ik dat risico nooit nemen want mijn honden zullen worden afgerekend op hun ras zijn en dat is het me niet waard. Tevens zou ik dat voor degene die staat te schelden ook niet in verhouding vinden want liggen rollen met dit soort honden kan natuurlijk fout aflopen voor de agressor. Ik heb een keer ruzie gehad in het bos met ook zo een aso type en die schold met voor alle ziektes uit die je kunt krijgen en ook oude beroepen zou ik beoefenen en ik ben toen heel kalm gebleven en heb mijn mastino en fila(ik had er toen nog maar een) aangelijnd en ben vertrokken. Ik heb ook niet veel teruggezegd om mijn honden te beschermen want die kunnen in zo een geval een kort lontje hebben maar ik heb nog wel me een periode heel boos gevoeld als ik in dat bos liep omdat ik mij zo machteloos voelde op dat moment want mijn honden loslaten doe ik dus echt niet. Wel ben ik deze meneer een korte tijd later in een winkel tegengekomen en heb ik hem,toen was ik zonder honden,op zijn gedrag aangesproken. Hij heeft toen een soort van excuses gemaakt maar een stukje van mijn plezier is toch in dat bos vergald,helaas voor ons.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Ik ben een keer bedreigd door een man. Het was omdat Chaya (waarschijnlijk) zijn moeder likte oid.
De man in kwestie ging helemaal uit zijn dak en dreigde echt met fysiek geweld. Ik moet eerlijk bekennen dat dat best eng was.
Ik ben niet op mijn bekkie gevallen en ik deins niet snel terug voor vreemden, maar deze man was zo tegen de 2 meter en absoluut geen ielig persoon, en ik met mijn 1.75 kan daar niet echt tegen op
Dus wat ik heb gedaan toen het uit de hand ging lopen (ik heb geen zin in klappen!) is een tussenoplossing zoeken.
Ik heb gezegd dat ik Chaya vast houd zodat zij door konden fietsen.
Erg eng zoiets en ik vind het vreemd hoe iemand het in zijn hoofd haalt zo te keer te gaan tegen mensen die hij niet eens kent
De man in kwestie ging helemaal uit zijn dak en dreigde echt met fysiek geweld. Ik moet eerlijk bekennen dat dat best eng was.
Ik ben niet op mijn bekkie gevallen en ik deins niet snel terug voor vreemden, maar deze man was zo tegen de 2 meter en absoluut geen ielig persoon, en ik met mijn 1.75 kan daar niet echt tegen op

Dus wat ik heb gedaan toen het uit de hand ging lopen (ik heb geen zin in klappen!) is een tussenoplossing zoeken.
Ik heb gezegd dat ik Chaya vast houd zodat zij door konden fietsen.
Erg eng zoiets en ik vind het vreemd hoe iemand het in zijn hoofd haalt zo te keer te gaan tegen mensen die hij niet eens kent

Groetjes Rob
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Als je het verhaaltje goed gelezen had Neeltje zou je weten wat er aan de hand was, en waar die man de eigenaar van is.Neeltje schreef:Sorry, maar ik kan geen touw vastknopen aan je verhaal wat er nu aan de hand was. Waar was die man eigenaar van? Wat voor overtredingen zouden jullie volgens hem hebben gedaan??
Maar ik denk dat als je de honden uit de auto zou hebben gelaten en die zouden de man hebben verwond, dat hij dan het recht heeft jullie aan te klagen??
Maar goed, ik weet niet waar dit over gaat.
En ook wat ze eigenlijk verkeerd hadden gedaan.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat een nare toestand zeg
Ik denk dat bij mij meneer het wel uit zijn kop had gelaten, want zeker Kaya reageert erg waaks in de auto. Die was al half door het raam gegaan wat denk ik genoeg indruk had gemaakt op de boze meneer
Maar stel dat ze dit niet zou doen, zou ik niet zo snel mijn honden ergens in betrekken. Alleen als ik werkelijk fysiek aangevallen zou worden, dan mogen ze van mij los en pakken..... tenminste, Kaya mag dat, Moritz denk ik niet want dit zal op hem een te grote invloed hebben ben ik bang

Ik denk dat bij mij meneer het wel uit zijn kop had gelaten, want zeker Kaya reageert erg waaks in de auto. Die was al half door het raam gegaan wat denk ik genoeg indruk had gemaakt op de boze meneer

Maar stel dat ze dit niet zou doen, zou ik niet zo snel mijn honden ergens in betrekken. Alleen als ik werkelijk fysiek aangevallen zou worden, dan mogen ze van mij los en pakken..... tenminste, Kaya mag dat, Moritz denk ik niet want dit zal op hem een te grote invloed hebben ben ik bang

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
bij dit soort mensen blijf ik altijd kalm
zeg mijn zegje en zou dan rustig instappen en weg rijden
de honden laat ik maar niet los dan
heeft toch geen nut maken geen indruk
toen ik nog met de herder was en mensen verhefte hun stem tegen mij
liet hij altijd gelijk een grommens geluid horen en liet zijn tanden zien
niet dat hij wat zou doen maar de mensen dropen wel altijd af
zeg mijn zegje en zou dan rustig instappen en weg rijden
de honden laat ik maar niet los dan
heeft toch geen nut maken geen indruk
toen ik nog met de herder was en mensen verhefte hun stem tegen mij
liet hij altijd gelijk een grommens geluid horen en liet zijn tanden zien
niet dat hij wat zou doen maar de mensen dropen wel altijd af
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Ik heb dat dus juist helemaal niet. Ik was vroeger vrij aggressief en licht ontvlambaar. Maar hoe meer vechttechnieken ik beheers hoe rustiger ik ben geworden. Ik zal dit dan ook alleen gebruiken als ik echt niet anders kan. Ik kan dus nu ook niet meer warmlopen voor iemand die in mijn gezicht staat te schreeuwen meestal zeg ik zelf. Is goed joh en loop weg.Zoie schreef:Ik ben ook niet groot en sterk en doe o.a. om die reden en beetje aan jiujitsuCa Cajuina schreef:Leuke reden om een sport als Krav Maga te gaan beoefenen.sypke schreef:maar jij bent groot en sterk. ik ben dat niet. die man was het wel en op een onredelijke manier woedend, wat ik erg eng vond.v.d Lupinehof schreef:wat zou ik doen in zo'n situatie hmmmmmm ja ik hoe er niet van als iemand een dreigende houding tegen me aan neemt en al helemaal niet in zo'n situatie ook nog eens aan mijn eigendom gaat zitten dan ben ik heel kort van stof en maak ik daar snel kortemeten mee.![]()
Meestal helpt het wel als je aangeeft dat je op deze manier niet wenst te communiceren. Even meegaan met mn (ik begrijp uit uw woorden dat u boos ben) maar als u even kalmeert kunt u mij vertellen wat daar precies de reden van is.
Heeft mij altijd geholpen (1.70 en 59kilo)![]()
Wat overigens ook weer een risico is , want ik heb gemerkt dat ik geneigd ben verbaal minder te pikken als ik denk dat ik iemand hebben kan ( even grote bek teruggeven . )
Als je het op de manier van Eline kan doen , is dat het beste .
Ik heb dus echt gemerkt dat wanneer jijzelf kalmte uitstraalt je voor de ander geen bedreiging vormt en deze dan ook minder vaak aggresief op je reageert. Het blijft toch actie reactie
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Mol schreef:nou geloof me dan benje dus echt wel hoor![]()
mol

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Dat is grappig. Ik heb op de opleiding al zo´n training gehad, en vorig jaar, samen met de rest van mijn team, ook zo´n training gehad met acteur. Dat was echt heel leerzaam. En die acteur was zó goed dat ie precies ieders zwakke plek vond, binnen twee seconden. De mijne is niet dat je schreeuwend tegenover me staat. Dat kan ik prima hebben, ervaring mee en ben zelfverzekerd daarin. Komt wel goed. Laat maar even schreeuwen, als ik alle ´argumenten´ drie keer heb gehoord kom ik tussenbeiden en benoem dat ik graag een oplossing vind waar we beiden blij mee zijn. Op één of andere manier werkt dat. (Niet dat ik dan niet sta te trillen inwendig hoor!)Eline* schreef:Het is ook lastig. Ik ben erin getraind omdat ik op mijn werk nogal eens te maken heb met dit soort situatie's. We hebben een poos terug een trainingsdag gehad waarin we even onder de loep werden genomen met hoe ieder van ons omging met agressie en hoe het het slimste is te reageren. Er was een acteur die dan de patient die dreigde speelde.sypke schreef: Dat zijn goede tips. Ik kan niet goed met zulke situaties omgaan. Ik weet niet wat ik moet met woedende mensen. Ik ben dan enerzijds snel geintimideerd, anderzijds ben ik ook heel erg boos, inwendig, die woede kan ik niet uiten omdat ik eigenlijk helemaal dichtklap in zo'n situatie.
Wat heel grappig was om te zien was inderdaad de reactie van de acteur op de manier van reageren van collega's. Als je je wat inleefde in het spel kon je je ook heel goed voorstellen dat ze is sommige situatie's alleen maar kwader werd, terwijl ze op een andere benadering juist kalmeerde. Er was een collega die echt dichtklapte toen ze werd bedreigt en uitgescholden. Die stond verstijft en de acteur was op een gegeven moment zover dat ze in staat was haar aan te vliegen.
Er zijn eigenlijk gewoon een paar standaard regeltjes. Die bestaan dus inderdaad uit het benoemen welke aktie van de persoon je niet bevalt en hoe je graag zou willen zien dat diegene zich dan wel gedraagt en het benoemen van de emotie daarbij. (Ik zie dat u enorm boos bent. Ik wil daar best met u over praten, maar u moet dan wel stoppen met schreeuwen want dat vind ik niet prettig. Ik voel me daardoor bedreigt)
Het klinkt overigens allemaal erg leuk, maar als iemand er opuit is je echt kwaad te doen schiet je met dit soort dingen natuurlijk geen hol op en moet je gewoon maken dat je wegkomt of in staat zijn je te verdedigen.
Maar zowel op de opleiding als vorig jaar, kwam mijn zwakke plek naar voren. Ondergrondse sexuele intimidatie, pfoe, dan sla ik dicht! In werksituatie dan he... Buiten werksituatie is altijd anders, anoniemer ofzo. Ik vond het in ieder geval heeeeel confronterend, dat ik daarin mijzelf zó slecht een houding wist te geven en de cliënt de ruimte gaf om door te gaan. Het leuke daarvan is vervolgens dat je daar dus mee bezig bent en leert er anders mee om te gaan.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ca Cajuina schreef:
Ik heb dat dus juist helemaal niet. Ik was vroeger vrij aggressief en licht ontvlambaar. Maar hoe meer vechttechnieken ik beheers hoe rustiger ik ben geworden. Ik zal dit dan ook alleen gebruiken als ik echt niet anders kan. Ik kan dus nu ook niet meer warmlopen voor iemand die in mijn gezicht staat te schreeuwen meestal zeg ik zelf. Is goed joh en loop weg.
Ik heb dus echt gemerkt dat wanneer jijzelf kalmte uitstraalt je voor de ander geen bedreiging vormt en deze dan ook minder vaak aggresief op je reageert. Het blijft toch actie reactie
Hier ben ik het nu echt 100% mee eens, de uitstraling aangaande.
Ik ben nu 1 meter 83 lang maar ik was met mijn 13e jaar kleiner (plm in het jaar 1962) dan iemand van 10 a 11, door de vele verhuizingen van mijn ouders en plm 8 verschillende lagere scholen door het hele land heen, kon en wilde ik niet meer leren, en ging tegen elk gezag in, ik kwam toen in Rotterdam op een ambachtschool voor moeilijk opvoedbare kinderen terecht, ook schippers kinderen enz kwamen daar, door mijn kleine lengte, hadden bepaalde typen de pik op mij, toen zei mijn vader Bert je moet naar een boksschool gaan, ik deed dat op aandringen van mijn vader, eerst een schooltje van Ome Piet een echte metaal smid, en later bij Theo Huizenaar in van Werfstraat, zelfs toen ik in Zeeland ging wonen ging ik nog 2 x per week met de trein naar Rotterdam, in 1983 zou ik mijn eerste SWH krijgen als ik zou stoppen met de training in RD, want het was een behoorlijk koste plaatje in de maand.
Ik heb deze sport altijd als training gezien de gym het touwtje springen stoten op bokszakken en boksen zonder elkaar te raken en echt boksen, ik heb het gepresteerd om nog nooit geraakt te worden in mijn gezicht maar ook niet de tegenstander proberen te raken, ik had een motto, sporten maar elkaar niet toetakelen, maar om terug te komen op de reactie van Ca Cajuina, was het inderdaad de uitstraling dat ik gewoon nooit in de problemen kwam, ik had totaal geen enkele angst voor wie dan ook, ik ben mijn vader tot op heden daar nog dankbaar voor dat hij mij naar de boksschool stuurde, daar door heb ik In de laatste 15 jaar ook heel goed mijn werk kunnen doen als ploegbaas bij grote werken die in een paar weken klaar moesten zijn en waar werkelijk het grootste tuig bij zat dmv uitzendbureaus, verder heb ik het maar noodgedwongen een paar keer moeten gebruiken in mijn leven, maar verder heb ik er veel baat bij gehad zonder het hoeven toe te passen, maar ja voor een vrouw lijkt het mij moeilijker om met domme kracht te werken, ik denk dat je als vrouw dan redelijk wat bereikt net als soms de grote lekkerbekkie van Eline.
Gr Bertus.
Laatst gewijzigd door idorh op 14 jul 2004 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mol
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Grappig dat je aangeeft dat je dus afhankelijk van de situatie en de rol die je hebt wel of niet goed weet te reageren en dat vind ik ook erg herkenbaar.Terra schreef: Maar zowel op de opleiding als vorig jaar, kwam mijn zwakke plek naar voren. Ondergrondse sexuele intimidatie, pfoe, dan sla ik dicht! In werksituatie dan he... Buiten werksituatie is altijd anders, anoniemer ofzo. Ik vond het in ieder geval heeeeel confronterend, dat ik daarin mijzelf zó slecht een houding wist te geven en de cliënt de ruimte gaf om door te gaan. Het leuke daarvan is vervolgens dat je daar dus mee bezig bent en leert er anders mee om te gaan.
Ik kan me binnen mijn werk in de rol zetten dat ik me werkelijk helemaal niks persoonlijk aantrek. Wat iemand me ook noemt of wat iemand ook doet, ik ervaar dat dan niet als aanval, maar zie mezelf dan meer als een middel om te kijken hoe patienten in of op bepaalde situatie's reageren. Ik ben een soort middel om aan mijn observatie's te komen zeg maar en met het geleverde commentaar hoef ik dus ook niks en ik trek het me dus ook niet aan. Ik geef gemakkelijk mijn grenzen aan, ook bij grensoverschrijdend gedrag. Ik zat een poosje terug in de groep met behoorlijk wat mannen, waarvan er eentje opmerkingen zat te maken naar mij toe die je kan scharen onder nogal grensoverschrijdende versiertrucs terwijl de rest vermakelijk zat toe te kijken. Op zo'n moment heb ik er weinig moeite mee iemand op zijn gedrag aan te spreken. Zou het zelfde me in de kroeg gebeuren voel ik me echter wel heel ongemakkelijk en dan heb ik dus veel meer de neiging dicht te klappen.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
dat heb ik ook hoor ik blijf kalm tot dat en dan onplof ik in 1 keer tis niet dat ik eerst boos ga worden en dan dat het zich op bout tot een punt tis eerder van joh echt meen je en ik kan nog lachen naar je ook maar onder het lachen heb zo'n persoon de eerste zoefer al te pakken.Ca Cajuina schreef:Ik heb dat dus juist helemaal niet. Ik was vroeger vrij aggressief en licht ontvlambaar. Maar hoe meer vechttechnieken ik beheers hoe rustiger ik ben geworden. Ik zal dit dan ook alleen gebruiken als ik echt niet anders kan. Ik kan dus nu ook niet meer warmlopen voor iemand die in mijn gezicht staat te schreeuwen meestal zeg ik zelf. Is goed joh en loop weg.Zoie schreef:Ik ben ook niet groot en sterk en doe o.a. om die reden en beetje aan jiujitsuCa Cajuina schreef:Leuke reden om een sport als Krav Maga te gaan beoefenen.sypke schreef: maar jij bent groot en sterk. ik ben dat niet. die man was het wel en op een onredelijke manier woedend, wat ik erg eng vond.![]()
Meestal helpt het wel als je aangeeft dat je op deze manier niet wenst te communiceren. Even meegaan met mn (ik begrijp uit uw woorden dat u boos ben) maar als u even kalmeert kunt u mij vertellen wat daar precies de reden van is.
Heeft mij altijd geholpen (1.70 en 59kilo)![]()
Wat overigens ook weer een risico is , want ik heb gemerkt dat ik geneigd ben verbaal minder te pikken als ik denk dat ik iemand hebben kan ( even grote bek teruggeven . )
Als je het op de manier van Eline kan doen , is dat het beste .
mol

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Eline* schreef:Zou het zelfde me in de kroeg gebeuren voel ik me echter wel heel ongemakkelijk en dan heb ik dus veel meer de neiging dicht te klappen.Terra schreef: Maar zowel op de opleiding als vorig jaar, kwam mijn zwakke plek naar voren. Ondergrondse sexuele intimidatie, pfoe, dan sla ik dicht! In werksituatie dan he... Buiten werksituatie is altijd anders, anoniemer ofzo. Ik vond het in ieder geval heeeeel confronterend, dat ik daarin mijzelf zó slecht een houding wist te geven en de cliënt de ruimte gaf om door te gaan. Het leuke daarvan is vervolgens dat je daar dus mee bezig bent en leert er anders mee om te gaan.
Gewoon de man verleiden, laat hem zijn broek tot op de enkels zakken en dan hard weg lopen .
Gr Bertus.
- Mol
- Zeer actief
je moet ze de kost geven in de kroeg de grenzen vervagen daar heel snel.Eline* schreef:Zou het zelfde me in de kroeg gebeuren voel ik me echter wel heel ongemakkelijk en dan heb ik dus veel meer de neiging dicht te klappen.Terra schreef: Maar zowel op de opleiding als vorig jaar, kwam mijn zwakke plek naar voren. Ondergrondse sexuele intimidatie, pfoe, dan sla ik dicht! In werksituatie dan he... Buiten werksituatie is altijd anders, anoniemer ofzo. Ik vond het in ieder geval heeeeel confronterend, dat ik daarin mijzelf zó slecht een houding wist te geven en de cliënt de ruimte gaf om door te gaan. Het leuke daarvan is vervolgens dat je daar dus mee bezig bent en leert er anders mee om te gaan.
mol

- Rossi
- Zeer actief
Ik heb in mijn werk ook verscheidene cursussen gevolgd over; hoe om te gaan met agressieve clienten.
Ik heb veel geleerd van de acteurs. Ik was altijd geneigd me heel verdedigend op te stellen. Ik vond het ook leuk om mezelf terug te zien op de camera. Heel leerzaam.
Buiten mijn werk heb ik ook een keer agressie mee gemaakt. Die man maakte me zo nijdig dat ik 'de theorie' even kwijt was.
Ik heb veel geleerd van de acteurs. Ik was altijd geneigd me heel verdedigend op te stellen. Ik vond het ook leuk om mezelf terug te zien op de camera. Heel leerzaam.

Buiten mijn werk heb ik ook een keer agressie mee gemaakt. Die man maakte me zo nijdig dat ik 'de theorie' even kwijt was.

Groeten van Angel en Rossi.

- Mol
- Zeer actief
ik ben van mening dat je kan nog zoveel cursussen doen over geweld, maar elke situatie is ander ik heb als horica portier gewerkt en mijn ervaring is elk mens reageerd anders in wat voor situatie en er zijn geen richt lijnen voor.Rossi schreef:Ik heb in mijn werk ook verscheidene cursussen gevolgd over; hoe om te gaan met agressieve clienten.
Ik heb veel geleerd van de acteurs. Ik was altijd geneigd me heel verdedigend op te stellen. Ik vond het ook leuk om mezelf terug te zien op de camera. Heel leerzaam.![]()
mol