Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze puppy Lieve

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

fairyfloras
nieuw lid

Onze puppy Lieve

Ongelezen bericht door fairyfloras »

Eindelijk mag ik een berichtje plaatsen :-D
Ik had zelf iets niet goed gedaan en ik maar wachten en wachten....... :sleep:
Wij hebben Lieve nu 2 weken en 3 dagen.
Wij hebben altijd katten gehad (en nu nog steeds 3 stuks) omdat wij altijd samen gewerkt hebben, maar wilde altijd al graag een hondje.
Onze voorkeur ging altijd al uit naar een Cocker Spaniel, omdat het niet zo'n grote hond word en over het algemeen bekend staat als een lieve hond (al weet je dat nooit natuurlijk)
Dus dit is onze eerste hond, dus voor ons is alles nieuw.
We hebben expres gewacht tot de kinderen wat groter zijn, zodat je goed uit kunt leggen wat wel en niet mag met de pup.
Martijn is bijna 6 en Joelle is 3 jaar.
Tot nu toe gaat het best goed, ze heeft maar 1 nachtje gehuild en is vrolijk en spontaan.
De eerste paar dagen had ze wat diaree, en tevens wat wormen, maar dat is gelukkig onder controle.
Het was zo zielig, haar buikje rommelde aan 1 stuk door en dan van die grote "pieren" !!
Ze plast en poept al goed buiten en loopt pramantig aan een riempje, natuurlijk doet ze het ook nog wel binnen, maar wat wil je met dit weer? :tong:
Zo leer je haar iedere dag een beetje beter kennen, en hoe klein ze nu ook nog is, je merkt al wel bepaalde "trekjes"
Daar heb ik ook eigenlijk een vraagje over, misschien is de vraag weleens gesteld, maar er zijn zoveel bladzijden om te lezen........
Nogmaals, wij zijn absoluut leken wat betreft opvoeding (ook af en toe met onze kindjes ;) maar proberen het op ons gevoel te doen.
Ze speelt natuurlijk heel graag , maar heb gemerkt dat ze makkelijk een beetje TE enthousiast word.
Ze doet heel graag het "trek"spelletje, wat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden omdat ze daarbij graag gromt.
Ik heb nu 1 keertje gehad dat ze heel wild aan het spelen was, ik tilde haar op en toen "snauwde"ze naar me, dus een beetje het nijdig grommen.
Ik dacht: zooo... jij bent een fel ding!! maar wist eigenlijk niet goed hoe het beste te handelen.
Ik heb haar neergezet en ben meteen gestopt met spelen, verder heb ik haar gezegd dat dat de bedoeling niet is, maar wat kan ik nu het beste doen??
Dat grommen doet ze namelijk ook graag als ze alleen speelt met haar knuffels.
Dit was mijn eerste vraag, maar er volgend er vast meer.
Groetjes Angelique en Lieve.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hoi,
Welkom hier.
Ik heb sinds eind juli vorig jaar een poedel ,LUka.
Je doet het blijkbaar goed hé.
Alleen zou ik hem niet oppakken als hij staut is, negeren, gewoon hem links laten liggen en iets anders doen.
Gebruik vooral je stem om te laten merken dat je niet akkoord bent met zijn gedrag.
Wat ik vooral geleerd heb hier is dat je een rangorde moet instellen, jij bent de baas en dat moet hij weten.
Luka heeft zo'n periode gehad dat ik dat echt moest laten voelen, hij moet nog steeds gaan zitten voor hij eten krijgt, trouwens voor alles wat hij krijgt, ik negeer regelmatig zijn oproep om te spelen en daarna als ik wel wil spelen dan roep ik hem : gaan we spelletje spelen ?".
Wat betreft die rangorde dat kan misschien iemand hier uitleggen, ik ben nog te onervaren hiervoor.
Wens je succes !! Leuke foto links.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

als puppies bij spelletjes je te hard bijten, even stoppen met spelen en 'auw' roepen.

verder protesteert je pup natuurlijk als ze net lekker aan het spelen is en je tilt haar op. gewoon niet doen. eerst spelletje afmaken door zonder teveel gedoe zelf het spelletje te beeindigen, of je haar nou laat winnen of niet.
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Dat grommen met spelen, betekent niets ernstigs, veel honden doen dat. Wanneer ze wat te enthousiast is geef haar een altenatief of negeer haar. Verder is het beste dat jij bepaalt wanneer er gespeeld word.

Roosje
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inderdaad dat grommen hoeft niet altijd iets te betekenen. Maar als het te fel wordt, gewoon stoppen en het hondje negeren. Dan leert het vanzelf, oh als ik dat doe, dan stoppen we. Doe ik dat maar neit meer.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”