Ik had zelf iets niet goed gedaan en ik maar wachten en wachten....... :sleep:
Wij hebben Lieve nu 2 weken en 3 dagen.
Wij hebben altijd katten gehad (en nu nog steeds 3 stuks) omdat wij altijd samen gewerkt hebben, maar wilde altijd al graag een hondje.
Onze voorkeur ging altijd al uit naar een Cocker Spaniel, omdat het niet zo'n grote hond word en over het algemeen bekend staat als een lieve hond (al weet je dat nooit natuurlijk)
Dus dit is onze eerste hond, dus voor ons is alles nieuw.
We hebben expres gewacht tot de kinderen wat groter zijn, zodat je goed uit kunt leggen wat wel en niet mag met de pup.
Martijn is bijna 6 en Joelle is 3 jaar.
Tot nu toe gaat het best goed, ze heeft maar 1 nachtje gehuild en is vrolijk en spontaan.
De eerste paar dagen had ze wat diaree, en tevens wat wormen, maar dat is gelukkig onder controle.
Het was zo zielig, haar buikje rommelde aan 1 stuk door en dan van die grote "pieren" !!
Ze plast en poept al goed buiten en loopt pramantig aan een riempje, natuurlijk doet ze het ook nog wel binnen, maar wat wil je met dit weer?
Zo leer je haar iedere dag een beetje beter kennen, en hoe klein ze nu ook nog is, je merkt al wel bepaalde "trekjes"
Daar heb ik ook eigenlijk een vraagje over, misschien is de vraag weleens gesteld, maar er zijn zoveel bladzijden om te lezen........
Nogmaals, wij zijn absoluut leken wat betreft opvoeding (ook af en toe met onze kindjes
Ze speelt natuurlijk heel graag , maar heb gemerkt dat ze makkelijk een beetje TE enthousiast word.
Ze doet heel graag het "trek"spelletje, wat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden omdat ze daarbij graag gromt.
Ik heb nu 1 keertje gehad dat ze heel wild aan het spelen was, ik tilde haar op en toen "snauwde"ze naar me, dus een beetje het nijdig grommen.
Ik dacht: zooo... jij bent een fel ding!! maar wist eigenlijk niet goed hoe het beste te handelen.
Ik heb haar neergezet en ben meteen gestopt met spelen, verder heb ik haar gezegd dat dat de bedoeling niet is, maar wat kan ik nu het beste doen??
Dat grommen doet ze namelijk ook graag als ze alleen speelt met haar knuffels.
Dit was mijn eerste vraag, maar er volgend er vast meer.
Groetjes Angelique en Lieve.