Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling: Standaard castratie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

sample schreef:
Rataplan schreef:Ik vind mongool denigrerend eerlijk gezegd :? Mensen met Down syndroom klinkt een stuk beter.
Niet dat ik er veel van af weet of het in nabije omgeving meemaak hoor maar het klinkt zo hard :? Debiel ook trouwens. :?
mongool is korter.......downie kan ook. Maar "iemand met het syndroom van down" typt zo langdradig........tis verder niet lullig bedoeld.
:? nee, maar zo klinkt het wel!
vraag me wel af waar jij dan de grens zou leggen! :?
Afbeelding
groetjes anja en birka
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Eline* schreef: Ik heb meerdere malen verstandelijk gehandicapten verpleegt op chirurgie en het is een drama!! Die mensen hebben niet goed het begrip om te weten wat er nou allemaal gebeurd om ze heen, zijn bang en voelen zich ontzettend onveilig. Ze trekken slangen uit hun lijf die erin moeten blijven en liggen daardoor niet zelden vast in bed.
Voor een verstandelijk gehandicapte is geen enkel ziekenhuisverblijf een ingreep van niets.
Vind ik óók een faire tegenwerping. Punt van waarheid. Maar de mensen die "slim" (van niveau) genoeg zijn om aan seks te doen, lijken mij ook de mensen die het prima uit te leggen valt dat ze even naar het ziekenhuis gaan voor een kleine ingreep.

en ik ben ff kwijt wie het me vroeg.....Marianne geloof ik. Mijn broer heeft (gelukkig) nog nooit een meisje zwanger gemaakt. Maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt, als hij dat ooit onverhoopt wél doet.
puk
Zeer actief

chrico schreef: Dat zijn de verhalen die mannen onderling aan elkaar vertellen. Tuurlijk kan het gebeuren dat er 1 een blauwe zak overhoud maar dat is geen standaard principe en ligt vaak nog aan het gedrag na het helpen ook

:? ik heb anders nog geen ander verhaal gehoord dan blauwe ballen! :?

:mrgreen: ik mag aan de pil blijven! :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

sample schreef:
Eline* schreef: Ik heb meerdere malen verstandelijk gehandicapten verpleegt op chirurgie en het is een drama!! Die mensen hebben niet goed het begrip om te weten wat er nou allemaal gebeurd om ze heen, zijn bang en voelen zich ontzettend onveilig. Ze trekken slangen uit hun lijf die erin moeten blijven en liggen daardoor niet zelden vast in bed.
Voor een verstandelijk gehandicapte is geen enkel ziekenhuisverblijf een ingreep van niets.
Vind ik óók een faire tegenwerping. Punt van waarheid. Maar de mensen die "slim" (van niveau) genoeg zijn om aan seks te doen, lijken mij ook de mensen die het prima uit te leggen valt dat ze even naar het ziekenhuis gaan voor een kleine ingreep.

en ik ben ff kwijt wie het me vroeg.....Marianne geloof ik. Mijn broer heeft (gelukkig) nog nooit een meisje zwanger gemaakt. Maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt, als hij dat ooit onverhoopt wél doet.

:roll: sinds wanneer moet je slim zijn om aan sex te doen! :?
Afbeelding
groetjes anja en birka
sample
Zeer actief

chrico schreef:Dat zijn de verhalen die mannen onderling aan elkaar vertellen. Tuurlijk kan het gebeuren dat er 1 een blauwe zak overhoud maar dat is geen standaard principe en ligt vaak nog aan het gedrag na het helpen ook
Precies! Sterilisatie van tegenwoordig is echt een miniscuul kleine ingreep. De helft hoeft niet eens een paracetamol te slikken naderhand.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

sample schreef:Had hier toevallig laatst een discussie met een vriendin over. Naar aanleiding van een "gebaseerd op waargebeurd verhaal" drama op rtl4. Meisje met syndroom van down, zwanger geraakt door verkrachting, meerderjarig en ze wilde het kind houden. Mijn vriendin vond dat dat moest kunnen. ook al heb je het syndroom van down, je moet je gewoon kunnen voortplaten, want een ander heeft geen recht te beslissen over jóuw lichaam.

Aan de éne kant vind ik dat ook....maar tot een bepaalde hoogte. Ik vind écht en écht (zonder daarmee een mongool tekort te willen doen) dat een mongool die beslissing niet kan maken. Ik noem maar ff het woord mongool, omdat dat een náám heeft. Er zijn natuurlijk heel veel handicappen die nog nauwelijks benoemd kunnen worden.
Ik vind het alles behalve vanzelfsprekend dat iemand die niet in staat is voor zichzelf te zorgen voor een kind gaat zorgen. Dat kan niet namelijk.
Ik ben dus zeker met je eens dat de kindjes van mensen zoals jij die noemt in je voorbeeld behoedt moeten worden voor een moeder die niet is staat is voor een baby te zorgen.
Een gedwongen abortus ..tjezus, ik vind het allemaal nogal wat. Ik denk/hoop dat dit soort dingen in die mate uitzonderingen zijn dat je er misschien dan ook maar een vreselijke dot zorg op moet zetten om iets nog werkend te krijgen...ik weet het niet..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
puk
Zeer actief

sample schreef:
chrico schreef:Dat zijn de verhalen die mannen onderling aan elkaar vertellen. Tuurlijk kan het gebeuren dat er 1 een blauwe zak overhoud maar dat is geen standaard principe en ligt vaak nog aan het gedrag na het helpen ook
Precies! Sterilisatie van tegenwoordig is echt een miniscuul kleine ingreep. De helft hoeft niet eens een paracetamol te slikken naderhand.
heb jezelf de ingreep ook al gehad?? :?
Afbeelding
groetjes anja en birka
sample
Zeer actief

puk schreef:

:roll: sinds wanneer moet je slim zijn om aan sex te doen! :?
Nou, je moet in ieder geval nog zo slim zijn dat je weet waar je hem in moet stoppen als jongen zijnde.

Voor de rest hoef je er niet al te slim voor te zijn nee. Daar schuilt hem het gevaar :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Martijn schreef:
chrico schreef:
Martijn schreef:
chrico schreef: Ehm dat in vergelijking met vrouwen de ingreep een kleine ingreep is ben ik het wel mee eens :mrgreen:
Piepklein...maar wat heb je aan een vergelijking als je met zwart-blauw opgezwollen kloten op een zak ijs zit?
Dat zijn de verhalen die mannen onderling aan elkaar vertellen. Tuurlijk kan het gebeuren dat er 1 een blauwe zak overhoud maar dat is geen standaard principe en ligt vaak nog aan het gedrag na het helpen ook
Hahahaha...mwah wheer, ik heb daar nog nooit mannen onderling horen praten hoor. Was meer mijn fantasierijke overdrijving maar laten we niet net gaan doen alsof het pijnloos is. Maakt verder niet uit hoor..grote voordelen en als ik met een mevrouw was en we geen kindjes wilden zou ik het honderd keer doen voor te verwachten dat zij 30 jaar aan de pillen ging.

Maar je kunt ergens ook te makkelijk over doen.
Pijnloos is het niet, manlief had een gevoelig zakje maar niet blauw of op ijszakken zittend :mrgreen:
Er zouden meer mannen moeten zijn die er zo over denken als jij doet Martijn :ok:
En nee makkelijk denk ik er niet over. Nogmaals het was voo rmij de theorie over het verschil aan ingreep ;)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

sample schreef:
Rataplan schreef:Ik vind mongool denigrerend eerlijk gezegd :? Mensen met Down syndroom klinkt een stuk beter.
Niet dat ik er veel van af weet of het in nabije omgeving meemaak hoor maar het klinkt zo hard :? Debiel ook trouwens. :?
mongool is korter.......downie kan ook. Maar "iemand met het syndroom van down" typt zo langdradig........tis verder niet lullig bedoeld.
Ik heb deze discussie doorgelezen en ik vind je standpunt t.a.v. mensen met het syndroom van Down erg mensonterend!
Sowieso vind ik dat je gehandicapten niet op voorhand mag steriliseren/castreren ; ene Hitler heeft dat - zoals al eerder hier aangegeven werd - een jaartje of 70 geleden ook met duizenden gehandicapten laten doen :twisted: Ik neem aan dat je weet wie Hitler was?

Verder vind ik dat ook honden niet zomaar gecastreerd/gesteriliseerd moeten worden ; daar moet je een goede reden voor hebben. Dat die reden voor iedereen verschillend kan zijn moge duidelijk zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
sample
Zeer actief

Ik vind het alles behalve vanzelfsprekend dat iemand die niet in staat is voor zichzelf te zorgen voor een kind gaat zorgen. Dat kan niet namelijk.
Ik ben dus zeker met je eens dat de kindjes van mensen zoals jij die noemt in je voorbeeld behoedt moeten worden voor een moeder die niet is staat is voor een baby te zorgen.
Een gedwongen abortus ..tjezus, ik vind het allemaal nogal wat. Ik denk/hoop dat dit soort dingen in die mate uitzonderingen zijn dat je er misschien dan ook maar een vreselijke dot zorg op moet zetten om iets nog werkend te krijgen...ik weet het niet..
Hoho!! Gedwongen abortus moedig ik absoluut niet aan. Dát zou me dan wél te ver gaan.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:
Nee, zo simpel is dat niet. Wel eens een autist uit zijn struktuur getrokken?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

puk schreef:
sample schreef:
heb jezelf de ingreep ook al gehad?? :?
Nee, ik ben beslist dat mijn man dat liet doen :mrgreen:

GRAPJE HOOR, GRAPJE
sample
Zeer actief

Eline* schreef: Nee, zo simpel is dat niet. Wel eens een autist uit zijn struktuur getrokken?
Ja, mijn broer is een autist.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Eline* schreef: Een gedwongen abortus ..tjezus, ik vind het allemaal nogal wat. Ik denk/hoop dat dit soort dingen in die mate uitzonderingen zijn dat je er misschien dan ook maar een vreselijke dot zorg op moet zetten om iets nog werkend te krijgen...ik weet het niet..
Een verstandelijk gehandicapte gedwongen aborteren lijkt verdomd veel op verkrachting.
Ja, mee eens. Het alternatief is dat er een kindje op de wereld wordt gezet in een situatie waarin er niet goed voor wordt gezorgd met dus alle problemen van dien. :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Eline* schreef:Maar de mensen die "slim" (van niveau) genoeg zijn om aan seks te doen, lijken mij ook de mensen die het prima uit te leggen valt dat ze even naar het ziekenhuis gaan voor een kleine ingreep.
Mens..ze weten niet eens wat je bedoelt met "kleine ingreep".
En je stelling dat ze als ze het ene doen ook het andere kunnen is het zoveelste bewijs dat je echt niet weet waar je over praat.
Schat, je quote verkeerd..wil je dat even als de bliksem veranderen! :twisted:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

Eline* schreef:
Martijn schreef:
Eline* schreef: Een gedwongen abortus ..tjezus, ik vind het allemaal nogal wat. Ik denk/hoop dat dit soort dingen in die mate uitzonderingen zijn dat je er misschien dan ook maar een vreselijke dot zorg op moet zetten om iets nog werkend te krijgen...ik weet het niet..
Een verstandelijk gehandicapte gedwongen aborteren lijkt verdomd veel op verkrachting.
Ja, mee eens. Het alternatief is dat er een kindje op de wereld wordt gezet in een situatie waarin er niet goed voor wordt gezorgd met dus alle problemen van dien. :?
Niet alleen een kindje waar niet goed voor wordt gezorgd.........hoogstwaarschijnlijk ook een verstandelijk gehandicapt kindje. Dus een kindje wat ZIJN LEVEN LANG begeleid moet worden, verzorgd moet worden.......
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:
Eline* schreef: Nee, zo simpel is dat niet. Wel eens een autist uit zijn struktuur getrokken?
Hoe kan je dan in vredesnaam de uitspraken doen die je doet? Heb je je wel eens verdiept in de belevingswereld van je broer?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

Eline* schreef: Schat, je quote verkeerd..wil je dat even als de bliksem veranderen! :twisted:
Gadverdamme!! Als jullie zo kwijlerig tegen elkaar gaan doen haak ik af. :mrgreen:
sample
Zeer actief

Eline* schreef:
sample schreef:
Hoe kan je dan in vredesnaam de uitspraken doen die je doet? Heb je je wel eens verdiept in de belevingswereld van je broer?
Jazeker. Ik heb jarenlang met hem samen in 1 huis geleefd. Juist een reden voor mij om zéker te weten dat hij nóóit kinderen zou moeten krijgen. Tis geen Forrest Gump, die broer van mij.
puk
Zeer actief

:? ik heb nog een vraag staan! waar ga jij de grens leggen??
bij iedere zwakzinnige, bij mensen met een psychische stoornis bij mensen met een erfelijke ziekte! :|
Afbeelding
groetjes anja en birka
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:
Eline* schreef:
Martijn schreef:
Niet alleen een kindje waar niet goed voor wordt gezorgd.........hoogstwaarschijnlijk ook een verstandelijk gehandicapt kindje. Dus een kindje wat ZIJN LEVEN LANG begeleid moet worden, verzorgd moet worden.......
Eerlijk gezegd zal dat me aan mijn reet roesten. Een gehandicapt kindje heeft net zo veel recht op leven als een gezond kind en als het zorg nodig heeft is dat okee en behoren wij daar met z'n allen voor te zorgen.
Wat ik wel een probleem vind is dat zo'n kindje verwaarloost gaat worden. Daar worden kinderen ongelukkig van namelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

puk schreef::? ik heb nog een vraag staan! waar ga jij de grens leggen??
bij iedere zwakzinnige, bij mensen met een psychische stoornis bij mensen met een erfelijke ziekte! :|
Nee. Hek ook al antwoord op gegeven. Heb niet zoveel zin om dat nog een keer te gaan typen als je het niet erg vindt. :P
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zie het hier aan de overkant. Stelletje heeft een baby van nu bijna een jaar. Ik heb me er erg boos om zitten maken en me mateloos lopen irriteren aan de hulpverlening rondom dat stel.
Gelukkig voor hen hebben zij een lieve stille baby. Tot babylief tanden kreeg en wat huilerig en koortsig werd. Wij zaten buiten en hoorde de baby huilen en hem schreeuwen tegen het kind. Hij ging helemaal door het lint. Na de politie gebeld te hebben hebben wij contact gezocht met de ouders van het stel dat dit gewoon niet kan en er een dag komt dat de baby iets aangedaan word. Nu krijgen ze meer hulp en de ouders komen nog vaker helpen dan voorheen. Dit stel heeft het geluk ouders te hebben die zich bekommeren om hun kind maar hoeveel zijn er alleen afhankelijk van de hulpverlening????????
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ok laten we spijkers met koppen slaan sample of is het simple (sorry was een inkoppertje :mrgreen: )
En autist mag geen kinderen op deze wereld zetten?
Een persoon met het syndroom van Down ook niet?
En iemand met een laten we zeggen Ms of een die een been mist?
En een hoogbegaafd iemand die wel?
Zeg het maar waar ligt de grens?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:
Eline* schreef:
sample schreef:
Jazeker. Ik heb jarenlang met hem samen in 1 huis geleefd. Juist een reden voor mij om zéker te weten dat hij nóóit kinderen zou moeten krijgen. Tis geen Forrest Gump, die broer van mij.
Jij lijkt in alles wat je aangeeft totaal voorbij te gaan aan de beleving van je broer. Je broer is ook gewoon een mens hoor..ook al funktioneert hij op een ander niveau. Je praat over hem alsof je aan een auto laat sleutelen. :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

Eline* schreef: Eerlijk gezegd zal dat me aan mijn reet roesten. Een gehandicapt kindje heeft net zo veel recht op leven als een gezond kind en als het zorg nodig heeft is dat okee en behoren wij daar met z'n allen voor te zorgen.
Wat ik wel een probleem vind is dat zo'n kindje verwaarloost gaat worden. Daar worden kinderen ongelukkig van namelijk.
Tuurlijk heeft een gehandicapt kindje net zoveel recht op leven als een gezond kindje. Als het eenmaal in de "maak" is, dan moet er voor gezorgd gaan worden. Maar ik zou er dus er vóór zijn, omdat te voorkómen.

En nee, ik ben het dus niet met je eens dat "wij met zijn allen" daarvoor "behoren" te zorgen. Als we het normaal gaan vinden dat verstandelijk gehandicapten benden een nog niet bepaald niveau (hahaha) zich onbeperkt voortplanten, hebben we straks geen normale mensen meer over om voor ze te zorgen.
qyan

Re: Stelling: Standaard castratie

Ongelezen bericht door qyan »

sample schreef:Wat vinden "we" daarvan? Gewoon honden waar je niet mee wilt fokken, standaard castreren. Voorkomt ongelukjes, voorkomt narigheden in verband met baarmoederontstekingen, houdt "hanig" gedrag bij reuen beperkt.

Of doet het ons zélf pijn in de ballen als we er alleen al aan dénken? Vinden "we" het niet nodig om te laten doen, zolang we geen hinder ondervinden van hyperseksueel gedrag, of extreme dominatie?
8O standaard castratie.
never nooit niet!!!
qyan wordt niet mee gedekt, maar zonder medische redenen blijven zijn ballen er gewoon aan.
als je geen hanig gedrag bij reuen wilt, moet je maar een teef nemen.'
als ik hinder ondervind van qyan zijn hypersexueel gedrag, dan werk ik daaraan zonder castratie, want dat kan echt wel.
ik bepaal of er gedekt wordt en niet hij!
ook extreme dominantie gaat mijn inziens niet weg door castratie.
een hond is dominant in de mate waarin de eigenaar dit zelf toestaat/ veroorzaakt.
dus ene standaard castratie, nee bedankt!
doet het mezelf pijn in de ballen als ik aan castratie denk, uh nee, ik heb geen ballen :mrgreen:
sample
Zeer actief

Eline* schreef:Jij lijkt in alles wat je aangeeft totaal voorbij te gaan aan de beleving van je broer. Je broer is ook gewoon een mens hoor..ook al funktioneert hij op een ander niveau. Je praat over hem alsof je aan een auto laat sleutelen. :?
Waarom denk je dat ik voorbij ga aan de beleving van mijn broer? Ik snap heel goed hoe hij de wereld ziet. En ik snap heel goed zijn kunnen en onkunnen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wat is normaal
volgens mijn oom leefde er meer gekken buiten de hekken dan binnen de heken van de insteling waar hij woonde
en toen ben ik op gaan letten
kan alleen maar zeggen dat hij gelijk heeft gehad
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”