Wij hebben boven plankenvloer, kan je de plas beneden in de living opvangen.

Sanneke
Moderator: moderatorteam
Nee ik ga die discussie over een bench niet meer beginnen. :p:cindy1986 schreef:Ik zou hem in een bench doen. En dan moet je bedenken waar je wil dat de hond altijd slaapt (dus ook als hij groter is) Is dat bij jouw in bed of beneden? Ik zou hem zelf niet bij me in bed doen, is wel heel gezellig, maar voor een hond kan dat toch erg warm worden, denk ik.
En wat is er mis met een bench? Je zegt dat je er zelf ook niet tegen kan om opgesloten te zitten. Maar veel honden zien de bench als hun plekje. Toen Rakker haar bench nog in de kamer had (toen ze een pup was) ging ze daar in liggen als ze geen zin had in aandacht. Ze zag dat echt als haar plekje waar iemand haar kon storen. En anders laat je het deurtje toch open? Ik zou liever een bench doen als een doos. Een doos kunnen ze niets in zien, en ze kunnen hem ook omgooien (weet niet hoe zo'n stevige doos je hebt)
Maarja, is je eigen keusIk zou m'n pup zeker in een bench doen, en dan ook beneden, onze honden mogen niet boven slapen namelijk.
Wat leuk dat je een pup krijgt? Wat voor een?
Ja op zo'n manier kan ik me ook wel in vinden hoor. Ik had er voor Rataplan ook eentje om te schuilen hij kon er in maar de volwassen honden niet zo snel het was een soort vluchtheuveltje :p: en op vakantie heb ik hem ook meegenomen bang dat Rataplan het interieur zou slopen maar eigenlijk zat hij er niet eens inStang schreef:Overdag hoefde Kaya hier ook niet in de bench hoorHeel soms als ik even een half uurtje boodschappen ging doen, maar verder nooit.
Was eigenlijk puur voor 's nachts. Toen ze 4 maanden was, heb ik dat ding ook opgeborgen en vond het wel best
Je hebt ook een varikennel? Vind je dat niet iets?Rataplan schreef: Nee ik ga die discussie over een bench niet meer beginnen. :p:
Hij moet maar een ander plekje als zijn plekje gaan zien zonder tralies.
Ik ben de hele dag gewoon bij hem in de buurt. Hij hoeft niet alleen te zijn. Als ik de dieren op de slaapkamer laat dan slaap ik helemaal niet meerDat lag er een kat op mijn hoofd en hing er een fret in mijn teen te happen dat was echt geen goed idee
![]()
Het is trouwens een labrador, een standaard bruine omdat die zo populair zijn zie je ze steeds meer in asiels
Ja hahaha dat weet ik gelukkig nog welcindy1986 schreef:Je hebt ook een varikennel? Vind je dat niet iets?Rataplan schreef: Nee ik ga die discussie over een bench niet meer beginnen. :p:
Hij moet maar een ander plekje als zijn plekje gaan zien zonder tralies.
Ik ben de hele dag gewoon bij hem in de buurt. Hij hoeft niet alleen te zijn. Als ik de dieren op de slaapkamer laat dan slaap ik helemaal niet meerDat lag er een kat op mijn hoofd en hing er een fret in mijn teen te happen dat was echt geen goed idee
![]()
Het is trouwens een labrador, een standaard bruine omdat die zo populair zijn zie je ze steeds meer in asiels
Ieder zijn eigen mening eh, ik vertel alleen hoe ik het zou doen
Je vroeg advies, dus die krijg je![]()
Maar heb je dan wel iets waar de pup in kan als je even weg moet? Ik weet niet of jouw pup dat doet, maar je hebt ook pups die slopen dingen, en zoals snoeren is niet echt veilig dan.
Wij hebben daarom toen we Jari kregen een bench geleend. Meen dat ie de 1e paar nachten wel naast het bed van mijn ouders heeft geslapen en daarna naar beneden bij Tagor in de gang.Stang schreef:Overdag hoefde Kaya hier ook niet in de bench hoorHeel soms als ik even een half uurtje boodschappen ging doen, maar verder nooit.
Was eigenlijk puur voor 's nachts. Toen ze 4 maanden was, heb ik dat ding ook opgeborgen en vond het wel best
Dan stond ik met Luka denk ik het eerst jaar meer buiten dan binnen.estelle schreef:Hier ook lekker mee in de slaapkamer, Ghaya lag in een grote doos aan mijn kant.
Nog steeds slapen de honden bij ons op de slaapkamer.
Hera, nu net een jaar, slaapt nog steeds op bed; netjes tussen ons in.
Ik vind het ideaal met zindelijk maken, zodra ze wat piepten ging ik gelijk naar buiten.
TSja ik heb met Hera ook weleens zo'n beetje om de 1,5 uur buiten gestaan....deed ze niks hoor...wilde ze spelen....maar ja soms moest ze wel wat doen...Mama Sanneke schreef:Dan stond ik met Luka denk ik het eerst jaar meer buiten dan binnen.estelle schreef:Hier ook lekker mee in de slaapkamer, Ghaya lag in een grote doos aan mijn kant.
Nog steeds slapen de honden bij ons op de slaapkamer.
Hera, nu net een jaar, slaapt nog steeds op bed; netjes tussen ons in.
Ik vind het ideaal met zindelijk maken, zodra ze wat piepten ging ik gelijk naar buiten.![]()
Sanneke
LiefDaan schreef:Ik heb Diesel in de reiskennel gedaan en ben bij hem gaan slapen.
Ik kreeg nachtmerries van een pupje wat aan een snoertje knaagt.![]()
Dat was mijn motivatie, veiligheid voor de hond.
Boven slapen is geen optie omdat die retrievers erg snel te zwaar worden om naar boven te dragen.
En traplopen is slecht voor de heupjes.
Ook als ik even de kinderen naar school bracht ging hij er in.
Na een maand of 2 /3 stond de reiskennel werkeloos, hutje te zijn voor de kids.
Ik vond het ideaal. Diesel had er ook geen enkel probleem mee.
Bitsy heeft er 1 keer 5 minuten ingezten.
Die vond het zo vreselijk dat ze er van mij nooit meer in hoefde.
Je mag hem van me lenen als je wilt
Als je iets moet trainen gaat het dus niet vrijwillig. Dan stop je je hond inderdaad in een kooi en sluit je de honden wel degelijk op. Met wat meer tijd, moeite en energie kan het uitstekend zonder, maar dat is moeilijk op te brengen blijkbaar. Je kunt de meeste geweldige eufemismen gebruiken, het blijft een kooitje waar je je hond in propt.muchra&diesel schreef:ik zie het niet als opsluiten van een hond,een hond moet er vrijwillig in gaan liggen,en dat is te trainen.
Ja ik heb wel twee kinderen maar die zijn niet onbeheerd en mogen van mij niet achter de dieren aanrennen. Ze zijn dan wel klein maar begrijpen dat heel goed. Ik heb al 4 katten en Rataplan en daar gaat het goed mee. Rataplan kan gaan en staan waar hij wil hij kan de hordeur ook open krijgen dus dan ligt hij eens onder de tafel bij de kinderen dus en dan gaat hij met bot en al de tuin in als de zon een beetje schijntmuchra&diesel schreef:ja ik zie de bench ook als veilig voor zowel pup als volwassen hond.
druk rennende kinderen die maar met de pup of hond willen spelen
de pup /hond zal de bench veilig beschouwen als zijn eigen plaats,en zich terug erin trekken als ze rust willen hebben.
ik zie het niet als opsluiten van een hond,een hond moet er vrijwillig in gaan liggen,en dat is te trainen.
maar ik krijg ook wel eens de opmerking stop je je hond in een kooi,maar ze gaan er vrijwillig in liggen,en beschouwen het echt als hun plekje,en overdag is het deurtje gewoon open.
Sandra en Jessie schreef: Als een hond bij mensen in bed ligt, en de mensen liggen te slapen dan maak je rare bewegingen en soms ook geluiden (bijvoorbeeld praten in je slaap) Honden kunnen hier juist een trauma aan over houden
aandachttrekkerij, jajaMaar veel mensen schaffen een pup aan, kopen een bench en 's nachts begint de pup te janken en dan is hij zoooo zielig.. kijk dat hij een plasje moet doen okee, maar voor de rest is het gewoon aandachttrekkerij...
Een bench is een heel nuttig middel tijdens het opvoeden. Het ligt er maar net aan hoe je hem gebruikt. Ik heb er Tirsa niet op hoeven te trainen, dat ging gewoon vanzelf. Wat anders te doen als je 'n puppy hebt en je moet heel even voor een boodschap?? Laat je die dan gewoon los in de kamer met alle gevolgen van dien?? Lijkt me ook niet de oplossing, verkeerd gedrag is op die manier zeer snel aangeleerd.bram en thijs schreef:Als je iets moet trainen gaat het dus niet vrijwillig. Dan stop je je hond inderdaad in een kooi en sluit je de honden wel degelijk op. Met wat meer tijd, moeite en energie kan het uitstekend zonder, maar dat is moeilijk op te brengen blijkbaar. Je kunt de meeste geweldige eufemismen gebruiken, het blijft een kooitje waar je je hond in propt.muchra&diesel schreef:ik zie het niet als opsluiten van een hond,een hond moet er vrijwillig in gaan liggen,en dat is te trainen.
Mijn doel is geen hond in een kennel in de tuin.Sandra en Jessie schreef:... 1 hond bij ons zit in de kennel, buiten, en die begint ook wel eens te blaffen om aandacht te trekken. Ze verveelt zich dan en wil uit de kennel. Als je een hond (nu heb ik het dus niet over een pup die een plasje moet doen) bij ieder piepje of blafje uit zijn bench, doos, kennel haalt dan denkt hij dus de volgende keer van als ik nou ga piepen dan mag ik er weer uit.
gut en ik maar denken dat een pup die alleen is, zich eenzaam voelt en doodsbang is en het daarom op een gillen zet.Sandra en Jessie schreef:Stel je nou eens voor. Je hebt net een nieuwe pup en die doe je 's nachts in een bench. Nou jij slaapt en dan wordt je wakker van het gepiep van je pup. Hup jij het bed uit en pup in de tuin een plasje laten doen. Dit hoort erbij en dit zal je ook de eerste maanden moeten doen.
Als de pup dan weer gaat piepen, jij weer uit bed, hondje laten plassen... maar als het puppy niet hoeft te plassen... kijk als de pup begint te piepen en hij wordt er dan uitgehaald denkt hij de volgende keer, oh als ik ga piepen dan mag ik eruit...zonder dat hij iets hoeft te doen... 1 hond bij ons zit in de kennel, buiten, en die begint ook wel eens te blaffen om aandacht te trekken. Ze verveelt zich dan en wil uit de kennel. Als je een hond (nu heb ik het dus niet over een pup die een plasje moet doen) bij ieder piepje of blafje uit zijn bench, doos, kennel haalt dan denkt hij dus de volgende keer van als ik nou ga piepen dan mag ik er weer uit.