Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch ingrijpen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Toch ingrijpen?

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik word een beetje moe van Kaya: elke week koop ik 2 botten voor de honden, maar Kaya vindt dat ze alletwee voor haar zijn. Moritz is dus binnen de kortste keer zijn bot kwijt en Kaya heeft er twee.

Nu is er vorige week behoorlijk wat bonje tussen die twee geweest en is Moritz weer ''vakkundig'' op zijn plaats gezet door Kaya. Helaas betekent dit dat hij nauwelijks moeite doet om zijn bot terug te krijgen en Kaya steeds snauweriger doet als hij het weleens probeert.

Eigenlijk zit ik te denken om hier toch in te grijpen: Kaya te verbieden het bot af te pikken en mocht ze dit toch gedaan hebben, het ene bot afpakken en teruggeven aan Moritz.

Groot nadeel is dat ik me dus bemoei met de twee in rangorde EN dat Moritz zo helemaal niet leert om voor zichzelf op te komen.

Toch vind ik het zo ook niet kunnen eigenlijk...... Kaya vreet 2 botten op een dag op en Moritz heeft steeds niets :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou me er niet mee bemoeien als ik jou was. Schiet je niks mee op, of je maakt het erger.

Enigste oplossing zou zijn om ze in verschillende kamers te geven, maar dat gaat alleen maar als ze ze meteen opeten.

En anders gewoon niet meer geven?????
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

als het steeds zo'n gedonder is waarom geef je ze dan nog??

blijkbaar vind moritz het wel goed zo dus ik zou geen botten meer geven of inderdaad gescheiden maar als een sneller eet als de ander heb je weer bonje :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lotje-en-Sjaakie »

Ze krijgen hier alleen een bot wanneer ik erbij ben.

En als er bonje komt om de kluif, dan grijp ik in. Ik bepaal nog altijd wie wat krijgt, en niet de hond. Let wel, dit doe ik echter alleen wanneer er een kluif of eten in het spel is. In mijn situatie werkt het goed. In overige situaties laat ik ze hun gang gaan.

Tis moeilijk ik kan niet goed voor jou oordelen, heb Kaya ooit gezien als pup en Moritz ken ik niet.
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Waarom ik ze nog geef? Tja, ten eerste omdat ze het lekker en leuk vinden ten tweede voor mijn eigen gemak: Kaya is erg druk en op die manier ligt ze tenminste een paar uur rustig te kluiven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Roosje
Zeer actief

Re: Toch ingrijpen?

Ongelezen bericht door Roosje »

Stang schreef:Ik word een beetje moe van Kaya: elke week koop ik 2 botten voor de honden, maar Kaya vindt dat ze alletwee voor haar zijn. Moritz is dus binnen de kortste keer zijn bot kwijt en Kaya heeft er twee.

Nu is er vorige week behoorlijk wat bonje tussen die twee geweest en is Moritz weer ''vakkundig'' op zijn plaats gezet door Kaya. Helaas betekent dit dat hij nauwelijks moeite doet om zijn bot terug te krijgen en Kaya steeds snauweriger doet als hij het weleens probeert.

Eigenlijk zit ik te denken om hier toch in te grijpen: Kaya te verbieden het bot af te pikken en mocht ze dit toch gedaan hebben, het ene bot afpakken en teruggeven aan Moritz.

Groot nadeel is dat ik me dus bemoei met de twee in rangorde EN dat Moritz zo helemaal niet leert om voor zichzelf op te komen.

Toch vind ik het zo ook niet kunnen eigenlijk...... Kaya vreet 2 botten op een dag op en Moritz heeft steeds niets :?
Ik had precies hetzelfde probleem hier, maar heb er een stokje voor gestoken.

Mo had in het begin dat ze alles wou afpikken van Dot. Ik had besloten om in te grijpen. Wanneer ik ze een bot geef dan moeten ze allebei van mij zitten en dan geef ik ze het. Ze mogen van mij niet van elkaar afpakken, ze moeten maar wachten tot de ander er klaar mee is.

Dot heeft het gewoon niet in zich om goed van zich af te bijten. Het zit niet in haar karakter dus kan ik het niet van haar eisen.

Voor Mo is het ook goed geweest, ze heeft nu door dat niet alles van haar is en dat ik bepaal hoe en wat, dat heeft ook weer gevolgen hoe ze met andere honden omgaat. Ze was als pup vrij bezitterig en wanneer andere honden buiten Dot om in de buurt van haar eten kwam was het een kleine furie. Laatst heeft zij en Dot een dagje bij Lotje en Sjaakie gelogeerd en toen het tijd was om te eten verdroeg ze Lot en Sjaakie in in haar nabijheid :-D ik kan nu ook andere honden iets lekkers geven zonder dat zij uit haar dak gaat.

Roosje
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Misschien inderdaad apart zetten? Kluift de één een uurtje in de gang en de ander een uurtje in de keuken.....ofzo :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:Misschien inderdaad apart zetten? Kluift de één een uurtje in de gang en de ander een uurtje in de keuken.....ofzo :mrgreen:
Nee dat kan niet echt.

Moritz is een ''apart geval'' (hond met flinke geschiedenis). Hij kluift alleen maar als hij zich volledig op zijn gemak voelt: hij vliegt dus niet op een kluif af en vreet net zolang totdat die op is (in tegenstelling tot Kaya dus). Hij kluift als alles rustig is in huis en dan gaat hij ''ondeugend'' lopen doen; pikken van speeltjes en allemaal naar de bank brengen en uiteindelijk rustig liggen kluiven. Soms wel een uur, soms maar 2 minuten want dan gebeurd er iets waardoor het weer te eng wordt.

Hier is dus ook altijd 1 bot eerder op (van Kaya uiteraard) en dan blijft er 1 bot over.... :roll: Nu heb ik maar een aantal botten gekocht zodat dat probleem er niet meer is ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Roosje schreef:
Stang schreef:Ik word een beetje moe van Kaya: elke week koop ik 2 botten voor de honden, maar Kaya vindt dat ze alletwee voor haar zijn. Moritz is dus binnen de kortste keer zijn bot kwijt en Kaya heeft er twee.

Ik had precies hetzelfde probleem hier, maar heb er een stokje voor gestoken.

Mo had in het begin dat ze alles wou afpikken van Dot. Ik had besloten om in te grijpen. Wanneer ik ze een bot geef dan moeten ze allebei van mij zitten en dan geef ik ze het. Ze mogen van mij niet van elkaar afpakken, ze moeten maar wachten tot de ander er klaar mee is.

Dot heeft het gewoon niet in zich om goed van zich af te bijten. Het zit niet in haar karakter dus kan ik het niet van haar eisen.

Voor Mo is het ook goed geweest, ze heeft nu door dat niet alles van haar is en dat ik bepaal hoe en wat, dat heeft ook weer gevolgen hoe ze met andere honden omgaat. Ze was als pup vrij bezitterig en wanneer andere honden buiten Dot om in de buurt van haar eten kwam was het een kleine furie. Laatst heeft zij en Dot een dagje bij Lotje en Sjaakie gelogeerd en toen het tijd was om te eten verdroeg ze Lot en Sjaakie in in haar nabijheid :-D ik kan nu ook andere honden iets lekkers geven zonder dat zij uit haar dak gaat.

Roosje
Inderdaad Roos; zo zie ik het dus ook een beetje.
Kaya is als jouw Mo: ze denkt dat alles van haar is en is wat katterig en zeker bezitterig. Moritz is als Dot: een ''sukkeltje'' (lief bedoelt!) en zal niet zo snel dingen verdedigen of lelijk doen (hij kan het wel hoor, maar zal het zelden doen).

Ik hoop dus dat ik hetzelfde resultaat met het ingrijpen zal bereiken als jij hebt bereikt. Rust in Kaya (ze weet waar ze aan toe is en hoeft dus niet meer de hele tijd op het bot van Moritz te loeren) en Moritz die ook rustig kan knauwen.

Maarrrrr...... er zit natuurlijk ook de mogelijkheid in dat het juist een tegenovergesteld effect zal hebben: Kaya die jaloers wordt op Moritz omdat ik het bot afpak en terug aan Moritz geef (ik probeer dat natuurlijk te voorkomen en te verbieden voordat het bot afgepakt wordt, maar dat zal niet altijd lukken).

Nu geloof ik niet dat de boel hier snel uit de hand zal lopen, want het zijn allebei lieve honden hoor ;) en Kaya heeft wel degelijk respect voor Moritz als hij eens een keer zijn tanden laat zien.
Afbeelding
A good dog never dies...

Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Hier liggen soms vijf honden in een ruimte te kluiven op een bot of iets anders. Balou waagt het wel eens om te proberen een bot van een ander te pakken, maar ik zeg EIGEN heel nadrukkelijk, nog niet eens boos, en dan haalt ze het niet in haar hoofd om het af te pakken. Ik moet er dus wel bij blijven maar meestal geef ik het als ik dus aan het computeren ben of 'savonds t.v. kijk.

Ik denk niet dat je je bemoeit met de rangorde als je dat doet want iedere hond heeft het recht wat van hem is op te eten. Ook een ranghogere mag volgens mij toch niet zomaar iets afpakken. Dus op tijd ingrijpen, niet als ze het bot al heeft, dan moedig je misschien grommen aan ofzo.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik weet niet of het het verstandigst is als er rangordeconflicten dreigen tussen de honden, maar hier wordt er geen eten (botten) van elkaar gejat. Ik bepaal wel wie wat eet.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:Ik weet niet of het het verstandigst is als er rangordeconflicten dreigen tussen de honden, maar hier wordt er geen eten (botten) van elkaar gejat. Ik bepaal wel wie wat eet.
De bonje van vorige week ging ook over de botten; Moritz wilde het laatst overgebleven bot pakken en toen knalden ze even op elkaar (niks ernstigs hoor, absoluut geen verwondingen, maar wel even een kleine strijd voor het eerst).
Het was dus niet echt een rangorde conflict; dat zal hier ook niet snel komen denk ik. De vraag is dus of ik met het ingrijpen van de bottentoestand wel een rangorde conflict zou creeeren?
Afbeelding
A good dog never dies...

Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Stang schreef:Ik hoop dus dat ik hetzelfde resultaat met het ingrijpen zal bereiken als jij hebt bereikt. Rust in Kaya (ze weet waar ze aan toe is en hoeft dus niet meer de hele tijd op het bot van Moritz te loeren) en Moritz die ook rustig kan knauwen.

Maarrrrr...... er zit natuurlijk ook de mogelijkheid in dat het juist een tegenovergesteld effect zal hebben: Kaya die jaloers wordt op Moritz omdat ik het bot afpak en terug aan Moritz geef (ik probeer dat natuurlijk te voorkomen en te verbieden voordat het bot afgepakt wordt, maar dat zal niet altijd lukken).
Wanneer Mo dat deed, was ik heel bewust om haar niet op haar donder te geven precies om die reden, ik was wel resoluut "Mo Nee! dit is jouw botje, kijk!" en prijsde haar de hemel in wanneer ze het toeliet dat ik het bot weer terug gaf aan Dot "Goed zo, wat ben je toch een schat!" en af en toe kreeg ze daarom wat extra's van mij en Dot natuurlijk ook. Wanneer ik merkte dat ze pissig werd op Dot, pakte ik allebei de botten af en bergde ze op. Of ik deed een afleidingsmanoevre wanneer ze het had gedaan "willen jullie een lekker stukje kaas?" en ging ik naar de keuken om een stukje kaas te pakken wetend dat ze allebei als een haasje achter mij aan zouden komen, keuken deur dicht en ging dan terug om de botten op te rapen om ze dan allebei weer eentje te geven. Mijn doel was om haar zo min mogelijk slechte associaties te geven met dit soort dingen. En dit is het resultaat :-D http://80.126.213.52/~roos/dotkom/image ... ing/6.html

De dingen waar Mo erg fel op was waren in mijn beheer en ik gaf ze op mijn voorwaarden.

Roosje
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Stang schreef:
jelle schreef:Ik weet niet of het het verstandigst is als er rangordeconflicten dreigen tussen de honden, maar hier wordt er geen eten (botten) van elkaar gejat. Ik bepaal wel wie wat eet.
De bonje van vorige week ging ook over de botten; Moritz wilde het laatst overgebleven bot pakken en toen knalden ze even op elkaar (niks ernstigs hoor, absoluut geen verwondingen, maar wel even een kleine strijd voor het eerst).
Het was dus niet echt een rangorde conflict; dat zal hier ook niet snel komen denk ik. De vraag is dus of ik met het ingrijpen van de bottentoestand wel een rangorde conflict zou creeeren?
of dat je door in te grijpen juist aangeeft wie er ook weer de baas in huis was en dat jij geen gedonder duldt. Wel snotverdesnotpuppuh.

Wordt Moritz alleen iets mondiger en begint hij zich te verdedigen of gaat hij echt een "greep naar de macht" doen?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
Stang schreef:
of dat je door in te grijpen juist aangeeft wie er ook weer de baas in huis was en dat jij geen gedonder duldt. Wel snotverdesnotpuppuh.

Wordt Moritz alleen iets mondiger en begint hij zich te verdedigen of gaat hij echt een "greep naar de macht" doen?
Wat je zegt ''wie de baas in huis ook alweer was'' dat zou ook goed kunnen. Dat is dus een beetje mijn twijfel; hoe reageren op honden als je je hiermee bemoeit? is het een beetje rangorde wat je verstoord of kan je dit zonder ''gevaar'' heel goed doen?

Ik kan overigens overal aankomen hoor! Botten afpakken bij Kaya zowel als bij Moritz is geen enkel probleem. Bot teruggeven aan Moritz is ook geen probleem, alleen aast Kaya er direct weer op (ze vindt alles interessanter als het bij Moritz is; ze wil gewoon alles hebben).

Moritz wordt alleen wat mondiger en doet absoluut geen ''greep naar de macht''. Hij pikt wat minder: bv het rijden op hem wat Kaya af en toe weer doet (kind moet weer loops worden en is dan niet echt genietbaar) vindt hij niet meer goed. Ook probeert hij nu dus soms zijn bot terug te pikken, wat Kaya dan weer niet accepteert.
Verder zijn er geen strubbelingen tussen de twee. Ze kunnen uitstekend samen zijn, spelen ook samen, liggen bij elkaar, likken de bekken, enz. enz.
Afbeelding
A good dog never dies...

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb maar een hond, maar ik zou in zo'n geval wel ingrijpen.
Als dit toegelaten wordt jat ze alles van Moritz en dat vind ik toch wel sneu voor hem.
Moritz mag likkebaardend toe kijken hoe Kaya zijn bot opvreet. Ik zou dat beslist niet goed vinden, en Kaya is volgens mij slim genoeg om te leren dat ze van Moritz zijn bot af moet blijven.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nou, mooie bak..... :?

Kaya pakt trouwens alleen Moritz's bot als hij het laat vallen ofzo hoor; ze pakt het niet af als hij aan het kluiven is.

Maar goed..... Moritz is aan het kluiven, kijkt even om zich heen en Kaya ziet haar kans schoon. Op dat moment zeg ik dus ''nee!'' tegen Kaya en Kaya stopt bij mij en doet niks (netjes he?! :mrgreen: ).
Springt Moritz ineens van de bank en pikt razendsnel Kaya's bot in 8O 8O

Tja..... dan weet ik het ook niet meer hoor! Kon ik moeilijk Kaya blijven verbieden om aan het bot van Moritz te komen terwijl hij nu haar bot had :oeps:

Wat een sukkels van honden heb ik toch :roll: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Kun je Kaya dan niet buiten (tuin) het bot geven en Moritz binnen?

Hier hebben ze nooit bonje om botten gelukkig, maar ze mochten van mij ook nooit het bot van de ander pakken. Scooby probeerde dat namelijk wel altijd ;)
Laatst gewijzigd door Roos op 16 jul 2004 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Stang schreef:
Maar goed..... Moritz is aan het kluiven, kijkt even om zich heen en Kaya ziet haar kans schoon. Op dat moment zeg ik dus ''nee!'' tegen Kaya en Kaya stopt bij mij en doet niks (netjes he?! :mrgreen: ).
:V :V

slimme honden juist :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Roos schreef:
Stang schreef:

Hahahaha, weet je wat ze doen?! ze zoeken het maar lekker uit samen :twisted: :pffff:

Als het me te dol wordt, grijp ik wel in op dat moment en verder bekijken ze het maar 8)
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Of heel veel of geen botten geven. Misschien werkt dat ;)
En denk je niet te menselijk? Jij wilt dat ze allebei evenveel krijgen maar ze verhongeren toch niet?
Als Rataplan een botje had bemachtigd bleef hij om mij heen lopen :? Zolang hij bij mij in de buurt was pakten ze het niet van hem af. Liep ik naar de keuken dan liep hij met bot en al mee.
Ben trouwens heel benieuwd hoe hij dat met de nieuwe hond gaat doen :roll:
Rollen zijn nu omgekeerd voor het eerst
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lotje-en-Sjaakie »

Stang schreef:
Roos schreef:
Stang schreef:

Hahahaha, weet je wat ze doen?! ze zoeken het maar lekker uit samen :twisted: :pffff:

Als het me te dol wordt, grijp ik wel in op dat moment en verder bekijken ze het maar 8)
:ok: :ok:
Hier precies hetzelfde verhaal. Zodra er maar even kans is om de kluif van de ander te pakken dan doen ze dat, zo wisselen ze heel wat af, maffe beesten. En inderdaad dit laat ik ook gewoon gaan, alleen wanneer ze elkaar daarom in de haren vliegen corrigeer ik ze, dan gaan ze weer vrolijk verder waar ze waren.
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:en als je nou 3 botten zou geven voor twee honden, zou er in principe toch altijd een bot 'vrij' moeten zijn? :mrgreen: of gaat caya ze dan alle drie verzamelen?
doe ik hier ook niet aan hoor, aan botten inpikken van elkaar - elk zijn bot, en dat zal het wezen ;) . moet wel af een toe een keer mee helpen zoeken naar een bot van één van de honden. is ze het hare zogezegd kwijt, en staat ze heel verongelijkt bij de rest haar kans af te wachten :mrgreen: .

maar ik heb ook helemaal niet gevoel dat ik door af en toe tussen te komen spanning tussen hen creëer hoor. eigenlijk het tegendeel : rust, want dan hoeven ze zich nergens mer druk om te maken en kunnen écht gezellig kluiven!
Jaaaaa hahahaha, dan verzameld ze ze alledrie ;) :mrgreen:
Ze is een beetje een hebberd :?

Het is gewoon irritant dat als ze kluiven, dat Kaya altijd loert op het bot van Moritz en zodra dat bot even valt (hij kluift op de bank) dat ze er direct bovenop duikt.

Bij dat soort zaken ga ik nu maar ingrijpen en verder laat ik het zo; ik denk dat Rataplan toch een beetje gelijk heeft en ik Moritz weer teveel in bescherming wil nemen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck is ook zo'n typetje dat het liefst wil hebben wat Nika heeft. Speelgoed etc. pakt ze ook af, Nika laat dat ook gebeuren.
Als ze allebei een bot hebben en Marouck pakt die van Nika, pak ik het bot wat Marouck eerst had en geef dat aan Nika. Zo wisselen ze regelmatig van bot en blijf ik in beweging. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Stang schreef:Nou, mooie bak..... :?

Kaya pakt trouwens alleen Moritz's bot als hij het laat vallen ofzo hoor; ze pakt het niet af als hij aan het kluiven is.

Tja..... dan weet ik het ook niet meer hoor! Kon ik moeilijk Kaya blijven verbieden om aan het bot van Moritz te komen terwijl hij nu haar bot had :oeps:

Sukkels maar wel hele lieve sukkels toch. :mrgreen: :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Ik grijp bij mijn honden wel in. Mijn 6 jaar oude teef is heel slim en houdt continu het bot van de Border Collie in het oog en die hoeft maar even z'n kont te keren of ze is er bij om dat van hem te pakken, zodat ze er twee heeft. De BC is een sulletje en is niet zo in eten of lekkers geïnteresseerd. Hij pakt alles ook heel voorzichtig aan, je hoeft bij hem dan ook niet bang te zijn dat hij per ongeluk in je vingers zal happen. En ook bij zijn brokken staat hij echt te dineren. Hij neemt een hapje van z'n brokjes en gaat dan rustig eerst staan kauwen. Slikt rustig door en neemt dan het volgende hapje. Met zo'n houding van 'ach, als je graag wilt dat ik het op eet, wil ik dat wel voor je doen hoor'. Voor hem hoeft het niet zo nodig. Tot mijn grote verdriet, want hij is nog maar twee jaar en begint nu al tandsteen te ontwikkelen. Maar ja, hij vindt botten niet lekker.

Ik heb mijn teef er wel eens van verdacht dat ze echt kan redeneren. Dan hadden ze beiden een bot en wilde ze eigenlijk die van de BC er wel bij hebben. Dan doet ze net of ze wat hoort, kijkt naar het raam en begint te blaffen. De BC is dan al bezig om hard naar de deur te hollen om te kijken wie er aan komt en ondertussen pakt de teef snel zijn bot. Die is dan ook helemaal niet meer bezig om te blaffen voor het zogenaamde bezoek, dus het lijkt echt een doortrapte manier om zijn bot te bemachtigen.
Helaas voor haar heb ik die strategie wel door en pak ik haar het bot weer af en geef het aan de BC, die er onderhand dan wel achter is dat het loos alarm was.

Het enige wat ook de BC wel lekker vindt, zijn mergpijpjes. Die laat hij pas liggen als het mergpijpje uitgehold is. Ze wisselen dan meestal onderling en dat laat ik gewoon gebeuren.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

vinkje schreef:
Stang schreef:Nou, mooie bak..... :?

Sukkels maar wel hele lieve sukkels toch. :mrgreen: :ok:
Ja nou!!!!! :-D :-D
Ik mopper weleens wat, maar kom niet aan mijn ukkeltjes hoor ;) :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik zou er niets op zeggen laat ze het zelf maar uitvechten
als je je gaat bemoeien komen er zeker brokken van omdat je dan de alfa jaloers maakt .

wel kun je de alfa eerst zijn bot geven en in een andere kamer de andere hond zijn bot geven zodat ze wat uit elkaars beurt blijven
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ingrijpen.
dit werkt perfect, en zonder brokken. Jij bent baas en je duldt geen ruzie in huis.
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

mechelaar_fan schreef:ingrijpen.
dit werkt perfect, en zonder brokken. Jij bent baas en je duldt geen ruzie in huis.
maar dan trek je toch partij voor een hond waardoor
de leider jaloers wordt want alle aandacht moet naar hem gaan :?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”