Nellalisa schreef:Hallo allemaal

:
* mag je een pup
knoflook geven door het eten (en hoeveel?)
Is goed tegen vlooien heb ik begrepen.
Ik kan alleen antwoord geven op deze vraag - eigenlijk niet eens echt antwoord, want ik vraag me af waarom je een pup elke dag een medicinaal kruid (met een lange nawerking) zou moeten geven.
Wanneer je knoflook wilt gebruiken om vlooien af te weren, moet je zoveel geven, dat het voor het dier dat deze hoeveelheid binnen krijgt, zelf ook minder gewenste bijwerkingen heeft.
Een pup heeft over het algemeen geen medische kruiden of wat dan ook nodig om vlooien af te weren - tenzij er dingen mee gedaan worden die zijn tere, nog niet helemaal ontwikkelde immuun systeem heel erg in de war sturen, waardoor hij een prooidier geworden is voor allerhande "bloedzuigers". Ik denk aan entingen om het diertje te "beschermen" tegen allerhande ziektes en wormkuren die om de zoveel weken gegeven worden "om te voorkomen" dat hij wormen krijgt.
Wanneer je elke dag knoflook geeft, worden er stoffen die afkomstig zijn van de knoflook, opgebouwd in het lichaam - het duurt namelijk 3 weken voordat de dosis die jij vandaag gegeven hebt, weer helemaal uitgescheiden is - en deze stoffen kunnen zorgen voor bloedarmoede, die op geen enkele manier met "echte medicijnen" teniet gedaan kan worden.
Het lijkt mij dus veel beter om te werken aan een goede opbouw van het immuun systeem van de pup door voeding en minimale entingen in plaats van medicinale kruiden te geven, waarvan je niet eens weet of ze nodig zijn.
Wanneer ik pups heb, krijgen ze ook wel knoflook, hoor.
Niet meer dan een klein teentje per week - zodat ze leren dat ze af en toe dingetjes in hun voer vinden die wat "anders" van smaak zijn.
Maar wanneer mijn honden een knoflookkuur krijgen, dan is er een reden om dat te doen en om in een tijdsbestek van een dag of 5 zoveel knoflook in hun lijf te stoppen, dat ze daar nog 3 weken mee verder kunnen.
Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl