Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup en voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Pup en voeding

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Hallo allemaal :zwaai:

Ik heb drie vraagjes over voeding voor de pup

* mag je een pup knoflook geven door het eten (en hoeveel?)
Is goed tegen vlooien heb ik begrepen.

* Wat is 'Schmackos' voor voer en kun je dit overal kopen?

* Wat is 'Kvv' voor voer?
Heb ergens gelezen dat de pup daar sneller sindelijk van wordt 8O .

Groetjes,

Nellalisa
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

KVV = compleet versvoer :-D Dus bijv. van de merken Carnibest, Duck, energique, Rodi, etc.

Smackos zijn vlg mij hondensnoepjes van Pedigree boordevol rotzooi. Dat koop je in supermarkt (maar t is troep als je het mij vraagt) of dierenwinkel.

Vlg. mij mag een pup zo af en toe ook wel een theelepel knoflookpoeder door zijn eten.
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Pup en voeding

Ongelezen bericht door Nellalisa »

memo schreef:KVV = compleet versvoer :-D Dus bijv. van de merken Carnibest, Duck, energique, Rodi, etc.

Smackos zijn vlg mij hondensnoepjes van Pedigree boordevol rotzooi. Dat koop je in supermarkt (maar t is troep als je het mij vraagt) of dierenwinkel.

Vlg. mij mag een pup zo af en toe ook wel een theelepel knoflookpoeder door zijn eten.
Dat is snel :mrgreen:

Die honden snoepjes, als daar zoveel troep in zit zullen we dus maar niet doen.
Kan ik daar beter als beloning kaas, worst of een gedeelte van zijn maaltijd voor gebruiken.

Wat betreft compleet versvoer van 'Rodi', heb ik al vele positieve dingen over gehoord.
Bedankt voor de knoflook tip.

Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

memo schreef:Smackos zijn vlg mij hondensnoepjes van Pedigree boordevol rotzooi. Dat koop je in supermarkt (maar t is troep als je het mij vraagt) of dierenwinkel.
Schmackos is idd van Pedigree en het is zoals je al zegt een hondensnoepje. Dat betekent dus dat het niet supergezond is. Dat zijn dropjes en chips ook niet voor mensen. Schmackos dient dan ook niet gegeven te worden als maaltijd, maar kan prima fungeren als beloning. Belonen met de normale voeding van de hond heeft als nadeel dat de meeste honden (er zijn natuurlijk uitzonderingen) niet echt warm draaien voor hun standaardbrokjes. Het voordeel van Schmackos, Frolic en al die andere "ongezonde" hondenscnacks is dat ze erg sterk ruiken en daarmee dus prima geschikt zijn als uitlokker van gedrag en als beloningsvoer. Maar zoals met alle snoep en snacks geldt: "overdaad schaadt".
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

Als je er niet mee begint, dan missen ze het ook niet. Dan kun je ook brokjes gebruiken die niet stijf staan van geur- smaakstoffen en conserveringsmiddelen... :jump:
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: Pup en voeding

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Nellalisa schreef:Hallo allemaal :zwaai:

Ik heb drie vraagjes over voeding voor de pup

* Wat is 'Kvv' voor voer?
Heb ergens gelezen dat de pup daar sneller sindelijk van wordt 8O .

Groetjes,

Nellalisa

KVV = compleet versvoor. Deze rede dat pups er sneler zindelijk van worden is omdat zij hierbij minder drinken dan bij brokken omdat er meet vocht in het vlees zit en dit minder zout is.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: Pup en voeding

Ongelezen bericht door ignit »

Nellalisa schreef:Hallo allemaal :zwaai:

* mag je een pup knoflook geven door het eten (en hoeveel?)
Is goed tegen vlooien heb ik begrepen.
Ik kan alleen antwoord geven op deze vraag - eigenlijk niet eens echt antwoord, want ik vraag me af waarom je een pup elke dag een medicinaal kruid (met een lange nawerking) zou moeten geven.

Wanneer je knoflook wilt gebruiken om vlooien af te weren, moet je zoveel geven, dat het voor het dier dat deze hoeveelheid binnen krijgt, zelf ook minder gewenste bijwerkingen heeft. :denken:

Een pup heeft over het algemeen geen medische kruiden of wat dan ook nodig om vlooien af te weren - tenzij er dingen mee gedaan worden die zijn tere, nog niet helemaal ontwikkelde immuun systeem heel erg in de war sturen, waardoor hij een prooidier geworden is voor allerhande "bloedzuigers". Ik denk aan entingen om het diertje te "beschermen" tegen allerhande ziektes en wormkuren die om de zoveel weken gegeven worden "om te voorkomen" dat hij wormen krijgt.

Wanneer je elke dag knoflook geeft, worden er stoffen die afkomstig zijn van de knoflook, opgebouwd in het lichaam - het duurt namelijk 3 weken voordat de dosis die jij vandaag gegeven hebt, weer helemaal uitgescheiden is - en deze stoffen kunnen zorgen voor bloedarmoede, die op geen enkele manier met "echte medicijnen" teniet gedaan kan worden.

Het lijkt mij dus veel beter om te werken aan een goede opbouw van het immuun systeem van de pup door voeding en minimale entingen in plaats van medicinale kruiden te geven, waarvan je niet eens weet of ze nodig zijn.

Wanneer ik pups heb, krijgen ze ook wel knoflook, hoor. :ok:
Niet meer dan een klein teentje per week - zodat ze leren dat ze af en toe dingetjes in hun voer vinden die wat "anders" van smaak zijn.

Maar wanneer mijn honden een knoflookkuur krijgen, dan is er een reden om dat te doen en om in een tijdsbestek van een dag of 5 zoveel knoflook in hun lijf te stoppen, dat ze daar nog 3 weken mee verder kunnen.

Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”