Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen om aandacht

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Blaffen om aandacht

Ongelezen bericht door Femia »

Harrie heeft de irritante gewoonte om te gaan blaffen als ik even met iemand sta te praten in het park. We hebben al geprobeerd om hem te negeren, hem af te laten liggen en geroepen dat hij zijn kop moet houden.
Maar niets van dit alles helpt. Hij wil gewoon aktie en niet stilstaan.
Verder blaft Harrie in huis eigenlijk zeer zelden.
Heeft iemand nog een tip die ik kan proberen?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een brokje of zo geven als ie 2 sekonden zijn mond houdt? En dat dan langzaam uitbouwen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Hij houdt zijn mond nog niet eens 1 seconde! Een wat ook nog wel eens vervelend is.....als hij blaft komen er bepaalde honden (vrienden van Harrie)vanaf het andere kant van het park aangerend, omdat die denken, daar is aktie. De baasjes weten het gelukkig en wij letten uiteraard goed op deze honden.
Maar toch.............eff zonder blaffen kunnen praten zou wel eens fijn zijn.
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Hem aankijken resoluut omdraaien en weglopen. Gewoon he park uitlopen en naar huis.

Negeren werkt bijna altijd maar soms moet je hond even laten weten dat je hem negeert

Veel succes :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Hem aankijken resoluut omdraaien en weglopen. Gewoon he park uitlopen en naar huis.

Negeren werkt bijna altijd maar soms moet je hond even laten weten dat je hem negeert

Dat is nou net de grap! Hij wil dat ik ga lopen, dan is hij meteen weer stil.
Welke kant maakt niet uit. Ik mag dus gewoon niet even praten met iemand.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ca Cajuina schreef:Hem aankijken resoluut omdraaien en weglopen. Gewoon he park uitlopen en naar huis.

Dan kan je wel niet blijven staan praten hé. :-D
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

gewoon negeren en je draait je rug naar hem toe
is hij ff stil beloon je hem met je stem of met een brokje .
Ca Cajuina
Zeer actief

Femia schreef:

Dat is nou net de grap! Hij wil dat ik ga lopen, dan is hij meteen weer stil.
Welke kant maakt niet uit. Ik mag dus gewoon niet even praten met iemand.
Goed dan kijk je hem aan. en draait je resoluut weer om en gaat verder praten. Desoods doe je een paar stappen en ga je daar verder praten

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:

Dan kan je wel niet blijven staan praten hé. :-D
Sanneke
Beetje creativiteit ;) je weet vast wel duidelijk te maken dat je hem negeeert zonder weg te lopen.

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Femia, je moet hem langer negeren. Bij dit soort geblaf (om aandacht dus) werkt negeren volgens mij toch als enige. Boos geroep is ook aandacht....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

het maakt niet uit of je tegen je hond roept of schreewt
hij heeft gewoon jouw aandacht en op lange terwijn kan dat zeer vervelend worden

:denken: cewle emo
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Op de een of andere manier is het toch belonend voor hem om te blaffen denk ik. Hij zal misschien merken dat je niet op je gemak staat en geneigd bent om eerder verder te lopen als hij gaat blaffen.

Ik zou de riem uit mijn handen laten vallen, me omdraaien en toch proberen om er zo relaxed en kalm mogelijk uit te zien. En vooral niet verder gaan lopen voordat hij uitgeblaft is. Dus hij moet eerst stil zijn.

Wat ik Balou heb geleerd, die ook een blafferig type was, is een handsignaal dat ze stil moet zijn. Ik doe alleen mijn wijsvinger tegen mijn mond, dus een sssst gebaar en ze gaat zitten en is stil. Maar dat moet je wel eerst aanleren. Ze weet als ze stil is dat er dan iets leuks gebeurt, zoals dat ik blij tegen haar doe en eventjes knuffel, of een tennisbal tevoorschijn haal. Een worstje ofzo hoeft zij niet zo graag. Het is wel handig als ze zo blaffen dat je er niet overheen hoeft te schreeuwen, wat ook niet een kalme indruk maakt.......succes ermee want het is wel heel vervelend voor je als ze zo blaffen.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik denk dat hoe je nu ook op hem reageert (negeren of boos roepen) het voor je hond zowieso zelfbelonend is, want hij voelt aan jouw spanning dat ie aandacht kan afdwingen. Lijkt mij om dat gedrag te doorbreken dat je als je met mensen staat te praten, in het begin je hond bij je roept en heeeel goed daarvoor beloont, aanlijnt (bv. 5 mtr. lijntje pakken) en hem dan aflegt en verder gaat met praten. Begint hij te blaffen, dan gelijk NEE en bij stil belonen. Dan pas de afstand uitbouwen op zo'n 5 mtr. aangelijnd. Denk dat je hier nu meer mee bereikt dan het op afstand proberen te corrigeren als hij los is. Heeft hij het aangelijnd goed onder de knie, dan zou ik pas proberen het los te doen.
Angus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Angus »

Als ik jou was zou ik een plantenspuit meenemen tijdens de wandeling.
Bij iedere blaf een klets koud water op zijn achterhoofd en er verder geen woorden aan vuil maken.

Valt ie de plantenspuit aan (het gebeurt!! geweldige honden zijn dat eigenlijk! :lekkerpuh: ); niet terugdeinzen maar harder gaan spuiten!

Kiest je hond dan uiteindelijk eieren voor zijn geld en houdt ie eindelijk een keer een paar seconden zijn muil, geef hem dan de aandacht waar het eigenlijk allemaal om begon (een lekkere knuffel!) zodat hij ook iets opschiet met zijn mondje dicht.
Hoe harder je schreeuwt, hoe slechter hij hoort.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Angus schreef:Als ik jou was zou ik een plantenspuit meenemen tijdens de wandeling.
Bij iedere blaf een klets koud water op zijn achterhoofd en er verder geen woorden aan vuil maken.

Valt ie de plantenspuit aan (het gebeurt!! geweldige honden zijn dat eigenlijk! :lekkerpuh: ); niet terugdeinzen maar harder gaan spuiten!

Kiest je hond dan uiteindelijk eieren voor zijn geld en houdt ie eindelijk een keer een paar seconden zijn muil, geef hem dan de aandacht waar het eigenlijk allemaal om begon (een lekkere knuffel!) zodat hij ook iets opschiet met zijn mondje dicht.
Een Golden zou dat juist heerlijk vinden al dat water. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Timber

Ongelezen bericht door Timber »

vinkje schreef:
Angus schreef:Als ik jou was zou ik een plantenspuit meenemen tijdens de wandeling.

Een Golden zou dat juist heerlijk vinden al dat water. :mrgreen:
haha niet allemaal hoor onze vorige Golden had een hekel aan water ... maar dat was in alle gevallen een uitzonderings hond :D
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”