Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen om aandacht
Moderator: moderatorteam
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Blaffen om aandacht
Harrie heeft de irritante gewoonte om te gaan blaffen als ik even met iemand sta te praten in het park. We hebben al geprobeerd om hem te negeren, hem af te laten liggen en geroepen dat hij zijn kop moet houden.
Maar niets van dit alles helpt. Hij wil gewoon aktie en niet stilstaan.
Verder blaft Harrie in huis eigenlijk zeer zelden.
Heeft iemand nog een tip die ik kan proberen?
Maar niets van dit alles helpt. Hij wil gewoon aktie en niet stilstaan.
Verder blaft Harrie in huis eigenlijk zeer zelden.
Heeft iemand nog een tip die ik kan proberen?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij houdt zijn mond nog niet eens 1 seconde! Een wat ook nog wel eens vervelend is.....als hij blaft komen er bepaalde honden (vrienden van Harrie)vanaf het andere kant van het park aangerend, omdat die denken, daar is aktie. De baasjes weten het gelukkig en wij letten uiteraard goed op deze honden.
Maar toch.............eff zonder blaffen kunnen praten zou wel eens fijn zijn.
Maar toch.............eff zonder blaffen kunnen praten zou wel eens fijn zijn.

- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is nou net de grap! Hij wil dat ik ga lopen, dan is hij meteen weer stil.Ca Cajuina schreef:Hem aankijken resoluut omdraaien en weglopen. Gewoon he park uitlopen en naar huis.
Negeren werkt bijna altijd maar soms moet je hond even laten weten dat je hem negeert
Veel succes
Welke kant maakt niet uit. Ik mag dus gewoon niet even praten met iemand.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Dan kan je wel niet blijven staan praten hé.Ca Cajuina schreef:Hem aankijken resoluut omdraaien en weglopen. Gewoon he park uitlopen en naar huis.
Negeren werkt bijna altijd maar soms moet je hond even laten weten dat je hem negeert
Veel succes
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
scooby doo
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Goed dan kijk je hem aan. en draait je resoluut weer om en gaat verder praten. Desoods doe je een paar stappen en ga je daar verder pratenFemia schreef:Dat is nou net de grap! Hij wil dat ik ga lopen, dan is hij meteen weer stil.Ca Cajuina schreef:Hem aankijken resoluut omdraaien en weglopen. Gewoon he park uitlopen en naar huis.
Veel succes
Welke kant maakt niet uit. Ik mag dus gewoon niet even praten met iemand.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Beetje creativiteitMama Sanneke schreef:Dan kan je wel niet blijven staan praten hé.Ca Cajuina schreef:Hem aankijken resoluut omdraaien en weglopen. Gewoon he park uitlopen en naar huis.
Veel succes![]()
Sanneke
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Niekie
- Zeer actief
-
scooby doo
-
Baily
Op de een of andere manier is het toch belonend voor hem om te blaffen denk ik. Hij zal misschien merken dat je niet op je gemak staat en geneigd bent om eerder verder te lopen als hij gaat blaffen.
Ik zou de riem uit mijn handen laten vallen, me omdraaien en toch proberen om er zo relaxed en kalm mogelijk uit te zien. En vooral niet verder gaan lopen voordat hij uitgeblaft is. Dus hij moet eerst stil zijn.
Wat ik Balou heb geleerd, die ook een blafferig type was, is een handsignaal dat ze stil moet zijn. Ik doe alleen mijn wijsvinger tegen mijn mond, dus een sssst gebaar en ze gaat zitten en is stil. Maar dat moet je wel eerst aanleren. Ze weet als ze stil is dat er dan iets leuks gebeurt, zoals dat ik blij tegen haar doe en eventjes knuffel, of een tennisbal tevoorschijn haal. Een worstje ofzo hoeft zij niet zo graag. Het is wel handig als ze zo blaffen dat je er niet overheen hoeft te schreeuwen, wat ook niet een kalme indruk maakt.......succes ermee want het is wel heel vervelend voor je als ze zo blaffen.
Ik zou de riem uit mijn handen laten vallen, me omdraaien en toch proberen om er zo relaxed en kalm mogelijk uit te zien. En vooral niet verder gaan lopen voordat hij uitgeblaft is. Dus hij moet eerst stil zijn.
Wat ik Balou heb geleerd, die ook een blafferig type was, is een handsignaal dat ze stil moet zijn. Ik doe alleen mijn wijsvinger tegen mijn mond, dus een sssst gebaar en ze gaat zitten en is stil. Maar dat moet je wel eerst aanleren. Ze weet als ze stil is dat er dan iets leuks gebeurt, zoals dat ik blij tegen haar doe en eventjes knuffel, of een tennisbal tevoorschijn haal. Een worstje ofzo hoeft zij niet zo graag. Het is wel handig als ze zo blaffen dat je er niet overheen hoeft te schreeuwen, wat ook niet een kalme indruk maakt.......succes ermee want het is wel heel vervelend voor je als ze zo blaffen.
-
Golden Stanley
Ik denk dat hoe je nu ook op hem reageert (negeren of boos roepen) het voor je hond zowieso zelfbelonend is, want hij voelt aan jouw spanning dat ie aandacht kan afdwingen. Lijkt mij om dat gedrag te doorbreken dat je als je met mensen staat te praten, in het begin je hond bij je roept en heeeel goed daarvoor beloont, aanlijnt (bv. 5 mtr. lijntje pakken) en hem dan aflegt en verder gaat met praten. Begint hij te blaffen, dan gelijk NEE en bij stil belonen. Dan pas de afstand uitbouwen op zo'n 5 mtr. aangelijnd. Denk dat je hier nu meer mee bereikt dan het op afstand proberen te corrigeren als hij los is. Heeft hij het aangelijnd goed onder de knie, dan zou ik pas proberen het los te doen.
- Angus
- Vaste gebruiker
Als ik jou was zou ik een plantenspuit meenemen tijdens de wandeling.
Bij iedere blaf een klets koud water op zijn achterhoofd en er verder geen woorden aan vuil maken.
Valt ie de plantenspuit aan (het gebeurt!! geweldige honden zijn dat eigenlijk!
); niet terugdeinzen maar harder gaan spuiten!
Kiest je hond dan uiteindelijk eieren voor zijn geld en houdt ie eindelijk een keer een paar seconden zijn muil, geef hem dan de aandacht waar het eigenlijk allemaal om begon (een lekkere knuffel!) zodat hij ook iets opschiet met zijn mondje dicht.
Bij iedere blaf een klets koud water op zijn achterhoofd en er verder geen woorden aan vuil maken.
Valt ie de plantenspuit aan (het gebeurt!! geweldige honden zijn dat eigenlijk!
Kiest je hond dan uiteindelijk eieren voor zijn geld en houdt ie eindelijk een keer een paar seconden zijn muil, geef hem dan de aandacht waar het eigenlijk allemaal om begon (een lekkere knuffel!) zodat hij ook iets opschiet met zijn mondje dicht.
Hoe harder je schreeuwt, hoe slechter hij hoort.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Een Golden zou dat juist heerlijk vinden al dat water.Angus schreef:Als ik jou was zou ik een plantenspuit meenemen tijdens de wandeling.
Valt ie de plantenspuit aan (het gebeurt!! geweldige honden zijn dat eigenlijk!); niet terugdeinzen maar harder gaan spuiten!

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Timber
haha niet allemaal hoor onze vorige Golden had een hekel aan water ... maar dat was in alle gevallen een uitzonderings hondvinkje schreef:Een Golden zou dat juist heerlijk vinden al dat water.Angus schreef:Als ik jou was zou ik een plantenspuit meenemen tijdens de wandeling.
Valt ie de plantenspuit aan (het gebeurt!! geweldige honden zijn dat eigenlijk!); niet terugdeinzen maar harder gaan spuiten!