Martin schreef:Niekie schreef:Maar Martin, uit veel van jou berichten heb ik altijd begrepen dat Jessy een Alfa-teef is, terwijl ik uit deze zin toch echt opmaak dat ze een angstige hond is/was: "jessy kwam hier met vier maanden bij ons als een al behoorlijk gebroken, onzeker ,schrikkerig, en snel van zich af bijtend hondje".
Hoe zit dan dan precies?
Hier , heb je nog zoiets, wie heeft ooit gezegt dat jessy een bange hond is , dat zeg jij zelf ik niet , ik heb gezegt (en dat kun je terug lezen) , dat Jessy mishandeld is geweest, en daardoor dit gedrag had, en ook dat de eigenaar haar niet de baas kon, is dat nu zo moeilijk te begrijpen???
Martin, ik snap niet zo goed waarom je nu zo reageert, als ik gewoon om uitleg vraag. Het is gewoon puur interesse en belangstelling. Ik trek je verhaal heus niet in twijfel, ik probeer alleen maar iets te begrijpen. Iemand anders kan toch iets niet begrijpen en daar uitleg over vragen? Door hoe er hier gereageerd wordt krijg je het gevoel dat je dom bent. Je doet net alsof ik het verhaal al honderd keer heb gehoord en het nog steeds niet begrijp, maar dat is helemaal niet zo.
Ik heb nooit geweten dat Jessy is mishandeld en ik zie dat ook nergens in dit topic staan. Er staat alleen dat er een conflict was met de eigenaar en dat die haar niet meer de baas kon.
Misschien heel stom van mij, maar ik wist dus niet dat dominatie zich laat gelden buiten de roedel en dat angst en onzekerheden zich daar buiten afspelen. Door het verhaal van Eline begrijp ik dat nu.
Daar is dit forum toch voor? Om dingen te leren? Niet iedereen kan van elk onderwerp evenveel weten en ik weet wel 1000 keer minder over honden, dan jullie. Daarom lees ik hier ook, om kennis op te doen.
Een "neuh" van Mol die op jouw vraag of dit nu zo moeilijk te begrijpen is vind ik ook helemaal niet leuk en gepast. Op deze manier gaat je de zin van vragen stellen wel over.
Misschien heb je het wel helemaal niet zo bedoeld hoor, maar zo komt het wel over.