Niekie schreef:
Hoezo eigenwijs portret??!
Borstelen betekent opwinding. Het
kan agressie betekenen, maar dat
hoeft niet. 5 mensen hier spreken je tegen maar je meent nog je gelijk te moeten halen. Lees de boeken er maar eens op na. Wetenschappelijk bewezen........

Dé boeken?
Als het daar in staat is het waar denk ik he?
Ik heb hier boeken over wolven die oma's opeten, daarna hun kleren aantrekken en vervolgens de kleindochter proberen te strikken. Ik heb ook boeken over eenden met een hoge hoed die dagelijks in hun geldpakhuis rondjes zwemmen. Ik heb ook boeken waarin staat dat pups gebaat zijn bij prikbanden, boeken vol rasfoto's van honden met aangeknepen staarten, boeken waar in staat dat alles op te lossen is met medicatie, boeken die adviseren pups een flinke correctie te geven als ze trekken aan de riem, boeken die uitleggen dat een hond wel degelijk snapt waarvoor hij gestraft wordt al is het kwaad 3 uur eerder geschied en boeken waarin staat dat borstelen alleen maar opwinding is.
Ik haal mijn informatie liever bij gediplomeerde mensen die iets bewezen hebben in hun vak.
De meeste boeken komen nog wel eens van pas als er een tafel scheef staat.
Natuurlijk heeft de meerderheid altijd gelijk. Ooit was het normaal dat negers met de zweep kregen, want de meerderheid vond dat ze flink wat minder rechten hadden als blanken. Wat dat betreft... als 5 mensen het zeggen, én het staat in de boeken, dan is er geen twijfel meer over mogelijk, that's the way it is. Goed beredeneerd, lieverd.
Het maakt ook helemaal niks uit wat er op dit forum gepost wordt, want bijna niemand is op zoek naar informatie, wel naar manieren om één of andere frustratie te compenseren. Het oneindige "niet lezen", zichelf aangevallen voelen en "woordjes pikken om op te hakken" maakt dat dit forum niet veel meer inhoud heeft als de gemiddelde breiclub.
Voor het kleine groepje mensen die denken op deze manier iets te leren is het wel jammer, hier vliegen meningen van leken, verpakt als die van deskundigen over en weer of het niets is.
Mensen die referen naar hun eigen huissituatie als voorbeeld voor een oplossing zetten zaken neer waaruit blijkt dat ze zelf nog heel wat te doen hebben. Er zijn beginnende honden-bezitters die deze adviezen opvolgen met alle gevolgen van dien.
Dit laatste bericht van mij was een poging om een brug te slaan tussen de opvattingen die "de meerderheid" heeft en hetgeen ik eigenlijk bedoel te zeggen. Maar ook dit was weer verspilde energie omdat het kennelijk belangrijker is om elkaar af te maken.
Reacties op dit bericht zal ik niet meer lezen. Alles tot in den treure opnieuw moeten uitleggen omdat mensen niets
willen begrijpen kost mij teveel tijd en energie.
Hang de slingers maar vast op, want dit is mijn laatste bericht.
Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn in het wetenschappelijk onderzoek wat aantoont dat borstelen alleen als agressie bewezen is, dan verwijs ik die door naar de volgende link:
http://www.dnt-inc.com/barhtmls/knittech.html
De groeten!
Hoe harder je schreeuwt, hoe slechter hij hoort.