Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan ik doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

stan

Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door stan »

Hallo, ik ben stan en ik heb zelf geen hond maar een poes :ok:
maar mn vriendin heeft een rottweiler van ong.45 kilo en hij geeft nog al wat problemen.

En de grootste is, dat hij maar telkens spullen van de tafel pakt.
Hij weet dat hij geen spullen van de tafel mag pakken, maar hij doet t toch meestal als wij niet kijken.
Nu was dit probleem al bekend en zit hij normaal in een grote kooi als wij gaan slapen.
Maar dit vond ik niet zo leuk voor hem dus liet ik hem vrij met alle gevolgen van dien...2 kapotte mobieltjes en vele andere spullen die hij kapot heeft gebeten. We hebben het meerdere malen geprobeerd...

Als wij zien dat hij wat pakt van de tafel of als hij met zijn kop boven de tafel komt dan krijgt hij een tik op zn snuit, maar dit lijkt hem steeds minder te doen, want nu hapt hij naar onze handen alsof het een spelletje is.

Hoe kan ik hem op zn donder geven zonder harder op zn snuit te slaan of gelijk te hoeven schreeuwen? (het is een grote rottweiler net iets ouder dan 1.5 jaar en hij kan wel tegen een stootje)

Die kooi vind ik eigenlijk geen goede oplossing en ik heb liever dat we gewoon kunnen gaan slapen zonder hem in die kooi te hoefen stoppen.
En dat ik mijn mobieltjes of andere spullen dan maar goed weg moet leggen vind ik zelf niet de juiste oplossing, want soms val je in slaap op de bank en dan doet hij het ook gewoon dus... :evil:

Dus als je wat weet reageeer dan aub!
Antoinet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Antoinet »

Probeer hem eens te laten schrikken als hij het weer probeerd.Dit kan je doen door iets wat aardig wat lawaai maakt(een blikje met steentjes of knikkers of iets dergelijks) NAAST hem neer te gooien.En dan het liefst zonder dat hij ziet dat het van jou vandaan komt,anders zal hij het waarschijnlijk alsnog blijven doen als jij niet in de buurt bent.
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Misschien heb je iets aan Mogens ELiasen (oude hondentrainer) en hetgeen hij schrijft in De PisPaal, de vertaling van het engelse Peeing Post.

Honden die zich vervelen oftewel niet voldoende hersenwerk krijgen - n dat is iets anders dan lichaamsbeweging - zijn in staat om allerlei streken uit te halen en dingen kapot te maken, die je nou net niet kapot wilt hebben op dat moment.

Groetjes,
Ignit.
http://groups.yahoo.com/group/pispaal - de vertalingen zijn te vinden in de Files.
stan

hond

ik zal t proberen met dat blikje maar zelf denk ik niet echt dat dat de oplossing is voor mijn hond.

En niet genoeg hersenwerk...jah wat kunnen we daar aan doen dan?
Hij heeft genoeg speeltjes en ik neem hem vaak genoeg mee naar buiten toe...

maar alle ideeen zijn nog steeds zeer welkom dus schrijf maar aub :idea:
Laatst gewijzigd door stan op 31 jul 2004 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Wat dacht je om te beginnen met een gehoorzaamheidscursus bij een goede hondenschool. Vanuit daar zou je verder kunnen kijken wat goed hersenwerk voor deze hond is.
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Ik zou hem zeker niet laten schrikken hoor, net als wat Martijn zegt daar word hij alleen maar zenuwachtig van en daar schiet je toch ook niks mee op.. probeer dat uit de bench langzaam op te bouwen en probeer in ieder geval echte dure dingen op te bergen zodat hij daar niet aan kan zitten.. ik hoop dat je nog meer bruikbare tips krijgt.. succes
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als eerste zorgen dat er geen beloning meer gehaald wordt..dus de spullen weg van tafelk die interessant zijn. Met tikken op zijn kop zou ik stoppen want je maakt je hond daar onbetrouwbaar van met handen. Een straks volwassen rottiereu die bijt naar plots uitgestoken handen kan toch niet de bedoeling zijn.
Geef hem verder zijn eigen speelgoed en biedt hem een alternatief aan door hem bv af te leggen op zijn plaats met wat lekkers.
Als je er niet bent gewoon zorgen dat er niks te pikken is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Geef hem een lekker bot of vul eens een Kong die je hem in zijn mand geeft. Verstop overal in de kamer koekjes (onder het kleed, in een plantenbak). Als hij te dik wordt doe je het gewoon met brokjes die je van zijn rantsoen afhoudt.
Als je weggaat ga alles goed na wat kan hij allemaal gaan slopen haal dat weg en geef veel afleiding.
Succes met je hond.
Ps Het is een intelligente hond dat zijn juist de leukste vind ik :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik vraag mij af hoe je weet dat de hond weet dat hij geen spullen van tafel mag pakken?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

M@ri@nne schreef:Ik vraag mij af hoe je weet dat de hond weet dat hij geen spullen van tafel mag pakken?
Dat weet hij niet, anders deed hij het ook niet. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief

Eline* schreef:
M@ri@nne schreef:Ik vraag mij af hoe je weet dat de hond weet dat hij geen spullen van tafel mag pakken?
Mijn en dijn ligt wat anders in de hondenwereld :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@ri@nne
Zeer actief

Rataplan schreef:
Eline* schreef:
Mijn en dijn ligt wat anders in de hondenwereld :wink:
Dat bedoel ik.
Je hoort vaker zeggen van ja maar hij weet dat het niet mag.
Terwijl ik dan denk van Ja zou het? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Een hond denkt toch zo? als iets niet mag zolang jij er niet bent dan doe ik het niet maar als je weg bent dan mag het wel want jij bent er niet dus mag ik het doen of hebben. Zoals op de bank liggen oid. tenminste dat heb ik altijd begrepen en dat zie ik hier thuis ook.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het komt ook voor dat een hond best wel begrepen heeft dat de bedoeling van de baas is dat het niet mag, maar dat hij als hond daar maling aan heeft en het gewoon toch doet. Eigenwijs zijn zin doordrijven.
M@ri@nne
Zeer actief

majelle schreef:Een hond denkt toch zo? als iets niet mag zolang jij er niet bent dan doe ik het niet maar als je weg bent dan mag het wel want jij bent er niet dus mag ik het doen of hebben. Zoals op de bank liggen oid. tenminste dat heb ik altijd begrepen en dat zie ik hier thuis ook.
Het verbod geld wanneer jij er bent, ben je er niet is er geen verbod. :wink:
Hebben ze hier ook. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
majelle
Zeer actief

ha ha dyslectie he, ik snap mijn eigen zin niet meer :denken: . Maar ik bedoelde : als je er bent dan doe ik het niet omdat het van jou niet mag.
en als je weg bent mag het wel want jij wil het toch niet hebben dan.
majelle
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
majelle schreef:Een hond denkt toch zo? als iets niet mag zolang jij er niet bent dan doe ik het niet maar als je weg bent dan mag het wel want jij bent er niet dus mag ik het doen of hebben. Zoals op de bank liggen oid. tenminste dat heb ik altijd begrepen en dat zie ik hier thuis ook.
Het verbod geld wanneer jij er bent, ben je er niet is er geen verbod. :wink:
Hebben ze hier ook. :roll:
ja dat bedoel ik, jij schrijft het beter op. En idd de keuken, ze wagen zich er niet in zolang ik thuis ben maar ben ik weg en laat hem openstaan, dan is mijn ijskast leeg. :boos:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Martijn schreef:Honden hebben geen duimen en lopen op 4 poten. Ze kunnen iets in hun bek dragen maar niet tegelijkertijd iets anders doen. Daarnaast kunnen ze niet tot zeer rudimentair abstract denken.
Honden hebben geen concept van blijvend eigendom. Als je het niet vast hebt is het niet meer van jou. Punt.

Je kunt een hond leren dat hij niets van tafel mage halen maar dan ook niets. Niet wel een plakje worst maar niet de telefoon. Niet wel er naar kijken maar niet er aankomen.

Leer je hond dat hij iets van de tafel afpakken niet gunstig is. Leer hem dat hij daaraan niets te behalen heeft omdat het hem toch meteen weer afgepakt heeft en de baas dan niet lief doet.
En ruim je zooi op. Als jij op de bank in slaap valt is dat jouw ding. Laat die hond daar niet mee om moeten gaan.
Hoe pak je dat dan aan als je bv. kleine kinderen hebt die met speelgoed bezig zijn ? Wat doe je dan best ?
Mijn schoonzus krijgt binnenkort een baby en heeft al een zes-jarige hond, kan je hem dat dan nog leren ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rataplan
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Martijn schreef:Honden hebben geen duimen en lopen op 4 poten. Ze kunnen iets in hun bek dragen maar niet tegelijkertijd iets anders doen. Daarnaast kunnen ze niet tot zeer rudimentair abstract denken.
Honden hebben geen concept van blijvend eigendom. Als je het niet vast hebt is het niet meer van jou. Punt.

Je kunt een hond leren dat hij niets van tafel mage halen maar dan ook niets. Niet wel een plakje worst maar niet de telefoon. Niet wel er naar kijken maar niet er aankomen.

Leer je hond dat hij iets van de tafel afpakken niet gunstig is. Leer hem dat hij daaraan niets te behalen heeft omdat het hem toch meteen weer afgepakt heeft en de baas dan niet lief doet.
En ruim je zooi op. Als jij op de bank in slaap valt is dat jouw ding. Laat die hond daar niet mee om moeten gaan.
Hoe pak je dat dan aan als je bv. kleine kinderen hebt die met speelgoed bezig zijn ? Wat doe je dan best ?
Mijn schoonzus krijgt binnenkort een baby en heeft al een zes-jarige hond, kan je hem dat dan nog leren ?
Sanneke
Vreemd genoeg heb ik daar bijna nooit problemen mee. Het speelgoed van de honden is van hun en speelgoed van de kinderen daar komen de honden niet aan. Die bruine heeft wel eens een vergissing maar gewoon afleiden en geen punt verder.
stan

Nou bedankt voor de reacties allemaal ik zal zeker een paar dingen proberen :ok:
Maar mocht er iemand nog andere manieren weten alles is welkom!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou wat spullen neerleggen en die insmeren met dat spul tegen nagelbijten en duimen, dat is echt supergoor en dan leert hij het vanzelf af. Of een voorwerp gevuld met mosterd in een zakje zodat hij het pas merkt als hij erop bijt. Allemaal negatieve associaties zonder dat je er zelf mee te maken hebt, misschien werkt het wel :ok:

Klinkt erg zielig maar dat valt wel mee hoor :wink:
Afbeelding
PoohPie
Actief

Ongelezen bericht door PoohPie »

als wij er niet zijn dansen de muizen (en in dit geval de honden) op tafel :roll:
Ushi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ushi »

Die van mij hebben nog nooit iets kapot gemaakt of gesloopt wat niet van hunzelf was/is. Sis molt nog wel eens een speeltje maar je schoenen kun je rustig laten slingeren want daar taalt ze niet naar. Ushi idem dito met een sterretje.
Je moet hem geen tik op zijn neus geven honden begrijpen slaan ook niet. Honden slaan elkaar ook niet dat doen katten.
Je moet hem zodra hij iets wil jatten (betrappen) en dan nee, laten komen en belonen. Beloon wat ie goed doet, negeer wat ie fout doet.
En laat niets slingeren. Sommige honden hebben dat nou 1x en misschien leer je het hem zo af maar misschien ook niet.
Je wil hem niet in de kooi maar misschien voelt hij zich juist daarin wel lekker. Er zijn zat honden die hun hele leven 's nachts in een bench slapen.
Irma
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”