maar mn vriendin heeft een rottweiler van ong.45 kilo en hij geeft nog al wat problemen.
En de grootste is, dat hij maar telkens spullen van de tafel pakt.
Hij weet dat hij geen spullen van de tafel mag pakken, maar hij doet t toch meestal als wij niet kijken.
Nu was dit probleem al bekend en zit hij normaal in een grote kooi als wij gaan slapen.
Maar dit vond ik niet zo leuk voor hem dus liet ik hem vrij met alle gevolgen van dien...2 kapotte mobieltjes en vele andere spullen die hij kapot heeft gebeten. We hebben het meerdere malen geprobeerd...
Als wij zien dat hij wat pakt van de tafel of als hij met zijn kop boven de tafel komt dan krijgt hij een tik op zn snuit, maar dit lijkt hem steeds minder te doen, want nu hapt hij naar onze handen alsof het een spelletje is.
Hoe kan ik hem op zn donder geven zonder harder op zn snuit te slaan of gelijk te hoeven schreeuwen? (het is een grote rottweiler net iets ouder dan 1.5 jaar en hij kan wel tegen een stootje)
Die kooi vind ik eigenlijk geen goede oplossing en ik heb liever dat we gewoon kunnen gaan slapen zonder hem in die kooi te hoefen stoppen.
En dat ik mijn mobieltjes of andere spullen dan maar goed weg moet leggen vind ik zelf niet de juiste oplossing, want soms val je in slaap op de bank en dan doet hij het ook gewoon dus...

Dus als je wat weet reageeer dan aub!