Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen thuis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Rataplan schreef:
Hutsje schreef:
sample schreef: je andere kind per ongeluk op de staart van de hond kan gaan staan. En op een bijtincident zit je niet te wachten hè? Voorkomen is beter dan genezen.

Een bench is gewoon een bescherm kleed, niks meer of minder.
Niemand zit op een bijtincident te wachten, maar als een hond al bijt als een kind per ongeluk op zijn staart gaat staan heeft die een dusdanig lage bijtdrempel dat ik dat zo'n hond niet samen met kinderen zou laten omgaan. Want een kind kan ook pero ngeluk op de staart trappen als je er wel bij bent, en een bijtincident kun je dan ook niet voor zijn. Bij mijn honden kunnen kinderen rustig per ongeluk op de staart gaan staan zonder dat er wat gebeurt. Maar ik denk steeds meer dat ik inderdaad heeeeeeele makkelijk honden heb :roll: .

Ik ook Jessica, misschien hebben ze wel Bullenbloed :pffff:
Gut, zou het? :mrgreen: .

Dan zouden mijn Flatcoats dat ook gehad moeten hebben en ik ben er heeeeel zeker van dat zij dat echt niet hadden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:Als jij vindt dat jou niets te verwijten valt waar maak je je dan zo druk om? Ik heb er een grote hekele aan om dieren op te sluiten omdat het NIET NODIG is. Dat mag, dat is mijn mening. Jij, en jullie benchgebruikers hebben blijkbaar redenen om je hond WEL op te sluiten. Ook prima, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.
zeker hoef je het daar niet mee eens te zijn... ik maak me er niet druk om, ik slaap nog steeds prima, lig nergens wakker van.. dus dan maak ik me nog niet druk :mrgreen: ... jij vind dat het niet nodig is.. ik vind dat het wel nodig is... voor de veiligheid van de hond... (wat dacht je van een maagtorsie.. die was ik nog effe vergeten voor het gemak)... maar goed.. we zullen hier toch nooit uitkomen... jij gebruikt hem niet, ik wel... prima toch zijn we allebei tevreden :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

malinois schreef:
Hutsje schreef:
visaton schreef:
Hutsje schreef: Die argumenten weerleg ik
Waardan ??Ik zie je eigelijk vooral verwijten maken richting "bench-gebruikers".
Waar zie je die verwijten dan?
nou argumenten als... Heeft ook nooit een bench nodig gehad of de hond moeten opsluiten. Heeft ons wel met honden leren omgaan. komt wel over als dat wij niet met honden hebben leren omgaan omdat ze vastzitten zo af en toe...

. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk nou dat spreekt dus voor zich... dat is dus wel gewoon een verwijt...

Maar het gaat niet om de veiligheid van de pup, maar juist om de veiligheid van de spullen. Dat is veeeeeeel belangrijker.
dit slaat helemaal alles net of je mij persoonlijk kent... :denken:

vind dat toch niet allemaal vriendelijk overkomen.. hoeft ook niet.. ik weet gelukkig beter en weet dat mijn honden het prima bij mij hebben en dat ze goed opgevoed zijn en ja ook met bench en zal dat met al mijn toekomstige honden ook doen.... :wink:
ach malinois…Het enige tegen argument dat word aangevoerd is dat de bench makkelijk is om de pup/hond in op te sluiten….Ieder voordeel wat de bench met zich mee brengt word weggewuifd met “lekker gemakkelijk je hond opsluitenâ€
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Hutsje schreef:Als jij vindt dat jou niets te verwijten valt waar maak je je dan zo druk om? Ik heb er een grote hekele aan om dieren op te sluiten omdat het NIET NODIG is. Dat mag, dat is mijn mening. Jij, en jullie benchgebruikers hebben blijkbaar redenen om je hond WEL op te sluiten. Ook prima, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.
zeker hoef je het daar niet mee eens te zijn... ik maak me er niet druk om, ik slaap nog steeds prima, lig nergens wakker van.. dus dan maak ik me nog niet druk :mrgreen: ... jij vind dat het niet nodig is.. ik vind dat het wel nodig is... voor de veiligheid van de hond... (wat dacht je van een maagtorsie.. die was ik nog effe vergeten voor het gemak)... maar goed.. we zullen hier toch nooit uitkomen... jij gebruikt hem niet, ik wel... prima toch zijn we allebei tevreden :wink:
Een maagtorsie??Sorry maar dan moet je je hond niet voeren en gelijk die bench in pleuren en gauw weggaan..dan komt een mens maar eerder zijn nest uit als ze moeten eten, maar maagtorsie als excuus voor een bench?
Ieder zijn manier maar vind dat mensen met benches werkelijk alles maar ook alles erbij halen om het gebruik ervan te verantwoorden...ik heb ook een bench voor ze....eentje van 6 bij 2,5 meter en binnenkort komt er nog eens 5 m2 bij, voor mij is dat een bench maar geen tralieding van 50x100cm ofzo en daar een middelgrote hond in?nee dan maar een benchje van ongeveer 15m2 en binnenkort 20m2 :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Een maagtorsie??Sorry maar dan moet je je hond niet voeren en gelijk die bench in pleuren en gauw weggaan..dan komt een mens maar eerder zijn nest uit als ze moeten eten, maar maagtorsie als excuus voor een bench?
had jou toch wel iets slimmer verwacht... mijn honden kunnen niet rusten als een pup alleen maar wil blijven spelen nee.. ik heb ze altijd verplicht een uur te rusten na het eten d.m.v. de bench ja.. als pup krijgen ze eten in de bench en blijven daar tot ruim een uur daarna...ook de volwassen honden moeten minimaal een uur verplicht rusten hier na het eten alleen hoeven ze niet in de bench, ze doen het alleen vaak wel.. wat heeft dat in godsnaam met m'n nest uitkomen te maken :denken: ik lig overdag niet in m'n nest ofzo hoor maar een pup krijgt minstens 3 x per dag eten hier en moet dus verplicht 3 x per dag minimaal een uur rusten!
Ieder zijn manier maar vind dat mensen met benches werkelijk alles maar ook alles erbij halen om het gebruik ervan te verantwoorden...ik heb ook een bench voor ze....eentje van 6 bij 2,5 meter en binnenkort komt er nog eens 5 m2 bij, voor mij is dat een bench maar geen tralieding van 50x100cm ofzo en daar een middelgrote hond in?nee dan maar een benchje van ongeveer 15m2 en binnenkort 20m2 :wink:
ja duh.. dat is geen bench dat is een kennel.. en dat kan ik niet.. en tot ik een oplossing heb gevonden of nieuwe buren heb gekregen bevalt de bench ook nog prima... en ik heb ook geen traliedingen hoor... ja 1 de rest is gewoon van kunstof...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
visaton
Actief

Angel-eyes schreef:Ieder zijn manier maar vind dat mensen met benches werkelijk alles maar ook alles erbij halen om het gebruik ervan te verantwoorden..
Ik heb toch nog geen onredelijke dingen gelezen om het gebruik te rechtvaardigen hoor…
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik heb niet de indruk dat de honden van Jessica of bij mij ruimte missen. :denken:
Als ik niet de behoefte heb om ze op te sluiten dan is dat ook mijn goed recht. Ik zie er nog steeds niet het nut van in.
Ik heb twee hele kleine kinderen die met honden op aan het groeien zijn niets panisch van beide kanten niet. Peuter loopt zo mee in een meute bloedhonden dreumes is helemaal weg van Ieren en over en weer is er respect in de bijna 4 jaar dat ze samen zijn hebben ze elkaar nooit bekogeld of pijn gedaan. Rust vinden ze allemaal zelf. Na het eten zijn ze moe en gaan ze gewoon uit zichzelf slapen op een koele veilige plek. Daar hoef ik weinig verder aan te doen. Het enige wat ik moet doen is voordoen hoe je het beste met dieren om kan gaan.
En honden met maagtorsie's heb ik alleen gezien in kennels :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
visaton
Actief

Rataplan schreef:Ik heb niet de indruk dat de honden van Jessica of bij mij ruimte missen
Die indruk heb ik hier ook niet….
Rataplan schreef: Als ik niet de behoefte heb om ze op te sluiten dan is dat ook mijn goed recht. Ik zie er nog steeds niet het nut van in.
Het heeft niets met behoefte te maken, en dat jij het nut er niet van inziet wil niet zeggen dat een bench slecht is
Rataplan schreef: Ik heb twee hele kleine kinderen die met honden op aan het groeien zijn niets panisch van beide kanten niet.
Da’s mijn dochter ook niet, maar hier komt wel eens visite met kinderen die verschrikkelijk bang zijn voor honden.
Rataplan schreef:
Dan heb je nog niet veel gezien..Wat je nu zegt is echt de grootste onzin die je maar kan verzinnen.
Rataplan
Zeer actief

visaton schreef:
Rataplan schreef:Ik heb niet de indruk dat de honden van Jessica of bij mij ruimte missen
Die indruk heb ik hier ook niet….
Rataplan schreef: Als ik niet de behoefte heb om ze op te sluiten dan is dat ook mijn goed recht. Ik zie er nog steeds niet het nut van in.
Het heeft niets met behoefte te maken, en dat jij het nut er niet van inziet wil niet zeggen dat een bench slecht is
Rataplan schreef: Ik heb twee hele kleine kinderen die met honden op aan het groeien zijn niets panisch van beide kanten niet.
Da’s mijn dochter ook niet, maar hier komt wel eens visite met kinderen die verschrikkelijk bang zijn voor honden.
Rataplan schreef:
Dan heb je nog niet veel gezien..Wat je nu zegt is echt de grootste onzin die je maar kan verzinnen.
Stress is een factor bij het krijgen van een torsie (tesamen met andere factoren)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
visaton
Actief

Rataplan schreef:Stress is een factor bij het krijgen van een torsie (tesamen met andere factoren)
En dat krijgt tie als hij in zijn bench ligt te slapen :denken:
Rataplan
Zeer actief

visaton schreef:
Rataplan schreef:Stress is een factor bij het krijgen van een torsie (tesamen met andere factoren)
Ja en jouw pup van 17 weken "spreek" je even toe omdat hij gaat zingen in de bench van blijdschap. Hoe denk je dan dat een pup stress uit moet hij zijn haar verliezen of gaan ze dan op hun kop staan?
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef: zeker hoef je het daar niet mee eens te zijn... ik maak me er niet druk om, ik slaap nog steeds prima, lig nergens wakker van.. dus dan maak ik me nog niet druk :mrgreen: ... jij vind dat het niet nodig is.. ik vind dat het wel nodig is... voor de veiligheid van de hond... (wat dacht je van een maagtorsie.. die was ik nog effe vergeten voor het gemak)... maar goed.. we zullen hier toch nooit uitkomen... jij gebruikt hem niet, ik wel... prima toch zijn we allebei tevreden :wink:
Precies.

Ik heb trouwens nog nooit een hond met een maagtorsie gehad doordat die niet in zijn bench zat.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Een maagtorsie??Sorry maar dan moet je je hond niet voeren en gelijk die bench in pleuren en gauw weggaan..dan komt een mens maar eerder zijn nest uit als ze moeten eten, maar maagtorsie als excuus voor een bench?
had jou toch wel iets slimmer verwacht... mijn honden kunnen niet rusten als een pup alleen maar wil blijven spelen nee.. ik heb ze altijd verplicht een uur te rusten na het eten d.m.v. de bench ja.. als pup krijgen ze eten in de bench en blijven daar tot ruim een uur daarna...ook de volwassen honden moeten minimaal een uur verplicht rusten hier na het eten alleen hoeven ze niet in de bench, ze doen het alleen vaak wel.. wat heeft dat in godsnaam met m'n nest uitkomen te maken :denken: ik lig overdag niet in m'n nest ofzo hoor maar een pup krijgt minstens 3 x per dag eten hier en moet dus verplicht 3 x per dag minimaal een uur rusten!
ja duh.. dat is geen bench dat is een kennel.. en dat kan ik niet.. en tot ik een oplossing heb gevonden of nieuwe buren heb gekregen bevalt de bench ook nog prima... en ik heb ook geen traliedingen hoor... ja 1 de rest is gewoon van kunstof...
Ik noem dat een bench...wat jij een bench noemt noem ik een caviakooi, daar doe je gewoon geen honden in.

Ik heb boxers en als pup en ook als volwassen hond veel drukker, speelser en wilder dan een mecheltje, is gewoon een kwestie van opletten bij je hond zodat hij niet te druk gaat doen.
En blijkbaar geef je ze eten en gaan ze in het kooitje, en daarna weg???Want je wilt geen toezicht houden op je dieren.Dan heb ik geen africhtdingen maar geloof dat ze van mij 30 keer beter luisteren, want als ik zeg dat ze na het eten rustig moeten doen dan doen ze dat....ouderen en jonge hond, geen probleem, kwestie van de punten duidelijk maken, maar maagtorsie verzinnen als excuus en ze in een kooitje te gooien, nee dan had ik jou juist slimmer verwacht om een goeie smoes te verzinnen
Rob*
Zeer actief

Hutsje schreef:
malinois schreef: zeker hoef je het daar niet mee eens te zijn... ik maak me er niet druk om, ik slaap nog steeds prima, lig nergens wakker van.. dus dan maak ik me nog niet druk :mrgreen: ... jij vind dat het niet nodig is.. ik vind dat het wel nodig is... voor de veiligheid van de hond... (wat dacht je van een maagtorsie.. die was ik nog effe vergeten voor het gemak)... maar goed.. we zullen hier toch nooit uitkomen... jij gebruikt hem niet, ik wel... prima toch zijn we allebei tevreden :wink:
Precies.

Ik heb trouwens nog nooit een hond met een maagtorsie gehad doordat die niet in zijn bench zat.
Echt niet??De meeste honden krijgen een torsie omdat ze niet opgesloten worden hoor....jeetje zeg das algemeen bekend
Hutsje
Zeer actief

[quote="visaton"]

Je hebt het maar over opsluiten, dat is je enige tegen “argumentâ€
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Ik heb drie honden gekend met torsies. Een bloedhond, een mechelse herder en een bruine jachthond. Ik zie hem zo voor me maar kan even niet op het ras komen. Dat waren allen asielhonden.
Want ook al lopen ze zelf zo de kennel in, een asiel is geen goed tehuis voor een hond hoeveel je er ook meedoet het in de kennel zitten beperkt het uit een huis naar een kennel verhuizen (wat voor een hond helemaal onbegrijpelijk is) blijft stress voor het dier als je 20 kennels achter elkaar hebt (heel gewoon on een asiel) en er wordt aan alle kanten naar je geblaft dan kom je niet aan rust toe.
Een bench in huis is natuurlijk niet te vergelijken met een asiel/kennel maar gooi je een hond na zijn maaltijd in een omgeving waar hij zich niet veilig voelt en weg wil en niet weg kan dan verhoog je de kans op een torsie. Zeker bij gevoelige honden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
visaton schreef:
Ja en jouw pup van 17 weken "spreek" je even toe omdat hij gaat zingen in de bench van blijdschap. Hoe denk je dan dat een pup stress uit moet hij zijn haar verliezen of gaan ze dan op hun kop staan?
waar haal je dat toch steeds vandaan :denken: geen van mijn honden die ik als pup gekregen heb (3 stuks) heeft ooit dagen gejankt in de bench... 1 de eerste nacht en de rest niet een keer... waar haal je toch die onzin vandaan dat alle pups de hele keet bij elkaar gillen in de bench.. ligt misschien ook aan hoe de fokker de pups heeft gehouden... die van mij dus al in de kennel de laatste weken dus zijn het gewent alleen te zijn.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
Rataplan schreef:
visaton schreef:
waar haal je dat toch steeds vandaan :denken: geen van mijn honden die ik als pup gekregen heb (3 stuks) heeft ooit dagen gejankt in de bench... 1 de eerste nacht en de rest niet een keer... waar haal je toch die onzin vandaan dat alle pups de hele keet bij elkaar gillen in de bench.. ligt misschien ook aan hoe de fokker de pups heeft gehouden... die van mij dus al in de kennel dus zijn het gewent alleen te zijn.
Zie ik toch jouw naampje niet in de quote staan :denken: :denken Het ging hier over het advies dat Visaton gaf op pagina twee tegen het blaffen van haar pupje van 17 weken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:maar gooi je een hond na zijn maaltijd in een omgeving waar hij zich niet veilig voelt en weg wil en niet weg kan dan verhoog je de kans op een torsie. Zeker bij gevoelige honden.
maar ze willen er niet weg.. de bench is leuk, ze krijgen alleen daar hun eten, ze krijgen er hun snoepjes etc. ze voelen zich er blijkbaar erg veilig anders lagen ze er niet zo vaak :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
Rataplan schreef:
visaton schreef: En dat krijgt tie als hij in zijn bench ligt te slapen :denken:
waar haal je dat toch steeds vandaan :denken: geen van mijn honden die ik als pup gekregen heb (3 stuks) heeft ooit dagen gejankt in de bench... 1 de eerste nacht en de rest niet een keer... waar haal je toch die onzin vandaan dat alle pups de hele keet bij elkaar gillen in de bench.. ligt misschien ook aan hoe de fokker de pups heeft gehouden... die van mij dus al in de kennel dus zijn het gewent alleen te zijn.
Zie ik toch jouw naampje niet in de quote staan :denken: :denken Het ging hier over het advies dat Visaton gaf op pagina twee tegen het blaffen van haar pupje van 17 weken.
ja nou en.. het gaat om stress omdat een pup in de bench moet.. niet elke pup heeft dat en om dat duidelijk te maken mijn voorbeeld met 3 pups!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ik noem dat een bench...wat jij een bench noemt noem ik een caviakooi, daar doe je gewoon geen honden in.
dat is geen bench een bench koop je in de winkel, iets met zulke maten is een kennel.
ik doe daar wel honden in, en het vergaat ze prima.. trouwens kan me herinneren dat jij er ook 1 thuis had... :denken: of was dat ergens anders...
Ik heb boxers en als pup en ook als volwassen hond veel drukker, speelser en wilder dan een mecheltje, is gewoon een kwestie van opletten bij je hond zodat hij niet te druk gaat doen.
yeagh right.. jij hebt je boxers ik m'n mechelaars en weet ook hoe druk mijn mechelaars zijn zeker als pup... en dat is TE druk ivm maagtorsie... jij gaat ook fietsen met 30 graden ik doe dat niet... gelukkig dat niet iedereen hetzelfde is toch.
En blijkbaar geef je ze eten en gaan ze in het kooitje, en daarna weg???Want je wilt geen toezicht houden op je dieren.Dan heb ik geen africhtdingen maar geloof dat ze van mij 30 keer beter luisteren, want als ik zeg dat ze na het eten rustig moeten doen dan doen ze dat....ouderen en jonge hond, geen probleem, kwestie van de punten duidelijk maken, maar maagtorsie verzinnen als excuus en ze in een kooitje te gooien, nee dan had ik jou juist slimmer verwacht om een goeie smoes te verzinnen
smoesjes verzin ik niet... da's gewoon de waarheid... ik voorkom liever dan achteraf lullen... ja ik geef de pup eten en ga daarna weg na een half uur ja... en 's middags en 's avonds ben ik gewoon thuis als ze gegeten hebben... luisteren doen ze prima, niks mis mee.. maar ik hoef geen machientjes in huis... dus daar mogen ze heel veel... en ze zijn gewent om er te spelen en te rennen... de ouderen liggen gewoon netjes of met de deur open of op de grond.. de pups liggen gewoon lekker een uurtje in de bench... die leert vanzelf dat uur rust te nemen... heeft de rest ook zo gedaan.. ken helaas genoeg voorbeelden van honden die na het eten een torsie hebben gekregen dus hier krijgen ze gewoon hun verplichte rust!
Laatst gewijzigd door malinois op 08 aug 2004 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

De pup waar het hier om ging dus wel en de pup van Visaton ook want die moet toegesproken worden :wink: en dat hij/zij van de blijdschap ook nog klem komt met de tanden in het draadwerk geeft niets want daar leren ze van.
Nogmaals je hebt het ze aangeleerd en waarschijnlijk leerden ze het al bij de fokker want daar zaten ze al in kennels.
Dat je ze iets aanleert zegt nog steeds niets over of het goed is voor de hond.
visaton
Actief

Rataplan schreef:
visaton schreef:

Toen was tie ruim 7 weken..hij is al 10 weken muisstil in zijn bench….En pups met een maagkanteling ……ik heb er nog nooit van gehoord…
Hutsje schreef: Ik heb trouwens nog nooit een hond met een maagtorsie gehad doordat die niet in zijn bench zat.
Ik heb nog nooit van een hond met maagtorsie gehoord omdat hij wel in zijn bench zat….Ik denk dat 9 van de 10 honden het buiten de kennel of bench krijgen
Hutsje
Zeer actief

[quote="visaton"]
nou argumenten als... Heeft ook nooit een bench nodig gehad of de hond moeten opsluiten. Heeft ons wel met honden leren omgaan. komt wel over als dat wij niet met honden hebben leren omgaan omdat ze vastzitten zo af en toe...

Je mag het opvatten zoals je wilt. Nogmaals, wie de schoen past....Ik meld gewoon dat de bench niet nodig is, ook al heb je kinderen.
. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk nou dat spreekt dus voor zich... dat is dus wel gewoon een verwijt...

Oh, ja? Ik ZIE dat ook vaak. Waat zit het verwijt?

Maar het gaat niet om de veiligheid van de pup, maar juist om de veiligheid van de spullen. Dat is veeeeeeel belangrijker.
dit slaat helemaal alles net of je mij persoonlijk kent... :denken:

ach malinois…Het enige tegen argument dat word aangevoerd is dat de bench makkelijk is om de pup/hond in op te sluiten….Ieder voordeel wat de bench met zich mee brengt word weggewuifd met “lekker gemakkelijk je hond opsluitenâ€
Afbeelding
visaton
Actief

Rataplan schreef:De pup waar het hier om ging dus wel en de pup van Visaton ook want die moet toegesproken worden :wink: en dat hij/zij van de blijdschap ook nog klem komt met de tanden in het draadwerk geeft niets want daar leren ze van.
Nogmaals je hebt het ze aangeleerd en waarschijnlijk leerden ze het al bij de fokker want daar zaten ze al in kennels.
Je maakt er een eigen vehaaltje van...."van blijdschap klem met de tanden" ????? :motje:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:De pup waar het hier om ging dus wel en de pup van Visaton ook want die moet toegesproken worden :wink: en dat hij/zij van de blijdschap ook nog klem komt met de tanden in het draadwerk geeft niets want daar leren ze van.
tja bijten in traliewerk da's vrij normaal voor mechelaar pups... zie niks anders als ik een nest zie... maar het is wat je er daarna zelf mee doet natuurlijk, ik heb het ze afgeleerd...maar ok, dat is dan misschien iets anders.
dat zal dan best kunnen. Ik ben er ieder geval dan heel blij mee als dat er mee te maken heeft... 9 van de 10 mechelaars gaat in de kennel als hij bij de nieuwe eigenaar komt, dus zijn ze dat al gewend.
wil ook niet zeggen dat iets slecht is....
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Nee Visaton idd niet maar hoe denk jij dat een pup stress uit?
Waarom denk je dat jouw pup blaft, huilt in de bench? (of nu verleden tijd want na het toespreken doet hij dat niet meer)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Hutsje schreef:
Precies.

Echt niet??De meeste honden krijgen een torsie omdat ze niet opgesloten worden hoor....jeetje zeg das algemeen bekend
:slaap: :slaap:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

De bench is niet nodig om

A- de pup rust te geven voor mij wel
B- de pup tegen zichzelf te beschermen qua zichzelf voorbij lopen wel.. voor de rest niet... bij mij...
C-een oude hond tegen de pup te beschermen wederom wel voor mij.. niet beschermen.. ze van hun rust na het werken kunnen laten genieten.
D-spullen in huis tegen de pup te beschermen nee idd.
E- de pup zijn veilige plekje te geven :kotz: ja prima veilig plekje net zoals jij een mand hebt voor je honden bijvoorbeeld hebben mijn honden hun bench.
F -de hond tegen een maagtorsie te beschermen en dat is zeker waar bij mij...

dus wat voor jouw redenen zijn om het niet te doen zijn dit wel reden voor iemand anders om het wel te gebruiken.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

visaton schreef:
Je maakt er een eigen vehaaltje van...."van blijdschap klem met de tanden" ????? :motje:
dat is wat echt in dit topic zelf zegt :wink:
Je geeft het advies om het pupje toe te spreken eigenlijk meer op "zijn flikker geven" maar dat neem je op pagina twee terug. Daarna geeft Annemieke (miekmiek) als waarschuwing dat haar hond klem zat met zijn bek in het draadwerk waarna jij zegt dat jouw hond dat ook heeft gehad maar dat doet hij ook maar 1 keertje daar leert hij van :neenee:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”