Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen thuis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rataplan schreef:Oh ja voor dat die oude plaat weer gaat spelen die van maximaal 4 uur dit geldt niet voor Malinois die heeft speciale honden.
Aan hondenkenners (met hier de nadruk op) de uitnodiging voor verbetering/uitbereiding op dit verhaal.
:smile: :smile: :smile: tuurlijk....! enne.... mijn mening telt net zoveel mee als de jouwe hoor.. hebben mensen net zoveel aan... ligt eraan wat iemand wil wel of geen bench! :slaap:
iedereen heeft aan alle opmerkingen iets... ligt eraan wat je wil lezen...
niet iedereen is gelukkig anti-bench... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik heb drie honden, waarvan eentje een bench heeft. Deze had ze al toen ze bij ons kwam wonen en ze ging daar ook automatisch in. Vooral in het begin, de bench stond op een plek waar de andere honden niet konden komen en als ze rust wilde ging ze daar zelf in liggen. Het hekje stond ook altijd open... Misschien dat een hond zich veiliger voel in een bench omdat het meer een holletje is (bijv. met een dekentje er over heen) De hond is in ieder geval aan alle kanten beschut. De bench staat tegenwoordig opgevouwen in de schuur omdat de honden het nu samen heel goed kunnen vinden en elkaar met rust laten als ik er niet ben.

Maar ik ga niet doen alsof ik alle wijsheid in pacht heb en beweren dat mensen die een bench gebruiken zich er makkelijk van proberen af te maken. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik ben au pair gewest in een gezin met 5 kinderen en ik kan je vertellen dat het onmogelijk is om alle 5 kinderen tegelijk in de gaten te houden en ook nog proberen rustig te houden. Lieve, schattige, kleine puppies zijn nu eenmaal heel leuk knuffelmateriaal en ik kan me goed voorstellen dat de pup af en toe beschermd moet worden tegen deze kinderen. Ik ken namelijk niet veel jonge kinderen die altijd precies doen wat papa en mama zeggen. (eigenlijk ken ik er geen een :P).

Natuurlijk kan je de bench ook misbruiken door de hond daar letterlijk de hele dag in op te sluiten totdat je zelf eens tijd hebt voor de hond, maar ik denk niet dat dat gebeurt bij de mensen die hier een bench gebruiken.

Verder heb ik een hond uit het asiel en een hond uit een laboratorium en om hun vroegere omstandigheden te vergelijken met een pup die een aantal uurtjes in een bench slaapt vind ik appels met peren vergelijken. Mijn honden hadden bijna geen menselijk contact, de asielhond had een betonnen verhoging waar ze op kon liggen en van de laboratoriumhond wil ik niet eens weten wat haar omstandigheden waren. Een pup die lekker op een rustig plekje in huis ligt te slapen met de andere roedelleden in de buurt heeft het volgens mij veel beter getroffen dan.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

malinois schreef:
Rataplan schreef:Oh ja voor dat die oude plaat weer gaat spelen die van maximaal 4 uur dit geldt niet voor Malinois die heeft speciale honden.
Aan hondenkenners (met hier de nadruk op) de uitnodiging voor verbetering/uitbereiding op dit verhaal.
:smile: :smile: :smile: tuurlijk....! enne.... mijn mening telt net zoveel mee als de jouwe hoor.. hebben mensen net zoveel aan... ligt eraan wat iemand wil wel of geen bench! :slaap:
Jammer dat je je beperkt tot het plaatsen van de smileys en niet inhoudelijk ergens op in gaat.
Gelukkig is niet iedereen anti bench dan zou de verkoop instorten.
Ik ben ook zeker niet anti-bench mits op een goede manier gebruikt.
Zelf streef ik er zo veel mogelijk naar om het hele huis/tuin een veilige plek te maken voor kinderen en de honden zodat ze naar believen rond kunnen lopen/liggen en spelen. Dat dat tijd kost en wel eens tegen mijn behoeften (ik wil/moet werken, boodschappen doen uitgaan slapen etc.) ingaat is een keuze die ik neem als ik een dier met behoeften in huis neem. Die hebben daar namelijk geen keuze in. Ik als volwassen mens wel.
Waar ik zeker wel tegen ben is tegen mensen die een dier aanschaffen zonder zich te willen verdiepen in de behoeften van dat dier en totaal onhondse dingen doen en als de hond dan in verwarring raakt de hond dumpen. Een hond kan alleen maar hond zijn. En ik vind dat hij respect verdient en niet als een stuk oud speelgoed misbruikt/gebruikt mag worden.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Rataplan schreef:
malinois schreef:
Jammer dat je je beperkt tot het plaatsen van de smileys en niet inhoudelijk ergens op in gaat.
Gelukkig is niet iedereen anti bench dan zou de verkoop instorten.
Zelf streef ik er zo veel mogelijk naar om het hele huis/tuin een veilige plek te maken voor kinderen en de honden zodat ze naar believen rond kunnen lopen/liggen en spelen. Dat dat tijd kost en wel eens tegen mijn behoeften (ik wil/moet werken, boodschappen doen uitgaan slapen etc.) ingaat is een keuze die ik neem als ik een dier met behoeften in huis neem. Die hebben daar namelijk geen keuze in. Ik als volwassen mens wel.
Waar ik zeker wel tegen ben is tegen mensen die een dier aanschaffen zonder zich te willen verdiepen in de behoeften van dat dier en totaal onhondse dingen doen en als de hond dan in verwarring raakt de hond dumpen. Een hond kan alleen maar hond zijn. En ik vind dat hij respect verdient en niet als een stuk oud speelgoed misbruikt/gebruikt mag worden.
dat vinden de meeste mensen hier wel denk ik.

ik in ieder geval wel.

maar iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeden. er zijn veel goede manieren (e natuurlijk net zoveel slechte), en iedereen vindt zijn manier de beste (zo niet ben je errug dom bezig!)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Gelukkig is niet iedereen anti bench dan zou de verkoop instorten.
nou dan denken we er toch hetzelfde over....
ja dat is toch ook prima, iedereen heeft z'n eigen argumenten voor of tegen een bench. Zolang hij niet misbruikt wordt is er niets aan de hand en kun je niet zeggen dat de ene hond het beter heeft dan de ander...
daar ben ik het helemaal mee eens! Maar ik denk niet dat hier maar zo mensen hun hond dumpen als iets maar effe niet lukt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

malinois schreef:
Rataplan schreef:Gelukkig is niet iedereen anti bench dan zou de verkoop instorten.
nou dan denken we er toch hetzelfde over....
ja dat is toch ook prima, iedereen heeft z'n eigen argumenten voor of tegen een bench. Zolang hij niet misbruikt wordt is er niets aan de hand en kun je niet zeggen dat de ene hond het beter heeft dan de ander...
daar ben ik het helemaal mee eens! Maar ik denk niet dat hier maar zo mensen hun hond dumpen als iets maar effe niet lukt...
Nou dat betwijfel is als ik zo de berichten lees (van de vaste mensen niet hoor) maar ik weet niet of ik hier een andere topic mag noemen. Ik las ergens dat een hond na een uurtje of zes al eigenlijk terugmoest naar de vorige eigenaar en na 48 uur zijn mannelijkheid al bijna kwijt was :boos:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Nou dat betwijfel is als ik zo de berichten lees (van de vaste mensen niet hoor) maar ik weet niet of ik hier een andere topic mag noemen. Ik las ergens dat een hond na een uurtje of zes al eigenlijk terugmoest naar de vorige eigenaar en na 48 uur zijn mannelijkheid al bijna kwijt was :boos:
ik bedoelde eigenlijk ook een beetje de vaste mensen zeg maar... niet erg duidelijk opgeschreven..
ja sorry dat vind ik ook niet normaal... ieder heeft natuurlijk weleens problemen met z'n hond... daarvoor heb je een dier een geen robot... Als je met zo'n idee een hond aanschaft dat hij maar moet doen wat jij wil tenkoste van alles, en als dat niet lukt hem dumpen, ben je verkeerd bezig vind ik... of een hond aanschaffen wat ik ook al regelmatig tegen ben gekomen, van ik neem maar een teef, snij alles eruit en ik heb geen last van loopsheden en heb niet de nadelen van een reu.... :denken: maar goed dat is wel een beetje off-topic...
Afbeelding
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

Rataplan schreef:Een laatste poging :mrgreen:
Een pupje schreeuwt om zijn roedel als hij alleen wordt gelaten. Dit is normaal hondengedrag omdat het een onveilige situatie is voor hem (als hij zonder roedel is kan hij zou hij in een natuurlijke situatie overgeleverd zijn aan de goodwill van roofdieren en andere roedels) Dus hij probeert met zijn gejammer de nieuwe roedel om hem heen te krijgen. De nieuwe baasjes gaan daar niet op in dus hij gaat nog harder te keer net zo lang tot hij moe is en in slaap valt of de mensen weer terug zijn.
Het op zijn flikker geven raad ik dus in dit geval niet aan. Je geeft het signaal dat hij niet mag doen wat normaal een hond (een pup) moet doen.Waarschijnlijk gaat hij je ook verbaasd aankijken. Het idee krijgen dat zijn nieuwe roedel dus niet op hem reageert en dat hij andere signalen moet gaan zoeken om aan te geven dat hij zich alleen voelt en bang is.
Wat je hiermee dus heel gauw creeert zijn honden die hun hele leven niet alleen kunnen zijn behalve in een kooi waar ze dit gedrag voortzetten of het ombuigen in knagen/slopen omdat ze een onrustgevoel kwijt moeten.
Vaak eindigen deze honden in het asiel want een hond die telkens je bankstel vernielt en waar een boze buurman na je werk je op staat te wachten is gewoon weg niet plezierig..
Ik heb het altijd genegeerd en dat zal ik ook altijd blijven doen…Stopt hij na verloop van tijd niet, krijgt hij op zijn flikker, dus ga ik er wel op in.En nog nooit heb ik honden gehad die niet alleen thuis te laten zijn omdat ze dan de zaak afbreken.

Dat het in de natuur en in een roedel er anders aan toe gaat snapt iedereen,maar daar word maar te vaak naar terug gewezen..En alleen als er een mooi verhaal van te maken is.Er zijn fokkers ( de “hondekennersâ€
Tooske
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tooske »

Dank je.
Het is neit makkelijk, vooral omdat het ons eerste hondje is. Ik twijfel veel.
Doe ik het wel goed of niet, vooral omdat hij veel moeite heeft met luisteren, wanhoop ik wel is of het ooit nog goed komt.
Ja, ik weer wel dat hij nog klein is, maar op de cursus is hij ALtijd degene die als je luistert naar uitleg trekt en piept om bij de andere hondjes te komen.
Haha, hij vindt de andere hondjes geweldig. Afgelopen zaterdag op cursus moesten we het commando NEE leren. Dus koekje voor zijn neus en dan nee nee nee tot hij het niet meer pakte, en dan belonen.
Toen legde de cursusleidster een koekje op een verhoging en daar moest je met het hondje overheen lopen en dan weer nee nee, totdat zijn aandacht van het koekje weg was. Nou iedereen aan het trekken aan de lijn en maar nee roepen.
Duco was aan de beurt en hij stormde over het koekje heen zonder er ook maar enige aandacht aan te besteden, omdat er aan de andere kant zo'n leuk hondje stond! :mrgreen:
Ik hoef niet te vermelden dat iedereen dubbel lag!!

Maar goed, das een beetje of topic!
Opvoeding van de hond valt me gewoon niet mee. Ik ben geduldig, straf niet als hij iets niet goed doet en beloon veel voor goed gedrag!
Ik hoop dat het op de lange duur uitwerking heeft.
Duco is gewoon erg eigenwijs. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”