Dank je.
Het is neit makkelijk, vooral omdat het ons eerste hondje is. Ik twijfel veel.
Doe ik het wel goed of niet, vooral omdat hij veel moeite heeft met luisteren, wanhoop ik wel is of het ooit nog goed komt.
Ja, ik weer wel dat hij nog klein is, maar op de cursus is hij ALtijd degene die als je luistert naar uitleg trekt en piept om bij de andere hondjes te komen.
Haha, hij vindt de andere hondjes geweldig. Afgelopen zaterdag op cursus moesten we het commando NEE leren. Dus koekje voor zijn neus en dan nee nee nee tot hij het niet meer pakte, en dan belonen.
Toen legde de cursusleidster een koekje op een verhoging en daar moest je met het hondje overheen lopen en dan weer nee nee, totdat zijn aandacht van het koekje weg was. Nou iedereen aan het trekken aan de lijn en maar nee roepen.
Duco was aan de beurt en hij stormde over het koekje heen zonder er ook maar enige aandacht aan te besteden, omdat er aan de andere kant zo'n leuk hondje stond!
Ik hoef niet te vermelden dat iedereen dubbel lag!!
Maar goed, das een beetje of topic!
Opvoeding van de hond valt me gewoon niet mee. Ik ben geduldig, straf niet als hij iets niet goed doet en beloon veel voor goed gedrag!
Ik hoop dat het op de lange duur uitwerking heeft.
Duco is gewoon erg eigenwijs.