Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kapot bijten?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chantal2004
Vaste gebruiker

kapot bijten?

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Mijn hond zora,moest vanmiddag even in de gang ivm boodchappen doen,toen wij terug kwamen had ze haar borstel(van hout)kapot gebeten,waarom vertoont ze dit gedrag?uit verveling?
En wat kan ik er tegen doen.
Want je mag een hond toch geen kauwbot geven als ze alleen zijn ivm stikkingsgevaar?
Hoe los ik dit op,want anders pakt ze straks iets anders in de hal :denken:
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

er zijn zoveel andere speeltjes dan kauwbotten!

als ik sam soms alleen in huis laat dan zorg ik ervoor dat ie zich niet kan vervelen.

ga bijvoorbeeld een KONG halen. dat is een rubber ding waar je eten ofzo in kan doen. een beetje hond doet er best lang over om het eruit te krijgen.
(ik rol bijvoorbeeld altijd een boterham met pate of pindakaas op en stop die erin dan smeer ik het gat af met pate of pindakaas.. minimaal een half uurtje werk!)
Afbeelding
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

Hoe oud is Zora? Als ze nog vrij jong is misschien last van haar tanden of misschien wilde ze gewoon spelen.

Toen wij Kayla net hadden zette ik alles omhoog waarvan ik dacht dat ze dat nog wel aantrekkelijk zou vinden om op te kauwen.

Toen Kayla 2 werd had ze een puberale fase van een week waarin ze opeens dingen ging stuk maken. Verder heeft ze het nooit meer gedaan.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ze kan ook aan het knagen zijn geslagen om een bepaald onrustgevoel weg te drukken als het ware.
Misschien heeft ze wat last van verlatingangst en dit was de eerste keer toch dat jij haar alleen liet.
Heel rustig opbouwen denk ik en niets overhaasten zodat zij zich zekerder gaat voelen van jullie en de omgeving waar ze nu is.
Het kunnen inderdaad ook de tanden zijn hoor en niets van wat hier boven staat.
Er zijn genoeg dingen in de handel die je bij je diertje kunt laten die niet gevaarlijk zijn hoor.
Een goede dierenwinkel kan je hier zeker in adviseren.
Voor nu kan je alle dingen die opgegeten kunnen worden misschien even verwijderen maar als het verlatingsangst is zou ik daar zeker mee aan de slag gaan.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hmm ik heb altijd die grote kluiven van FFood liggen hier, of iets wat er op lijkt, maar toch pakt Fangio het liefst de houten veger :boos:
Ik weet niet hoe lang je haar alleen hebt gelaten? en of ze al zo gewend is dat ze dat ook al een beetje kan, maar een Kong is idd ook een goed alternatief dat vinden ze geweldig!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Chantal2004
Vaste gebruiker

Ik schat zora zo 1 of 2 jaar oud(dit weten we niet ivm uit het asiel halen,was een vondeling daar wisten ze helemaal niks)
Zit ze in een puberale fase dan? :idea:
Afbeelding

Chantal en Zora

Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

Chantal2004 schreef:Ik schat zora zo 1 of 2 jaar oud(dit weten we niet ivm uit het asiel halen,was een vondeling daar wisten ze helemaal niks)
Zit ze in een puberale fase dan? :idea:
Dat zou goed kunnen, maar ik denk dat het een combi is van bovenstaande dingen.
AfbeeldingAfbeelding
Kayla en Boomer
Chantal2004
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties,ik denk dat ik eens ga kijken voor zo'n cong ding :wink: ik denk dat ze dan wel uren zoet is :ok:
Afbeelding

Chantal en Zora

mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

je moet haar die kong niet geven, je neemt die kong even vast, zodat je geur er aan hangt, en je legt die ergens neer in de plaats waar je ze achterlaat. als je hem geeft gaat haar interesse niet zo groot zijn als dat ze hem vindt.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

mechelaar_fan schreef:je moet haar die kong niet geven, je neemt die kong even vast, zodat je geur er aan hangt, en je legt die ergens neer in de plaats waar je ze achterlaat. als je hem geeft gaat haar interesse niet zo groot zijn als dat ze hem vindt.
Als ik pindakaas of leverpastei in de Kong smeer dan heb ik niet eens de kans om hem rustig te geven, want Molli staa dan al bijna op het aanrecht om hem aan te pakken. :) Helaas heeft ze hem ook altijd binnen 10 minuten weer leeg, dus misschien wordt het toch tijd voor de King Kong. :)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Chatterbox schreef:
mechelaar_fan schreef:je moet haar die kong niet geven, je neemt die kong even vast, zodat je geur er aan hangt, en je legt die ergens neer in de plaats waar je ze achterlaat. als je hem geeft gaat haar interesse niet zo groot zijn als dat ze hem vindt.
Als ik pindakaas of leverpastei in de Kong smeer dan heb ik niet eens de kans om hem rustig te geven, want Molli staa dan al bijna op het aanrecht om hem aan te pakken. :) Helaas heeft ze hem ook altijd binnen 10 minuten weer leeg, dus misschien wordt het toch tijd voor de King Kong. :)
Dan wordt het tijd dat je de kong invriest en op een eerder tijdstip maakt dus :ok: Wedden dat het langer duurt dan 10 minuten :wink:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Hihi, ik heb het eens met yoghurt geprobeerd... Het resultaat? Toen ik terug kwam lag er een spoor van gesmolten yoghurt door het hele huis. :) Gesmolten kaas probeer ik ook wel eens, maar ik denk dat Molli's tong gewoon te lang is. :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik dacht mijn pup te verrassen met een puppykong yoghurt ijsje. Haha, niet zo slim van mij. Hij vond het hartstikke leuk hoor, maar moest om de 5 minuten plassen! Even wachten dus tot hij zijn plas beter op kan houden dit is niet zo'n succes als ze alleen thuis zijn natuurlijk.
Met een volwassen hond als Zora heb je daar geen last van (denk ik).

Sonja
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”