Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokker van Sharpei

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Zhenga
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zhenga »

Ik snap best dat mensen kritisch willen zijn, maar iemand zo de les lezen, ik zal het punt wel missen hoor. In ieder geval heb ik geen antoowrd gezien op de vraag die gesteld werd (waren ook zoveel berichten), maar alleen maar bemoeienis. Is dat een kenmerk van mensen met een hond of van mensen die van fora houden?Ik heb helemaal geen verstand van sharpeis dus ook ik kan geen antwoord geven op de vraag naar een goede fokker, maar wou toch wel even mijn verontwaardiging laten blijken over zoveel goed bedoelde adviezen! Hoop dat het goed gaat met Sho en dat je je niet teveel aantrekt van zoveel negativiteit.
dempie-pei
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door dempie-pei »

Hoi Maartje

Wij hebben zelf ook drie shar-pei's
en hebben sinds 31 juli onze kennelnaam FROM BENKYSCHI
wij zijn erkend fokker van de sharpeivrienden 2000
ik moet zeggen dat wij geen problemen hebben gehad met onze honden toe er een pup bij kwam. en zelfs niet toen wij er een reu van 10 maanden bij hadden gekocht.
wil je meer weten over onze honden kijk dan op mijn site www.benkyschi-sharpei.nl

op 19 september organiseert de sharpei vrienden 2000 haar jaarlijkse vriendendag in biddinghuizen
misschien is het iets om te komen kijken sho mag ook mee
er zullen dan heel wat mensen zijn die je een hoop advies kunnen geven.

demelza
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Zhenga schreef:Ik snap best dat mensen kritisch willen zijn, maar iemand zo de les lezen, ik zal het punt wel missen hoor. In ieder geval heb ik geen antoowrd gezien op de vraag die gesteld werd (waren ook zoveel berichten), maar alleen maar bemoeienis. Is dat een kenmerk van mensen met een hond of van mensen die van fora houden?Ik heb helemaal geen verstand van sharpeis dus ook ik kan geen antwoord geven op de vraag naar een goede fokker, maar wou toch wel even mijn verontwaardiging laten blijken over zoveel goed bedoelde adviezen! Hoop dat het goed gaat met Sho en dat je je niet teveel aantrekt van zoveel negativiteit.
Hahaha je bent nog vers, ik bedoel nieuw op dit forum.
Je moet is proberen uit te draaien wat jij niet gelezen hebt, als je alle topics en re gelezen had ivm Sho en Maartje, dan weet je dat ze genoeg duidelijke en zeer nette antwoorden heeft gekregen maar het is gewoon dweilen met een kraan open.

Maartje is niet meer te helpen.

Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

dempie-pei schreef:Hoi Maartje

Wij hebben zelf ook drie shar-pei's
en hebben sinds 31 juli onze kennelnaam FROM BENKYSCHI
wij zijn erkend fokker van de sharpeivrienden 2000
ik moet zeggen dat wij geen problemen hebben gehad met onze honden toe er een pup bij kwam. en zelfs niet toen wij er een reu van 10 maanden bij hadden gekocht.
wil je meer weten over onze honden kijk dan op mijn site www.benkyschi-sharpei.nl

op 19 september organiseert de sharpei vrienden 2000 haar jaarlijkse vriendendag in biddinghuizen
misschien is het iets om te komen kijken sho mag ook mee
er zullen dan heel wat mensen zijn die je een hoop advies kunnen geven.

demelza
Whoehaaha Wat kan je anders van een fokker verwachten hahaha.
Dat die negatief over zijn/haar fokprodukt praat!!dat gelof je toch zelf niet.

Maar het is zeker ten goede dat Maartje bij jullie en andere fokkers plus Pei eigenaars en verenigingen bezoekt.

Gr Bertus.
Zhenga
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zhenga »

Hahaha mijn mening is dus minder waard omdat ik nieuw ben op dit forum?

Ook de termen die jij gebruikt ' dweilen met de kraan open' en dat maartje niet meer te redden is, zeker gefundeerder aangezien jij al zo ervaren bent op deze site? ;-)

Is een frisse blik soms ook niet veel waard?

En ja, ik heb nette antwoorden gezien, maar ik moest er wel naar zoeken tussen alle scheldkanonnades!
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Zhenga schreef:Hahaha mijn mening is dus minder waard omdat ik nieuw ben op dit forum?

Ook de termen die jij gebruikt ' dweilen met de kraan open' en dat maartje niet meer te redden is, zeker gefundeerder aangezien jij al zo ervaren bent op deze site? ;-)

En ja, ik heb nette antwoorden gezien, maar ik moest er wel naar zoeken tussen alle scheldkanonnades!
Er wordt niet bedoeld dat jouw mening minder waard is omdat je nieuw bent.
Er wordt bedoeld dat je niet precies weet waar het over gaat, omdat je misschien nog niet alles gelezen hebt over Maartje en haar Sho.
Misschien dat je een beter antwoord kunt geven als je weet waar het hier over gaat.
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Zhenga schreef:Ook de termen die jij gebruikt ' dweilen met de kraan open' en dat maartje niet meer te redden is, zeker gefundeerder aangezien jij al zo ervaren bent op deze site? ;-)
Kijk maar uit met Bertus, als die boos wordt is het echt raak!

Maartje kan ook al op een flink pak rammel rekenen als ze hem ooit eens tegenkomt, en terecht overigens. :ok:
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Zhenga schreef:Hahaha mijn mening is dus minder waard omdat ik nieuw ben op dit forum?

Dan moet die frisse blik wel eerst alles lezen, en dan zal je begrijpen dat wij de bescherm engelen zijn van Maartje, hahaha ik probeer nu al weken Maartje kwaad te krijgen maar het lukt mij niet, zelfs niet met de waarheid.

Maar eerlijk is eerlijk als je haar portret foto's ziet, dan is haar aanstaande man maar een bofkont wat uiterlijk aangaande

Maar verder is ze zo dwars als pokkehout .

GR Bertus.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

idorh schreef: Maar eerlijk is eerlijk als je haar portret foto's ziet, dan is haar aanstaande man maar een bofkont wat uiterlijk aangaande
nee, bertus, je haalt de zaken door elkaar. maartje heeft de kont, en manlief doet aan boffen. althans, dat HOOP ik van harte voor ze.

heeeel flauw en off-topic, maar dat is de schuld van bertus. die begint erover en doet al dagen reuzeflauw.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

linlin schreef:
idorh schreef: Maar eerlijk is eerlijk als je haar portret foto's ziet, dan is haar aanstaande man maar een bofkont wat uiterlijk aangaande
nee, bertus, je haalt de zaken door elkaar. maartje heeft de kont, en manlief doet aan boffen. althans, dat HOOP ik van harte voor ze.

heeeel flauw en off-topic, maar dat is de schuld van bertus. die begint erover en doet al dagen reuzeflauw.
Bertus wacht op het geloof en de liefde :smile: :smile:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
linlin schreef:

Bertus wacht op het geloof en de liefde :smile: :smile:
Hahaha toch is die leuk Linnie.

En wat geloof en de liefde aangaande, zoek ik mij wezeloos, ik heb al gekeken in het geloof en de liefde kastje en laatje, maar niks.
Dan maar zonder liefde en geloof.

Gr Bertus.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hee Berthus, ben je klaar nu, met je flauwe grapjes?? :wink:
Wij genieten van Sho en Johan vast van mij en zal goede HOOP hebben voor de toekomst! (laat ik ook eens off-topic gaan...)
Enne, je maakt flauwe grappen maar tegelijktijd wel uitgebreid naar mijn billen kijken he?? :denken:

Ik waardeer jullie adviezen allemaal wel, maar het kan soms ook op een andere manier gezegd worden.
En hoe vaak dat er al gezegd is dat ik een pak rammel moet krijgen... jeetje, ik wordt haast bang.... :eek:

Laten we het gezellig houden. We nemen geen hond bij, nemen we er wel 1, dan wordt dat pas over een paar jaar en waarschijnlijk geen pei meer. We willen gewoon graag, maar doen het gewoon niet. Sho kan gewoon niet met andere honden en wil niet het risico nemen een pup in huis te halen, als het niet gaat moet je dat beestje weer terug brengen. We houden het bij Sho. We gaan over 2 weken weer lekker naar Centerparcs en Sho kan heerlijk mee. We blijven trainen en trainen.
Toch hebben we geen spijt gehad van de castratie omdat Sho nu rustiger begint te worden, VEEL meer aandacht voor mij, niet meer zo trekken op straat, beter onder controle te houden. Natuurlijk heeft dit niet alleen te maken met castratie, zeker ook omdat we al een tijdje aan het trainen zijn en dit nu z'n vruchten afwerpt. Maar de castratie speelt toch echt wel een rolletje hierin.

Enne trouwens, ik weet zeker dat ik geen pak slaag krijg hoor, van Berthus als ik heb ooit tegen zou komen. Ik kan wel tegen zijn humor. :wink:
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Hee Berthus, ben je klaar nu, met je flauwe grapjes?? :wink:
Wij genieten van Sho en Johan vast van mij en zal goede HOOP hebben voor de toekomst! (laat ik ook eens off-topic gaan...)
Enne, je maakt flauwe grappen maar tegelijktijd wel uitgebreid naar mijn billen kijken he?? :denken:

Ik waardeer jullie adviezen allemaal wel, maar het kan soms ook op een andere manier gezegd worden.
En hoe vaak dat er al gezegd is dat ik een pak rammel moet krijgen... jeetje, ik wordt haast bang.... :eek:

Laten we het gezellig houden. We nemen geen hond bij, nemen we er wel 1, dan wordt dat pas over een paar jaar en waarschijnlijk geen pei meer. We willen gewoon graag, maar doen het gewoon niet. Sho kan gewoon niet met andere honden en wil niet het risico nemen een pup in huis te halen, als het niet gaat moet je dat beestje weer terug brengen. We houden het bij Sho. We gaan over 2 weken weer lekker naar Centerparcs en Sho kan heerlijk mee. We blijven trainen en trainen.
Toch hebben we geen spijt gehad van de castratie omdat Sho nu rustiger begint te worden, VEEL meer aandacht voor mij, niet meer zo trekken op straat, beter onder controle te houden. Natuurlijk heeft dit niet alleen te maken met castratie, zeker ook omdat we al een tijdje aan het trainen zijn en dit nu z'n vruchten afwerpt. Maar de castratie speelt toch echt wel een rolletje hierin.

Enne trouwens, ik weet zeker dat ik geen pak slaag krijg hoor, van Berthus als ik heb ooit tegen zou komen. Ik kan wel tegen zijn humor. :wink:
Voor de goede orde Maartje.

Het is absoluut onmogelijk om te vermelden Sho is rustig geworden door de castratie of het speelt een rol, je zegt het al door de training, het kan niet meer ongedaan gemaakt worden, maar ik weet zeker ook door de eigen ondervinding van nu en verleden van castreren eigen honden ivm kanker en cyste, dat Sho nu het zelfde was geweest als je niet had laten castreren.

En wat je billen aangaande ze mogen er wezen, zou lullig zijn als ze er niet waren, hoe moet je dan zitten ?

Gr Bertus.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Nee hoor je mening is niet minder waard. Jij kan er ook niets aan doen. Maar het is nu eenmaal zo dat als je niet weet waar het over gaat je beter wijselijk je mond kan houden voordat je met oordelen over de mensen op dit forum komt.

Over het algemeen word er niet voor niets op een bepaalde manier gereageerd. Hoewel sommige mensen wat grof in de vingers kunnen zijn wordt het toch goed bedoeld.

dus ik zou zeggen denk eens na voor je een berichtje schrijft
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
Maartje-Sho schreef:[Ik weet zeker dat 9 van de 10 mensen Sho allang had terug gebracht naar het asiel.
Misschien hadden 9 van de 10 mensen helemaal geen problemen met hem gehad omdat ze steviger in hun schoenen staan en op een betere manier met hem om waren gegaan?
:ok: helemaal mee eens!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zhenga schreef:Ik snap best dat mensen kritisch willen zijn, maar iemand zo de les lezen, ik zal het punt wel missen hoor. In ieder geval heb ik geen antoowrd gezien op de vraag die gesteld werd (waren ook zoveel berichten), maar alleen maar bemoeienis. Is dat een kenmerk van mensen met een hond of van mensen die van fora houden?Ik heb helemaal geen verstand van sharpeis dus ook ik kan geen antwoord geven op de vraag naar een goede fokker, maar wou toch wel even mijn verontwaardiging laten blijken over zoveel goed bedoelde adviezen! Hoop dat het goed gaat met Sho en dat je je niet teveel aantrekt van zoveel negativiteit.
als je niet tegen kritiek kunt, kan je beter niet op een forum komen... Daar wordt naast de vele adviezen ook weleens kritiek geuit...
En wat betreft Maartje... eerst de eerdere berichten lezen van haar...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dempie-pei schreef: ik moet zeggen dat wij geen problemen hebben gehad met onze honden toe er een pup bij kwam.
nee hehe.. ik ook niet.. met geen van onze 4 honden... maar heeft dat niet een beetje te maken met de aanwezige hond en diens problemen :idea: En een goede fokker geeft iemand geen pup lijkt me met een hond die geen andere honden moet... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zhenga schreef:En ja, ik heb nette antwoorden gezien, maar ik moest er wel naar zoeken tussen alle scheldkanonnades!
:denken: goss.. dat heet kritiek
Afbeelding
Gast

Ik heb een mailtje terug gehad van een fokker die, nadat ik onze situatie had uigelegd, ook adviseerde er geen hond bij te nemen.

Jullie hebben allemaal wel makkelijk praten dat '9 van de 10 mensen misschien wel sterker in hun schoenen had gestaan en wel met Sho overweg gekund hadden'. Kom op zeg! Voor iedereen was het heftig geweest hoor!
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Ik heb een mailtje terug gehad van een fokker die, nadat ik onze situatie had uigelegd, ook adviseerde er geen hond bij te nemen.

Jullie hebben allemaal wel makkelijk praten dat '9 van de 10 mensen misschien wel sterker in hun schoenen had gestaan en wel met Sho overweg gekund hadden'. Kom op zeg! Voor iedereen was het heftig geweest hoor!
Nee lekker ding jij vermeld.

Ik weet zeker dat 9 van de 10 mensen Sho terug hadden gebracht naar het asiel.

Maartje dat zijn dus jouw schriftelijke woorden, maar het kan ook andersom dat 9 van de 10 hem wel hadden gehouden, jij brengt zelf een stelling waar je niet aan mag tornen.
Wie op de brandende kachel gaat zitten verbrand de billetjes.

Kom nu is met een topcic waar wij het allebei mee eens zijn.

Gr bertus.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Ik heb een mailtje terug gehad van een fokker die, nadat ik onze situatie had uigelegd, ook adviseerde er geen hond bij te nemen.
verstandige en eerlijke fokker :ok:
ja dat zal best.. maar niet iedereen heeft dezelfde problemen met een hond... het kan best zijn dat Sho bij een ander niet dat gedrag vertoont had of een stuk minder omdat die ander simpelweg de baas was over hem... en hem wel onder controle had.
Het ene ras past beter bij de ene persoon dan bij de ander.
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

eerlijk advies van de fokker :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Gast

idorh schreef:

Maartje dat zijn dus jouw schriftelijke woorden, maar het kan ook andersom dat 9 van de 10 hem wel hadden gehouden, jij brengt zelf een stelling waar je niet aan mag tornen.

Gr bertus.
Misschien is dat ook wel zo ja, maar dan waren het zowieso hele andere situaties geweest.
We hebben Sho nu en ooit gaat het gewoon allemaal lukken met hem.

Ben inderdaad wel blij met dat advies van de fokker.
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

malinois schreef:
Zhenga schreef:En ja, ik heb nette antwoorden gezien, maar ik moest er wel naar zoeken tussen alle scheldkanonnades!
nee, dat heet 'iemand de grond intrappen'
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

~Kimske schreef:
malinois schreef:
als je dat zo vind, kun je beter weggaan :blah: :blah: ... snap niet dat je dan in de normale wereld kan leven :denken:
Dat is gewoon kritiek, niets meer, niets minder
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:
idorh schreef:

Gr bertus.
Misschien is dat ook wel zo ja, maar dan waren het zowieso hele andere situaties geweest.
We hebben Sho nu en ooit gaat het gewoon allemaal lukken met hem.

.
Ik ben er niet ongerust over Maartje het zal zeker bij jouw lukken met Sho
Je hebt met de tegen reacties een hoop aan je zelf te danken, maar je laat je niet weg sturen, en je gaat geen discussie uit de weg je bent een vol houder en dat mag ik wel.

En je hebt een mooie tatto.

Gr Bertus.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

idorh schreef: En je hebt een mooie tatto.

Gr Bertus.
Je kon het toch weer even niet laten he Bertus :mrgreen:
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

malinois schreef:
~Kimske schreef:
malinois schreef:
als je dat zo vind, kun je beter weggaan :blah: :blah: ... snap niet dat je dan in de normale wereld kan leven :denken:
als jij dit normaal vindt, heb ik meelij met je :ugh:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

~Kimske schreef:
malinois schreef:
~Kimske schreef:
malinois schreef: :denken: goss.. dat heet kritiek
als jij dit normaal vindt, heb ik meelij met je :ugh:
denk dat je beter medelijde met je zelf kan hebben als je dit al iemand de grond in trappen vind.

mol :8):
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Tamara/Bayko schreef:
idorh schreef: En je hebt een mooie tatto.

Gr Bertus.
Je kon het toch weer even niet laten he Bertus :mrgreen:
Hahaha Ik vind buiten de prachtige heup van Maartje ( daar hoeft ze zich echt niet te schamen , een hele leuke en unieke tatto, het betekend HOOP, maar ze geeft daarmee wel duidelijk aan geloof in alles en toekomst te hebben, dat vind ik heel eerlijk gezegd een nobel streven, straks met haar Johan en Sho naar een vakantie park, en volgend jaar trouwen, nou als dat geen geweldige alternatieven zijn .

Gr Bertus.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”