oke ik heb jullie reacties gelezen en zal nu even wat meer info geven
blake is heel lang niet los bij andere honden geweest(wrsch nooit in zn leven) en heeft dus net 9 maanden in een hok gezeten
samra komt direct bij de fokker vandaan bij ons thuis, waar we een gedragsgestoorde RR reu hebben, waar zij compleet de baas over is(zal zo ff foto zoeken waarbij ze als pup al de baas over hem probeert te zijn)
kevin moet weinig van andere honden hebben, loopt er eerder voor weg dan er naartoe, dit komt omdat hij met een paar dagen oud bij de dierenarts is gedumpt, fokker had 13 pups, dus had er 3 'over'
met 3 weken oud is hij bij ons gekomen, altijd tussen de mensen en andere dieren geweest, ook tussen andere honden, maar dat ging nooit goed, kevin was dan altijd van streek als er andere honden in zn buurt kwamen
toen samra er bij kwam, duurde het dan ook even voordat kevin zich weer op zn gemak voelde, maar nu zijn die 2 altijd bij elkaar in de buurt tijdens het wandelen etc(al staat kevin thuis op als samra naast hem komt liggen en loopt hij zacht grommend weg... sam speelt veel, kevin houdt meer van rust, zoekt ook vaak een rustig plekje op)
blake en de ridgebacks zijn hiervoor 1x samen los geweest in het bos, ging prima, totdat samra ineens blaffend en grommend met opgetrokken bovenlip op hem af kwam (kevin reageerde daar totaal niet op)
blake reageerde niet, die bleef vreemd staan kijken naar een blaffende samra die voor zn neus stond, later ging hij terug blaffen maar om problemen te voorkomen hebben we een stok in t water gegooid en gingen ze alle3 het water in, zonder vervelend naar elkaar te doen
deze keer waren ze al eventjes los in het bos en bij het water, kevin en blake gingen samen het water in, samra bleef steeds dicht bij mij
daarna ging ik stokken weggooien voor blake en ging samra kevin opjagen(daar maakt ze bijna een dagtaak van

)
ineens komt ze naar blake toegerent en hapt in de bovenkant van zn staart, blake kijkt om en schiet naar voren met zn staart tussen zn poten, hij zocht samra daarna ook niet meer op
toen rook kevin iets en ging er vandoor, blake ging mee, en samra besloot er ook achteraan te gaan, maar toen kwamen kevin en blake al weer terug(er is dus buiten ons zichtsveld ook niet gebeurd, we konden ze heel de tijd zien)
blake staat bij mij te wachten tot er weer een stok richting water ging, en Samra komt weer blaffend en grommend aangerend, maar vlak daarvoor hadden kevin en samra flink naar elkaar staan blaffen en elkaar staan uitdagen(in onze tuin eindigd het wanneer samra kevin op de grond heeft liggen, in het bos 'gooit' kevin samra vrij lomp tegen de grond en dan zijn ze ook weer klaar) en daar had blake bij staan kijken, onder er zelf op te reageren
blake blijft dus staan en gaat terug blaffen, samra gaat dan steeds met haar voorpoten+stukje buik richting de grond en springt dan al blaffend de lucht in, steeds op dezelfde plaats, de foto is genomen op t moment dat ze weer wat richting de grond gaat, maar het grootste deel van de tijd maakte ze zichzelf groot
maargoed, blake begon dus terug te blaffen, en hij begon wat te springen(daarom zitten zn oren ook half de lucht in, hij landde net) daarna rende hij een half rondje weg, samra er achteraan, blake draait om, samra ook en blake gaat achter samra aan, bjorn riep hem terug en het was meteen klaar met elkaar opjagen
blake heeft nog totaal geen poging tot bijten gedaan, en als hij water ziet vergeet hij de andere 2 honden en ligt hij t grootste deel van de tijd in het water
samra vertoont vaker jaloers gedrag, als je thuis kevin aanhaalt en haar niet, dan pakt ze kevin bij zn oren en gaat ze hem lopen klieren
geef je haar aandacht, dan is het echt een lieve rustige hond, maar zodra een ander aandacht krijgt wordt ze vervelend
we dachten zelf dat haar gedrag naar blake ee soort jaloezie is, ik deed thuis heel veel met de honden, en samra lag altijd op mn kamer als ik bv achter de pc zat
sinds 1,5 maand woon ik op mezelf en zie ik samra nog maar een uurtje of 2 per dag, maar dan ben ik meestal bij de paarden en heeft ze minder aandacht van mij dan toen ik nog thuis woonde
nu ziet ze mij met een andere hond, en die hond krijgt nog aandacht van mij ook, dat kan ze wrsch niet hebben en daarom gaat ze vervelend doen naar hem
zij is steeds degene die begint met blaffen en grommen, en dus zelfs in zn staart hapte
samra had trouwens al aandacht van mij gehad toen mn vriend met blake bij het water was, ik was toen voor kevin+samra wat stokken weg aan t gooien, om te voorkomen dat ze met zn 3en gingen vechten om 1 stok
dus opzich is haar jaloezie niet helemaal terecht
op kevin reageerd blake totaal niet, en kevin trekt zich ook weinig aan van blake, terwijl de vorige eigenaren en de mensen van het asiel hadden gezegd dat blake niet bij andere reuen kan
toen was blake niet gecastreerd, met teven kon hij wel overweg, we gingen altidj wandelen bij het asiel met blake en 2 teven, wel steeds 2 andere teefjes, maar altijd namen we teven mee, daar deed blake niets tegen
kevin is ook gecastreerd, denk dat het daar aan ligt dat blake niet op kevin reageerd.
hier een paar foto's van vroeger.....
als pup pakte samra kevin al bij zn nekvel en bij zn oren vast, dat doet ze nogsteeds, als kevin er genoeg van heeft doet hij lelijk, maar helaas voor hem is dat voor samra niet overtuigend genoeg
nu zijn ze evengroot en in huis en in de tuin loopt samra kevin omver en is vrij lomp naar hem in het bos loopt kevin samra omver en wordt daarna met rust gelaten door haar
ze staan soms heel hard naar elkaar te blaffen in de tuin, veel mensen durven dan bij ons de tuin ook niet in
maar ze hebben elkaar nog nooit echt gebeten of iets aangedaan
samra pakt trouwens wel katten en kippen etc, dat doet kevin ook niet.
maar samra is dus degene die steeds blaffend en grommend op blake af komt, blake reageert daar wisselend op, of weglopen, of terugblaffen of blijven staan zonder te blaffen, volgens mij weet hij niet goed hoe hij er op moet reageren, en speelt er ook een flink stuk onzekerheid mee.