tuurlijk helemaal mee eens een hond die dat weet is betrouwbaarder,maar de hond op de foto is dit dus duidelijk niet alleen naar de baas toe dus gaat je verhaaltke niet helemaal op,ik acsepteer dat gedrag niet van geen 1 hond niet en als het me eigen honden zijn ook niet tegen mensen die vaker bij mijn in huis komen,zal mooi wezen zeg.Eline* schreef:We hebben deze discussie al vaker gevoerd en we blijven beiden bij ons standpunt. Jouw manier werkt, alleen hij werkt voor jou als baas en als je een hond hebt met voernijd zal hij dus wel je buurmeisje pakken. Als je zorgt dat je hond uberhaupt niet attent is op handen bij eten of bezit zal je ook met bv een kind geen problemen hebben.Mol schreef:vind ik dus niet ik ga niks ruilen om dat ik het wil hebben klaar, ik pak het gewoon en het word gewoon getollereerd simpel zat.Eline* schreef:Een hond heeft het recht te verdedigen wat hij heeft en evenzogoed heb jij het recht als ranghoogste toch hetgeen af te pakken, alleen geen tranen als je gaatjes hebt wat dat is eigen schuld , dikke bult.
Je hebt het recht te straffen als een hond naar je gromt als hij iets verdedigd en dat zou ik ook doen...
Alleen creeer je daarmee dus honden die vanuit angst plaats maken voor hun baas als die iets wil pakken van ze en dus wel grijpen als er een vreemde iets wil afpakken. De hond heeft immers geleerd dat handen bij zijn ding ongein betekend. Dat behoor je dus te voorkomen, ook uit bescherming van andere mensen en/of kinderen.
Baknijd of prooinijd train je dus weg middels ruilen van het object voor iets heel erg lekkers en als het om voer gaat het erbij geven van voer. De clou zit hem in het feit dat de hond jouw hand bij zijn ding moet zien als goed nieuws en niet als slecht nieuws. Slecht nieuws is afpakken, goed nieuws is iets toevoegen. Een hond, die niet leert dat een hand bij zijn ding ongein betekent zal geen achterdocht leren koesteren tegen wiens hand dan ook. gewoon een kwetsie van trainen dus.
zo niet dan hebben we bijde in het begin een probleem die op gelost moet worden.
ik doe dit ook bij een vreemde hond net zo makkelijk pak hem in ze kippennek en haal het uit zijn waffel.
mol
Ik heb zelf dus graag een hond die betrouwbaar is bij voer/bezit omdat hij niet geleerd heeft dat er competitie kan ontstaan om zijn ding dan een hond die plaats maakt uit angst/respect voor mij als baas. Een hond die niet beter weet dan dat handen goed zijn bij zijn ding is gewoon betrouwbaarder.
de hond op de foto heeft nog net het lef niet om te bijten
en als je weet dat je hond baknijd heeft ten op zichten van vreemde moet je dit soort situaties voor blijven vind ik.
mol