Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Ongelezen bericht door Felix »

smoekie schreef:
Felix schreef:
vivian schreef:hier 2 huizen verder hebben ze een yorkje (wat volgens mij nooit verder komt als de tuin) maar hij loopt dan weleens voor het huis als ze iemand de deur uitlaten. kom ik met job aanlopen en dat hondje rent als een gek op job af. leuk spelen dus ik denk laat maar ff het dat beest ook weer s n keer iets meegemaakt. komen ze gillend achter die hond aanrennen tillen m meteen de lucht in allemaal panisch gedoe over dat hij binnen een hap weg kan zijn en bladiebladiebla. nou zoek t maar uit. ik kan daar zo pissig om worden.
Zulk soort mensen zouden zo wie zo nooit aan een hond moeten beginnen, die snappen namelijk niet wat een hond nodig heeft -> interactie met soort genoten ;)
ja weet niet, ik deel je mening wel, maar aan de andere kant kan het maar zo zijn dat zulke mensen een dergelijke ervaring hebben meegemaakt waardoor hun angst is ontstaan. Misschien hebben ze in het verleden wel een hond verloren die "gesnipt" is door een grote :19: soms weet je niet waar een angst vandaan komt, maar soms is daar dus wel een reden voor dat ze reageren zoals ze reageren, is voor de andere partij wel "raar" soms, maar een beetje begrip omdat je niet weet waar dergelijke reacties vandaan komen is ook nooit weg :wink:
De insteek van me was meer, dat zulke mensen niet begrijpen dat er ook nog zoiets is als hondengedrag .. Je kan prima zien, als je een beetje goed oplet en het ook nog (wilt) begrijpen, wat een hond van plan is om te gaan doen (goed/kwaad) ;)

Maar kan je het nog zuurder vertellen, kwam ooit eens hier het honden veldje op, en daar zaten een moeder met twee dochters, hoog en droog op het houten bankje .. Bang voor hun eigen hond! :oohja:

En om nou te zeggen, dat het van die mega honden waren, meer iets in de groote van een Cairn terrier o.i.d. Dus niet echt om je iets drukkig over te maken lijkt me :)

Maar in 9 van de 10 gevallen begrijpen de mensen niet wat hun fikkie (of die van anderen) in petto heeft -> herkening hondengedrag ;)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Geer schreef:
iones schreef:Toch mogen bange mensen ook wel wat meer hun best doen om zich te beheersen en of proberen beter met hun angst om te gaan, of proberen niet meer bang te zijn voor honden.
we leven nu eenmaal in een maatschappij MET honden, maar als het aan die lui lag, zouden honden spoedig niet meer bestaan.
Waarom dan?

Ik ben bang voor vuurwerk. Als het aan mij ligt zou vuurwerk spoedig niet meer bestaan. Ik ben er namelijk bang voor, ik heb er niets mee en ik kan het missen als kiespijn. Ik durf amper meer normaal over straat vlak voor de jaarwisseling, want ze staan overal waar je ze het minst verwacht. Natuurlijk is het meeste vuurwerk gewoon mooi om naar te kijken en relatief ongevaarlijk, maar ik heb net iets te vaak een misgegooid rotje tussen mijn benen gehad en ik ben net iets te vaak me het rambam geschrokken van een onverwachte knal. Van mij mag vuurwerk worden afgeschaft en de eerste die mij, ook al is het per ongeluk, een rotje tussen de benen gooit kan zijn vet krijgen. Het zal mij een worst wezen dat hele volksstammen het hele jaar uitkijken naar de tijd waarin ze hun hele jaarsalaris in vreugdebrengende knalpijpen kunnen steken.

Precies hetzelfde, toch?
Ik zou ook willendat het verboden werd. Dagenlang wordt er gedonderstraald en hebben vele dieren geen leven meer. Maar mensen zullen zich niet eens één keer aanpassen en zeggen, we beperken het tot slechts 31 december en 1 januari. nee, het begint weken van te voren en het duurt nog veel te lang daarna. Afschaffen gaat mij echter een stap te ver, maar al het aan mij lag werd het wel verboden voor kinderen onder de 16 jaar. Die hebben namelijk nog niet de verantwoordelijkheid om er mee om te kunnen gaan. Bij gevolg raken zij of anderen gewond. vind ik niet kunnen.
Geer schreef:[
"Mijn hond doet niets, hij gaat alleen even kijken" is in mijn ogen het voorbeeld bij uitstek waarom het voor mensen met hondenangst nogal moeilijk is om daar overheen te komen. We leven in een maatschappij met honden ja. We leven ook in een maatschappij met vuurwerk. En toch verwacht ik op geen enkele wijze hinderlijk geconfronteerd te worden met vuurwerk, dat vuurwerk past zich maar aan aan mij en niet andersom. En zo zou het ook met honden en hun bazen moeten zijn, hoe jammer het ook is. Begrijp me goed, ik ben dol op honden en kan me niets voorstellen van die panische angst en overdreven reacties. Maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen zo is als ik en sommige mensen door welke reden (geloof, cultuur, eerdere ervaringen) dan ook wel bang zijn voor honden.
geloof en cultuur zijn niet altijd op rationele basis, er bestaat anders dan bij vuurwerk geen rationele reden om bang te zijn voor honden, tenzij je een nare ervaring hebt. maar stel dat ik een keer aangevallen zou zijn door een marokkaan, en daardoor alle marokkanen als schuim zou behandelen, dat zou toch niet kunnen? Je kunt ze toch niet bij voorbaat als schuldig zijnde behandelen? waarom wel dan bij honden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Mensen met pleinvrees vinden een plein toch ook niet schuldig?
Ik denk dat je het niet helemaal goed begrijpt. Bang zijn voor honden is niet hetzelfde als een hekel hebben aan honden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
iones
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
iones schreef:Degene die naar mijn hond schopt, kan sowieso een rotschop van mij verwachten. Dan hebben ze tenminste een echte reden om bang te zijn.
Wat stoer van je. :ok:
zo, vind jij dat stoer? Ik ben dan alleen maar heel kwaad. maar goed, kwaad zijn is kennelijk stoer zijn.

Precies. Ik kan dus ook heel boos worden om mensen die willens en wetens hun hond laten komen terwijl ze zien dat ik met een echt doodsbang kind sta. En nee, natuurlijk schop ik die hond niet, ik roep hem niet, roep zelfs niks naar de eigenaren hoewel ik dat graag zou doen. Maar op die manier wordt angst natuurlijk wel groter. Het moet toch geen moeite zijn om je hond even door te laten lopen als je ziet dat iemand echt zo bang is. Dan hoef je je hond daar toch niet per se naar toe te laten lopen :19:[/quote]
Dit gaat een stap verder; dit is opdringen. Opdringen is altijd fout, bij welk wezen je dat ook doet. Opdringen = forceren namelijk. Of dat bij een mens, een kind of een dier is. Ik zou mijn hond niet een bang kind laten benaderen. Maar ik ga er óók niet voor om. Een kind krijgt bij mij de gelegenheid om het uit de weg te gaan. Ik ga zelf niet uit de weg. Immers, ik heb niets misdaan, en mijn hond ook niet.
Nanna schreef: Ik doe dat dus wel. Het is toch een kleine moeite om je honden even bij je te roepen? Is meteen een goede oefening, ze krijgen wat lekkers, even volgen en hollen maar weer.
Niet iedereen weet exact waar de losloopgebieden zich bevinden en ik kan me zo voorstellen dat je niet dagelijks over menselijke schijthuizen struikelt ;-)
Als je ziet dat een andere hond bang is voor de jouwe, dan roep je ze toch ook even bij je? Of laat je ze er dan ook maar gewoon op afdenderen onder het motto "wen dr maar an"?
maar je bent overal in de maatschappij al een paria met je hond en overal moet jij je aanpassen./ En dan is er één enkele plek waar je hond lekker los mag en mag spelen en dan gaat er zo'n oetlul van een vader of moeder daar met het bange kind wandelen terwijl ze overal kunnen komen waar geen honden los mogen of kunnen lopen.
nee, in zo'n gebied ga ik mijn hond echt niet aanlijnen. dat moet ik immers overal al.
Nanna schreef: Jij maakt niet uit waar mensen bang voor zijn :roll:
De één is als de dood voor wespen of horzels, de volgende voor paarden. En er zijn mensen die doodsbang zijn voor honden, al is het een Chihuahua. En als jouw hond naar iemand toeloopt die in blinde paniek jouw hond een schop geeft dan is het je eigen schuld.
Is het nou zó moeilijk om je ook eens in een ander te verplaatsen en niet alles alleen maar vanuit je eigen referentie kadertje te bekijken?
dat wijf had niet het recht om haar angst af te reageren op de onschuldige hond van een argeloos iemand! En ze heeft ook niet het recht om iemand anders het lopen met een hondje te ontzeggen omdat ze zelf bang is voor honden. jij bekijkt de situatie zeker alleen vanuit je eigen referentiekader! ik zei het al eerder: niemand heeft het recht om mijn hond te schoppen want dan krijgen ze er van mij een terug!
Jaap* schreef:Mensen met pleinvrees vinden een plein toch ook niet schuldig?
Ik denk dat je het niet helemaal goed begrijpt. Bang zijn voor honden is niet hetzelfde als een hekel hebben aan honden.
Maar het een vloeit vaak voort uit het ander. Als je steeds geconfronteerd wordt met hetgeen je bang voro bent, dan gaat het je steeds en steeds meer tegenstaan en dan krijg je er een hekel aan. Mensen met pleinvlees zullen een plein niet als schuldig beschouwen nee, maar ze zullen er best een hekel aan hebben.
Laatst gewijzigd door iones op 05 sep 2009 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

sirene schreef:[

Nou, als iemand het voor elkaar krijgt om een spin op schoot een dansje te laten doen zou dat best wel een boel mensen van hun spinnenangst afhelpen :mrgreen:
Doe je best zou ik zeggen. ik heb zelf niets met spinnen en ik kan ze ook niets leren. Ik weet allen dat ik hier 3 honden heb lopen en dat er een heel enkele keer hier een moeder komt met een bang kind, (moeder is zelf ook bang, rara, hoe komt het bij het kindje....) en dan ga ik mijn honden niet binnen opsluiten. Mijn honden hebben nergens enige recht om er te zijn, maar bij mij thuis hebben ze dat wel en niemand zal daar aan toornen. Ik zal echter wel een poging doen om de kinderen niet meer bang te laten zijn, in de beste bedoeling om ze daarmee te helpen en te leren hoe leuk en lief honden eigenlijk zijn. En het lukt me op deze manier. Dus ga je gang met je spinnen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik heb er geen enkel probleem mee mijn honden weg te houden als mensen bang zijn voor honden.
Mijn zusje is als de dood voor honden dus ik weet uit ervaring hoe rot dat kan zijn.
ALs je bang bent voor honden kan ik me voorstellen dat Rio bijzonder angstaanjagend kan zijn ,sterker nog er zijn zelfs mensen met honden die door zijn uiterlijk angstig voor hem zijn.
Ik maak daar totaal geen punt van al wordt bij hysterisch gedoe ook wel wat geirriteerder :engel:
Ik ben zelf bang voor vogels en een kennis van mij heeft een papegaai die veelal vrij los vliegt en struint door het huis.
Zij weet van mijn angst en doet hem dan uit voorzorg even in zijn kooi ,ik vind het namelijk doodeng als hij op mijn schouder gaat zitten.
Ik ben daar altijd weer blij mee dat ze rekening met me wil houden, ondanks dat mijn angst voor haar vogele irrationeel is ,hij doet namelijk geen vlieg kwaad.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dongo schreef:
M@ri@nne schreef:
iones schreef:Degene die naar mijn hond schopt, kan sowieso een rotschop van mij verwachten. Dan hebben ze tenminste een echte reden om bang te zijn.
idd, heel stoer, zou ik ook doen...niemand heeft zomaar het recht om (richting) mijn hond te schoppen!
als je je hond bij je houdt, valt er weinig te schoppen :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

duitse herder schreef:
Dongo schreef:
M@ri@nne schreef:
idd, heel stoer, zou ik ook doen...niemand heeft zomaar het recht om (richting) mijn hond te schoppen!
Het is toch zo simpel hé :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Shibby
Zeer actief

Dit topic doet mij trouwens denken aan een situatie waarin ik op een veld met de ballenzwieper ballen aan het gooien was voor Shib.
Er zat ook een speeltuin vlakbij waar een marrokaans/turks jochie aan het spelen was en die veel interesse voor de ballenzwieper had.
Zijn moeder vond het echt doodeng, maar liet hem toch met die ballenzwieper spelen. En dat jochie genoot met volle teugen, hij vond Shib ook steeds minder eng.

En daar geniet ik van!

Net als dat ik ervan geniet als Shib van iedereen aandacht krijgt als hij ineens een piepspeeltje in zijn bek heeft. Dat hij een groep hangjongeren die normaal alleen maar lopen te schelden en te slopen zover krijgt om met zijn (ondergekwijlde :F: )frisbee te spelen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Shibby schreef:
duitse herder schreef:
Dongo schreef: idd, heel stoer, zou ik ook doen...niemand heeft zomaar het recht om (richting) mijn hond te schoppen!
Ik zie het wel, wat een hondenliefhebbers hier! Jullie vinden het heel normaal dat een hond zomaar geschopt wordt!
Shibby
Zeer actief

iones schreef:
Shibby schreef:
duitse herder schreef: als je je hond bij je houdt, valt er weinig te schoppen :mrgreen:
Ik zie het wel, wat een hondenliefhebbers hier! Jullie vinden het heel normaal dat een hond zomaar geschopt wordt!
Wat een onzin zeg. Het is heel simpel. Als jij je hond bij je houd wordt hij niet geschopt. Heeft iemand wel de kans om jouw hond te schoppen, ben jij fout bezig geweest en had jij dus eigenlijk die schop moeten krijgen.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

nou.. als ik in een losloopgebied ben, en er komt ineens iemand de hoek om die ik niet heb gezien en die gaat mijn hond schoppen, dan schop ik 10 keer zo hard terug hoor
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

Wat een onzin zeg. Het is heel simpel. Als jij je hond bij je houd wordt hij niet geschopt. Heeft iemand wel de kans om jouw hond te schoppen, ben jij fout bezig geweest en had jij dus eigenlijk die schop moeten krijgen.
Nou en dat is een hondenliefhebber. Het kan in allerlei situatie s gebeuren hoor. En we hebben het nog wel over een hond die ook al luistert die nog zo goed toch ook wel eens zijn dove momenten heeft. In een losloopgebied als mensen dan je hond een trap verkopen omdat ze bang zijn is dat toch echt niet de schuld van een eigenaar. Je kijkt wel erg zwart/wit
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

manonnetje86 schreef:
Nou en dat is een hondenliefhebber. Het kan in allerlei situatie s gebeuren hoor. En we hebben het nog wel over een hond die ook al luistert die nog zo goed toch ook wel eens zijn dove momenten heeft. In een losloopgebied als mensen dan je hond een trap verkopen omdat ze bang zijn is dat toch echt niet de schuld van een eigenaar. Je kijkt wel erg zwart/wit
Ehm, nee ik heb het niet over de situatie die jouw is overkomen. Ik reageerde op de opmerking van Iones. Zij stelt het ook nogal zwart-wit, vind je niet? :wink:

en verder hou ik het denk ik maar bij een uitspraak van Moos in dit topic:
Moos schreef:De maatschappij is nou niet bepaald 'hond-georienteerd'. Dus de enige manier om ervoor te zorgen dat honden en hun bazen nog bepaalde privileges houden zoals losloopgebieden, is door jezelf zo sociaal en aangepast mogelijk op te stellen
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

alm@ schreef:Ik irriteer mij er niet aan als mensen bang zijn voor mijn honden, ik kan het mij zelfs heel goed voorstellen. Ik kom dat heel regelmatig tegen en daar houd ik dan rekening mee, wel of geen losloopgebied.

Ik kan het mij ook goed voorstellen dat mensen bang zijn voor mijn honden, ondanks het feit dat ze er olijk uitzien met de hangoren en hangwangen ze zijn wel heel harig en nog belangrijker overwegend donker van kleur.
En ik vind de geluiden die ze maken om mensen uit te dagen tot spelen leuk want ik weet dat "praten" hoort bij het ras maar al die andere mensen weten dat niet en voelen zich bedreigd.

Waar ik dan wel een beetje kriegelig van word zijn al die schreeuwende springende kinderen daar worden mijn honden alleen maar hyper van
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Shibby schreef:
duitse herder schreef: als je je hond bij je houdt, valt er weinig te schoppen :mrgreen:
Toch zijn er genoeg situaties waarin het niet zo simpel is, zoals mijn beschreven situatie...dus erg zwart/wit...

Zou ik daarnaast dan elk kind moeten schoppen die bij mij belletje komt trekken? Moet ik dan ook maar zeggen, tja als je je kind bij je houdt, gebeurt dat niet...
Shibby
Zeer actief

Dongo schreef:
Shibby schreef:
Toch zijn er genoeg situaties waarin het niet zo simpel is, zoals mijn beschreven situatie...dus erg zwart/wit...
oef, waar staat jouw situatie dan? Ik kan 'm zo niet terug vinden....
Zou ik daarnaast dan elk kind moeten schoppen die bij mij belletje komt trekken? Moet ik dan ook maar zeggen, tja als je je kind bij je houdt, gebeurt dat niet...
Tsja..verwijs ik toch weer terug naar het stuk van Moos wat ik hierboven al heb aangehaald. We hebben het over honden en niet over kinderen. Geen appels met peren gaan vergelijken.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Shibby schreef:
Dongo schreef: Zou ik daarnaast dan elk kind moeten schoppen die bij mij belletje komt trekken? Moet ik dan ook maar zeggen, tja als je je kind bij je houdt, gebeurt dat niet...
Tsja..verwijs ik toch weer terug naar het stuk van Moos wat ik hierboven al heb aangehaald. We hebben het over honden en niet over kinderen. Geen appels met peren gaan vergelijken.
jij vindt dat geen vergelijking...ik wel...mijn honden zijn voor mij net als kinderen...levende wezens die ik heb opgevoed(of nog aan het opvoeden ben), waar ik het beste mee voor heb enz...mensen hebben echt niet meer rechten dan andere dieren in deze maatschappij hoor, dat verbeelden wij als mens ons alleen maar...

dit was overigens mijn situatie:

een aantal weken geleden liep ik met vanna in een losloopgebied, ik draai de bocht om en zie daar een buitenlandse man(marokkaans waarschijnlijk) met zijn zoontje van een jaar of 4-5...

vanna is in principe niet geinteresseerd in andere mensen, ze gaat alleen altijd even kijken om vervolgens binnen een seconde weer door te lopen...

maargoed omdat ik dus dat kind zag wilde ik haar terugroepen, maar op dat moment begint dat kind te schreeuwen en te rennen en tja toen was het te laat, vanna getriggerd en begint achter dat kind aan te hollen, die wordt helemaal panisch en pa begint naar vanna te schoppen...ik al lopend naar hun toe aan het roepen dat ze niks doet en dat hij dus niet moet gaan schoppen richting haar, maar toen kreeg ik de wind dus van voren:

mijn kind is bang voor honden, ik moet hem beschermen, je hond moet aan de lijn en anders schop ik hem dood...

ik vanna ondertussen terug kunnen roepen en haar vast gehouden...heb meneer toen maar eens duidelijk gemaakt dat vanna hetzelfde voor mij betekent als zijn kind voor hem en hem dus gevraagd hoe hij het zou vinden als ik naar zijn kind zou schoppen en gezegd dat het toch echt een losloopgebied is en hij dus ergens anders maar moest gaan wandelen met zijn bange zoontje...

toen werd hij rustig en bood zijn excuses aan, maar hij raakte dus in paniek omdat zijn zoontje helemaal bang was...ik heb hem toen rustig uitgelegd dat hij door het schoppen richting vanna juist de angst van zijn zoontje bevestigde...

zoontje is bang > papa schopt naar hond > zoontje denkt, papa schopt naar hondje, dus hondje is inderdaad eng...

toen hij zich daar wel in kon vinden wilde hij zijn zoontje wel laten zien dat vanna toch niet eng was door vanna te aaien...maargoed kindje vond het toch maar niks...
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Tja, de (voornamelijk Duitse en Mechelse) herder hebben een nogal slechte reputatie, dus wij hebben het al meerdere keren meegemaakt dan mensen de straat oversteken als ze ons aan zien komen. Ook een keer een jogger met een West Highlandterrier, die achter ons aan kwam joggen, maar toen Haakon (Oudduitse herder) omkeek, stonden ze ineens stil op 10 meter afstand en vervolgden hun weg via de overkant van de straat. Nou, als een hond al niet eens meer naar andere honden mag kijken.... Misschien had het te maken met haar eigen hondje, maar ze had ons al langer in het zicht, dus....

Laatst waren we aan het wandelen en Haakon liep los op het gras. Er loopt daar een fietspad langs. Haakon was gewoon lekker aan het snuffelen in het gras en keek nog niet op of om. Komt er zo'n vrouw aan op de fiets, stapt af en vraagt aan ons of wij Haakon aan willen lijnen. Terwijl hij zich helemaal niet interesseerde in haar. Hij leek haar amper in de gaten te hebben..... :roll:

Ik merk wel dat Haakon soms nogal kan fixeren (iets wat veel herders doen) en daar worden mensen vaak angstig van. Ik probeer Haakon dan meestal af te leiden, zodat de mensen met een geruster hart langs ons kunnen lopen. Haakon zal niks doen, maar voor de mensen is dit wel een fijner gevoel.
Haakon is nog steeds ontzettend enhousiast naar andere honden en dat zaait ook angst. De blikken van die mensen spreken dan boekdelen.
Ach, de mensen die ons kennen, weten dat Haakon gewoon een goedzak is die een beetje heel lomp/enhousiast kan worden en die komen wel gewoon in de buurt.

Het scheelt wel wat dat Haakon langharig is en dat vinden de mensen vaak wel weer minder eng, maar in het dorp worden kinderen ook regelmatig hardhandig kinderen bij Haakon weggetrokken, terwijl hij gewoon bij me zit. Wel horen we nog steeds mensen roepen en mensen die ons wel aan durven te spreken, dat ze m zo mooi vinden. :mrgreen:

Hier verder geen moslims in de buurt, maar ik weet dat honden taboe zijn bij hun. Ze zouden heel onhygiënisch zijn..... :piew:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik kan me, buiten de hele discussie om van wel of niet aanlijnen/wel of geen losloopgebied, ook vreselijk ergeren aan panische mensen. Van die hysterisch krijsende kinderen omdat ze een hond op 10 meter zien. Ja, heel irritant. Nog irritanter is dat die ouders dan zo heerlijk meegaan in die hysterie en je een vuile blik geven omdat jij het lef hebt om langs te lopen met je hond. Langslopen dus. Geen snuffelende honden, ze sjokken gewoon langs. Of idd gaan gillen als een van mijn honden alleen maar even KIJKT naar hun zorgvuldig geborstelde Fifi, welke dan, net als mijn honden, ook losloopt en elkaar treffen. Dus even on-topic: ja. Overdreven bange mensen irriteren mij.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Dongo schreef:
Shibby schreef:
Dongo schreef: Zou ik daarnaast dan elk kind moeten schoppen die bij mij belletje komt trekken? Moet ik dan ook maar zeggen, tja als je je kind bij je houdt, gebeurt dat niet...
jij vindt dat geen vergelijking...ik wel...mijn honden zijn voor mij net als kinderen...levende wezens die ik heb opgevoed(of nog aan het opvoeden ben), waar ik het beste mee voor heb enz...mensen hebben echt niet meer rechten dan andere dieren in deze maatschappij hoor, dat verbeelden wij als mens ons alleen maar...

dit was overigens mijn situatie:

*stukje weggehaald*

toen werd hij rustig en bood zijn excuses aan, maar hij raakte dus in paniek omdat zijn zoontje helemaal bang was...ik heb hem toen rustig uitgelegd dat hij door het schoppen richting vanna juist de angst van zijn zoontje bevestigde...

zoontje is bang > papa schopt naar hond > zoontje denkt, papa schopt naar hondje, dus hondje is inderdaad eng...

toen hij zich daar wel in kon vinden wilde hij zijn zoontje wel laten zien dat vanna toch niet eng was door vanna te aaien...maargoed kindje vond het toch maar niks...
Hoho, begrijp me niet verkeerd hoor, ik geef ook meer om Shib dan sommige ouders om hun kinderen zullen doen, maar ik besef me wel dat voor de rest van de wereld (buiten die idioten van het hondenforum om dan :mrgreen: ) honden niet in diezelfde positie geplaatst worden als kinderen. En daar hou ik rekening mee, zo laat ik Shib altijd wachten voordat we ergens een bocht om gaan om overzicht te kunnen hebben, om maar iets te noemen omdat ik wéét dat hij op rennende, gillende kinderen af kan gaan.. Kijk, ik weet ook wel dat het niet zo super zwart-wit is als ik stel. Je hebt altijd uitzonderingen die regel bevestigen, toch? Neem nou jouw voorbeeld. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest, maar van je verhaal uitgaande denk ik wel dat deze meneer hier toch wel iets van geleerd heeft. Kijk en dan kun je woedend zijn om de schop die Vanna krijgt (en als het bij Shib zou gebeuren, word ik ook boos hoor), maar vanuit sommige culturen weet men gewoon niet beter hoe om te gaan met honden.

Misschien ben ik wel te optimistisch, maar heb inmiddels toch wel het idee(besef?) dat we als hondenbazen ons nog maar weinig negatieve aanvaringen kunnen veroorloven om niet volledig beperkt te worden op de, al zo weinige, privileges die we nog hebben.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

maar waarom moeten wij als hondenbezitter nu per se rekening houden met iedereen? honden hebben net zoveel recht als elk ander leven organisme op deze aardbol...hondloze mensen moeten daar maar eens rekening mee houden...en ja ik weet dat het nu eenmaal niet zo in elkaar zit, maar ik zwem graag tegen de stroming in...
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Dongo schreef:maar waarom moeten wij als hondenbezitter nu per se rekening houden met iedereen? honden hebben net zoveel recht als elk ander leven organisme op deze aardbol...hondloze mensen moeten daar maar eens rekening mee houden...en ja ik weet dat het nu eenmaal niet zo in elkaar zit, maar ik zwem graag tegen de stroming in...

tja waarom, simpelweg omdat dat gewoon zo hoort.

Net zo goed als dat rokers verplicht zijn rekening te houden met niet rokers omdat die er niet voor kiezen te roken, moet jij als hondenbezitter simpelweg rekening houden met niet honden bezitters en niet andersom zoals jij het nu stelt. JIj (algemeen gesproken) neemt een hond, dan is het jouw verantwoording om er voor te zorgen dat je hond andere niet hondenbezitters of hun kinderen lastig valt. Jij kiest er voor om te roken, dan is het jouw verantwoording en tegenwoordig verplichting om daar andere niet mee lastig te vallen. Als moeder zijnde is het mijn verantwoording om ervoor te zorgen dat mijn kinderen jou of jou hond niet lastig vallen, ik laat ze daarom nooit naar andere honden toe gaan en verwacht andersom dat hondenbezitters waar ik er zelf trouwens ook 1 van ben er voor zorgen dat ze hun hond bij zich houden of je nou in een losloop gebied loopt of niet. Niet iedereen is gediend van de charmes van jou hond zo simpel is dat.

Daarbij ben ik het zeer zeker niet met je eens dat honden net zo veel recht hebben als elk ander levend organisme. Mensen slaan mi soms te ver door voor waar het de hond aan gaat. Ik heb 3 kinderen en een hond maar mijn hond is me echt niet zoveel waard als mijn kinderen daar zit toch wel een duidelijk en megagroot verschil in, en daar slaan andere hondenbezitters mijn inziens soms een beetje in door, en vaak (uitzonderingen daargelaten) zijn dat mensen die zelf geen kinderen hebben en de liefde die mensen met kinderen en honden hebben volledig op hun hond projecteren. Ik kan dat wel begrijpen daar niet van maar het blijft appels met peren vergelijken een hond is geen kind, wordt nooit een kind, en kun je ook niet als dusdanig omschrijven en anderen door de strot duwen omdat jij dat zo graag wilt omdat jij jouw hond als kind ziet :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Daarbij ben ik het zeer zeker niet met je eens dat honden net zo veel recht hebben als elk ander levend organisme. Mensen slaan mi soms te ver door voor waar het de hond aan gaat. Ik heb 3 kinderen en een hond maar mijn hond is me echt niet zoveel waard als mijn kinderen daar zit toch wel een duidelijk en megagroot verschil in, en daar slaan andere hondenbezitters mijn inziens soms een beetje in door, en vaak (uitzonderingen daargelaten) zijn dat mensen die zelf geen kinderen hebben en de liefde die mensen met kinderen en honden hebben volledig op hun hond projecteren. Ik kan dat wel begrijpen daar niet van maar het blijft appels met peren vergelijken een hond is geen kind, wordt nooit een kind, en kun je ook niet als dusdanig omschrijven en anderen door de strot duwen omdat jij dat zo graag wilt omdat jij jouw hond als kind ziet :wink:
Hoeveel een hond voor mensen betekent daar heb je geen moer mee te maken, al zetten ze hem op een voetstuk en ver boven hun kinderen dat is aan mensen zelf, en niet aan jou.
je kunt voor jezelf een beeld hebben hoe het hoort, maar dat is weer wat anders :wink:

maar dat we met zijn alle rekening moeten houden met elkaar lijkt me niet meer als logisch, willen we het leefbaar houden, voor iedereen :U:
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

dit schreef je smoekie :denken:

Ik heb 3 kinderen en een hond maar mijn hond is me echt niet zoveel waard als mijn kinderen

En dan heb je onder aan je texten dit staan:

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen met uitgestoken hand :denken:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

S@ndr@ schreef:
Hoeveel een hond voor mensen betekent daar heb je geen moer mee te maken, al zetten ze hem op een voetstuk en ver boven hun kinderen dat is aan mensen zelf, en niet aan jou.
je kunt voor jezelf een beeld hebben hoe het hoort, maar dat is weer wat anders :wink:

maar dat we met zijn alle rekening moeten houden met elkaar lijkt me niet meer als logisch, willen we het leefbaar houden, voor iedereen :U:
Daar heb ik ook niks te maken, mijn reactie is dan ook puur mijn mening en mijn inzicht daarover :wink: en ik zeg ook dat ik dat zeer zeker kan begrijpen, alleen voor mij is mijn hond niet hetzelfde als mijn kinderen. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk rekening met andere te houden waar het mijn hond en mijn kinderen aangaat. Anderen hoeven niet met mijn hond opgescheept te worden als zij dat niet willen, hetzelfde geld voor mijn kinderen. Ik ben het alleen niet eens dat anderen die ergens niet voor hebben gekozen rekening met de ander moeten houden omdat zij zo graag een hond willen. Kinderen hebben, roken of wat dan ook. :wink:

roy schreef:dit schreef je smoekie :denken:

Ik heb 3 kinderen en een hond maar mijn hond is me echt niet zoveel waard als mijn kinderen

En dan heb je onder aan je texten dit staan:

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen met uitgestoken hand :denken:
eh ja en? Wat heeft dat met de kinderen te maken? Kinderen kunnen je niet teleurstellen, volwassenen des te meer.
Laatst gewijzigd door smoekie op 06 sep 2009 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het is een beetje jammer dat anderhalf miljoen honden ongeveer (gechargeerd) 1 vierkante kilometer buitengebied tot hun beschikking hebben waar ze los mogen lopen.
Dat is vragen om problemen binnen die vierkante kilometer, hoe erg iedereen ook z'n best doet.
Het imagoprobleem van hondeneigenaren is er de reden van dat steeds meer grondeigenaren besluiten een aanlijplicht in te stellen, en de krimpende beschikbare ruimte zorgt ervoor dat het asociale imago steeds vaker wordt "bevestigd" denk ik.
Als je uit die vicieuze cirkel wilt zul je stinkend hard je best moeten doen om te bewijzen dat hondeneigenaren tot in het belachelijke rekening willen houden met een ander. Of dat nou terecht of oneerlijk is of niet doet er niet toe.
De hondeneigenaar is namelijk de enige voor wie het iets uitmaakt.

Waar mijn hond, en ikzelf, recht op heeft maak ik zelf uit. Maar ik maak ook zelf uit dat ik niet wil dat iemand er last van heeft :wink:
En ja, sóms tref je mensen die je het nóóit naar de zin kunt maken. Nou, dat is dan jammer voor die mensen, maar daar ga ik niet in mee. Die moeten het maar bij zichzelf zoeken.
Ik zie niet in waarom ik waarde moet gaan toekennen aan dieren versus mensen als het gaat om een rondje door het bos lopen. Ik vind een hinderlijk aanwezig mens net zo vervelend als een hinderlijke aanwezige hond.

Persoonlijk heb ik trouwens het meest last van de lege chipszakken, peuken, bierflessen, blikjes etc die achterblijven na een leuk middagje uit met "de kids". Daar kan geen hond tegenop.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

smoekie schreef: Daarbij ben ik het zeer zeker niet met je eens dat honden net zo veel recht hebben als elk ander levend organisme. Mensen slaan mi soms te ver door voor waar het de hond aan gaat. Ik heb 3 kinderen en een hond maar mijn hond is me echt niet zoveel waard als mijn kinderen daar zit toch wel een duidelijk en megagroot verschil in, en daar slaan andere hondenbezitters mijn inziens soms een beetje in door, en vaak (uitzonderingen daargelaten) zijn dat mensen die zelf geen kinderen hebben en de liefde die mensen met kinderen en honden hebben volledig op hun hond projecteren. Ik kan dat wel begrijpen daar niet van maar het blijft appels met peren vergelijken een hond is geen kind, wordt nooit een kind, en kun je ook niet als dusdanig omschrijven en anderen door de strot duwen omdat jij dat zo graag wilt omdat jij jouw hond als kind ziet :wink:

Misschien heb ik wel niks met kinderen en vind ik honden veel leuker :19:
Dat is toch helemaal niet aan jou te beoordelen, dat je van een kind meer moet houden dan van een hond. Dat maak ik zelf wel uit.

Net zo goed dat ik mijn hond niet door andermans strot dien te duwen, dient dat ook niet te gebeuren met kinderen.
Waarom honden zo goed als niks mogen en kinderen bijna alles mogen, is me altijd al een raadsel geweest.
Overigens zorg ik ervoor dat mensen zo min mogelijk overlast van mijn honden hebben, maar verwacht ik dat dus ook van mensen die kinderen hebben. Sowieso vind ik het normaal om een dit volgepropte land ervoor te zorgen dat je zo min mogelijk overlast van elkaar hebt, maar hou alsjeblieft op met kinderen die dan blijkbaar ineens de uitzondering zijn en ver verheven boven wat dan ook staan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Daar heb ik ook niks te maken, mijn reactie is dan ook puur mijn mening en mijn inzicht daarover :wink: en ik zeg ook dat ik dat zeer zeker kan begrijpen, alleen voor mij is mijn hond niet hetzelfde als mijn kinderen. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk rekening met andere te houden waar het mijn hond en mijn kinderen aangaat. Anderen hoeven niet met mijn hond opgescheept te worden als zij dat niet willen, hetzelfde geld voor mijn kinderen. Ik ben het alleen niet eens dat anderen die ergens niet voor hebben gekozen rekening met de ander moeten houden omdat zij zo graag een hond willen. Kinderen hebben, roken of wat dan ook. :wink:
Toch is dat hier ook zo DuCain waakt ( en wij verlenen de buren overpad)en de visite van de buren die daar naartoe willen schijten af en toe in hun broek :oeps: want er staat dan heel wat hond tegen het hek aan te blaffen.

In principe is dat ook overlast maar daar heb ik dan weer minder moeite mee, want hij bewaakt zijn eigen erf, en als mensen er echt niet langs durven kunnen ze nog achter langs naar de buren toe.
Hij kan er niet bij komen , maar dat het niet fijn is voor ze snap ik ook wel, zeker als ze bang zijn

En ik heb al heel vaak moeten horen dat ik een kut hond heb :oeps: .
zal voor hun ook wel zo zijn,
is in principe een vorm van overlast die ik legitiem vind
:F:
maar zodra ik mijn pad verlaat zal ik alles doen om te zorgen dat niemand last heeft van mij en mijn honden :engel: juist omdat de tolerantie minder wordt, en dat moeten we voorkomen
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Kinderen kunnen je niet teleurstellen
Nou, dat wil ik nu bepaald niet zeggen als moeder van drie kinderen, hoor! Ook je kinderen kunnen je echt wel teleurstellen.

Ik houd van alledrie mijn kinderen maar net zo goed van mijn honden. Het is misschien een ander soort "liefde"maar zeker niet minder.
Verder erger ik me ook groen en geel aan dat hysterische gegil van kinderen en het panische gedrag van hun ouders. Gaan ze lopen in het losloopgebied en moet ik rekening met hun hysterie houden? Nee! Dat is te gek voor woorden, dan moeten ze het maar niet opzoeken. Ik ben bijv. bang voor wespen en ga dan toch ook niet mijn neus in een wespennest steken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”