Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kangal wordt wilder naar het einde van het dag toe

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Re: Kangal wordt wilder naar het einde van het dag toe

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Nou,alles gaat toch goed nu? Kangal gaat wandelen met Boutje ,en zij gaat hem dingen leren die belangrijk zijn als nieuwe pup eigenaar.
Kangal staat open voor nieuwe dingen,hij wil en gaat graag van haar leren hoop ik en wij mogen dat allemaal mee maken door middel van de vele fotos die ze gaan plaatsen op het forum.
Kaap de Goede Hoop speaking! :cheer:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Heb je intussen al dat toegestuurde boek(je) gelezen en een wandelafspraak gemaakt ?
Afbeelding
Kangal

Ongelezen bericht door Kangal »

thom schreef:Heb je intussen al dat toegestuurde boek(je) gelezen en een wandelafspraak gemaakt ?
Natuurlijk lees ik het boekje, mevrouw heeft heel veel moeite gedaan om het op te sturen en dat waardeer ik door het boekje grondig te lezen.
Ik ga met mijn Kangal naar speciale plaatsen waar veel honden aanwezig zijn, zo'n soort park eigenlijk maar omdat hij iedereen(mensen + puppy's en honden) bijt probeer ik voldoende afstand te houden
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Kangal schreef: Hoe heb jij jouw kangal afgeleerd om te bijten toen die nog een puppy was? ik zou echt veel kunnen leren van u omdat u ook een kangal heeft
Sjon heeft nooit speels gebeten als pup, ik was de hele dag met hem bezig, lekker moe maken en ik had toen ook nog 3 andere honden waaronder een pup die 2 maanden ouder was dan hij en waarmee hij is opgegroeid. Ik had er geen omkijken naar en daarbij heb ik heel veel geluk gehad met Sjon zijn karakter.

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik kom overigens wel eens in Limburg de laatste tijden, dus ik wil wel eens afspreken hoor.
(nu de eerstkomende 2 weken echter niet, geen auto meer (nee, das niet waar, ik heb een vervangwagentje maar daar is vorige week een vrachtwagen proberen over te rijden terwijl ik er in zat dus dat is ook grotendeels gedeukt maar het rijdt nog wel :engel: ) en ik vertrek op reis volgende week)
maar ik wil dus wel eens afspreken om te zien hoe je hond is :wink:
Kangal

maart schreef:Ik kom overigens wel eens in Limburg de laatste tijden, dus ik wil wel eens afspreken hoor.
(nu de eerstkomende 2 weken echter niet, geen auto meer (nee, das niet waar, ik heb een vervangwagentje maar daar is vorige week een vrachtwagen proberen over te rijden terwijl ik er in zat dus dat is ook grotendeels gedeukt maar het rijdt nog wel :engel: ) en ik vertrek op reis volgende week)
We zouden het kunnen proberen :W:
Laatst gewijzigd door Kangal op 27 aug 2015 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Kangal

Brigitte schreef:
Kangal schreef: Hoe heb jij jouw kangal afgeleerd om te bijten toen die nog een puppy was? ik zou echt veel kunnen leren van u omdat u ook een kangal heeft
Sjon heeft nooit speels gebeten als pup, ik was de hele dag met hem bezig, lekker moe maken en ik had toen ook nog 3 andere honden waaronder een pup die 2 maanden ouder was dan hij en waarmee hij is opgegroeid. Ik had er geen omkijken naar en daarbij heb ik heel veel geluk gehad met Sjon zijn karakter.

Afbeelding
Vroeger deed het geen pijn maar nu zijn tanden sterker zijn geworden begint het wel pijn te doen, hij valt iedereen lastig door iedereen te bijten. Hij bijt andere honden en puppy's en mensen
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

En hoe reageer jij als hij bijt?
Afbeelding
Kangal

DaniBanani schreef:En hoe reageer jij als hij bijt?
Dat verandert altijd, soms geef ik hem zijn speeltjes waar hij wel op mag bijten en als hij dat negeert en weer op mij of iemand anders afkomt hou ik hel vast en draai ik hem om en zeg nee totdat hij opgeeft en na 10x stopt hij
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Nou dan id dat toch goed, het kwartje valt vanzelf wel een keer en als je dat volhoudt dan geeft ie het vanzelf wel een keer eerder op omdat ie zijn zin niet krijgt
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Kangal schreef:
maart schreef:Ik kom overigens wel eens in Limburg de laatste tijden, dus ik wil wel eens afspreken hoor.
We zouden het kunnen proberen :W:
zeker :ok: Ik hoor je wel
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Kangal schreef:
Dat verandert altijd, soms geef ik hem zijn speeltjes waar hij wel op mag bijten en als hij dat negeert en weer op mij of iemand anders afkomt hou ik hel vast en draai ik hem om en zeg nee totdat hij opgeeft en na 10x stopt hij
Dat klinkt prima. Doe je zelf ook enthousiast met de speeltjes? Een bewegingsloos speeltje is voor een jonge hond een beetje saai, dus je kan het leuker maken door actief een trekspelletje te doen, het speeltje weg te gooien, of een piepspeeltje te gebruiken zodat het geluid maakt.
Afbeelding
Kangal

DaniBanani schreef:
Kangal schreef:
Dat klinkt prima. Doe je zelf ook enthousiast met de speeltjes? Een bewegingsloos speeltje is voor een jonge hond een beetje saai, dus je kan het leuker maken door actief een trekspelletje te doen, het speeltje weg te gooien, of een piepspeeltje te gebruiken zodat het geluid maakt.
Ik heb allemaal piepspeeltjes en ik doe ook enthousiast met de speeltjes maar zijn bijtgedrag stoort ons zeer
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Topic opgeschoond.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Kangal schreef:
DaniBanani schreef:
Kangal schreef:
Ik heb allemaal piepspeeltjes en ik doe ook enthousiast met de speeltjes maar zijn bijtgedrag stoort ons zeer
Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andere :F: ) aan jou de schone taak om dat in goede banen te leiden :ok:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andere :F: ) aan jou de schone taak om dat in goede banen te leiden :ok:[/quote]

Hier hetzelfde, pup beet non-stop het liefst in de benen..... nu is de pup 6 maanden oud en is al dat gebijt alweer verleden tijd (al een hele tijd eigenlijk). Alle puppy streken zijn weg, ze is nu een gezellige hond die goed luistert...... voor een 6 maanden oude hond wel te verstaan :jump1: :wink:
Kangal

mosquito1980 schreef:Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andere :F: ) aan jou de schone taak om dat in goede banen te leiden :ok:
Hier hetzelfde, pup beet non-stop het liefst in de benen..... nu is de pup 6 maanden oud en is al dat gebijt alweer verleden tijd (al een hele tijd eigenlijk). Alle puppy streken zijn weg, ze is nu een gezellige hond die goed luistert...... voor een 6 maanden oude hond wel te verstaan :jump1: :wink:[/quote]
Dus geduld is de boodschap, maar wanneer zou hij eigenlijk moeten ophouden met bijten? verschild dat per hond? wat is het gemiddelde leeftijd dat ze stoppen met bijten
Kangal

mosquito1980 schreef:Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andere :F: ) aan jou de schone taak om dat in goede banen te leiden :ok:
Hier hetzelfde, pup beet non-stop het liefst in de benen..... nu is de pup 6 maanden oud en is al dat gebijt alweer verleden tijd (al een hele tijd eigenlijk). Alle puppy streken zijn weg, ze is nu een gezellige hond die goed luistert...... voor een 6 maanden oude hond wel te verstaan :jump1: :wink:[/quote]
Dus geduld is de boodschap, maar wanneer zou hij eigenlijk moeten ophouden met bijten? verschild dat per hond? wat is het gemiddelde leeftijd dat ze stoppen met bijten
Kangal

Angelique. schreef:
Kangal schreef:
Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andere :F: ) aan jou de schone taak om dat in goede banen te leiden :ok:
Als hij mij bijt is het geen probleem(als het natuurlijk niet overdreven hard is want het begint harder en harder te worden want soms als hij bijt krijg ik bloed door de verwondingen op mijn arm) maar als andere mensen hem gaan aaien dan hou ik mijn Kangal zeer streng in de gaten of hij gaat bijten. Het is altijd hopen dat hij het niet doet :mrgreen:
Kangal

Ptje schreef:Nou dan id dat toch goed, het kwartje valt vanzelf wel een keer en als je dat volhoudt dan geeft ie het vanzelf wel een keer eerder op omdat ie zijn zin niet krijgt
Ja inderdaad
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou hem toch iets meer vrijheid geven .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kangal

Kells schreef:
Kangal schreef:
Angelique. schreef:
Kangal schreef:
Als hij mij bijt is het geen probleem(als het natuurlijk niet overdreven hard is want het begint harder en harder te worden want soms als hij bijt krijg ik bloed door de verwondingen op mijn arm) maar als andere mensen hem gaan aaien dan hou ik mijn Kangal zeer streng in de gaten of hij gaat bijten. Het is altijd hopen dat hij het niet doet :mrgreen:
Waarom zou je hem door andere mensen willen laten aaien? Mijn honden zijn zeer sociaal maar wensen niet bepoteld te worden door vreemden.
Eerst werd hij bang van andere mensen en nu ik hem altijd tussen andere mensen laat wandelen is hij van dat angst afgeraakt, je zegt zelf dat je honden het niet leuk vinden als andere mensen hun aaien maar mijn kangal vindt dat wel leuk dus waarom niet? En ik vind het ook leuk als ze een beetje aandacht geven aan mijn Kangal, daarom.
Kangal

bouvierpoedel schreef:Zou hem toch iets meer vrijheid geven .
Dat zal later moeilijk gaan want de school begint en hij slaapt best veel
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hoe zie je de rest van de opvoeding voor je eigenlijk ? Moet hij al die uren als jij naar school bent maar gewoon in de kelder blijven ?
Ik zou de pup maar herplaatsen nu het nog kan, want ik ben bang dat het helemaal misgaat uiteindelijk.
En nee, dan zonder getrokken beurs van 850 euro, je hebt je speeltje deze zomer gehad, het is niet gelukt, dus dan moet je ook je verlies nemen en aan je pup denken.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

thom schreef:Hoe zie je de rest van de opvoeding voor je eigenlijk ? Moet hij al die uren als jij naar school bent maar gewoon in de kelder blijven ?
Ik zou de pup maar herplaatsen nu het nog kan, want ik ben bang dat het helemaal misgaat uiteindelijk.
En nee, dan zonder getrokken beurs van 850 euro, je hebt je speeltje deze zomer gehad, het is niet gelukt, dus dan moet je ook je verlies nemen en aan je pup denken.
Misschien gaat Kangal z'n vader het wel leuk vinden om met de hond te wandelen.
Heb vroeger een buurjongen gehad, die toentertijd een Duitse Herder mee naar huis bracht van de vogeltjesmarkt in Antwerpen.
De vader wandelde uiteindelijk veel met de hond en de zoon is kapitein op de grote vaart geworden.
Allebei goed weggekomen dus..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Die allergisch schijnt te zijn?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kangal

thom schreef:Hoe zie je de rest van de opvoeding voor je eigenlijk ? Moet hij al die uren als jij naar school bent maar gewoon in de kelder blijven ?
Iemand heeft een bod gedaan van 600 euro maar ik sta achter mijn tarief van 850 euro.
Kangal

korthaar schreef:
Misschien gaat Kangal z'n vader het wel leuk vinden om met de hond te wandelen.
Heb vroeger een buurjongen gehad, die toentertijd een Duitse Herder mee naar huis bracht van de vogeltjesmarkt in Antwerpen.
De vader wandelde uiteindelijk veel met de hond en de zoon is kapitein op de grote vaart geworden.
Allebei goed weggekomen dus..
Mijn vader heeft daar echt geen tijd voor hij heeft minder tijd dan mij en mama kan dat ook niet doen omdat zij niet zo praktisch is dus ik sta daar alleen voor
Kangal

malinois schreef:Die allergisch schijnt te zijn?
Het bloedonderzoek heeft uitgewezen dat mijn vader niet allergisch is voor honden ik vermoed dat het dan te maken heeft met de geur van mijn Kangal die mijn vader niet aangenaam vindt.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Kangal schreef:
Iemand heeft een bod gedaan van 600 euro maar ik sta achter mijn tarief van 850 euro.
Mijn god :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”