Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nog maar een keer, oosten des lands wandeling?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Carmen schreef:
Elmar schreef:Ik neem wel iets mee voor bij de ijsthee. Moet dan maar vast trakteren :mrgreen:
Wat willen jullie? Nee, geen slagroom taart.
Jij kunt helemaal niet jij hebt een verjaardag :mrgreen:
Hoe laat staat bij jou dan de slagroomtaart klaar?
Jij moet werken schreef je al, Dus ik kan dat vast wel regelen :pffff:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

oke 12 uur dus. (verzamelplek??)

Als ik even voor Lisa mag spreken..zij gaat niet mee.
Janus en sasha hebben elkaar gister ontmoet en dat was geen succes, er zijn zelfs een paar (kleine) gaten gevallen.
In het begin ging het prima, na een paar meter begon Janus te rijden op Sas en sas gaf dmv flink gegrom aan dat niet te kunnen waarderen vervolgens gaat janus eraf en wandelen ze verder.
Janus springt er echter weer van achter op en weer moest sas laten horen dat hij hier niet van gecharmeerd was.
Ik besloot in te grijpen, als hij dit bij andere honden doet en ik sleur hem er een keer af is het afgelopen, maar toen ik janus er net af had, hij met alle poten weer op de grond stond en ik hem nog vast had aan zijn halsband kwam sas eraan en dook erop.
Ik heb janus losgelaten en ze stonden een tijdje luid grommend/snauwend recht tegen elkaar op.
Ze zijn zelf weer gestopt en liepen vervolgens (netjes) verder, Lisa deed Sas een eindje verder een koekje en toen bleek sas bloed aan zijn bek te hebben (een afgebroken voortand, onder) en 2 gaatjes bij zijn oog.
Het ging dus toch iets harder dan we in eerste instantie dachten.
De beide heren hebben daarna nog wel flink eind allebei losgelopen maar op het laatst gingen ze elkaar toch weer borstelend opzoeken.
We hebben ze toen maar aangelijnd.
Bij thuiskomst bleek janus ook bloed aan zijn bek te hebben en een gaatje in zijn wang.

Lisa en Sas kunnen dus niet bij ons in de auto, overigens kom ik wel alleen weet ik niet of ik Janus mee neem.
Hij heeft dit nog nooit eerder gedaan/gehad en ik ben best wel geschrokken.
Ik weet niet zo goed of ik hem dus wel of niet mee moet nemen naar de wandeling.
Overigens heeft hij gisteravond in het park wel weer vriendelijk met andere honden gespeeld. (al begon hij wel te rijden :roll: )
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Tja, over dat rijden, ik zou er ook niet blij mee zijn als hij dat bij Kiefer zou doen, maar ik denk dat ik Kiefer niet mee neem. FritZ gaat het ws ook niet pikken. Wel heel vervelend joh!

Zijn we er al uit of we de grote of de kleine wandeling doen? Voor de grote is het verzamelen bij de gele route en voor de kleine bij de rode.
Afbeelding
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Ja het klikte tussen de baasjes wel maar de honden dachten daar anders over helaas. Overigens dacht ik dat het bij de eerste keer zeker Janus was die gromde, maar dat maakt ook niet uit. Als het niet gaat, gaat het niet en dan is het erg jammer maar helaas. Het had me erg leuk geleken om vaker te wandelen samen en natuurlijk naar de Oldemeyer.

Sacha heeft naast zijn bek ook wat kleine wondjes, onder zijn oog is groter maar geneest wel goed zo te zien. Heb het thuis ontsmet. Zijn tand kan ik niet goed zien, meneer blieft nu niet zo dat ik goed in zijn bek koekeloer :roll: . En zolang hij er geen pijn aan heeft, wordt er niets aan gedaan.

Hoe is het met Janus?
Groetjes Lisa
C@rmen

Lisa schreef:Ja het klikte tussen de baasjes wel maar de honden dachten daar anders over helaas. Overigens dacht ik dat het bij de eerste keer zeker Janus was die gromde, maar dat maakt ook niet uit. Als het niet gaat, gaat het niet en dan is het erg jammer maar helaas. Het had me erg leuk geleken om vaker te wandelen samen en natuurlijk naar de Oldemeyer.

Sacha heeft naast zijn bek ook wat kleine wondjes, onder zijn oog is groter maar geneest wel goed zo te zien. Heb het thuis ontsmet. Zijn tand kan ik niet goed zien, meneer blieft nu niet zo dat ik goed in zijn bek koekeloer :roll: . En zolang hij er geen pijn aan heeft, wordt er niets aan gedaan.

Hoe is het met Janus?
Janus is een beetje gevoelig in de mond lijkt het.
Hij eet zijn vlees wel gewoon maar heeft zijn koekje gisteravond laten liggen (krijgt hij altijd voor het slapen gaan).
Vanmorgen heb ik hem nog een koekje gedaan en hij snuffelt eraan, likt maar gaat er vervolgens mee spelen in plaats van erop te bijten.
Hij heeft zijn tandvlees een beetje dik/opgezwollen, heb hem tussen de middag een koud bevroren washandje gedaan en daar heeft hij lang op liggen sabbelen, zijn tandvlees leek toen iets minder dik.
We kijken het even aan de komende dagen.

Stomme sukkels ook :boos: :roll:
C@rmen

Hutsje schreef:Tja, over dat rijden, ik zou er ook niet blij mee zijn als hij dat bij Kiefer zou doen, maar ik denk dat ik Kiefer niet mee neem. FritZ gaat het ws ook niet pikken. Wel heel vervelend joh!

Zijn we er al uit of we de grote of de kleine wandeling doen? Voor de grote is het verzamelen bij de gele route en voor de kleine bij de rode.
Ik hou dus ook absoluut niet van dat rijden..hij begint er nu echt af en toe mee.(ook niet bij iedere hond hoor)
Maarja hoe leer je hem dat af? en grijp je wel of niet in? moeilijke kwestie vind ik het

Ik heb het topic nog even doorgespit en volgens mij is Fritz de enige volle reu waar het event. mee zou kunnen botsen.
Verder zijn er dan nog wel teefjes en niet volle reuen waar hij mee kan spelen (en Sjakie die ook van lomp houd ) dus ik denk dat ik het dan wel aandurf.
Tenzij jij er problemen mee hebt als ik janus mee neem, jes?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

janus-powerrr schreef:
Hutsje schreef:Tja, over dat rijden, ik zou er ook niet blij mee zijn als hij dat bij Kiefer zou doen, maar ik denk dat ik Kiefer niet mee neem. FritZ gaat het ws ook niet pikken. Wel heel vervelend joh!

Ik hou dus ook absoluut niet van dat rijden..hij begint er nu echt af en toe mee.(ook niet bij iedere hond hoor)
Maarja hoe leer je hem dat af? en grijp je wel of niet in? moeilijke kwestie vind ik het

Ik heb het topic nog even doorgespit en volgens mij is Fritz de enige volle reu waar het event. mee zou kunnen botsen.
Verder zijn er dan nog wel teefjes en niet volle reuen waar hij mee kan spelen (en Sjakie die ook van lomp houd ) dus ik denk dat ik het dan wel aandurf.
Tenzij jij er problemen mee hebt als ik janus mee neem, jes?
FritZ is gecastreerd :wink: . Nee, ik heb er geen problemen mee want hij is geen vechter. Ik laat Kiefer dan zowieso thuis. Want hij doet het hartstikke goed met andere honden tot nu toe en dat hou ik graag zo lang mogelijk zo :mrgreen: . Wat mij betreft kunnen we dan ook de gele route lopen van 4,2 km net als de vorige keer (de rode is 3,2). Tenwij het erg warm is, dan kunnne we beter de rode lopen want dan komen we langs een leuk watertje.
Afbeelding
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

kheb even t een en ander gemist,
is het nu nog steeds 10 aug? maar dan om 12.00 uur ipv 14.00 uur?
en waar verzamelen we?ik ken de oldemeyer niet zo goed dus weet eigenlijk niet waar ik moet zijn.
wie gaan er nu allemaal mee?

even iets over femke: ze is een teefje van 10 maand, (nog) niet gesterilliseerd. dus voor de mannen die hoteldebotel kunnen worden:succes!
(maar als ik het zo vluchtig lees gaan er voornamelijk gecastreerde mannen mee toch, behalve janus?)
eigenlijk is femke makkelijk met elke hond, kheb nog nooit een bijtincident met haar mee gemaakt. ik ga er van uit dat het goed gaat, al weet je het natuurlijk niet met een grote groep onbekenden..

moet ik nog iets meenemen?(had ik al eerder gevraagd geloof ik..haha)
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Elmar schreef:
Carmen schreef:
Elmar schreef:Ik neem wel iets mee voor bij de ijsthee. Moet dan maar vast trakteren :mrgreen:
Ik was zelf vergeten welke dag het was :oops: maar nu ben ik natuurlijk wel vrij.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hutsje schreef:Wat mij betreft kunnen we dan ook de gele route lopen van 4,2 km net als de vorige keer (de rode is 3,2). Tenwij het erg warm is, dan kunnne we beter de rode lopen want dan komen we langs een leuk watertje.
Ehhhh, voor die ene kilometer verschil opteer ik dan voor de rode route. Watertje vinden die van mij toch wel een beetje een must.

Carmen, Sjakie is echt nog pup hoor. Lomp en wild en speels, maar hij begrijpt de minste of geringste correctie en taait dan heel snel af (en gaat zijn heil dan bij Saar zoeken :mrgreen: ). Ik verwacht echt geen problemen met Janus en Sjaak.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ik neem Dylan mee, dus Janus is niet de enige "volle" reu. Heb al even met Carmen ge-pb't. We gaan ervan uit dat alles goed gaat tussen beide reuen en anders lijnen we ze aan. Wat de route betref, het maakt mij niet uit, hoewel Dylan een watertje wel op prijs steld :mrgreen:
C@rmen

Marion. schreef:
Hutsje schreef:Wat mij betreft kunnen we dan ook de gele route lopen van 4,2 km net als de vorige keer (de rode is 3,2). Tenwij het erg warm is, dan kunnne we beter de rode lopen want dan komen we langs een leuk watertje.
Ehhhh, voor die ene kilometer verschil opteer ik dan voor de rode route. Watertje vinden die van mij toch wel een beetje een must.

Carmen, Sjakie is echt nog pup hoor. Lomp en wild en speels, maar hij begrijpt de minste of geringste correctie en taait dan heel snel af (en gaat zijn heil dan bij Saar zoeken :mrgreen: ). Ik verwacht echt geen problemen met Janus en Sjaak.
Doe mij inderdaad ook maar de rode route..water is toch wel eruug leuk :mrgreen:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Eastmoor schreef:Ben ik net zo ver dat ik zeg ha leuk ik kom ook met Bassan....kom je niet Leane??????????????? Dan gaat Jos maar fijn met de bus naar huis dacht ik zo :devil:
Groetjes Angela
Hahaha, niet alle mannen luisteren zo goed naar hun vrouw als de jouwe hoor :smile:

Jammer Leane! Ik moet ook nog even mijn Bambi ogen in de strijd gooien bij mijn wederhelft :wink: ga je nu mee met Basan, Angela?
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Carmen schreef:
Elmar schreef:
Carmen schreef:
Ik was zelf vergeten welke dag het was :oops: maar nu ben ik natuurlijk wel vrij.
Ik dacht dat je geen vrij had kunnen nemen vanwege vakanties van collega's. Maar ik neem nog wel even contact met je op over hoe laat en waar ik Ramon mee kan verwennen.
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Volgens mij zijn de dwarsliggers gewoon jaloers :pffff: :mrgreen:
Als jij wel gaat ga ik mee hoor :cheer:
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik twijfel nog even over wie ik mee moet nemen ivm janus zijn rij gedrag. Ik heb Sorbonne wel aan de lijn, maar ik weet dat Sorbonne het absoluut niet pikt als er op hem gereden wordt. Het zelfde geld voor Elmo die los loopt. Sorbonne kan dan flink uitvallen (bijt niet tot bloedens toe overigens, maar als janus terug bijt, heb ik eerlijk gezegd geen zin om met een verwonde hond thuis te komen omdat ik zo graag naar een wandeling wil). Elmo geld het zelfde voor. Hij zal zich heel duidelijk laten horen dat ie dat niet wil. Maar goed, het is maar net hoe janus er op reageerd.

*sught* ..Ik denk er nog even over na wie ik mee ga nemen. Mowan zal zowiezo wel kunnen.. maar om er nou maar 1 mee te nemen is ook zo wat..
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

hercujess schreef:
Eastmoor schreef:Ben ik net zo ver dat ik zeg ha leuk ik kom ook met Bassan....kom je niet Leane??????????????? Dan gaat Jos maar fijn met de bus naar huis dacht ik zo :devil:
Groetjes Angela
Hahaha, niet alle mannen luisteren zo goed naar hun vrouw als de jouwe hoor :smile:

Jammer Leane! Ik moet ook nog even mijn Bambi ogen in de strijd gooien bij mijn wederhelft :wink: ga je nu mee met Basan, Angela?
maar je kunt toch wel alleen komen?
C@rmen

P!nki schreef:Ik twijfel nog even over wie ik mee moet nemen ivm janus zijn rij gedrag. Ik heb Sorbonne wel aan de lijn, maar ik weet dat Sorbonne het absoluut niet pikt als er op hem gereden wordt. Het zelfde geld voor Elmo die los loopt. Sorbonne kan dan flink uitvallen (bijt niet tot bloedens toe overigens, maar als janus terug bijt, heb ik eerlijk gezegd geen zin om met een verwonde hond thuis te komen omdat ik zo graag naar een wandeling wil). Elmo geld het zelfde voor. Hij zal zich heel duidelijk laten horen dat ie dat niet wil. Maar goed, het is maar net hoe janus er op reageerd.

*sught* ..Ik denk er nog even over na wie ik mee ga nemen. Mowan zal zowiezo wel kunnen.. maar om er nou maar 1 mee te nemen is ook zo wat..
Ik laat Janus anders wel thuis, dan hebben we de minste kans op gedram tijdens een gezellige wandeling.
Ik kan op het moment namelijk niet (meer) inschatten hoe janus reageerd.
Ik vind het ook sneu om hem bij voorbaat aangelijnd mee te nemen omdat hij wel erg graag speelt en dat niet te doen is aan de lijn.
Dan moet hij toezien hoe andere honden wel spelen en dat is erg frustie voor hem, dan laat ik hem liever thuis.
Laatst gewijzigd door C@rmen op 05 aug 2007 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Jawel dat kan maar het is gewoon gezelliger als je met meerdere bekenden loopt :roll:
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

janus-powerrr schreef:
P!nki schreef:Ik twijfel nog even over wie ik mee moet nemen ivm janus zijn rij gedrag. Ik heb Sorbonne wel aan de lijn, maar ik weet dat Sorbonne het absoluut niet pikt als er op hem gereden wordt. Het zelfde geld voor Elmo die los loopt. Sorbonne kan dan flink uitvallen (bijt niet tot bloedens toe overigens, maar als janus terug bijt, heb ik eerlijk gezegd geen zin om met een verwonde hond thuis te komen omdat ik zo graag naar een wandeling wil). Elmo geld het zelfde voor. Hij zal zich heel duidelijk laten horen dat ie dat niet wil. Maar goed, het is maar net hoe janus er op reageerd.

Ik laat Janus anders wel thuis, dan hebben we de minste kans op gedram tijdens een gezellige wandeling.
Ik vind het ook sneu om hem bij voorbaat aangelijnd mee te nemen omdat hij wel erg graag speelt en dat niet te doen is aan de lijn.
Dan moet hij toezien hoe andere honden wel spelen en dat is erg frustie voor hem, dan laat ik hem liever thuis.
zoekt janus echt zelf honden op, of gebeurt het puur als er eerst interactie is?

je zou hem ook bv aan een lange lijn mee kunnen nemen, toch wat vrijheid, maar wel te corrigeren, ik snap wel dat het minder leuk is, als gewoon lekker los, maar ja...

ik zal iig Ollie dan thuis laten , niet omdat hij echt een gevaar voor janus zal zijn, maar meer omdat hij wel als een haantje zich ergens mee zal willen bemoeien, ik denk ( even afhankelijk van loopse dingen) dat ik moja en megan meeneem, misschien Bo of Mandu erbij, ( hangt ook even van marion af)

en oh carmen, het weekend was leuk : zie foto hoek :mrgreen:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

janus-powerrr schreef:

Ik vind het lief dat je janus wil thuis laten, maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van ' jij wilde lekker wandelen met andere honden, dus waarom janus thuis laten, terwijl ik ook gewoon rustig thuis kan blijven, en je waarschijnlijk geen ge emmer hebt ;) ...

We kieken van de week wel ff ... Het is inderdaad afhankelijk van hoe Janus reageert. Als hij ze echt zelf opzoekt.. ja dan wordt het wat lastiger.. maar als hij dat niet doet... dan valt het denk ik reuze mee ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
C@rmen

Ik neem janus toch maar mee, en ik hou hem eerst aan de flex lijn..dan heeft hij 8 meter.
Vorige keer was hij natuurlijk alleen met Sasha en waren er geen andere honden bij, ik weet dus niet of hij ze echt opzoekt.
En daar kom ik alleen achter door het te proberen (maar dan wel aan de lijn :mrgreen: ).
Voor het zelfde geld negeert hij andere reuen compleet en is hij alleen maar bezig met honden die hij wel leuk vind.

Lisa, ga je nog mee (zonder Sas?)
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Hey! Ik laat het even afhangen van het weer :mrgreen: . Op zich lijkt het me gezellig.
Groetjes Lisa
C@rmen

Lisa schreef:Hey! Ik laat het even afhangen van het weer :mrgreen: . Op zich lijkt het me gezellig.
Watje :pffff: :wink:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik kan helaas niet mee :jank: , want het is hardstikke druk in de trimsalon. Dat laatste is op zich niet verkeerd...

Maar mochten jullie koffie of thee willen na afloop en voor de doggiez een bak met water, dan zijn jullie welkom (als Hil dan ff belt, dan staat het vers klaar). Ligt op de weg terug...
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Waar spreken we af? ik ben er helemaal niet bekend dus als het kan met een adres zodat ik op kan zoeken op internet.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Mensen die bang zijn dat ze verdwalen of het echt niet kunnen vinden mogen ook achter mij aanrijden hoor :ok:
Dan pakken we een centraal punt in Hardenberg, of mijn huisadres en dan rij maar achter mij aan :ok:
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ik rijd vanaf marienberg - diffelen richting de Oldenmeijer. Ben er ik weet nie thoelang niet meer geweest. dus waar verzamelen we daar?

Ik neem dus trouwens koeken mee voor bij de ijsthee!
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

als we op een centraal punt afspreken en ik kan achter iemand aanrijden dan graag, scheelt mij vast heel veel kilometers.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Oproepjeeeeeeeeeeeeeee :mrgreen:

Ik moet nog 6 pagina's vullen voor het fotoboek voor Sjakies baasjes. Dus gaarne dit gouden reetkevertje vaak op de foto te zetten :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”