Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom is de rasvereniging zo?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

chrico schreef:Wel kunnen antwoorden je verbazen die je zo leest in dit topic over hoe een vereniging mensen te woord kunnen staan. In zo een geval zou ik dus ook niet eens lid willen zijn van een club die er staat voor het ras.
Ach, het gaat dan maar om 1 iemand die communicatief niet zo sterk is he. Ik heb destijds ook de Kooikervereniging gebeld en vond de ontvangst niet bepaald geweldig. Ik heb toen zelf fokkers benaderd (dus niet op de wachtlijst van de vereniging) en dat zou ik de volgende keer weer doen. Of een fokker wel of niet lid is van een rasvereniging zegt mij niks.

Ik ben wel lid geworden van de Kooikervereniging. Net zoals bij elke vereniging vind ik sommige mensen niet aardig en andere wel. Zelf zou ik potentiele pupkopers heel anders benaderen, maar ik ken genoeg instellingen/verenigingen waar ze niet zo sterk zijn in het verwelkomen van nieuwelingen. Zeker als er geen commercieel belang is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:maar ik ken genoeg instellingen/verenigingen waar ze niet zo sterk zijn in het verwelkomen van nieuwelingen. Zeker als er geen commercieel belang is.
Juist dat laatste stuit me een beetje tegen de borst. Een vereniging IS geen commerciële instelling, en heeft geen commerciële belangen. Sterker nog, een vereniging leeft op leden en vrijwilligers.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:Als je doelbewust géén hond via de RV neemt en doelbewust géén lid van de RV bent, heb je naar mijn mening ook heel bewust alles wat de RV voor je zou kunnen betekenen afgewezen.
doel bewust?? :denken:

Ik had een nestje van de RV opgekregen , waar ik kon gaan kijken, ik was de eerste op de lijst , wilde een stamboom
( desnoods, maakte mij eigenlijk niets uit),
maar werd door die mensen daar helemaal niet leuk behandeld ,
ze waren "kwaad" omdat ik te laat was, maar ik kon het eerst niet vinden, dus ja??? :19:

Dus maw : ik heb mijzelf wèl een kans gegeven, om het volgens de regels te doen, maar als het je dan niet bevalt?? :denken:
Dat mag je toch zelf wel beslissen?

Ik werd daarna veel hartelijker ontvangen bij een boerin ergens in Friesland , :ok:
(via een advertentie in een krant,)
dan door deze "stamboom-gezin" :roll:

En daarna dacht ik: dit is inderdaad veel gezelliger !!
en ben toen een andere weg opgegaan.

Maar ik heb zéker eerst de RV een kans gegeven !
Is dit echt door een volwassene geschreven? :denken:
Afbeelding

So Sweet :I:
Marion.

truusje schreef:Is dit echt door een volwassene geschreven? :denken:
Ehhhh, ze is ouder dan jij in elk geval :wink:
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Martijn schreef:
sypke schreef:Het komt natuurlijk vaker voor dat het niet klikt tussen pupkopers en fokkers. Dan kun je, ook via de RV, naar een andere fokker.
Of niet via de vereniging. Persoonlijk zal ik nooit aansluiten in de rij bij de pupbemiddeling om het pupje van mijn nummer braaf op te gaan halen. Zo koop ik geen hond.
Dat kan natuurlijk ook. Maar dat kost veel tijd. Dan moet je shows en andere hondenevenementen bezoeken om fokkers te leren kennen. Die moeite nemen de meeste mensen niet.
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Toen ik ruim 15 jaar geleden mijn eerste Stabij(na) kocht ben ik gelijk lid geworden van de RV. Ik werd net als elk lid gewoon en goed behandeld. Al mijn vragen over mijn stamboomloze Stabij kon ik bij de RV kwijt. Er is nooit moelijk over haar gedaan en ook niet moeilijk tegen mij. Fetsje mocht altijd meedoen aan evenementen die de RV organiseerde (waar stamboomloze aan mee konden doen). Ik heb nooit problemen ondervonden met haar om het feit dat ze geen papieren had.

Ik snap heel goed dat de RV niet gaat bemiddelen in Stabij's zonder papieren want dan zou het eind zoek zijn. De RV staat ervoor om een zuiver ras in stand te houden en als een Stabij geen papieren heeft word dat erg moeilijk.

Bertha
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
truusje schreef:Is dit echt door een volwassene geschreven? :denken:
Ehhhh, ze is ouder dan jij in elk geval :wink:
Oke.... :N: .....nou ja, we kunnen niet allemaal op dezelfde golflengte zitten, zullen we maar zeggen :wink:
Afbeelding

Marion.

truusje schreef:Oke.... :N: .....nou ja, we kunnen niet allemaal op dezelfde golflengte zitten, zullen we maar zeggen :wink:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot haar nieuwe aanmelding als PdB ook heb gedacht dat "Bauke" van vorig jaar september onder de 20 was. Nog langer eigenlijk :denken:
(maar ze blijkt dus een generatie ouder te zijn dan ik, en dus misschien wel 2 generaties met jou te schelen :mrgreen: )
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
truusje schreef:Oke.... :N: .....nou ja, we kunnen niet allemaal op dezelfde golflengte zitten, zullen we maar zeggen :wink:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot haar nieuwe aanmelding als PdB ook heb gedacht dat "Bauke" van vorig jaar september onder de 20 was. Nog langer eigenlijk :denken:
(maar ze blijkt dus een generatie ouder te zijn dan ik, en dus misschien wel 2 generaties met jou te schelen :mrgreen: )
Nu word ik toch wel nieuwsgierig Marion.....hoe oud j e denkt dat ik ben
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chrico schreef:Ze zal haar rede wel hebben als ze geen lid is, alsof dat een ander aangaat. Ik ben lid van een rasvereniging terwijl ik niet eens dat ras heb, ook zo lekker belangrijk. iedereen heeft toch zijn eigen motivatie en ervaringen.
ik ben lid van de RV omdat het moet om met bepaalde wedstrijden ooit mee te doen... dat is de enige reden, niet omdat ik de RV zo belangrijk vind :wink: Sterker nog, er zijn weinig tot geen werkhondenfokkers van mechelaars die via de regels van de RV fokken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

sypke schreef:
Martijn schreef:
sypke schreef:Het komt natuurlijk vaker voor dat het niet klikt tussen pupkopers en fokkers. Dan kun je, ook via de RV, naar een andere fokker.
Of niet via de vereniging. Persoonlijk zal ik nooit aansluiten in de rij bij de pupbemiddeling om het pupje van mijn nummer braaf op te gaan halen. Zo koop ik geen hond.
Dat kan natuurlijk ook. Maar dat kost veel tijd. Dan moet je shows en andere hondenevenementen bezoeken om fokkers te leren kennen. Die moeite nemen de meeste mensen niet.
of je kan dus , de advertenties langs in de kranten
met de stabij is dat nog best goed betrouwbaar, want het is nog geen doorgefokte hond,
en meestal komen ze dan , heel leuk, van èchte boerderijen af.

Ik had gewoon geen zin meer, in dit gedoe, en inderdaad , het nummertje trekken stond mij ook niet zo aan.
Pak-de-bal

Marion. schreef:
hi, hi, hi, wat denk je , waarom ik jullie soms zit uit te lachen, en als "kleuters" bestempel? :pffff: :pffff:
( als er weer wat geruzie is, hier?)

voel mij soms net moeder-overste, om jullie tot bedaren te krijgen :wink:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 11 okt 2007 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal

Nanna schreef:Misschien dit maar eens doorlezen.
http://www.sudewyn.nl/friesestabijhounpups.htm
heb je aandelen bij Mickie gekocht, het is haar hond.

Maar de prijs? Jeetje daar schrik ik van :
ik heb er 5 jaar geleden nog 150 gulden voor betaald.

Kijk, dan merk je ook ineens: een stamboom , daar moet je wel krom voor liggen, is die drempel niet te hoog geworden?

Ik had niet de intentie om de stamboom stabij naar beneden te halen, maar dit ras leent zich nù nog ,
(over een tijdje niet meer)
, voor andere alternatieven.

En natuurlijk is een stamboom mooier dan een boerderij -hond,
maar als je voor een stabij kiest zoals ik gedaan had: .....maakt het je ècht niets uit, hoor !! :19:
Marion.

truusje schreef:Nu word ik toch wel nieuwsgierig Marion.....hoe oud j e denkt dat ik ben
Ik denk dat jij jonger bent dan ik (40), maar wel ouder dan 30 :wink:
Marion.

Pak-de-bal schreef:
Marion. schreef:
hi, hi, hi, wat denk je , waarom ik jullie soms zit uit te lachen, en als "kleuters" bestempel? :pffff: :pffff:
Jij snapt gewoon werkelijk niet wat Truusje hier eigenlijk zegt he? Jij vind het dus een compliment als iemand zich over jouw uitspraken verbaast en zich afvraagt of dit door een volwassene is geschreven :N:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ja een stabij van een boerderij heeft een veel beter karakter want die heeft al weleens een koe gezien :pffff:
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

En zolang dit soort sites bestaan, kom je hier ook niet vanaf.
Helaas bieden marktplaats, speurders en nog meer van die sites een platform voor broodfokkers en handelaren.

net zo goed als zeelandnet een platform bied aan die mevrouw uit hoogstraten.
Voor dit soort lui is een eigen domein nog te duur, omdat het geld kost en ja..... je wordt niet rijk van veel verdienen. Je wordt rijk van weinig uitgeven.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Mickie schreef:En die hondjes, die eenmaal volwassen dus weinig uiterlijke (laat staan karakter-) kenmerken vertonen van een stabij, zou de RV dan verantwoording moeten nemen door ze te herplaatsen?
En vervolgens gaan mensen als PdB, die zich niet op enigerlei wijze wensen te verdiepen overal vertellen dat ze een echte stabij hebben want hij is via de RV aangeschaft. En als er dikke gezondheidsproblemen komen snappen ze er niets van en roepen verontwaardigd 'ik heb hem toch via de RV gekocht!'

Die sores kan een RV missen als kiespijn. En dan hebben we het nog niet gehad over dat je op die manier het slecht fokken in stand houdt.
Derhalve snap ik volledig dat een RV hier zijn vingers niet aan gaat branden. Echter ben ik het wel eens met een aantal schrijvers hier, dat je je daar niet ver boven verheven moet voelen.
Als je lid bent van een vereniging zet je dan in voor 200%, of begin er anders niet aan. Leg het mensen op een fatsoenlijke en heel duidelijke wijze uit. Stuur ze documentatie. Volgens mij kweek je daar veel meer krediet mee.

Ik ben er ook eenmaal ingetrapt hoor! Tekkelpupje wilde ik dolgraag hebben. Wel een aantal fokkers afgegaan, maar ja met een wachtlijst van 2 a 3 jaar, werd ik daar ook niet veel vrolijker van. Heb dus idd toendertijd de fout gemaakt om 'm in een dierenwinkel te kopen.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:
Het ging niet om de hond maar om het stuk :roll:. Heb je het nou gelezen?
Pak-de-bal schreef:En natuurlijk is een stamboom mooier dan een boerderij -hond,
Niet noodzakelijkerwijs. Ik heb prachtige stabijs zónder stamboom gezien en ook wel stabijs mét stamboom die ik absoluut niet mooi vond.

Het gaat niet om het papiertje, maar om de (gezonde) afstamming. Jouw Bauke heeft HD en je hebt me ook al eens bericht dat je hem van epilepsie verdacht. Door verantwoord te fokken heeft de RV beide aandoeningen drastisch weten te beperken in de stabijpopulatie.

Als jij indertijd niet zo zuinig had gedaan bij de aanschaf van je hond, had je misschien wel de kapitalen bespaard die jij inmiddels aan DA-kosten hebt uitgegeven.
Oké, ik ben helemaal voor het verantwoord fokken etc etc. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat niet iedereen €900,- ergens heeft liggen om een verantwoorde gefokte pup te kopen. Ik ben daar 1 van zeg maar. Natuurlijk heb ik wel gewoon logica en kijk dus wel naar de ouderdieren of deze getest zijn etc, etc. Maarrrrr ik heb dus wel een kruizing. Die kruizing was geen €900,-. Bij lange na niet zeg maar. Dat ze om de week wat heeft ligt niet aan de erfelijke factoren, maar aan het ras wat er doorheen zit. De Duitse Herder ansich. Wist ik van te voren (oké tuurlijk had ik wel zoiets van dat zal wel loslopen, maar toch, ik wist waar ik aan begon).

Persoonlijk begrijp ik die €900,- per pup ook niet zo. Aangezien ik een Duitse Herder fokker ken die (naar mijn weten) goed te boek staat, maar meldt dat hij er nog geen cent aan wil verdienen. Dus alle pups gaan de deur uit voor €450,- en dan hebben ze de hele rataplan doorstaan. Ook de ouderhonden zijn dan getest op ziektes, afwijkingen etc.

Ik denk dat er heel veel problemen opgelost zouden kunnen worden als de fokkers hun prijzen verlagen.. Echter is dat mogelijk? Is die DH fokker zo uitzonderlijk, of verdiend de gemiddelde fokker er toch een heel aardig centje aan?

Kijk dat die RV geen stamboomloze honden herplaatst kan ik alleen maar uh duhh op zeggen. Had iets vriendelijker gekunt, maar toch. Vind ik eigenlijk niet eens een discussie waard. RV is er voor honden met boom, niet zonder, daar zijn andere verenigingen, etc voor.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
truusje schreef:Nu word ik toch wel nieuwsgierig Marion.....hoe oud j e denkt dat ik ben
Ik denk dat jij jonger bent dan ik (40), maar wel ouder dan 30 :wink:
Ik voel me gevleid Marion.......nog 2 maanden en dan is deze truus 41 :wink:
Afbeelding

truusje
Zeer actief
Contacteer:

Gaia schreef:
Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:
Pak-de-bal schreef:En natuurlijk is een stamboom mooier dan een boerderij -hond,
Niet noodzakelijkerwijs. Ik heb prachtige stabijs zónder stamboom gezien en ook wel stabijs mét stamboom die ik absoluut niet mooi vond.

Het gaat niet om het papiertje, maar om de (gezonde) afstamming. Jouw Bauke heeft HD en je hebt me ook al eens bericht dat je hem van epilepsie verdacht. Door verantwoord te fokken heeft de RV beide aandoeningen drastisch weten te beperken in de stabijpopulatie.

Als jij indertijd niet zo zuinig had gedaan bij de aanschaf van je hond, had je misschien wel de kapitalen bespaard die jij inmiddels aan DA-kosten hebt uitgegeven.
Oké, ik ben helemaal voor het verantwoord fokken etc etc. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat niet iedereen €900,- ergens heeft liggen om een verantwoorde gefokte pup te kopen. Ik ben daar 1 van zeg maar. Natuurlijk heb ik wel gewoon logica en kijk dus wel naar de ouderdieren of deze getest zijn etc, etc. Maarrrrr ik heb dus wel een kruizing. Die kruizing was geen €900,-. Bij lange na niet zeg maar. Dat ze om de week wat heeft ligt niet aan de erfelijke factoren, maar aan het ras wat er doorheen zit. De Duitse Herder ansich. Wist ik van te voren (oké tuurlijk had ik wel zoiets van dat zal wel loslopen, maar toch, ik wist waar ik aan begon).

Persoonlijk begrijp ik die €900,- per pup ook niet zo. Aangezien ik een Duitse Herder fokker ken die (naar mijn weten) goed te boek staat, maar meldt dat hij er nog geen cent aan wil verdienen. Dus alle pups gaan de deur uit voor €450,- en dan hebben ze de hele rataplan doorstaan. Ook de ouderhonden zijn dan getest op ziektes, afwijkingen etc.

Ik denk dat er heel veel problemen opgelost zouden kunnen worden als de fokkers hun prijzen verlagen.. Echter is dat mogelijk? Is die DH fokker zo uitzonderlijk, of verdiend de gemiddelde fokker er toch een heel aardig centje aan?

Kijk dat die RV geen stamboomloze honden herplaatst kan ik alleen maar uh duhh op zeggen. Had iets vriendelijker gekunt, maar toch. Vind ik eigenlijk niet eens een discussie waard. RV is er voor honden met boom, niet zonder, daar zijn andere verenigingen, etc voor.
Maar je kunt toch ook gewoon sparen voor je pup?
De beslissing voor een bepaald ras neem je toch ook niet in 1 dag en dan het wachten op een geschikt nest....dat gaat toch allemaal niet zo snel?
Vind ik dan :pffff:
Afbeelding

Marion.

truusje schreef:Ik voel me gevleid Marion.......nog 2 maanden en dan is deze truus 41 :wink:
Oké, dan schelen we allebei 1 generatie met PdB :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Gaia schreef: Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat niet iedereen €900,- ergens heeft liggen om een verantwoorde gefokte pup te kopen.
Van de site van de RV Stabij- en Wetterhounen: een pup kost € 550,--. En daar krijg je dan een pup voor waarvan de ouders zijn getest op HD en de fokker zich aan het fokreglement houdt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gaia
Zeer actief

truusje schreef:
Gaia schreef:
Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef: heb je aandelen bij Mickie gekocht, het is haar hond.

Maar je kunt toch ook gewoon sparen voor je pup?
De beslissing voor een bepaald ras neem je toch ook niet in 1 dag en dan het wachten op een geschikt nest....dat gaat toch allemaal niet zo snel?
Vind ik dan :pffff:
Vind ik ook en nee die beslissing is niet gegaan over 1 nachtje slapen. Echter Als ik bijvoorbeeld ga kijken naar de WAO uitkeringen.

Hoe wil jij als je netto €900,- binnen krijgt in de maand (als het niet minder is) zo'n hond gaan kopen?

Ik zit met erg hoge vaste lasten en ja, ik zit nog wel eens krap. Terwijl ik toch echt heerlijk verdien voor mijn leeftijd. Ook heb ik wel eens de DA moeten bellen helaas nu heb ik echt geen geld meer (zoals met de sterrilisatie dat mij in totaal rond de €700,- gekost heeft), maar m'n hond is zo ziek, kan ik als nog komen?

Mijn volgende hond gaat wel via een RV. Alleen ik begrijp best dat mensen met een laag inkomen zeggen, ja sorry, maar dat kan ik gewoon niet betalen.

(edit even een perfekt misvormde zin goed gezet)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Gaia schreef:
Vind ik ook en nee die beslissing is niet gegaan over 1 nachtje slapen. Echter Als ik bijvoorbeeld ga kijken naar de WAO uitkeringen.

Hoe wil jij als je netto €900,- binnen krijgt in de maand (als het niet minder is) zo'n hond gaan kopen?

Ik zit met erg hoge vaste lasten en ja, ik zit nog wel eens krap. Terwijl ik toch echt heerlijk verdien voor mijn leeftijd. Ook heb ik wel eens de DA moeten bellen helaas nu heb ik echt geen geld meer (zoals met de sterrilisatie dat mij in totaal rond de €700,- gekost heeft), maar m'n hond is zo ziek, kan ik als nog komen?

Mijn volgende hond gaat wel via een RV, maar ik begrijp best dat mensen met een laag inkomen zeggen, ja sorry, maar dat kan ik gewoon niet betalen.
Kan ik me allemaal goed voorstellen. Maar niet dat je dan DUS maar een slecht gefokte pup gaat halen. Als je echt heel weinig geld hebt, is een hond kopen wellicht geen goed idee. Je moet ook voer kopen en een dierenarts-consult kost ook nogal wat. En wat als je hond echt ziek wordt?

Een huisdier hebben is geen grondrecht oid, het is een levend wezen die je zelf in huis haalt en waarvoor je verantwoordelijk bent. En daar moet je ook de middelen voor hebben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gaia
Zeer actief

Mickie schreef:
Gaia schreef:Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat niet iedereen €900,- ergens heeft liggen om een verantwoorde gefokte pup te kopen.
Maar je hebt wel een paar duizend eurootjes om de DA te betalen voor een heupoperatie, levenslang speciaal voer of andere gezondheidskosten? Even sparen voor een verantwoorde aankoop lijkt me op zijn plaats bij levende have. De ik-wil-een-pup-en-ik-wil-hem-NU-mentaliteit en het voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang-willen-zitten van veel mensen houdt slecht fokken in stand, niet die eenmalige aankoopprijs (waarvan ik ook wel eens steil achterover sla, maar dat is een andere discussie)
Ben ik niet helemaal met je eens. Kijk, de gemiddelde pup aankoper hoe zondig dan ook kijkt niet naar de heupen etc. Dat ik dat wel gedaan heb is weer een ander verhaal en inderdaad een andere discussie.
Mickie schreef:
Gaia schreef:Dat ze om de week wat heeft ligt niet aan de erfelijke factoren, maar aan het ras wat er doorheen zit. De Duitse Herder ansich. Wist ik van te voren (oké tuurlijk had ik wel zoiets van dat zal wel loslopen, maar toch, ik wist waar ik aan begon).
Dat rijm ik niet helemaal :denken: de problemen van je hond zouden liggen aan het ras dat er doorheen is gekruist, maar niks met erfelijkheid te maken hebben? Volgens mij heeft die raskruising met bijkomende problemen juist alles te maken met erfelijkheid :19:
De DH staat bekend om zijn teer darmgestel :wink: Dat om de week wat hebben heeft daar dus ook mee te maken. Al hoewel ik moet zeggen dat het nu wel weer even ontzettend goed gaat.

Ze is ook de enige uit het nest die zo "teer" is ingesteld met dingen. Zoals de castratie.
Mickie schreef:
Gaia schreef:Kijk dat die RV geen stamboomloze honden herplaatst kan ik alleen maar uh duhh op zeggen. Had iets vriendelijker gekunt, maar toch. Vind ik eigenlijk niet eens een discussie waard. RV is er voor honden met boom, niet zonder, daar zijn andere verenigingen, etc voor.
En dat was nou precies waar deze discussie wél over ging ;)
Ik weet het *schaam* ben erg geneigd om blind in een discussie te springen. Nieuwe openen maar? :mrgreen:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Gaia schreef:

Mijn volgende hond gaat wel via een RV, maar ik begrijp best dat mensen met een laag inkomen zeggen, ja sorry, maar dat kan ik gewoon niet betalen.
Kan ik me allemaal goed voorstellen. Maar niet dat je dan DUS maar een slecht gefokte pup gaat halen. Als je echt heel weinig geld hebt, is een hond kopen wellicht geen goed idee. Je moet ook voer kopen en een dierenarts-consult kost ook nogal wat. En wat als je hond echt ziek wordt?

Een huisdier hebben is geen grondrecht oid, het is een levend wezen die je zelf in huis haalt en waarvoor je verantwoordelijk bent. En daar moet je ook de middelen voor hebben.
Oké zo denk jij, zo denk ik. Alleen niet iedereen denkt zo.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Wij hebben met Harrie echt geluk gehad. Toendertijd (7,5 jaar geleden)was ik nog niet echt veel op internet (heel af en toe via de telefoon) dus veel minder info.
In de krant stond een advertentie, te koop stabijtjes.
Wij gebeld en hebben Harrie opgehaald (was toen 9 weken).
Harrie komt van een boerderij, als enige nest bij een boer alleen.
Hij is tot nu toe een gezonde, lieve en vrolijke hond, het had anders kunnen zijn, dus we hebben geluk.
Als ik nu een hond zou aanschaffen gaat het wel anders omdat ik beter weet.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

[quote="Mickie"]De ik-wil-een-pup-en-ik-wil-hem-NU-mentaliteit en het voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang-willen-zitten van veel mensen houdt slecht fokken in stand, niet die eenmalige aankoopprijs (waarvan ik ook wel eens steil achterover sla, maar dat is een andere discussie)
[quote="Gaia"]

Sluit me hier helemaal bij aan. En in dat opzicht is het maar goed dat de RV er is en aangesloten fokkers niet makkelijk een pup meegeven aan de eerste de beste pupkoper. Het is geen pakje brood wat je koopt. :wink:

Een stamboomloze 'rashond' via een RV herplaatsen, vind ik dan ook een vreemde gedachtengang.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gaia schreef:
Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:

met 450 euro vierdient hij er nog genoeg aan hoor :19: maakt ook niet uit maar dan moet hij daar niet over liegen. Verder is een duitse herder met stamboom bij mijn weten ook geen 900 euro... die prijs ligt ook een stuk lager gemiddeld.
Een fokker mag er best wat aan verdienen, daar is niets mis mee... onze dober koste ook 1000 euro... dit terwijl mijn mechelaars zo rond de 500 zaten... dat weet je als je een ras aanschaft, maar dan ga ik toch echt geen boomloze goedkope dober aanschaffen... dan maar ff doorsparen, wat we dus ook jaren gedaan hebben... de dober is al een ras wat qua gezondheid behoorlijk risicovol is, dan ga ik geen extra risico lopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”