Heb je uberhaupt mijn voorstel bericht gelezen?Martijn schreef:In je voorstelbericht zeg je iets anders.janus-powerrr schreef:god wat is oordelen via de computer toch weer heerlijk makkelijk...![]()
Dit is zeker niet mijn eerste hond, en dus ook niet de eerste die zindelijk moet worden.
Waarschijnlijk niet, want daar staat niet in dat dit mijn eerste hond is.
Rataplan, deze hond is geen impulsiefe aankoop geweest, als dat is wat jij bedoeld.
We hebben ontzettend lang nagedacht over het nemen van een hond.
En uiteindelijk wel gedaan omdat we alles hadden uitgedacht en besproken.
Helaas zaten ons 2 dingen finaal tegen, namelijk dat hij niet de ideale moeder/nest had en dat hij toch niet mee kon naar de zaak.
Natuurlijk had ik hem veel liever pas gehad met 8 weken, en natuurlijk leer je dat ook in je opleiding.
Maar helaas waren de omstandigheden daar niet naar, door het gedrag van de moeder waren alle pups bang en teruggetrokken geworden.
De fokker is heel intensief bezig geweest om de pups vertrouwen te laten krijgen in haar.
Er heeft een tijdje een ander teefje bij de pups gezeten.
Goed hij mist dan waarschijnlijk een aantal dingen in de ontwikkeling, maar voor alsnog is Janus nu een vrolijk hondje, luistert aardig voor zijn leeftijd, is vriendelijk naar andere honden/mensen en niet dominant of onderdanig maar ' normaal ' .
Uiteraard heb ik begeleiding, en die vindt dat ik het allemaal prima aanpak met Janus.
Janus zit tot nu toe qua gedrag ed. op dezelfde lijn als een pup die wel 8 weken bij mams heeft gezeten.
Dat zeggen de ' vakmensen' en ik merk zelf ook weinig verschil met mijn eerdere honden.
Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van om me steeds weer te moeten verdedigen.
Schijnbaar word er hier gedacht door bepaalde mensen dat ik een hond heb aangeschaft zonder daarbij na te denken en zonder de nodige kennis/ research te hebben (op) gedaan.