Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel honden worden gepakt.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

Hier nog een hondenbezitter die zich er mateloos aan ergert dat andere mensen altijd maar verwachten dat honden "gezellig met elkaar spelen" of "laat ze het met elkaar maar uitzoeken" doet het ook altijd goed... :roll: .
Mijn 3 duitse herders zijn niet asociaal, hebben ook geen hekel aan andere honden, maar gebeurd er iets in het contact wat ze niet gepast vinden dan zullen ze absoluut niet schromen om de hond die kennis komt maken een kopje kleiner te maken en dan is het opeens wel 3 tegen 1 :N: . Dit soort dingen ga ik liever uit de weg, ik, mijn honden en ook de andere hond + eigenaar schieten er immers geen zak mee op.
Ik verbied dus mijn honden contact te zoeken met andere honden en ik verwacht dan ook van mensen die ik tegenkom dat ze hun hond bij zich houden, of op zijn minst vragen of ze hun hond los kunnen laten en er niet zomaar klakkeloos vanuit gaan dat het maar moet kunnen...

Wat mij overigens vaker gebeurd (ik weet niet of er mensen zijn die dit herkennen) is dat andere (vaak kleinere) honden niet langs mijn honden durven. Als er een passant langskomt en we echt langs elkaar heen moeten leg ik altijd mijn honden onder appel af in de berm zodat de andere baas en hond alle ruimte hebben. Mijn honden vallen niet uit, blaffen niet en toch gaat menig hond plat op de buik liggen met de pootjes schrap op het asfalt om maar vooral niet langs die "engerds" te moeten :19:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

malinois schreef:
Emma schreef:
malinois schreef:
Emma schreef:ik bepaal dat ook voor mijn hond. en mijn hond heeft thuis geen maatje. (alhoewel ik dat best zou willen, maar dat is weer een ander verhaal.)maar ik bepaal ook dat hij wel mag spelen. als die andere eigenaar daar geen probleem mee heeft. ik vind dat juist leuk voor hem. dus ik kijk ook naar wat de hond leuk vindt. en daarbij moet hij ook luisteren. maar dat kost wat meer training als bij een ander volgzamer ras.
maar als ik iemand tegenkom met hond aan de lijn dan gaat die van mij ook aan de lijn.
maar het was een reactie op dat jij het zielig vond voor de hond dat hij niet mag snuffelen... tja ik vind dat niet zielig. En als ik kijk naar mn oudste mechelreu is hij daar hartstikke gelukkig mee want hij vind andere honden helemaal niks... dus niet elke hond doe je plezier met snuffelen...
Overigens had ik het ook niet laten doen als ik maar 1 hond had... ik hou daar niet van... :wink:
ik zeg nergens dat ik het zielig vindt. er zijn hier in de buurt ook tig honden die helemaal niet van contact houden met andere honden.
maar om bij voorbaat al je hond niet met andere honden te laten vind ik sneu. vooral als het de enige hond is. zielig en sneu zijn voor mij 2 dingen. sneu is gewoon niet erg leuk. maar zielig is heel wat anders.
en het hangt dus ook helemaal van je hond af.
oke sneu dan, ook dat vind ik het niet voor mijn honden bijv. maar goed, dat is dus ook waar ik zelf voor gekozen heb. En ik heb ook hele sociale honden, boy is hier met de oudejaarswandeling van het forum meegeweest dus hij kan het met gemak, maar ook hem laat ik verder niet snuffelen oid met vreemde honden tijdens het wandelen...
Bij de oudejaarswandeling lopen iig nog mensen met een beetje verstand van wat ze in hun handen hebben, de gemiddelde hondenbaas kan zn eigen hond totaal niet lezen... ik heb dus geen zin in problemen omdat zij hun hond niet kennen.
Als pup mogen ze bij door mij uitgezochte honden lopen daarna vind ik het niet meer nodig...
maar jij hebt waarschijnlijk heel andere honden dan ik. :wink:
ik zou mijn hond sterk te kort doen als ik hem nooit met een andere hond in contact laat komen.
heb ik een hond die de bal veel leuker vindt dan weet je dat je hem gelukkig kan maken met de bal.(of weet ik wat).
ik weet dat ik hem gelukkig maak door af en toe met een andere hond te spelen. waarvan die hond en eigenaar dat ook leuk vinden. en die zijn er gelukkig ook!
ik zou het jammer vinden om nooit meer spelende honden te zien in het park of bos.
en ik weet ook dat mijn vorige instructeur het met jou eens is. die vindt ook dat je honden niet moet laten spelen met andere honden.
het is maar wat je wilt.
maar het ging mij erom dat mensen waarvan de hond een keer naar een andere hond toegaat, in een losloopgebied dat die worden neergezet als asocialen die niets doen om hun hond op te voeden. want dat is gewoon niet waar. er zullen best mensen zijn die wel zo zijn. maar dat zullen mensen zijn die wel meer dingen niet netjes doen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Chiki schreef:
Wat mij overigens vaker gebeurd (ik weet niet of er mensen zijn die dit herkennen) is dat andere (vaak kleinere) honden niet langs mijn honden durven. Als er een passant langskomt en we echt langs elkaar heen moeten leg ik altijd mijn honden onder appel af in de berm zodat de andere baas en hond alle ruimte hebben. Mijn honden vallen niet uit, blaffen niet en toch gaat menig hond plat op de buik liggen met de pootjes schrap op het asfalt om maar vooral niet langs die "engerds" te moeten :19:
Ja, mijn honden zijn zo :wink: Saar in ieder geval, die gaat niet alleen in de ankers, die gaat er ook nog eens zachtjes bij piepen.
Vera zal jouw roedel niet durven naderen, en als er eentje (of meer) ook echt naar haar kijkt zal ik haar wel even duidelijk, zonder getrut, moeten meeroepen. Dat we er samen wel even langs gaan. Zij is niet echt bang dan (Saar wel), maar wel heel erg afwachtend.

Wat ik dan vaak zie is bazen die stug doorlopen en zo'n hond die dus niet durft te passeren in hun sop gaar laten koken; dat snap ik nooit zo goed. Sowieso niet dat als die hond besluit weg te rennen je een probleem hebt (is je hond opeens kwijt), en ook niet omdat je dan als baas geen leiding geeft zo van "oke we gaan er samen langs, zonder poespas".
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wat mij overigens vaker gebeurd (ik weet niet of er mensen zijn die dit herkennen) is dat andere (vaak kleinere) honden niet langs mijn honden durven. Als er een passant langskomt en we echt langs elkaar heen moeten leg ik altijd mijn honden onder appel af in de berm zodat de andere baas en hond alle ruimte hebben. Mijn honden vallen niet uit, blaffen niet en toch gaat menig hond plat op de buik liggen met de pootjes schrap op het asfalt om maar vooral niet langs die "engerds" te moeten
Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar als ik een roedeltje zie aan komen van 3 honden dan ga ik ook gevoegelijk de andere kant op, wat heb je araan om te kijken of dat wel of niet goed gaat, als je erlangs moet, je hebt heel wat spierkracht aan de lijn, je zult ze perongeluk eens een keertje niet kunnen houden :denken: ga ik niet uitproberen :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Chiki schreef: Wat mij overigens vaker gebeurd (ik weet niet of er mensen zijn die dit herkennen) is dat andere (vaak kleinere) honden niet langs mijn honden durven. Als er een passant langskomt en we echt langs elkaar heen moeten leg ik altijd mijn honden onder appel af in de berm zodat de andere baas en hond alle ruimte hebben. Mijn honden vallen niet uit, blaffen niet en toch gaat menig hond plat op de buik liggen met de pootjes schrap op het asfalt om maar vooral niet langs die "engerds" te moeten :19:
nee dat herken ik niet van mijn kleine reutjes , die zijn niet bang voor andere honden , waren ze dat maar een beetje , hoe groter hoe leuker.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

S@ndr@ schreef:
Wat mij overigens vaker gebeurd (ik weet niet of er mensen zijn die dit herkennen) is dat andere (vaak kleinere) honden niet langs mijn honden durven. Als er een passant langskomt en we echt langs elkaar heen moeten leg ik altijd mijn honden onder appel af in de berm zodat de andere baas en hond alle ruimte hebben. Mijn honden vallen niet uit, blaffen niet en toch gaat menig hond plat op de buik liggen met de pootjes schrap op het asfalt om maar vooral niet langs die "engerds" te moeten
Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar als ik een roedeltje zie aan komen van 3 honden dan ga ik ook gevoegelijk de andere kant op, wat heb je araan om te kijken of dat wel of niet goed gaat, als je erlangs moet, je hebt heel wat spierkracht aan de lijn, je zult ze perongeluk eens een keertje niet kunnen houden :denken: ga ik niet uitproberen :wink:
Soms heb je nu eenmaal geen keus en moet je langs elkaar heen, of een heel eind omlopen natuurlijk :mrgreen: . Overigens hoef ik geen spierkracht aan te wenden om mijn honden onder controle te houden :wink: , ik geef ook altijd aan dat mensen er rustig langs kunnen lopen, de baasjes maken er geen probleem van :wink: .
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Emma schreef:
malinois schreef:
Emma schreef:
malinois schreef: maar het was een reactie op dat jij het zielig vond voor de hond dat hij niet mag snuffelen... tja ik vind dat niet zielig. En als ik kijk naar mn oudste mechelreu is hij daar hartstikke gelukkig mee want hij vind andere honden helemaal niks... dus niet elke hond doe je plezier met snuffelen...
Overigens had ik het ook niet laten doen als ik maar 1 hond had... ik hou daar niet van... :wink:
ik zeg nergens dat ik het zielig vindt. er zijn hier in de buurt ook tig honden die helemaal niet van contact houden met andere honden.
maar om bij voorbaat al je hond niet met andere honden te laten vind ik sneu. vooral als het de enige hond is. zielig en sneu zijn voor mij 2 dingen. sneu is gewoon niet erg leuk. maar zielig is heel wat anders.
oke sneu dan, ook dat vind ik het niet voor mijn honden bijv. maar goed, dat is dus ook waar ik zelf voor gekozen heb. En ik heb ook hele sociale honden, boy is hier met de oudejaarswandeling van het forum meegeweest dus hij kan het met gemak, maar ook hem laat ik verder niet snuffelen oid met vreemde honden tijdens het wandelen...
Bij de oudejaarswandeling lopen iig nog mensen met een beetje verstand van wat ze in hun handen hebben, de gemiddelde hondenbaas kan zn eigen hond totaal niet lezen... ik heb dus geen zin in problemen omdat zij hun hond niet kennen.
Als pup mogen ze bij door mij uitgezochte honden lopen daarna vind ik het niet meer nodig...
ik zou mijn hond sterk te kort doen als ik hem nooit met een andere hond in contact laat komen.
heb ik een hond die de bal veel leuker vindt dan weet je dat je hem gelukkig kan maken met de bal.(of weet ik wat).
ik weet dat ik hem gelukkig maak door af en toe met een andere hond te spelen. waarvan die hond en eigenaar dat ook leuk vinden. en die zijn er gelukkig ook!
ik zou het jammer vinden om nooit meer spelende honden te zien in het park of bos.
en ik weet ook dat mijn vorige instructeur het met jou eens is. die vindt ook dat je honden niet moet laten spelen met andere honden.
het is maar wat je wilt.
maar het ging mij erom dat mensen waarvan de hond een keer naar een andere hond toegaat, in een losloopgebied dat die worden neergezet als asocialen die niets doen om hun hond op te voeden. want dat is gewoon niet waar. er zullen best mensen zijn die wel zo zijn. maar dat zullen mensen zijn die wel meer dingen niet netjes doen.
kijk het kan altijd gebeuren.. helaas.. jammer dan.. maar het gebeurd.. .maar het gebeurd mij alleen iets te vaak dat er gezegd wordt... ach... maar hij doet niets... en hij kan niet luisteren want hij wil het niet..., :blah: , alle honden moeten gewoon samen kunnen etc. :wink: Daar heb ik dus een hekel aan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

malinois schreef:
Emma schreef:
malinois schreef:
Emma schreef: ik zeg nergens dat ik het zielig vindt. er zijn hier in de buurt ook tig honden die helemaal niet van contact houden met andere honden.
het is maar wat je wilt.
kijk het kan altijd gebeuren.. helaas.. jammer dan.. maar het gebeurd.. .maar het gebeurd mij alleen iets te vaak dat er gezegd wordt... ach... maar hij doet niets... en hij kan niet luisteren want hij wil het niet..., :blah: , alle honden moeten gewoon samen kunnen etc. :wink: Daar heb ik dus een hekel aan...
ooh, ik ben absoluut niet het type van ``alle honden moeten samen kunnen``
ik weet heel goed dat dat niet kan en ook niet hoeft.
en heb ook respect voor de mensen die de hond verder geen contact willen laten maken. kan ik heel goed inkomen :ok:

en verder mag mijn hond het dus wel met een geschikte kandidaat.
en dat hoeft verder niet goed gevonden te worden. als het maar goed gevonden wordt door het speelkameraadje en de baas :wink:

ik verbaas mij wel over dat veel mensen blijkbaar veel honden achter hun aan hebben. dat is hier niet zo. een enkel keer, maar over het algemeen gaan mensen hier goed met elkaar om. alleen in het hondenbos vind ik het wat minder. maar daar kom ik om die reden ook niet vaak. dat komt niet door de honden, maar de eigenaren met hun ``hondenkennis``,adviezen en bemoeienissen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Veel honden worden gepakt.....

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:
Nanna schreef:
Martijn schreef: Bespreek dat maar met Marc. Bij mij gebeurt het niet en zeker niet met mijn gemelijke kop erbij van "kan gebeuren".
Ik geloof je gewoon niet ;-)
Cleo is teveel windhond/poolhond om zich iets aan jouw gemelijke kop te laten liggen.
En van mij mag ze even aan mijn honden komen snuffelen hoor :ok:
Misschien moet je het even aan Suzanne vragen? We hebben eergister alle 4 de honden elke keer aangelijnd wanneer er andere honden kwamen en ja dat lukte prima :wink: Ik geloof een keer of 4 want Cleo heeft helemaal niet zoveel interesse in vreemde honden. Blijft een andere hond los en komt die op ons af, ja dan laat ik Cleo ook los want hond aan de riem en hond los vind ik niks.
Ik zag net dat dit topic behoorlijk aangegroeid was sinds ik voor het laatst hier gelezen had, dus ik heb even bijgelezen en zag opeens mijn naam staan. :wink:
Het klopt inderdaad dat we eergisteren bij Austerlitz in het bos de honden alle 4 aangelijnd hebben als er andere honden aankwamen. Cleo kwam iedere keer ook prima als ze geroepen werd (ook als ze het bos in ging en er helemaal geen honden in de buurt waren overigens, ik was zeer positief verrast over hoe goed ze luisterde daar).

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef: Nee. Als je er beiden voor kiest je hond te laten snuffelen is dat toch goed?

Stel, jij loopt in het bos met Bram, iemand komt eraan met 3 Duitse herders en die komen aanrennen en dringen zich op aan Bram die ook losloopt. Hij vindt het eng en wil weg maar de mensen laten hun honden lekker hun gang gaan en ze blijven om hem heendraaien maar ze doen niks? Is daar wat asociaals aan?
Dat gebeurt heel vaak en ik ben heel blij dat ik geen hond heb die snel iets eng vindt. Bram moet zich regelmatig letterlijk schrap zetten omdat een stuk of wat grote honden op hem afstuiven. Ik vind het niet netjes, zeker omdat die mensen geen idee hebben of Bram zich laat opjagen en het toch wel bijzonder 'des herders' is om dat te proberen.

Dus ja, ik vind het asociaal als je als baas niet ingrijpt als je ziet dat de hond waarop ze afgaan er niet van gediend is. 'Hij doet toch niks' is geen redenatie en 'hij wil alleen maar spelen' al helemaal niet. Gewoon terugroepen als je hond een ander tot last is. Kun je dat niet, dan rennen en hond ophalen.
Even een reactie op (met name) het vetgedrukte deel van jouw stuk tekst. Nozem heeft inderdaad ook de neiging om keihard op een tegemoetkomende hond af te stuiven met veel vertoon. Vandaar dat zij altijd aan de lijn gaat als ik mensen met honden zie naderen, die ik niet ken en waarvan ik niet weet of de hond daar tegen opgewassen is. Ik lijn haar zowiezo altijd aan bij kleine hondjes of honden waarvan ik zie dat ze zich onderdanig gedragen of waarvan ik zie dat ze onzeker zijn (ook al ken ik ze). Ik wil gewoon geen problemen met de eigenaren van die honden, en ik wil ook niet dat welke hond dan ook een nare ervaring of trauma oploopt doordat Nozem zo onstuimig is. Van Sjefke weet ik dat ze altijd gewoon normaal nadert en die laat ik dus ook gerust loslopen als er honden onze richting uit komen.

Zelf vind ik het ook erg asociaal als mensen zoiets maar laten gebeuren. Je weet niet wat je ermee aanricht namelijk, een heel gevoelige hond kan daar in het slechtste geval erg bang door worden en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Het aangelijnd langs andere loslopende honden lopen met Nozem is overigens geen enkel probleem. Ik laat haar ook regelmatig even kennismaken met de loslopende hond als die dat wil, en kan dan Nozem ook gewoon weer loslaten. Vaak heeft ze direct al geen belangstelling meer voor de hond. Als de andere hond geen contact maakt kan ik Nozem zodra we er voorbij zijn ook weer losmaken, ze gaat namelijk nooit meer achter een hond aan als we er voorbij zijn, ze lopen allebei altijd vóór me uit en nooit achter me. Daarom kan ik het op deze manier prima oplossen en heeft niemand last van mijn honden.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

MARC_S schreef:
Stel, jij loopt in het bos met Bram, iemand komt eraan met 3 Duitse herders en die komen aanrennen en dringen zich op aan Bram die ook losloopt maar een beetje om je heen snuffelt. Hij vindt het eng en wil weg maar de mensen laten hun honden lekker hun gang gaan en ze blijven om hem heendraaien maar ze doen niks? Is daar wat asociaals aan?
Ik vind dat wel aso. Sowieso hou ik er niet van om in roedels terecht te komen en al helemaal niet met grote honden. Die kan ik niet mannen als er iets mis gaat. Ik laat mijn honden eigenlijk ook nooit gezamelijk naar andere honden toegaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik denk dat Cleo erg lijkt op Kiki. Overgesocialiseerd met andere honden, dus die hebben niet hun interesse. Verder beheersen ze de hondentaal geweldig en maken dus ook nooit amok. Cleo luitert overigens prima als er tenminste niks te jagen is! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Eline* schreef:
MARC_S schreef:
Stel, jij loopt in het bos met Bram, iemand komt eraan met 3 Duitse herders en die komen aanrennen en dringen zich op aan Bram die ook losloopt maar een beetje om je heen snuffelt. Hij vindt het eng en wil weg maar de mensen laten hun honden lekker hun gang gaan en ze blijven om hem heendraaien maar ze doen niks? Is daar wat asociaals aan?
Ik vind dat wel aso. Sowieso hou ik er niet van om in roedels terecht te komen en al helemaal niet met grote honden. Die kan ik niet mannen als er iets mis gaat. Ik laat mijn honden eigenlijk ook nooit gezamelijk naar andere honden toegaan.
In een gebied hier even vandaan kom ik weleens mensen tegen die hebben er 4, en allemaal tegelijk mogen ze dan op mijn honden af. Toen ik Moos en Saar nog samen had kon je me dan bijna opvegen, nu iets minder, maar ook Vera vindt dat niet leuk.

Dat vind ik dus ook asociaal :wink: (en ik loop daarom dus zelden tot nooit in dat gebied).
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik begrijp niet waarom het alles of niks zou zijn? :denken: Als je je hond niet op vreemde honden af wil laten rennen betekent dat toch niet dat ze nooit mogen spelen? Als ik met instemming van de andere eigenaar de honden wil laten spelen is dat toch iets heel anders dan ze het zelf uit te laten zoeken? :denken: Een reu van de overburen vinden onze honden best leuk. Mocht ik hem tegenkomen en ik wil dat ze spelen dan laat ik ze toch spelen. Eergister hebben ze toch ook met Sjefke en Nozem gespeeld? Waarom is niet op honden af laten rennen in het bos hetzelfde als hond-hond contact uit het leven van je hond weghalen? Dat zie ik even niet. :19:

Net liep ik op een pad in de bosdelen hier. Komt er eerst een dame met een JR van een jaar of 15. Gewoon hondjes roepen en aanlijnen was gelukkig ook het motto van die dame. Ja het is een losloopgebied maar wat betekent dat?

Daarna een keeshondje. Teefje dat al overal hoog ging markeren toen wij aankwamen. Daarna liep ze op stijve poten op mij af en de honden dus. Ik loop ook met twee teven die zich echt vlak bij huis niet door een keeshond laten zeggen dat ze zich moeten onderwerpen. Dus weer aangelijnd, laten zitten en dat hondje gesommeerd door te lopen. De eigenaars keken ook wat geïrriteerd naar mij. Maar wat willen ze dan? Dat de teefjes even gezellig om elkaar heendraaien? Ik heb er twee die veel sterker zijn en die hond dacht daar schijnbaar anders over gezien de houding. Daar heb ik dus helemaal geen zin in verder en dat is waar ik het over heb. Als ik de honden gewoon lekker liet gaan omdat ze niks doen kan ik er op wachten dat ze of gepakt worden of toch een keer een heel dominant krengerig teefje samen op haar nummer gaan zetten. Nou laat maar als het aan mij ligt :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dus één of twee honden mogen wel komen buurten maar als het er meer zijn niet want dan is het asociaal?

En mensen met meer dan twee honden moeten er maar een paar vasthouden in het losloop gebied of ze wisselen of zo en hebben daardoor minder 'rechten' dan mensen met minder honden ook als ze allemaal vriendelijk zijn naar andere honden toe?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Daarna een keeshondje. Teefje dat al overal hoog ging markeren toen wij aankwamen. Daarna liep ze op stijve poten op mij af en de honden dus. Ik loop ook met twee teven die zich echt vlak bij huis niet door een keeshond laten zeggen dat ze zich moeten onderwerpen. Dus weer aangelijnd, laten zitten en dat hondje gesommeerd door te lopen. De eigenaars keken ook wat geïrriteerd naar mij. Maar wat willen ze dan? Dat de teefjes even gezellig om elkaar heendraaien? Ik heb er twee die veel sterker zijn en die hond dacht daar schijnbaar anders over gezien de houding. Daar heb ik dus helemaal geen zin in verder en dat is waar ik het over heb. Als ik de honden gewoon lekker liet gaan omdat ze niks doen kan ik er op wachten dat ze of gepakt worden of toch een keer een heel dominant krengerig teefje samen op haar nummer gaan zetten. Nou laat maar als het aan mij ligt :wink:
Daar heb je ook gelijk in :wink: :ok:
Ik heb dat met Saar en Vera niet, en ben met hen ook makkelijker dan ik met Moos was. Moos mocht van mij niet zomaar met elke hond buurten waarmee hij wilde buurten (en als die hond dus ook gewoon los liep te snuffelen), omdat het toch een reutje was die soms kon snauwen.
Als de keeshond een reu was geweest en ik liep nog met Moos had ik hem ook bij me geroepen en op zo'n manier dat ik ook hoopte dat de baas van die keeshond hetzelfde zou doen. 8 van de 10 keer was dat niet zo, en dan was ik ook niet blij nee.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:dus één of twee honden mogen wel komen buurten maar als het er meer zijn niet want dan is het asociaal?

En mensen met meer dan twee honden moeten er maar een paar vasthouden in het losloop gebied of ze wisselen of zo en hebben daardoor minder 'rechten' dan mensen met minder honden ook als ze allemaal vriendelijk zijn naar andere honden toe?
Ik laat mijn honden ook niet altijd samen gaan als ze willen hoor. Kwestie van een beetje kijken ook naar de reactie van de andere hond. Is het een bang klein hondje dan mag alleen Saar doorlopen en roep ik Vera terug. Soms willen bazen dan graag ook contact met Vera en dat doen we dan wel of niet, in overleg.
Gaat het om een vrolijke hond dan mogen ze er wat mij betreft samen heen. Is het een grote wat intimiderende hond moet Saar bij me blijven vanwege vluchtgedrag en mag Vera gaan als ze dat wil (dat wil ze dan dus vaak ook niet).

Drie of vier bijvoorbeeld Duitse Herders die samen op jouw ene hond(je) afkomen is toch ook gewoon veel intimiderender dan als het er eentje betreft?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

renee-uk schreef:dus één of twee honden mogen wel komen buurten maar als het er meer zijn niet want dan is het asociaal?

Als je het tegen mij hebt :wink: Nee hoor, van mij mogen groepen honden ook gewoon op Bram afkomen in losloopgebied. Geen enkel probleem. Als ze tenminste geen confrontatie zoeken.

Ik denk dat we allemaal vinden dat je een roedel honden niet op een angstig hondje moet laten afgaan. Toch? Hondje vlucht, honden er achteraan. Dat vind ik dus doodeng.

Ik zie het allemaal niet zo zwart/wit dat iets wel of niet perse moet. Ik lijn bijv. tegenwoordig niet meer aan bij een aangelijnde Beagle, als voorbeeld. Ik zoek even contact met de eigenaar en in alle gevallen zeggen ze tot nu toe 'laat maar lopen hoor!'. Ik heb maar met 1 ding echt een probleem en dat zijn honden die aan komen rennen en baf erop en bijten. O ja, en extreem fixerende honden vind ik ook lastig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
renee-uk
Zeer actief

Moos schreef:

Ik laat mijn honden ook niet altijd samen gaan als ze willen hoor. Kwestie van een beetje kijken ook naar de reactie van de andere hond. Is het een bang klein hondje dan mag alleen Saar doorlopen en roep ik Vera terug. Soms willen bazen dan graag ook contact met Vera en dat doen we dan wel of niet, in overleg.
Gaat het om een vrolijke hond dan mogen ze er wat mij betreft samen heen. Is het een grote wat intimiderende hond moet Saar bij me blijven vanwege vluchtgedrag en mag Vera gaan als ze dat wil (dat wil ze dan dus vaak ook niet).

Drie of vier bijvoorbeeld Duitse Herders die samen op jouw ene hond(je) afkomen is toch ook gewoon veel intimiderender dan als het er eentje betreft?
Voor de ene hond wel, voor de andere is misschien een hondje van een ander ras al intimiderend of uitnodigend tot agressie......

(ik heb liever dat er 4 niet hondagressieve dh's op mn Jan én zelfs op mn Gina afkomen dan 4 labjes (jan) of 1 saartje (gina) )
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:

je vergeet er nog eentje : buiten een bepaalde afstand van de baas mag het wel, daarbinnen niet.
maar wat die afstand dan is?
Ik geloof iets tussen 2 en 20 meter als ik het goed begrepen heb.....
Afbeelding

Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:
Voor de ene hond wel, voor de andere is misschien een hondje van een ander ras al intimiderend of uitnodigend tot agressie......

(ik heb liever dat er 4 niet hondagressieve dh's op mn Jan én zelfs op mn Gina afkomen dan 4 labjes (jan) of 1 saartje (gina) )
Daarom zei ik ook dat het een kwestie is van inschatten :wink: Ik vind wel dat als je met een roedel honden loopt je even wat meer aandacht moet geven aan het anticiperen op reacties van andere honden.
Ik vind bijvoorbeeld ook dat ik met Vera meer moet anticiperen op de reacties van hele kleine hondjes. Denk ik iets van angst te zien moet Vera even bij me komen. Komt dat hondje dan alsnog onze kant op dan mag ze ook wel even gaan kijken, want dat is hij/zij dus schijnbaar niet bang. Vera zelf gaat voor bijna elk klein hondje plat op haar buik liggen, maar dat weet dat kleine hondje niet van te voren, en de baas ook niet :wink:
Afbeelding
Emma
Zeer actief

had net wat getypt, naar aanleiding van @Marc. maar er zaten alweer tig berichten tussen. dus heb het weggehaald. anders wordt dit begrijpelijk verkeerd begrepen.
Laatst gewijzigd door Emma op 23 jan 2009 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma
Zeer actief

renee-uk schreef:
Inge O schreef:

je vergeet er nog eentje : buiten een bepaalde afstand van de baas mag het wel, daarbinnen niet.
maar wat die afstand dan is?
Ik geloof iets tussen 2 en 20 meter als ik het goed begrepen heb.....
:mrgreen: :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef: Ik denk dat we allemaal vinden dat je een roedel honden niet op een angstig hondje moet laten afgaan. Toch? Hondje vlucht, honden er achteraan. Dat vind ik dus doodeng.
en dat is de reden dat ik het voor mijn eigen honden wel nogal zwart-wit zie : die mogen dus nergens op af - ook niet als ze alleen zijn, want dat kan je een hond niet aan zijn verstand peuteren, dat ze dat wel mogen als de rest er niet bij is maar netjes op afstand moeten blijven als ze met meerdere zijn.
Zo doe ik het ook. Billy en Silka mogen ook niet op honden af en dat weten ze inmiddels zo goed, dat ze het gewoon ook niet meer - uit zich zelf - doen. (Nou ja, Sil zou wel willen maar ze moet wachten en dan lijn ik haar aan).
Alleen als we bekende honden tegenkomen, dan mogen ze er op af. Maar goed, dan geef ik ze 'vrij', dus dan heeft het niets met eigen initiatief te maken. :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Als je het tegen mij hebt :wink: Nee hoor, van mij mogen groepen honden ook gewoon op Bram afkomen in losloopgebied. Geen enkel probleem. Als ze tenminste geen confrontatie zoeken.

Nee hoor niet speciaal, ik speelde even advocaat van de duivel

Ik denk dat we allemaal vinden dat je een roedel honden niet op een angstig hondje moet laten afgaan. Toch? Hondje vlucht, honden er achteraan. Dat vind ik dus doodeng.
ik ook hoor

Ik zie het allemaal niet zo zwart/wit dat iets wel of niet perse moet. Ik lijn bijv. tegenwoordig niet meer aan bij een aangelijnde Beagle, als voorbeeld. Ik zoek even contact met de eigenaar en in alle gevallen zeggen ze tot nu toe 'laat maar lopen hoor!'.
Ik heb maar met 1 ding echt een probleem en dat zijn honden die aan komen rennen en baf erop en bijten.
Daarom zit mijn Gina ook aan een lange lijn, die doet dat namelijk en na één keer een hond gebeten te hebben (gelukkig met een goede afloop voor dat hondje) wil ik dat echt helemaal nooit meer meemaken.
Wat voelde ik me ellendig toen.....
Maar daar staat tegenover dat ik wel verwacht dat mensen hun loslopende honden niet op haar af laten komen, ik heb haar niet voor niks vast denk ik dan.
En de suggestie die ik regelmatig lees in dit soort topics dat je dan je hond maar niet in een losloopgebied moet uitlaten vind ik de omgekeerde wereld.
Ik ben heus niet zo stom dat ik met haar in een druk gebied ga lopen, maar ik vind ook niet dat zij gedoemd is tot de straat en de tuin. Ook zij heeft recht op een ontspannen wandeling in de vrije natuur, ook al is dat dan aan de lange lijn.

O ja, en extreem fixerende honden vind ik ook lastig.
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Emma, wij wonen aan een meer inderdaad en dat is een losloopgebied. Niet erg hoor want er gebeurd zelden iets. Alleen als er iets is is het altijd een hond die van de ene naar de andere hond stuift, hartstikke wild is en niet terug te roepen. Een Saarloos die echt 3 aangelijnde Duitse herders gaat aanblaffen terwijl het baasje niets kan beginnen. Dame van de DH kennel wordt zowat uit elkaar gerukt :mrgreen: Of diezelfde hond die allemaal schijnaanvallen doet naar onze pup en reu toen. Mevrouw loopt dan dus met een baby in een buidel en een kindje op een fietsje met die hond los. Hij doet niks dus laat je hond ook los of ik schijt op je. Zo'n houding.

Of een labrador die je zomaar tegen kan komen zonder baasje. Baasje is wel ergens maar ook weer nergens want niemand weet waar. Ja het is dan wel een losloopgebied maar geen eigendom van 1 hond met 1 lakse baas denk ik dan. Nu maakt het mij niet heel veel uit. Eva jaagt honden beschaafd weg of speelt en Cleo idem. Maar het gemak waarmee iemand door zijn hond los te gooien een gebied op kan eisen en kan zeggen bevalt het jou of je hond niet moet je naar het poepveldje gaan en hier niet komen vind ik echt niet kunnen :wink: Dat draai ik onmiddelijk om in als je hond niet luisteren kan hou hem dan vast als hij zoveel amok maakt en zo drammerig met andere honden omgaat.

Mooie zondagen zijn een ramp hier want dan loopt het vol met kinderen en honden die eens in de maand buiten los mogen rennen. Dan gaan er ook altijd wel een paar vechten en je hoort echt overal gekrijs en gefluit terwijl de honden echt alle kanten op schieten maar vooral niet naar hun baas. Gek is dat niet want dan zitten ze weer 30 dagen binnen of vast aan de riem. :19:
Afbeelding
Emma
Zeer actief

MARC_S schreef:Hoi Emma, wij wonen aan een meer inderdaad en dat is een losloopgebied. Niet erg hoor want er gebeurd zelden iets. Alleen als er iets is is het altijd een hond die van de ene naar de andere hond stuift, hartstikke wild is en niet terug te roepen. Een Saarloos die echt 3 aangelijnde Duitse herders gaat aanblaffen terwijl het baasje niets kan beginnen. Dame van de DH kennel wordt zowat uit elkaar gerukt :mrgreen: Of diezelfde hond die allemaal schijnaanvallen doet naar onze pup en reu toen. Mevrouw loopt dan dus met een baby in een buidel en een kindje op een fietsje met die hond los. Hij doet niks dus laat je hond ook los of ik schijt op je. Zo'n houding.

Of een labrador die je zomaar tegen kan komen zonder baasje. Baasje is wel ergens maar ook weer nergens want niemand weet waar. Ja het is dan wel een losloopgebied maar geen eigendom van 1 hond met 1 lakse baas denk ik dan. Nu maakt het mij niet heel veel uit. Eva jaagt honden beschaafd weg of speelt en Cleo idem. Maar het gemak waarmee iemand door zijn hond los te gooien een gebied op kan eisen en kan zeggen bevalt het jou of je hond niet moet je naar het poepveldje gaan en hier niet komen vind ik echt niet kunnen :wink: Dat draai ik onmiddelijk om in als je hond niet luisteren kan hou hem dan vast als hij zoveel amok maakt en zo drammerig met andere honden omgaat.

Mooie zondagen zijn een ramp hier want dan loopt het vol met kinderen en honden die eens in de maand buiten los mogen rennen. Dan gaan er ook altijd wel een paar vechten en je hoort echt overal gekrijs en gefluit terwijl de honden echt alle kanten op schieten maar vooral niet naar hun baas. Gek is dat niet want dan zitten ze weer 30 dagen binnen of vast aan de riem. :19:
kan je reactie dan wel begrijpen. denk je in een mooi gebied te wonen waar je honden los mogen, heb je deze dingen weer aan de hand.

nu begrijp ik het een beetje.
tja, mijn hond komt iedere dag los en we ballen en spelen. maar er komen hier ook wel honden soms op ons af en mijn hond gaat ook wel naar een andere hond als ik het VERTROUW en de eigenaar hier ook van gedient is en zijn hond. en hier in de buurt ken je toch de meeste honden en eigenaren. dus ik vind dat vrij normaal. en dan kan ik niet zeggen dat die hondenmensen een zooitje van de opvoeding maken. de meeste zitten ook op training voor de hobby.
ik train een half uur per dag. en de uitlaatrondes zijn vaak ook training. daarnaast ga ik 1 tot 2 maal trainen bij de hondenschool. en toch een enkele keer gebeurd het dat buster een hond eerder ziet en er naar toe gaat. maar dit is ABSOLUUT niet de orde van de dag. en wordt ook zoveel mogelijk vermeden.
en ik vind het dan ook niet netjes om iemand waarvan de hond een keer een fout maakt (mijn hond is krap 16 maanden) om dan te zeggen dat die niks aan de opvoeding van de hond doen.

maar als ik het zo lees gaat het er bij jullie heel anders aan toe. en ja dan zou ik dat ook irritant vinden.
ik wou nog wel verhuizen naar zo`n gebied met veel groen. maar er zitten dus ook nadelen aan. :N:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

malinois schreef:
Emma schreef:ik bepaal dat ook voor mijn hond. en mijn hond heeft thuis geen maatje. (alhoewel ik dat best zou willen, maar dat is weer een ander verhaal.)maar ik bepaal ook dat hij wel mag spelen. als die andere eigenaar daar geen probleem mee heeft. ik vind dat juist leuk voor hem. dus ik kijk ook naar wat de hond leuk vindt. en daarbij moet hij ook luisteren. maar dat kost wat meer training als bij een ander volgzamer ras.
maar als ik iemand tegenkom met hond aan de lijn dan gaat die van mij ook aan de lijn.
maar het was een reactie op dat jij het zielig vond voor de hond dat hij niet mag snuffelen... tja ik vind dat niet zielig. En als ik kijk naar mn oudste mechelreu is hij daar hartstikke gelukkig mee want hij vind andere honden helemaal niks... dus niet elke hond doe je plezier met snuffelen...
Er loopt hier een hele statige Mechel-meneer door de wijk, altijd los(met baas :mrgreen: ) en kijkt zelfs niet naar andere honden, hij mot ze niet. Dus niet alle honden willen snuffelen :wink: Dat is iets wat kennelijk uit je eigen gevoel komt.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Dingo schreef: Er loopt hier een hele statige Mechel-meneer door de wijk, altijd los(met baas :mrgreen: ) en kijkt zelfs niet naar andere honden, hij mot ze niet. Dus niet alle honden willen snuffelen :wink: Dat is iets wat kennelijk uit je eigen gevoel komt.
Oops kijkt ook niet naar andere honden , ze doet gewoon of ze niet bestaan . Alleen de hondjes uit haar eigen roedel zijn belangrijk voor haar :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef: Ik denk dat we allemaal vinden dat je een roedel honden niet op een angstig hondje moet laten afgaan. Toch? Hondje vlucht, honden er achteraan. Dat vind ik dus doodeng.
en dat is de reden dat ik het voor mijn eigen honden wel nogal zwart-wit zie : die mogen dus nergens op af - ook niet als ze alleen zijn, want dat kan je een hond niet aan zijn verstand peuteren, dat ze dat wel mogen als de rest er niet bij is maar netjes op afstand moeten blijven als ze met meerdere zijn.
Ik bedoel dat het niet mag als het een angstig hondje betreft. Als Bram jouw complete roedel tegenkomt, zou er geen probleem zijn, ook al kende hij ze niet :wink: Het is als eigenaar van een aantal flinke honden heel erg opletten om wat voor hond het gaat. Denk ik. Maar ik snap wat je zegt over dat het verwarrend kan zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Emma
Zeer actief

Dingo schreef:
malinois schreef:
Er loopt hier een hele statige Mechel-meneer door de wijk, altijd los(met baas :mrgreen: ) en kijkt zelfs niet naar andere honden, hij mot ze niet. Dus niet alle honden willen snuffelen :wink: Dat is iets wat kennelijk uit je eigen gevoel komt.[/quote]

?????????dit is de laatste keer dat ik hierop ga reageren. want blijkbaar wordt er weer alleen gelezen wat men wilt :mrgreen:
ik zeg helemaal never nooit niet dat ALLE honden willen snuffelen. :19:
maar die honden bestaan wel. laat die honden lekker. zolang anderen daar geen last van hebben.
en dan laat ik en mijn hond de honden die dat niet willen lekker met rust.

jij bepaalt dat toch niet wat een ander met zijn hond doet ? zolang jij en andere hondenbazen hier geen last van ondervinden.
als ik en die andere hond en baas dit willen dan willen we dat. en degene die dit lekker niet willen worden met rust gelaten.
wat is daar nou mis mee?

en dit is de laatste keer, volgende die beweert dat ik vind dat alle honden moeten snuffen, daar reageer ik niet op. :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”