Remco v/d Sanden schreef:Hondenleed, dierenleed in het algemeen is nooit goed, en valt ook niet goed te praten, dat voorop.
Wat ik echter nog steeds niet kan bevatten zijn heel die stichtingen, organisaties en andere goed bedoelende mensen ( en de minder goed bedoelende... ) die met steeds grotere maten proberen de honden in NL te slijten. Dit terwijl er hier in de asiels helaas nog zeer veel honden zitten te wachten op een goed huis. Waarom dan nog honden importeren, als we hier nou geen asielhonden hadden ok, prima, maar we hebben echt geen tekort aan asieldieren.
Iedereen met een beetje verstand weet dat wanneer ergens geld mee verdient kan worden er mensen zijn die dit maar al te graag doen, zeker als men die Kaaskoppen kan verleiden met een lieve puppy of een zielig hondje. Het handjevol goede mensen buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Maar hoe was het gezegde, verbeter de wereld begin bij jezelf? Laten we eerst zorgen dat hondenleed hier verdwijnt, want ook opgesloten zitten in een kooitje voor jaren is leed. En hier weet je iig dat men alle zorg geeft die mogelijk is en iig niet meewerk aan de uitbuiting van dieren aldaar.
Maar dat is mijn, nogal ongezouten mening.
Nogmaals, het leed van een dier is nooit goed. Het verlies van een huisdier is verschrikkelijk. Maar veel leed kan men juist besparen door verder te kijken dan wat men voorgeschoteld krijgt, wat men wil laten zien...
Ik vind het aanbod in de Nederlandse asielen niet zo groot en grappig genoeg halen die ook vaak honden uit het buitenland om de hokken te vullen. Het lokale asiel hier (Duitsland) heeft 80% Grieken en Spanjaarden zitten. Hier in Duitsland zie je geen mechelse herders en kruisingen daarmee en ook de klapkaken zitten hier vrijwel niet. Dat is toch wat je veel in Nederlandse asielen ziet. En jack Russels. Maar als je nu iets heel anders wil? Bv een jachthond? Hoeveel denk je dat daarvan in de Nederlandse asielen zitten? De uitspraak dat hier zoveel honden in de asielen zitten is echt niet waar. De honden die er zitten zijn vaak van een ander kaliber dan de honden uit het buitenland. En als je dus een ongecompliceerd jong hondje zoekt en niet de fokker wil opzoeken kom je op een buitenlands hondje. Wat maakt dat uit? Waarom is er bij honden ineens een grens terwijl we 1 europa zouden zijn? Ik ben heel blij met mijn Spaanse hondje en zie totaal niet wat er mis is met mijn keuze die te nemen. Nederlandse asielhonden hebben het prima. De langzitters vaak erg probleemgedrag dat ik nu niet wil hebben en de kortzitters hebben zo een baas. Dat allemaal ondanks dat we hondjes uit het buitenland halen