Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door Jaap* »

Remco v/d Sanden schreef:Maar ik neem aan dat jouw hond wel een herplaatser is uit het buitenland gezien je overtuiging hier?
Neen. Die komt uit een nederlands asiel.
Maar de herkomst is voor mij geen selectiecriterium. De volgende kan wel uit Ouagadougou komen. Ik onderhoud alleen geen broodfok of -handel.
Maar waar mijn ideale hond momenteel woont interesseert me nog minder dan niks.

Verder vind ik dat er honden genoeg zijn, en er niet speciaal voor mij een hond hoeft te worden gemaakt. Vandaar dat ik niet bij een producent koop.
Maar iemand die erg hangt aan een ras gun ik van harte een hele leuke raspup.
Mensen die komen vragen welk ras bij ze past vraag ik wel graag waarom ze niet een hónd zoeken in plaats van een ras. Als je blijkbaar toch geen voorkeur hebt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Devel schreef:
Jaap* schreef:Ja maar wat betekent het?
Grote fokkers die niet willen dat hun nesten in de slechte publiciteit komt te staan als er wat mankeerd. Geen juiste kleuren, knikstaartjes, doof enz. Vaak zat komt het voor dat deze dieren worden ingeslapen terwijl deze dieren een prima leven kunnen lijden.

Zover de doofpot ingestopt worden zoveel nesten gehad en nooit is het fout gegaan altijd goede dikke pups blablabla nooit foutjes enz. Dan vind ik honden die in asiels zitten die ingeslapen worden doorcte lang zitten of slechtegezondheid geen slechte oplossing.
Misschien zijn er inderdaad wel fokkers die heel raar met hun honden omgaan. Maar wat heeft dat te maken met herplaatsers?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Remco v/d Sanden schreef: Als onze oudste straks niet meer is word het een ander verhaal. Maar dan ga ik niet kijken of er in Portugal een leuk windhond zit, terwijl mijn hart ligt bij Bouviers, waar er helaas ook genoeg zijn die een goed tehuis willen.
maar dat is meteen ook de reden waarom een hoop mensen wel een hondje uit het buitenland willen.
als iemand een leuk ongecompliceerd gezelschapshondje zoekt, of wel een windhond gaan ze geen bouvier aanschaffen en in feite zeg jij dat ze dat wel moeten doen als ze een hond moeten nemen uit het nederlandse asielaanbod.
niet direkt een bouvier natuurlijk, maar wel een hond die totaal niet overeenkomt met hun wensen.
niks mis met een hond naar je zin vinden, ook al komt die uit het buitenland en dat zul je alleen maar kunnen beamen met je belgische boef ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Jaap* schreef:
Devel schreef:
Grote fokkers die niet willen dat hun nesten in de slechte publiciteit komt te staan als er wat mankeerd. Geen juiste kleuren, knikstaartjes, doof enz. Vaak zat komt het voor dat deze dieren worden ingeslapen terwijl deze dieren een prima leven kunnen lijden.

Zover de doofpot ingestopt worden zoveel nesten gehad en nooit is het fout gegaan altijd goede dikke pups blablabla nooit foutjes enz. Dan vind ik honden die in asiels zitten die ingeslapen worden doorcte lang zitten of slechtegezondheid geen slechte oplossing.
Misschien zijn er inderdaad wel fokkers die heel raar met hun honden omgaan. Maar wat heeft dat te maken met herplaatsers?
We hebben het hier toch over zielige hondjes uit het buitenland? Die naar NL worden versleept terwij, hier genoeg herplaatsers op een huisje wachten.
Jaap*
Zeer actief

Devel schreef:
Jaap* schreef:
Devel schreef:

We hebben het hier toch over zielige hondjes uit het buitenland? Die naar NL worden versleept terwij, hier genoeg herplaatsers op een huisje wachten.
Je kunt het ook bekijken per provincie, of per gemeente. Maar waarom zou je? :19:
Wat maakt het voor die hond nou uit of hij in nederland in een hokje zit of in een ander land? Kun je me dat eens uitleggen?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

En wat hebben afgemaakte pups daarmee te maken door de fokker? Dat zijn ook geen herplaatsers. Kijk nou eens naar de gegevens die ik op pagina 8 heb gezet. Ik heb voor een kleinerige niet oude (7+) niet terriërhond keuze uit zo'n 25 kleine jachthonden en 25 gezelschapshonden. Dat is van heel Nederland en daar zijn de honden met gedragsproblemen niet tussenuit gevist. Als de hond niet mens-agressief, hond-agressief, ernstige verlatingsangst of ernstig sloopgedrag mag hebben, dan gaat het over nog veel kleinere aantallen. En dan heb ik het nog niet eens over een klik die je dan eigenlijk ook nog wilt hebben met je hond.

Ik hoef geen klapkaak, jack russel, herder of oude hond. Niet omdat het per definitie geen leuke honden zijn, maar omdat het voor mij niet geschikt is (op het moment). En dus kijk ik dan verder.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Remco v/d Sanden schreef:
Jaap* schreef:Het ging er om dat er volgens jou niet meer honden bij moesten in nederland, omdat we er al teveel hebben.
En dat je het veroordeelt.
Dan is de vraag waarom je zelf bij een fokker shopt gewoon legitiem.
Idd, dat veroordeel ik tot op bepaalde hoogte. Ik veroordeel de mensen die op hun vakantie daar een hondje meenemen om hun eigen gevoel te strelen dat ze iets goed doen, terwijl ze direct of indirect kunnen meewerken aan de in stand houding van deze cultuur. Terwijl men hier ook vaak hun droomhondje zou kunnen vinden ( impulsaankoop! )

Tevens veroordeel ik die goedbedoelende mensen die een busje vol honden uit de warme landen meenemen ( met de beste bedoelingen misschien ) om vervolgens hier die honden te slijten aan mensen voor hun eigen gemoedsrust of zelfs geldelijk gewin.

Mijn oudste hond komt uit Belgie, omdat er hier destijds geen goede boef te vinden was die wij zochten, de rest komt uit NL. De reden dat ik geen andere herplaatser erbij kan nemen heb ik net al uitgelegd en lijkt me duidelijk. Als onze oudste straks niet meer is word het een ander verhaal. Maar dan ga ik niet kijken of er in Portugal een leuk windhond zit, terwijl mijn hart ligt bij Bouviers, waar er helaas ook genoeg zijn die een goed tehuis willen.

Maar ik neem aan dat jouw hond wel een herplaatser is uit het buitenland gezien je overtuiging hier?
Wat een ongenuanceerde onzin is dat.
Heel veel mensen met een buitenlandse hond, hebben hun hond gekozen omdat ze DIE hond leuk vonden en toevallig kwam hij/zij over de grens.
Dat geldt voor mensen met een buitenlandse raspup, een buitenlandse volwassen rashond, een buitenlandse onherleidbare kruising.

En ja, er zijn slechte stichtingen. En er zijn slechte fokkers, sommige zelfs aangesloten bij rasverenigingen en sommige niet die niet onder de vlag van rasverenigingen opereren. Broodfokkers dus. En er bestaan slechte asiels.
In Nederland en in het buitenland.
Maar je hoeft het kind, of de hond in dit geval, niet met het badwater weg te gooien.

Mensen met rashonden die ze als pup bij fokkers voor veel geld aanschaffen hoeven niet zalvend te roepen dat anderen hun herplaatser bij Néderlandse asiels moeten kopen omdat die asiels hier vol zitten (wat overigens NIET waar is). Dat is hypocrisie ten top.
En mensen met herplaatsers hoeven niet af te geven op mensen die bereid zijn om veel geld neer te tellen voor een rashond.
Dat moet ieder lekker voor zichzelf uitmaken. De enige kopers die zich diep moeten schamen zijn degenen die zo stom zijn om, ondanks alle informatie hierover, een pup uit de broodfok te kopen.

Voor de goede orde: ik hoef zelf geen pups. Die vind ik alleen leuk bij een ander. Ik prefereer kant-en-klare-honden in de vorm van herplaatsers. En dan ga ik wel voor mijn lievelingsras, nl. de collie. Ik heb ze van Nederlandse fokkers, van particulieren, waarschijnlijke broodfok en uit Polen gehad. En daarnaast nog een Roemeens bastaardmormel gekozen omdat ik verliefd op haar lillijke uiterlijk werd. Dat ze in Roemenië zat maakte mij geen fluit uit. Voor hetzelfde geld had ze in het asiel in Lutjebroek gezeten.
Maar je kiest voor een hónd. Niet voor een één of ander (ongefundeerd) principe.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Devel schreef:
Domor schreef:Dat komen ze daar toch wel. Veel asiels krijgen daar een bepaalde tijd per hond (2 of 4 weken) geld voor als hij in het asiel zit. Daarna worden ze afgemaakt. Het enige wat je dus doet is een hond wegvissen voordat hij ingeslapen/gedood wordt. Daar hebben ze niet bepaald een no-kill principe.
Vind dat helemaal geen slechte oplossing. Hier worden dieren voor minder in de doofpot gestoken bij fokkers.
nogmaals.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Nogmaals, wat hebben die fokkers te maken met herplaatsers? Want die weggestopte pups komen helemaal niet bij asiels aan. Zowel hier als daar niet. Die worden gewoon de nek omgedraaid. Onderbouw je tekst eens echt. In plaats van wat te blijven herhalen in oneliners. Als je punt niet duidelijk is, dan kan je hem uitbreiden. Van enkel opnieuw zeggen wordt hij niet duidelijker.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Devel schreef: We hebben het hier toch over zielige hondjes uit het buitenland? Die naar NL worden versleept terwij, hier genoeg herplaatsers op een huisje wachten.

Genoeg herplaatsers, niet genoeg PASSENDE herplaatsers.
Leuke, ongecompliceerde honden zijn hier zo weer aan de baas.
De gemiddelde hondenbaas met gezin heeft gelukkig! helemaal geen zin in een jack hussel, mechelse herder, stafford of ander kalf waar allerlei haken en ogen aanzitten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
Devel schreef: We hebben het hier toch over zielige hondjes uit het buitenland? Die naar NL worden versleept terwij, hier genoeg herplaatsers op een huisje wachten.

De gemiddelde hondenbaas met gezin heeft gelukkig! helemaal geen zin in een jack hussel, mechelse herder, stafford of ander kalf waar allerlei haken en ogen aanzitten.
En al zou je willen dan krijg je ze nog niet want stel je voor komt ie in huis bij iemand die africhting doet en dat is uit den boze...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

devel, jij bent van de kapkaken dus je hebt keuze zat in nederland, maar stel nou eens dat er alleen maltezertjes en boomertjes in de asiels zaten, dan neem ik toch aan dat jij ook uitweek naar het buitenland als je daar wel genoeg keus had in het soort honden dat jij zoekt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef: En al zou je willen dan krijg je ze nog niet want stel je voor komt ie in huis bij iemand die africhting doet en dat is uit den boze...

Ikke wel. Dat ie dan vervolgens over het plafond loopt mag geen obstakel zijn, toch? :mann:
Nadat mijn buurman door een psychose niet meer voor z'n hond kon zorgen, hebben ze haar geplaatst bij mensen die graag een sociale beginnershond wilden.
Een oersterke mens en hond agressieve boxer :ugh:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

dagmar88 schreef:

Ik vind dit ook een onzin uitspraak. Wij zochten een paar maanden geleden een wat oudere herplaatsherder voor ons duits herderteefje die haar maatje verloren was. De zoektocht begon als eerste bij de asiels waar van alle herders die erin zaten helaas niet voor ons de geschikte hond bij zat. Was het wel zo geweest hadden we hem met liefde en plezier opgehaald.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

alm@ schreef: Ik vind dit ook een onzin uitspraak. Wij zochten een paar maanden geleden een wat oudere herplaatsherder voor ons duits herderteefje die haar maatje verloren was. De zoektocht begon als eerste bij de asiels waar van alle herders die erin zaten helaas niet voor ons de geschikte hond bij zat. Was het wel zo geweest hadden we hem met liefde en plezier opgehaald.

Heb voor Pjotr naar een ongecastreerde (x) dh reu óf (x) jachthond zonder serieuze gedragsproblemen onder het jaar gezocht.
Wilde er niet meer dan 2.5 uur naartoe moeten reizen.
:19: Niet bepaald specifiek, maar toen echt niet te vinden. Heb op zeker 5 honden gereageerd. In asiels en particulier.
Bij allemaal waren er of al geïnteresseerden voor mij, of ze waren al weg en de laatste besloot haar hond aan familie te geven.

:mrgreen: Daarbij zijn de bulgaren nu niet bepaald zielig en was dat ook geen factor in de aanschaf.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Devel schreef:
Jaap* schreef:
Devel schreef:

En als ik nou een leuk hondje zie in een buitenlands asiel dan moet ik dat niet doen omdat er hier fokkers zijn die hun overschot opruimen :denken:
Ik snap werkelijk niet wat het een met het ander te maken heeft.
Ik zou bij zo'n fokker om te beginnen al nooit geen hond weghalen als ik wist dat er zulke praktijken op na werden gehouden.

Zolang het geen broodfok is moet iedereen gewoon lekker zelf weten waar hij zijn hond vandaan haalt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Devel schreef:Nee je hebt geen ex verwaardeloost geïmporteerd scharminkel dus mag niet oordelen hoor. Van mij mogen ze dat importeren van die zieke beesten wel verbieden tot er echt geen aanbod is in nl.

hoevaak lees je wel niet dat het beest hierheen gehaald wordt zonder dat het al ee toekomstig huisje heeft? Wat schiet het dier daarmee op?
Sommige stichtingen of organisaties kiezen daar bewust voor , die plaatsen bewust ene hondje in opvang om te kijken hoe het hondje is zodat ze bij de plaatsing van dat hondje een idee hebben waar het het beste tot zijn recht zou kunnen komen.

Er worden trouwens zat honden gefokt door fokkers alhier waar echt allemaal nog geen eigenaars voor klaar staan , die toekomstige huisjes moeten dan ook nog gezocht worden.
Wat schieten die dieren daar eigenlijk dan wel mee op.
Afbeelding

10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door 10eke »

Xtine schreef:
laeken schreef:Iedereen kan een zieke hond krijgen uit Spanje. Als je dat niet wil dan haal je toch een gezonde hond uit Nederland? Wat kunnen mensen zeuren zeg. Heb je zelf geen ogen en een DA? Als je een zieke hond neemt dan heb je een zieke hond.
Mijn hondje uit Spanje kan ook ziek zijn en Spaanse ziektes hebben. Dat heb je nu eenmaal wel eens met dieren uit overvolle buitenlandse asielen. Zo simpel is het en daar kan je eeuwig over zeuren of gewoon de consequenties dragen van je keuzes. Als Bas ziek blijkt te zijn dan heb ik daar willens en wetens voor gekozen. En dan heeft ze gelukkig geen dood hoeven ervaren zonder baasjes en zonder huis in een Spaans asiel.

Mensen maken fouten. Ook stichtingen en besturen en asielmedewerkers. Zeker met de Spaanse honden en hun ziektes kunnen zaken mis gaan.

Of die stichting nu wel of niet fout gehandeld heeft doet er niet toe wat mij betreft. Ze hebben er in elk geval voor gezorgd dat heel veel leuke honden heel veel leuke baasjes gevonden hebben. Mooi toch? En als iemand mijn stichting of mij door het slijk haalde dan stopte ook de communicatie. Zo vreemd vind ik dat niet. Ik snap ook totaal niet wat je hiermee probeert te bereiken? Dat ze stoppen met asielhonden uit het buitenland een goed baasje in Nederland te laten krijgen? Dat vind ik niet zo nobel. Dat ze een slechte naam krijgen? Wie zijn daarvan de dupe? De honden. En wat is dat nu weer voor doel? Nee, laat die mensen lekker en neem je verlies.

Bas is mijn tweede hond uit Spanje. Ik weet precies waar ik aan begonnen ben en tot nu toe is Bas heel erg gezond. Gelukkig. Het gaat super en ze is perfect geplaatst want wij zijn dol op haar en ze draait hier mee alsof ze hier geboren is. Perfect gewoon. :E:
Hier sta ik dan ook 100% achter.
Xtine, sta jij er ook 100% achter dat ACE een 18 jarig, aan kanker lijdend, blind, terminaal hondje, dat pijn heeft,
op Marktplaats te koop aanbiedt?
10eke
Actief

Tineke schreef:
*Wolf* schreef:Ik zit nu al een tijdje in de buitenlandse hondenwereld en leer dus ook de diverse stichtingen kennen en ik vind dit wel schandalig. En begrijp ts heel goed. Tuurlijk is het goed dat zo'n stichting buitenlandse hondjes die het in eigen land slecht hebben een goed huis geeft. Maar daar moet dan niet nog een heleboel ellende voor hond en nieuw baas aan vastzitten.

Ik vind dan ook dat er niet genoeg gewaarschuwd kan worden voor stichtingen die gewoon simpel gezegd niet goed bezig zijn. Er zijn er namelijk genoeg die wel zorgvuldig te werk gaan en hun verantwoordelijkheid nemen als het mis gaat. Slechte stichtingen, die maar wat aanrommelen, bewust zieke honden hierheen halen en dit niet vermelden, die geplaatste honden niet willen terugnemem, noem maar op, mogen zichzelf wat mij betreft vandaag nog opheffen.

Maar ik denk dat dit forum niet zo geschikt is voor dit onderwerp. De mensen hiet zijn merendeels helemaal niet bezig met buitenlandse-hondenleed en ergeren zich dan algauw.

Sterkte aan ts in elk geval.
Nou ipv waarschuwen achteraf kan je beter je huiswerk van te voren maken.
Nu is er alle tijd om op diverse fora dit verhaal te doen en de stichting in de gaten te houden om over elke misstap aan de bel te trekken terwijl vijf minuten googlen vooraf alle ellende had kunnen besparen.
Het is inmiddels wel bekend welke stichtingen je moet mijden immers.
Je hebt natuurlijk gelijk dat ik me van te voren beter had moeten informeren.
Nu weet ik dat ACE al heel lang als een zeer omstreden organisatie bekend staat.
Toch blijf ik het lastig vinden om, wat betreft stichtingen/org. die honden emigreren het kaf van het koren te scheiden.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

10eke schreef:
Xtine schreef:
laeken schreef:Iedereen kan een zieke hond krijgen uit Spanje. Als je dat niet wil dan haal je toch een gezonde hond uit Nederland? Wat kunnen mensen zeuren zeg. Heb je zelf geen ogen en een DA? Als je een zieke hond neemt dan heb je een zieke hond.
Mijn hondje uit Spanje kan ook ziek zijn en Spaanse ziektes hebben. Dat heb je nu eenmaal wel eens met dieren uit overvolle buitenlandse asielen. Zo simpel is het en daar kan je eeuwig over zeuren of gewoon de consequenties dragen van je keuzes. Als Bas ziek blijkt te zijn dan heb ik daar willens en wetens voor gekozen. En dan heeft ze gelukkig geen dood hoeven ervaren zonder baasjes en zonder huis in een Spaans asiel.

Mensen maken fouten. Ook stichtingen en besturen en asielmedewerkers. Zeker met de Spaanse honden en hun ziektes kunnen zaken mis gaan.

Of die stichting nu wel of niet fout gehandeld heeft doet er niet toe wat mij betreft. Ze hebben er in elk geval voor gezorgd dat heel veel leuke honden heel veel leuke baasjes gevonden hebben. Mooi toch? En als iemand mijn stichting of mij door het slijk haalde dan stopte ook de communicatie. Zo vreemd vind ik dat niet. Ik snap ook totaal niet wat je hiermee probeert te bereiken? Dat ze stoppen met asielhonden uit het buitenland een goed baasje in Nederland te laten krijgen? Dat vind ik niet zo nobel. Dat ze een slechte naam krijgen? Wie zijn daarvan de dupe? De honden. En wat is dat nu weer voor doel? Nee, laat die mensen lekker en neem je verlies.

Bas is mijn tweede hond uit Spanje. Ik weet precies waar ik aan begonnen ben en tot nu toe is Bas heel erg gezond. Gelukkig. Het gaat super en ze is perfect geplaatst want wij zijn dol op haar en ze draait hier mee alsof ze hier geboren is. Perfect gewoon. :E:
Hier sta ik dan ook 100% achter.
Xtine, sta jij er ook 100% achter dat ACE een 18 jarig, aan kanker lijdend, blind, terminaal hondje, dat pijn heeft,
op Marktplaats te koop aanbiedt?
Ga eens ter plekke kijken, en oordeel dan.
Ik blijf 100% achter bovenstaande tekst staan.
Je moet naar het grotere geheel kijken.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
10eke
Actief

Remco v/d Sanden schreef:Hondenleed, dierenleed in het algemeen is nooit goed, en valt ook niet goed te praten, dat voorop.

Wat ik echter nog steeds niet kan bevatten zijn heel die stichtingen, organisaties en andere goed bedoelende mensen ( en de minder goed bedoelende... ) die met steeds grotere maten proberen de honden in NL te slijten. Dit terwijl er hier in de asiels helaas nog zeer veel honden zitten te wachten op een goed huis. Waarom dan nog honden importeren, als we hier nou geen asielhonden hadden ok, prima, maar we hebben echt geen tekort aan asieldieren.
Iedereen met een beetje verstand weet dat wanneer ergens geld mee verdient kan worden er mensen zijn die dit maar al te graag doen, zeker als men die Kaaskoppen kan verleiden met een lieve puppy of een zielig hondje. Het handjevol goede mensen buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Maar hoe was het gezegde, verbeter de wereld begin bij jezelf? Laten we eerst zorgen dat hondenleed hier verdwijnt, want ook opgesloten zitten in een kooitje voor jaren is leed. En hier weet je iig dat men alle zorg geeft die mogelijk is en iig niet meewerk aan de uitbuiting van dieren aldaar.

Maar dat is mijn, nogal ongezouten mening.
Nogmaals, het leed van een dier is nooit goed. Het verlies van een huisdier is verschrikkelijk. Maar veel leed kan men juist besparen door verder te kijken dan wat men voorgeschoteld krijgt, wat men wil laten zien...

Het is niet voor niets dat er zoveel stichtingen bijkomen, het schijnt dat je de pups zo van straat kan plukken, verkoopprijs ong. 300 euro! Tel uit je winst! Lekker handeltje!
Inderdaad zijn er stichtingen die het hart op de goede plek hebben zitten maar zie de goeie er maar eens uit te pikken.
10eke
Actief

laeken schreef:
10eke schreef: Het gaat erom dat er in het asiel van organisatie ACE honden verwaarloosd worden.
Verwaarloosd want mijn hond was in het asiel van ACE 12 kilo afgevallen in 5 maanden tijd, terwijl zij een goede eetlust had (een teken dat er iets goed mis is!) en bv had zij ook een chronische oorontsteking (waarom is dat door niemand opgemerkt?) wat erop duidt dat er niet naar de hond is omgekeken.
Er zijn mij meerdere gevallen bekend van ernstig verwaarloosde honden die zijn overgevlogen door ACE.
Ik heb niet gekozen voor een zieke hond.
Ik heb voor adoptie gevraagd of de hond gezond was, dat is mij verzekerd.
En dan zegt nu de voorzitster dat de hond kanker had en nog maar kort te leven.
Dat is geen foutje of iets wat mis is gegaan.
De voorzitster liegt en bedriegt!

De communicatie was al gestopt voordat ik het in de openbaarheid ben gaan brengen, toen gebleken was dat ik geen antwoorden zou gaan krijgen.

Dat zeggen ze inderdaad altijd bij ACE: "De honden zullen de dupe worden", waarmee ze je een schuldgevoel proberen aan te praten.

En nobel? Oude, zieke honden verwaarlozen en dan overvliegen, vind je dat nobel??
Ik denk dat wel meer mensen heel snel stoppen met communiceren met jou. Er is nauwelijks met je te communiceren. Je bent een soort eenzijdig orakel dat geen stoppen kent.

Natuurlijk hebben honden het slecht in asielen in Spanje en omstreken. Daar zitten nl een paar honderd honden op een hoopje en die worden verzorgd door een paar vrijwilligers. Wat verwacht jij nou? Nederlandse standaarden? Dat ze zo verzorgd worden als hier waar er misschien max 20 honden verzorgd worden door een groepje mensen dat tijd heeft om overal op te letten? Waarom denk je zelf dat je hond ziek was? Hoeveel honden denk jij dat daar per week kapot gaan van ellende en hoeveel honden komen daar binnen in de maand denk jij? Allemaal ziek, bang, agressief, verwaarloosd, vol parasieten etc.

Je neemt een hond uit die situatie. DING DONG! Wakker worden! Van welke planeet kom jij? Hoe verwacht je zelf dat je hond er aan toe is als hij uit een buitenlandse hondenopslag komt? Ik vind het al heel bijzonder dat ze weten dat hij 12 kilo afgevallen was. Denk overigens dat dat lariekoek is. Die gewichten daar worden geschat. Mijn hondje is geschat op 4 kilo. Nou, als die 4 kilo weegt is dat slechts het vel en de botten met niks erbij. :engel:
Er komt bij ACE genoeg geld binnen om de honden een goede verzorging en de benodigde medische hulp te geven,
dus ik vind dat het niet mag voorkomen dat er honden verwaarloosd worden.

Waarom mijn hond ziek was? Omdat het dier niet tijdig gevaccineerd was tegen Hondenziekte, namelijk pas 4 maanden na binnenkomst in het asiel, nadat ik had aangegeven haar te willen adopteren en het adoptiegeld was bijgeschreven op hun rekening!

De honden worden bij binnenkomst in het ACE-asiel gewogen, het gewicht wordt dus niet geschat.
De hond is in Nederland gewogen bij de dierenarts daar zij pijnstillers moest hebben.
10eke
Actief

bouvierpoedel schreef:Komt er in ieder geval op neer dat als je daar een hond vandaan haald dat je hem ook een beter leven wil geven.
Dus wees blij dat hij dat bij jou heeft gehad de laatste tijd van zijn leven en dat je hem op tijd hebt in kunnen laten slapen.
Je kunt wel lekker ongenuanceert in je sjagerijn en verdriet blijven hangen door die stichting af te blijven branden maar dat schiet ook niet op.
Wees blij dat je dat beest gekend hebt en iets voor hem hebt kunnen betekenen en hij voor jou..
Dus jij vindt het wel oké dat stichtingen/organisaties doodzieke honden die pijn lijden overvliegen naar bv. Nederland?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Goeie genade, schei toch uit met dat Calimero-gedrag en jezelf als misdeeld slachtoffer weg te zetten.
Ja, ACE heeft hier duidelijk een forse steek laten vallen. Maar jij had ook wel wat voorwerk kunnen verrichten. Een hond is geen halfje wit dat je even in een impuls aanschaft op een regenachtige woensdagmiddag. Even googlen en je had precies kunnen weten met welke mensen je in zee ging. En dan moet je niet achteraf gaan lopen huilen dat je bedonderd bent.

Jouw verhaal valt voor mij onder hetzelfde kopje als de legio mensen die bij een broodfokker een doodzieke parvo-pup kopen die na een week het loodje legt en die vervolgens op alle mogelijke hondenfora gaan gillen dat ze zijn belazerd en dat broodfok toch zóóó walgelijk en zielig is.
Maar wél eerst daar aan meewerken.
Zegt niet zoveel over de intelligentie van mensen. Noch hun integriteit. Want ze zijn pas verontwaardigd als het hen in de portemonnee raakt.

Neem je verlies en hou op met zeuren. :hmmm:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Over dat hondje met kanker kan ik helemaal niet oordelen. Niemand hier want we roepen dat dat hondje pijn heeft maar wie zegt dat? Wie heeft dat hondje gezien? Het hondje heeft kanker en is 18. Wat voor kanker is dat? Een mamatumor? Daarmee kan een hondje 20 worden.

Verder wordt ik boos van de mensen die zeggen dat je wel mag stoppen met importeren van hondjes uit bv Spanje voordat hier alle honden op zijn. Dat terwijl hier met buitenlandse rashonden gefokt wordt, import van broodfokpups niet verboden is en ik meen meer dan de helft van de pups uit het buitenland gehaald wordt om hier verkocht te worden. Waar komen jullie eigen honden eigenlijk vandaan? Allemaal Nederlands? Nederlandse stambomen? Mijn hondje komt lekker uit Spanje, had nog geen baasje toen ze geïmporteerd werd, is voor mij gecastreerd, gechipt, ingeënt, over gevlogen of gereden en verzorgd in een gastgezin voor een schamel bedrag waar je nog geen boomer uit de broodfok voor krijgt. :19: Wie worden er nu eigenlijk zo rijk van die hondjes? Als ik een boomer uit de broodfok had gehaald had me die 250 euro gekost. Dan moest die geent worden, gecastreerd indien gewenst en daarna was ik minstens 500 euro lichter geweest. Zeker 2 keer zo duur dus. Een hond uit een Nederlands asiel is bijna net zo duur als een hond uit een Spaans asiel. Alleen die laatste wordt dus voor je gecastreerd, je krijgt er een vangnet bij, diertje wordt getest op Spaanse ziektes en het hondje wordt niet in een kennel maar in een gezin verzorgd. En zoals ik al zei getransporteerd.

Hiervoor staat ergens de opmerking puppymill Spanje. De honden die uit Spanje gehaald worden zijn gecastreerd, gechipt, geënt en worden goed verzorgd. Dat zou wel een hele dure omweg zijn om broodfokhondenhandel te bedrijven nietwaar? Dan haal je nl gewoon direct je pups uit het Oostblok en verkoopt ze met 8 weken zoals normale handelaren. Een stuk meer mee te verdienen dan met volwassen honden uit een puppymill. Dat hele verhaal over Spaanse puppymill honden hangt met losse flodders aan elkaar. De honden aldaar heb ik zelf bezocht. Ze lopen met honderden op asielterreinen, zijn groot en volwassen en worden van de straat gehaald. Dat laatste, dat ze op straat lopen heb ik ook met eigen ogen gezien. Mensen die hier het hardst schreeuwen hebben geen buitenlandse hond, zijn nog nooit bij zo'n asiel of organisatie geweest en hebben dus een probleem met iets waar ze totaal geen kaas van gegeten hebben en daarnaast geen last van hebben en geen hond uit hebben. Vreemd om dan zo te oordelen.

Ik heb mijn Spaanse hond genomen omdat ik die hond wilde hebben. Een schot in de roos en ik had geen beter hondje kunnen uitkiezen. Wie daarover meent te moeten oordelen is gek :Q: :piew:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

lieke schreef:Goeie genade, schei toch uit met dat Calimero-gedrag en jezelf als misdeeld slachtoffer weg te zetten.
Ja, ACE heeft hier duidelijk een forse steek laten vallen. Maar jij had ook wel wat voorwerk kunnen verrichten. Een hond is geen halfje wit dat je even in een impuls aanschaft op een regenachtige woensdagmiddag. Even googlen en je had precies kunnen weten met welke mensen je in zee ging. En dan moet je niet achteraf gaan lopen huilen dat je bedonderd bent.

Jouw verhaal valt voor mij onder hetzelfde kopje als de legio mensen die bij een broodfokker een doodzieke parvo-pup kopen die na een week het loodje legt en die vervolgens op alle mogelijke hondenfora gaan gillen dat ze zijn belazerd en dat broodfok toch zóóó walgelijk en zielig is.
Maar wél eerst daar aan meewerken.
Zegt niet zoveel over de intelligentie van mensen. Noch hun integriteit. Want ze zijn pas verontwaardigd als het hen in de portemonnee raakt.

Neem je verlies en hou op met zeuren. :hmmm:
Dit dus :ok:
Afbeelding

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik begrijp niet waarom er altijd dat eigen volk eerst bijgesleept moet worden als het om buitenlandse honden gaat.
Maar dat zal mijn beperkte geest wel zijn :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Suske schreef:Ik begrijp niet waarom er altijd dat eigen volk eerst bijgesleept moet worden als het om buitenlandse honden gaat.
:ok:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Suske schreef:Ik begrijp niet waarom er altijd dat eigen volk eerst bijgesleept moet worden als het om buitenlandse honden gaat.
En dan zelf in het bezit van een ras wat ook uit het buitenland komt van oorsprong :denken:
Als ze nu een stabij , smous of ander Hollands ras hadden gehad dan was het wat geloofwaardiger overgekomen :mrgreen:
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

10eke schreef:
bouvierpoedel schreef:Komt er in ieder geval op neer dat als je daar een hond vandaan haald dat je hem ook een beter leven wil geven.
Dus wees blij dat hij dat bij jou heeft gehad de laatste tijd van zijn leven en dat je hem op tijd hebt in kunnen laten slapen.
Je kunt wel lekker ongenuanceert in je sjagerijn en verdriet blijven hangen door die stichting af te blijven branden maar dat schiet ook niet op.
Wees blij dat je dat beest gekend hebt en iets voor hem hebt kunnen betekenen en hij voor jou..
Dus jij vindt het wel oké dat stichtingen/organisaties doodzieke honden die pijn lijden overvliegen naar bv. Nederland?
Wat een achterlijke vraag of ik dat goed vind. Probeer je nu gewoon je actie te rechtvaardigen.?
Trek ze voor het gerecht of neem andere gerechtelijke stappen maar ga niet iedere gelegenheid aangrijpen om te zeiken en drammen over wat jou is aangedaan . Want het lijkt er ondertussen meer op dat je meer met jezelf bezig bent dan met het hondje waar het over gaat.
Schijnbaar kun je er niets meer aan doen dus dan moet jezelf de situatie ombuigen en denken dat je dat ouwetje toch nog een kans hebt gegeven op verzorginging en aandacht en een spuitje om hem uit zijn allende te verlossen.
Zoniet ga lekker anders lopen zieken en drammen over wat jou allemaal is overkomen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”