Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond echt háten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: 1 hond echt háten

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dinos schreef:
marian* schreef:Sorry, quote verprutst door Tapatalk en de 4- quotesregel of zo.
Geen probleem

Maar denk dat niet de afstand probleem is haha ze zegt als ik een andere hond had als riet zou ik hem zo aan je meegeven
mijn riet gaat met geen enkele hus mee, gewoon omdat ze dat niet aankan en ik haar, na al ons harde werken en de resultaten die we daarmee bereikt hebben, niet uit handen geef.
had je ook op een normale manier kunnen vragen hoor, als je dat zo graag had willen weten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoie schreef:
marian* schreef:
Heavy schreef: Je hebt een Golden die flipt als hij een Stafford ziet .
Kaz kan wel flippen als hij deze Stafford ziet maar dat wil niet zeggen dat hij vanaf nu alle Staffords aanvliegt :wink:
hoeft niet, maar kan wel.
Ja het kan maar hoeft niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Onze honden gaan ook met geen enkele hus mee maar dan om de reden die jouw oh zo goede hus laat zien.
Jammer dat er hier nooit eens iemand kan zeggen dat hij mis zit
Jouw geweldige hus zit er gewoon mega naast, beschuldigd leden met andere kijk van onwetendheid en weet staff al voor hij misschien ooit omslaat te lezen, maar heeft schijnbaar moeite met haar eigen hond te lezen als die 3x pakt, ach heeft hij nog nooit gedaan hoe kan ik dat verwachten dan.
Maar breng jij daar je hondje maar hoor, misschien kan ze zelfs rietje helpen ,we hebben tenslotte hier echt geweldenaren rondlopen die alles weten en kunnen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dinos schreef:Onze honden gaan ook met geen enkele hus mee maar dan om de reden die jouw oh zo goede hus laat zien.
Jouw geweldige hus zit er gewoon mega naast, beschuldigd leden met andere kijk van onwetendheid en weet staff al voor hij misschien ooit omslaat te lezen, maar heeft schijnbaar moeite met haar eigen hond te lezen als die 3x pakt, ach heeft hij nog nooit gedaan hoe kan ik dat verwachten dan.
Maar breng jij daar je hondje maar hoor, misschien kan ze zelfs rietje helpen ,we hebben tenslotte hier echt geweldenaren rondlopen die alles weten en kunnen.
lees jij eigenlijk wel of draaf je alleen maar door in je vastgeroeste stramientje?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

marian* schreef:
Zoie schreef:
marian* schreef:
Heavy schreef: Je hebt een Golden die flipt als hij een Stafford ziet .
Kaz kan wel flippen als hij deze Stafford ziet maar dat wil niet zeggen dat hij vanaf nu alle Staffords aanvliegt :wink:
nee, maar ik zou er wel een aandachtspuntje van maken.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Kaz kan wel flippen als hij deze Stafford ziet maar dat wil niet zeggen dat hij vanaf nu alle Staffords aanvliegt :wink:[/quote]

hoeft niet, maar kan wel.[/quote]
Ja het kan maar hoeft niet.[/quote]

nee, maar ik zou er wel een aandachtspuntje van maken.[/quote]
En hoe zou jij dit doen ?
Ik beloon Dol als er een stafford aankomt en ze laat ontspannend gedrag zien,ik laat een koekje zien en zeg kijk. Dit is bij de aangelijnde wandeling..Los gaat het beter dan hebben we meer ruimte :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Heavy schreef:
Zoie schreef:
Suske schreef:Ik zie een heel irritant opdringerig hondje .
Waar het Suske ala minute klaar mee zou zijn.:
wat bedoel je daar precies mee ? Een goede hondse correctie die ook echt doorkomt, afsnauwen, er op klappen, weg rennen, of wat? En grijp je dan in, of laat je het gaan?
Maar wat ik dan weer niet begrijp is waarom Kaz dat moet oplossen..
zoals ik het begrijp is dit niet eerder voor gekomen, dus ik neem aan dat TS dit soort zaken voortaan niet door Kaz laat regelen, ook al omdat ik het niet het idee heb dat Kaz het in zich heeft dat op een overtuigende manier te doen.

Vandaar mijn vraag aan Suske, wat stel je er precies bij voor?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoie schreef:
marian* schreef:
Zoie schreef:
marian* schreef: Kaz kan wel flippen als hij deze Stafford ziet maar dat wil niet zeggen dat hij vanaf nu alle Staffords aanvliegt :wink:
nee, maar ik zou er wel een aandachtspuntje van maken.
Ik ook. Maar ik denk dat hus dat ook wel gaat doen. Kiki kan bijvoorbeeld goed met alle honden, maar sinds ongeveer anderhalve week schijnt ze de pik te hebben op één bepaalde Lab die we weleens tegen komen op de hei. De eerste keer dat ze eropaf ging had ik er geen idee van dat ze vervelend ging doen, bij de tweede keer stond die ineens voor onze neus en bij de derde keer herkende ik hond en bazin te laat maar ik let er dus wel op nu. Ze maakt geen gaatjes maar is wel vervelend en dat wil ik niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoie
Zeer actief

Heavy schreef:Je hoort wel eens van honden die eens door een Herder zijn aangevallen en die flippen dan voor altijd tegen elke Herder.

Tenminste dat verhaal krijg ik heel vaak te horen :mrgreen:
Ik heb al een Teckel en een Schapendoes en een Jack russel ontmoet die krijsend op Heavy af komen en dan komt er een baasje achteraan gerend : ja hij is eens door een Herder gepakt.

Zo ook met mijn zwarte Jip , heel veel honden zijn blijkbaar door een zwarte hond gepakt ?
Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken hoor.
Mijn honden zijn al vaak op een agressieve manier benaderd door verschillende rassen maar hebben echt wel door niet elke teckel dezelfde teckel is.

Ik geloof ook niet dat Kaz ineens iets tegen elke Stafford heeft.
maar als het de houding en het gedrag van in dit geval de stafford is die hem uitlokt, dan zou het echt wel kunnen dat dit vaker voor gaat komen.

En dat honden niet specifiek iets tegen een ras kunnen hebben, is echt drie maal onzin. Zie ik een herder, dan gaat sien aan de lijn, of ik zet haar onder appel. Twee van de drie herders krijgt anders een snap. En dat is niet het eind van mijn lijst van voorbeelden :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Heavy schreef:
Zoie schreef:
Heavy schreef:Je hoort wel eens van honden die eens door een Herder zijn aangevallen en die flippen dan voor altijd tegen elke Herder.

Ik heb al een Teckel en een Schapendoes en een Jack russel ontmoet die krijsend op Heavy af komen en dan komt er een baasje achteraan gerend : ja hij is eens door een Herder gepakt.

Zo ook met mijn zwarte Jip , heel veel honden zijn blijkbaar door een zwarte hond gepakt ?
Mijn honden zijn al vaak op een agressieve manier benaderd door verschillende rassen maar hebben echt wel door niet elke teckel dezelfde teckel is.

maar als het de houding en het gedrag van in dit geval de stafford is die hem uitlokt, dan zou het echt wel kunnen dat dit vaker voor gaat komen.

En dat honden niet specifiek iets tegen een ras kunnen hebben, is echt drie maal onzin. Zie ik een herder, dan gaat sien aan de lijn, of ik zet haar onder appel. Twee van de drie herders krijgt anders een snap. En dat is niet het eind van mijn lijst van voorbeelden :wink:
Maar heeft Sien dan ook wel eens een leuke ervaring met een Herder gehad ?
toen ik spok pas had, kreeg hij een aanvaring met een mechelaar. Ik ben toen de volgende dag en de dagen erna, steeds op zoek geweest naar sociale herders om hem er kennis mee te laten maken. Dat is helemaal goed gekomen.

Sien is een ander verhaal. Ze was een buitengewoon angstige hond toen ik haar kreeg, die met geen een hond buiten haar roedel overweg kon. Qua training met andere honden lag dat allemaal wat ingewikkelder.
Afbeelding
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Jammer, ik heb het filmpje niet gezien. Bij het lezen van het topic vond ik het wel storend dat ik steeds moest scrollen om persoonlijke aanvallen, zuigen en het zwart maken van iemands broodwinning, ( die ze overigens met passie uitvoert en waarover ze ook openlijk bericht ) te vermijden. Dat vermijden is dus niet goed gelukt.

Het topic leek me interessant. Sommige honden vind ik moeilijk te lezen, waaronder de stafford( de baasjes erbij zijn wat gemakkelijker). Gedrag van verschillende honden heeft mijn interesse, maar meestal is het bij mij alleen met 2 of 3 honden. De groepsdynamiek bij grote groepen zoals een Hus, waarbij je toch veel verschillen hebt tussen de honden vind ik fascinerend, zeker als je eigen honden er deel vanuit maken.

Het topic was waardevoller geweest als het geziek en gezuig achterwege was gebleven en we iets meer te weten waren gekomen over het lezen van honden, en andere dingen die zich voor kunnen doen in zo'n groep met zulke grote verschillen in hondenrassen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Dinos schreef:Onze honden gaan ook met geen enkele hus mee maar dan om de reden die jouw oh zo goede hus laat zien.
Nou wellicht lees jij een ander topic dan mij want ik zie niet wat jij schrijft.
Favo geeft overigens wel aan dat ze het wellicht anders had kunnen aanpakken.
Persoonlijk vind ik dat ze het overigens helemaal niet zo slecht heeft aangepakt als jij er steeds van maakt.
En hoe lullig het ook klinkt er zijn nu eenmaal gevalletjes van dat doet ie anders nooit , en dit is er dus duidelijk zo een.
Lijkt me dat Favo dit een volgende keer heus wel ziet aankomen en dan zaken weet te voorkomen.
Ik vind de wijze waarop je haar broodwinning probeert te beschadigen en Renee met Rietje belachelijk probeert te maken niet echt sympathiek overkomen moet ik zeggen.

Rio heeft zich ooit toen hij de chow die hij haat tegenkwam, en die naar hem uitviel, losgerukt om de chow even onder het beton te schoffelen.
En dat is iets wat hij echt nooit eerder in zijn leven gedaan heeft tot dat punt en hij was toen een jaar of 9 of zo.
Nooit eerder heeft hij zich losgerukt om naar een uitvallende hond zijn punt te moeten maken.
Stom van mij ,oh ongetwijfeld , maar als ik de chow nu zie ben ik voorbereid en handel daarnaar.
Eigenaresse van de chow overigens ook , die weet niet hoe snel ze een andere kant op moet gaan :mrgreen:
Het is toen goed afgelopen want Rio is geen bijter maar een beuker en uiteraard greep ik hem ook direct bij zijn lurven om hem van de chow af te halen , maar hoe dan ook was het een rotervaring voor zowel eigenaresse als de chow.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

laeken schreef:
smoekie schreef:
laeken schreef:Ja, ik kan best irritant zijn maar mijn irritatie in deze topic komt voornamelijk door het gezeik over Cleo die ik niet stabiel mag noemen.
Alsjeblieft zeg :roll: "Ik mag haar niet stabiel noemen" :jank: :jank: :jank: :jank: :jank:

Noem haar zoals je wilt. Dat wil toch niet zeggen dat een ander het daarmee eens moet zijn :piew:
Jeetje, wat ben jij een verveeld type zeg tegenwoordig.... Vroeger was je leuker en scherper. Nu ben je net zo'n verveeld typje dat is blijven hangen in een bepaald gedrag. Niet scherp, niet grappig, vooral gewoon heel erg verveeld.

Het ga je goed hoor. :U:
Jajaja. Ik zal niet zeggen wat een verveeld type jij bent want ik heb verder helemaal geen mening over je. Ik vind je hier in ieder geval irritant. Je verdraaid woorden, maakt ergens je eigen "verhaal" van en ontkend. Prima, mag allemaal. Maar wel vervelend.
Dag Marc :zwaai

Dinos schreef:Prachtig verhaal "doet hij anders nooit"
Als je daar op aangesproken wordt, op doet hij nooit 3x kom je echt iets tekort.
En nu pas zeg je ja ik heb iets gemist, als de vraag er is ben je alleen onbeschoft en zijn anderen niet wijs.
Misschien in het vervolg gewoon de openingstopic lezen is ook een optie natuurlijk :roll:
Ήυs schreef:Ik weet niet wat de aanleiding was. Bepaalde spanning en kleine signalen die ik gemist heb.
Hier, gewoon uit OP 1e pagina :19:

Dinos schreef:Nee kan kaz mee met Riet mooi team, al zal dat niet gebeuren want riet kan niet.
Hebben hier ineens allemaal klapkaakexperts, ik zeg niet dat staff altijd hondvriendelijk zal blijven, maar dit is nu nog speels staff gedrag en doet weinig verkeerds .
Maar ach als de queen spreekt houdt volk zijn mond dicht, want dat is gepeupel wat niets snapt.
Je wilt met deze reactie toch hoop ik niet zeggen dat jij jezelf wél als "klapkaakexpert" ziet :80:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Zoie
Zeer actief

Pepie schreef:En hoe zou jij dit doen ?
Ik beloon Dol als er een stafford aankomt en ze laat ontspannend gedrag zien,ik laat een koekje zien en zeg kijk. Dit is bij de aangelijnde wandeling..Los gaat het beter dan hebben we meer ruimte :wink:
aan de lijn moet er gewoon doorgelopen en niet uitgevallen, uitgekafferd, toe geblaft, of weet ik het wat worden. Dreigt zoiets te gebeuren, of gebeurt zoiets, dan kap ik dat af, en ga terug naar gewoon door lopen.

Los zou ik dit soort interactie vermijden, door om te lopen, of anders onder appel te zetten. Als hij het met een andere stafford prima kan vinden, dan misschien niet, hangt af van het appel dat ik over mijn eigen hond zou hebben of ik het nog een kans zou geven. Ik zou wel erg voorzichtig en alert zijn. Denk niet dat je dit soort gedrag er echt uit kunt trainen eigenlijk. Je kunt het alleen onder appel zetten.

Overigens vind ik dat mensen hun hond veel vaker gewoon bij zich moeten houden of roepen, namelijk dan als uit de interactie blijkt dat er niks leuks van kan komen.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Doorlopen doet ze,maar ze verrekte haar nek haast,en ik wilde dat ze de aandacht op mij had en niet op de hond.Doet zo hond in haar ogen maar " iets" verkeerd dan zou ze uitvallen.
Ik mag het niet zeggen in dit topic maar ook ik zeg dat mijn hond een andere hond..zelfs een heel ras haat want ze moet ze niet.
Ze pikt er echt niks van..ik vind haar zelfs soms / vaak onredelijk.Daarom mijd ik ze.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Dat verhaal krijgen wij ook vaak te horen als een grote hond lelijk doet tegen onze Pol: ja, is een keer gepakt door een klein hondje - en dat moeten nu alle kleine hondjes bezuren blijkbaar. Bij Pol merk ik dat niet; er lopen hier veel Duitse herders, een aantal daarvan knauwt veel en erg hard, dat vindt Pol niet leuk en die snauwt ze af nog voordat ze maar een hap hebben kunnen doen en mijdt ze verder. Met de andere DH's speelt ze gewoon en ik heb nog nooit gemerkt dat ze een hekel heeft aan alle DH's. Bij onze vorige honden hetzelfde, die zijn allebei een keer flink gebeten door een JR die aan chronische totale hysterie leed, maar hadden geen problemen met andere JR's of hondjes die daar op leken. Het is natuurlijk makkelijk voor de baasjes om het zo te brengen, dan hoeven zij niks te doen qua opvoeding want het is immers jouw schuld, jouw hond is klein of een DH of weet ik wat en ja, daar komt het door, moet je maar niet zo'n hond hebben. Ongetwijfeld zal het zich weleens voordoen dat een hond fobisch wordt voor alle honden van een bepaald ras, maar als je hond de gelegenheid krijgt om ook leuke sociale contacten op te doen met andere honden van dat ras denk ik dat het over het algemeen wel meevalt.
Zoie
Zeer actief

j.werkman schreef:Het topic was waardevoller geweest als het geziek en gezuig achterwege was gebleven en we iets meer te weten waren gekomen over het lezen van honden, en andere dingen die zich voor kunnen doen in zo'n groep met zulke grote verschillen in hondenrassen.
ik denk wel dat mensen wat meer lezen dan het gedrag sec. en bedoel ik niet alleen persoonlijke vetes. Ze kennen het ras, ze weten hoe ze kunnen zijn, of denken dat te weten. Dat soort impliciete kennis speelt bij de beoordeling van dit soort gedrag ook een rol, wat een deel van verschillende interpretaties verklaart.

Fila's worden ook vaak verkeerd door mensen gelezen. Dat komt enerzijds omdat honden vaak slecht gelezen worden, al ligt het er duimen dik bovenop wat de hond bedoelt. Maar ook omdat ze het ras niet kennen.

Ook: als jouw reu in mijn roedel komt patsen, en mijn reu klap erop, dan zeg ik dat jouw hond loopt te patsen in mijn roedel, en jij zegt dat hij niks deed, en dat ik mijn hond onder appel moet hebben. Of ben ik soms niet de roedelleider? enz.

zoiets.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Een hus is gewoon perfect voor makkelijke honden. Ik heb niks tegen een hus en al helemaal niks tegen deze hus. Hij wordt in elk geval gerund door iemand met een goed hart voor honden en ervaring. Ik doe niet aan hussen maar dat komt omdat ik er nooit de honden voor had en geen noodzaak had.
Dus over deze hus geen kwaad woord wat mij betreft. De keuze om de honden te laten vechten is ook niet verkeerd. Los proberen is niks mis mee en dat een hond die dat normaal nooit doet dit kan doen begrijp ik ook. Ik verwijt haar dus ook niks.

Ik reageerde puur en alleen op het feit dat Kaz stabiel zou zijn en hij dat in mijn boekje niet was toen hij het gedrag van deze staff zo opgepakt heeft. Ik ben de laatste die zegt dat hij dit vanaf nu zo gaat doen. Wel las ik dat de TS zegt dat het aan de staff lag omdat Kaz zo stabiel zou zijn. Wat mij betreft was hij dat heel even niet en ook vond ik het vreselijk onterecht dat iemand met een golden backup krijgt hierin en als het een onbekende hus was en Kaz de stafford dan was het forum te klein. Hoe vreemd is dat? Daarin begrijp ik Dinos dus heel erg goed. Hij probeert geen onderscheid te maken in het ras en wie schrijft. Daar ga ik in deze in mee. Want het is domweg zo dat als dit verhaal van een onbekende hus was met zelf een staff die 3 keer op een drukke golden van een klant klapt ik jullie reacties wel eens had willen lezen. En voor de duidelijkheid. Wat haar is gebeurd had mij ook kunnen gebeuren hoor. Mijn reactie komt dus voort uit het meten met twee maten hier en het stellig volhouden dat die golden stabiel en dus onschuldig is. Als die staff terug was gaan knokken was het totale chaos geworden en dan was er niks stabiels meer te ontdekken. Heel stiekem was en is die staff erg stabiel NOG. Die was niet van zijn stuk te krijgen blijkbaar. Erg knap. Want als die op vechten uit was geweest had hij Kaz vreselijk toegetakeld. Die capaciteit heeft dat ras nu eenmaal. Zeker tov een golden. En los krijgen is dan ook geen kattenpis.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

j.werkman schreef:Jammer, ik heb het filmpje niet gezien. Bij het lezen van het topic vond ik het wel storend dat ik steeds moest scrollen om persoonlijke aanvallen, zuigen en het zwart maken van iemands broodwinning, ( die ze overigens met passie uitvoert en waarover ze ook openlijk bericht ) te vermijden. Dat vermijden is dus niet goed gelukt.

Het topic leek me interessant. Sommige honden vind ik moeilijk te lezen, waaronder de stafford( de baasjes erbij zijn wat gemakkelijker). Gedrag van verschillende honden heeft mijn interesse, maar meestal is het bij mij alleen met 2 of 3 honden. De groepsdynamiek bij grote groepen zoals een Hus, waarbij je toch veel verschillen hebt tussen de honden vind ik fascinerend, zeker als je eigen honden er deel vanuit maken.

Het topic was waardevoller geweest als het geziek en gezuig achterwege was gebleven en we iets meer te weten waren gekomen over het lezen van honden, en andere dingen die zich voor kunnen doen in zo'n groep met zulke grote verschillen in hondenrassen.
:ok:

Ik vind het ook een heel interessant topic. Lezen van honden en daarmee hun lichaamstaal beter begrijpen vind ik heel interessant maar ik mis nog zoveel. Leuk om te zien wat er allemaal in dit filmpje al gezien wordt! Ik moest door heel wat kattenkop-berichtjes screenen aan welke info ik wél wat had.
Het had een heel leuk topic kunnen zijn.
Pepie
Zeer actief

laeken schreef:Een hus is gewoon perfect voor makkelijke honden. Ik heb niks tegen een hus en al helemaal niks tegen deze hus. Hij wordt in elk geval gerund door iemand met een goed hart voor honden en ervaring. Ik doe niet aan hussen maar dat komt omdat ik er nooit de honden voor had en geen noodzaak had.
Dus over deze hus geen kwaad woord wat mij betreft. De keuze om de honden te laten vechten is ook niet verkeerd. Los proberen is niks mis mee en dat een hond die dat normaal nooit doet dit kan doen begrijp ik ook. Ik verwijt haar dus ook niks.

Ik reageerde puur en alleen op het feit dat Kaz stabiel zou zijn en hij dat in mijn boekje niet was toen hij het gedrag van deze staff zo opgepakt heeft. Ik ben de laatste die zegt dat hij dit vanaf nu zo gaat doen. Wel las ik dat de TS zegt dat het aan de staff lag omdat Kaz zo stabiel zou zijn. Wat mij betreft was hij dat heel even niet en ook vond ik het vreselijk onterecht dat iemand met een golden backup krijgt hierin en als het een onbekende hus was en Kaz de stafford dan was het forum te klein. Hoe vreemd is dat? Daarin begrijp ik Dinos dus heel erg goed. Hij probeert geen onderscheid te maken in het ras en wie schrijft. Daar ga ik in deze in mee. Want het is domweg zo dat als dit verhaal van een onbekende hus was met zelf een staff die 3 keer op een drukke golden van een klant klapt ik jullie reacties wel eens had willen lezen. En voor de duidelijkheid. Wat haar is gebeurd had mij ook kunnen gebeuren hoor. Mijn reactie komt dus voort uit het meten met twee maten hier en het stellig volhouden dat die golden stabiel en dus onschuldig is. Als die staff terug was gaan knokken was het totale chaos geworden en dan was er niks stabiels meer te ontdekken. Heel stiekem was en is die staff erg stabiel NOG. Die was niet van zijn stuk te krijgen blijkbaar. Erg knap. Want als die op vechten uit was geweest had hij Kaz vreselijk toegetakeld. Die capaciteit heeft dat ras nu eenmaal. Zeker tov een golden. En los krijgen is dan ook geen kattenpis.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Manu schreef:
j.werkman schreef:Jammer, ik heb het filmpje niet gezien. Bij het lezen van het topic vond ik het wel storend dat ik steeds moest scrollen om persoonlijke aanvallen, zuigen en het zwart maken van iemands broodwinning, ( die ze overigens met passie uitvoert en waarover ze ook openlijk bericht ) te vermijden. Dat vermijden is dus niet goed gelukt.

Ik vind het ook een heel interessant topic. Lezen van honden en daarmee hun lichaamstaal beter begrijpen vind ik heel interessant maar ik mis nog zoveel. Leuk om te zien wat er allemaal in dit filmpje al gezien wordt! Ik moest door heel wat kattenkop-berichtjes screenen aan welke info ik wél wat had.
Het had een heel leuk topic kunnen zijn.
Nou inderdaad. Ik ben nu 8 jaar hondenbezitter maar leer ook nog altijd graag over hondentaal van verschillende honden en rassen. Ik heb op de vervelende manier moeten leren dat een stijve kwispel niet betekent dat een hondje lief wilt spelen, even later bungelde pup Gol in haar bek :schrik:
En ik heb ook moeten leren dat mijn eigen hond niet altijd een zoetje is en dat ze grenzen heeft. Helaas ook pas toen ze zelf een stafford teef aanvloog :80:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Pepie schreef:
laeken schreef:Een hus is gewoon perfect voor makkelijke honden. Ik heb niks tegen een hus en al helemaal niks tegen deze hus. Hij wordt in elk geval gerund door iemand met een goed hart voor honden en ervaring. Ik doe niet aan hussen maar dat komt omdat ik er nooit de honden voor had en geen noodzaak had.

Wat betreft het niet lezen van signalen of het missen van signalen: kom op zeg, zelfs de meest ervaren hondeneigenaar kan wel eens iets missen. En soms is het echt oprecht een kwestie van 'dat-doet-ie-anders-nooit'.
Zoals eerder in het topic door diverse mensen al is opgemerkt: honden zijn geen robotjes. En soms doen ze iets totaal anders dan anders en op zoiets is het moeilijk anticiperen.
Toen Lyndie voor de eerste keer dat kruisingteefje ontmoette, was ze al bijna 10 jaar oud. En al die tijd is ze altijd buitengewoon sociaal, lief en onderdanig naar alle honden geweest.
En dan ineens ziet ze een hondje waar ze rode ogen van krijgt en er zó boven op duikt. Dan sta je echt volkomen verbijsterd. En beschaamd.
Natuurlijk zorg je er voor dat het nooit meer kan gebeuren maar ik zie niet in hoe ik het de eerste keer had kunnen voorkomen omdat ik dit gedrag gewoon nog nooit eerder bij haar heb gezien.
Dus ik vind het onzin om dan gelijk iemand als TS zo de grond in te boren als er iets soortgelijks voorvalt. Moet ze in het vervolg rekening houden met het feit dat het opnieuw kan gebeuren? Ja, natuurlijk.
Maar moet ze direct het boetekleed aantrekken en zeggen dat ze helemaal niets begrijpt van honden? Nee, natuurlijk.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Kan het niet zo zijn dat Kaz reageerde op de stem van ts. Volgens mij heeft ze de staff met stem duidelijk gemaakt dat hij zijn eigen gang moest gaan en niet zo moest blijven klooien. Misschien besloot hij daarom wel om zelf in te grijpen en hem even op de plaats te zetten.

Beau had er een handje van om Jeda zelf te gaan halen als ze na drie keer roepen niet kwam. Wat voor mij wel handig was want als ik hem riep vroeg ik gelijk of hij die zwartnek wilde meenemen :mrgreen:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

laeken schreef:Smoekie op een telefoontje wordt nu eenmaal smokkel en verder een fijne avond. En Fafo, je hond grijpt andermans honden waar je bij staat en nadat je hem eraf trekt. Vervolgens in een andere situatie meteen weer en waar je bij staat. Dat jij daar niet je vraagtekens bij hebt vind ik een raadsel. Maar zelfkritiek is nooit je scherpste kant geweest en dus ligt het weer eens niet aan jou. Ik zou als baas van de staff je dus een ander poepje hebben laten ruiken. Mijn hond een beetje aanvallen terwijl die niks doet. Daar zou ik dan weer geen trek in hebben. Staff zat nog aan de lijn ook toen je golden hem voor de derde keer wist te grijpen. Gaat goed...
Ik schaam me niet om het toe te geven, ik herken mezelf van vroeger nml heel erg in deze defensieve houding van ts.
Als ik erop terugkijk zie ik dat ik heeeeeeel veel fouten heb gemaakt vroeger, en idd voelde het of ik door iedereen veroordeeld werd en ik schoof het vrijwel altijd in andermans schoenen.
Tegenwoordig kijk ik juist naar wat ik zélf anders kan doen om dingen te voorkomen, en zoek ik de oorzaak en verantwoording áltijd bij mezelf.
Er kan nog wel eens iets veranderen bij een mens :W:

Het enige verschil is dat ik geen hus was, en dat ik niet andermans honden onder mijn hoede had/nam.
En eigenlijk vind ik het feit dat ts wel hus is en niet in wil zien dat zij zelf de controle kwijt was over de situatie en over haar hond, heel kwalijk.
Fouten maken we allemaal, het is alleen zaak om ervan te leren.
Ik denk persoonlijk dat ts erg geschrokken is van de reactie van haar eigen hond, maar omdat ze zelf de verantwoordelijkheid over het gedrag niet wil dragen (te laat ingrijpen) ligt het allemaal aan de houding van de Staf. Dat vind ik jammer.
Want ook al is het de houding van de Staf geweest (wat ik meteen geloof) dan nog had ts in moeten grijpen vóór er iets mis ging.
En als het dan ook nog 3x gebeurt, gaat dat mij een stapje te ver. 1x snap ik nog, dat het een onaangename verrassing was (de aanval van Kaz).
:zweep:
Pepie
Zeer actief

Tiny schreef:Kan het niet zo zijn dat Kaz reageerde op de stem van ts. Volgens mij heeft ze de staff met stem duidelijk gemaakt dat hij zijn eigen gang moest gaan en niet zo moest blijven klooien. Misschien besloot hij daarom wel om zelf in te grijpen en hem even op de plaats te zetten.

Beau had er een handje van om Jeda zelf te gaan halen als ze na drie keer roepen niet kwam. Wat voor mij wel handig was want als ik hem riep vroeg ik gelijk of hij die zwartnek wilde meenemen :mrgreen:
Dit heb ik ook al aangegeven,jammer dat er geen geluid bij het filmpje zat.
Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike heeft een hekel aan meerdere honden hier op de buurt.
Maar dat hangt af van welk ras het is en hoe ze hem benaderen.

Beike heeft grote moeite met Bulldoggen, de meeste Staffords, Boxers etc,.. deze types.
Hij heeft wel enkele speelvriendjes van deze rassen, maar dat is echt een uitzondering.
Dan moet hij de betreffende hond eerst heel goed kennen/vertrouwen.

Beike is erg op zijn rust gesteld en heeft een ruime persoonlijke cirkel nodig.
Als ze die cirkel heel onbeleefd binnen komen, dan reageert hij daar op.

Loopt een hond die hij niet mag buiten deze cirkel dan reageert hij meestal niet tot nauwelijks.
Komt deze hond daar wel in, dan kan ik een reactie van Beike verwachten naar die betreffende hond toe.

Sommige honden mogen zomaar in die cirkel komen, andere honden niet.
Met de honden waarmee het goed gaat laat ik dat toe ( dan wil Beike vaak wel even spelen of ruiken), als het niet goed gaat zie ik dat ruim van te voren al en bescherm ik hem daar tegen.

Soms kom je er niet onderuit dat je elkaar moet passeren.
Dan hou ik Beike gewoon kort naast me ( Beike loopt bijna altijd aangelijnd) en geef ik het commando: "Doorrrrlopen".
Dat werkt prima.
Er was hier één hond op de buurt waarbij dat zelfs niet werkte, zodra Beike die hond zag (en die hond Beike ook), was het van grote afstand al raak.
Die mensen zijn al een tijdje terug verhuisd.
Nu loopt er nog iemand rond met een uit de kluiten gewassen Bouvier, daar loop ik voor om, want diegene die er mee loopt kan hem amper houden en als die twee elkaar zien is het ook feest.
Nou is dat ook een enorme reu die erg zelfzeker is, maar toch.
Beike kan er ook wat van :wink:
Beike is zeker geen lieverdje wat dat betreft, hij lokt ook wel eens wat uit.

Gelukkig houdt ( bijna ) iedereen hier op de buurt er rekening mee wat betreft of honden elkaar wel/niet mogen als we elkaar tegen komen en gunnen / geven we elkaar de ruimte indien nodig.
Dat is heel prettig.
Maar er zijn altijd mensen die dat niet snappen of niet willen helaas.

Nu lijkt het net of ik Beike neerzet als een hele moeilijke hond.
Valt in principe reuze mee hoor :wink: :D
Hij heeft een gebruiksaanwijzing en als je die snapt is er niks aan de hand.

Beike kan gewoon mee naar evenementen waar ook andere honden zijn, of mee naar wandelingen, of mee naar een horeca gelegenheid etc.
Ik hou hem gewoon aangelijnd, ik ken zijn gebruiksaanwijzing en dan is er niks aan de hand :wink:
Laatst gewijzigd door Aniway op 02 dec 2014 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Mojuan schreef: Het enige verschil is dat ik geen hus was, en dat ik niet andermans honden onder mijn hoede had/nam.
En eigenlijk vind ik het feit dat ts wel hus is en niet in wil zien dat zij zelf de controle kwijt was over de situatie en over haar hond, heel kwalijk.
Fouten maken we allemaal, het is alleen zaak om ervan te leren.
Ik denk persoonlijk dat ts erg geschrokken is van de reactie van haar eigen hond, maar omdat ze zelf de verantwoordelijkheid over het gedrag niet wil dragen (te laat ingrijpen) ligt het allemaal aan de houding van de Staf. Dat vind ik jammer.
Want ook al is het de houding van de Staf geweest (wat ik meteen geloof) dan nog had ts in moeten grijpen vóór er iets mis ging.
En als het dan ook nog 3x gebeurt, gaat dat mij een stapje te ver. 1x snap ik nog, dat het een onaangename verrassing was (de aanval van Kaz).
Ze geeft toch al aan dat ze iets gemist kan hebben? En die 3 keer was 2 keer vlak achter elkaar, terwijl de hond nog vol adrenaline zit. Ja, daar had ze beter Kaz meteen aan kunnen lijnen misschien. Fout, maar volgens mij geeft ze dat zelf ook al aan? De 3e keer was tijdens een wandeling waar zij de stafford en zijn eigenaar niet eens herkende en de eigenaar niet in de buurt van de hond was.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Daarom ook dat ik me overduidelijk even wil distantiëren van kritiek op haar hus en kritiek op haar inschatting. Ik was wel kritisch maar niet op dat vlak. Wil ik ook niet zijn. Vind ik niet eerlijk omdat ik zelf geen haar beter ben. Ook onder mijn aanwezigheid zijn honden wel eens gaan vechten. Ook onverwacht. Dat hoort erbij. Mijn enige kritiek was en is, staar je niet blind op hoe je je hond ziet en zorg ervoor dat je eerlijk blijft. Niet zeggen dat de golden ok is en de staff niet in orde. Als de staff op knokken uit was dan had hij Kaz zijn wang van de kop getrokken toen die op hem klapte. Dat deed hij niet. De staff wilde niet vechten. Dat staat voor mij als een paal boven water. Kaz wilde dat wel. Dat zijn voor mij gewoon de feiten. Als Kaz zo op Dapper gereageerd had dan had hij dat goed gezien. Dapper was op vechten uit. Dat een andere hond dan de eerste klap uitdeelt is prima en logisch. Dapper was echter als Kaz erop geklapt was ook meteen begonnen met hem ergens vastgrijpen en hem naar de grond werken. Deze stafford deed niks van dat. Hij wilde dus niet vechten. En dan moeten we dus niet met twee maten gaan meten. Als de staff een shitzu was of erger Kaz een stafford dan hadden we totaaaaal anders gereageerd. Is dat wel eerlijk. Ik vind dus van niet. En als hus niet hus was maar Anitaaatje dan hadden we haar ook wat anders verteld. Wat mij betreft reageer je niet op de persoon maar sec op de situatie. Niet op het ras maar sec op het voorval.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

laeken schreef:

Het dikgedrukte is waar ik me bij jou aan stoor. Je maakt er iets anders van namelijk, en daarom is discussiëren met jou lastig. Vind ik dan.

Ik heb nergens gezegd 'het ligt aan de Staff want Kaz is stabiel'.

Wel vertrouw ik op Kaz. Ik zag zelf de spanning en de onrust in de groep die deze hond bracht, dat Kaz erop vloog is voor mij een bevestiging dat de reu vervelende signalen afgeeft en ik begrijp van kaz dat er iets aan die reu is wat hij blijkbaar zo vervelend vindt dat Kaz het gevoel heeft hem te moeten corrigeren.

Dat is heel wat anders dan hoe jij het nu zegt. Het gaat niet om schuld? Het zijn dieren :19: Die staf heeft zoveel spanning dat hij niet geschikt is voor een roedel. Sommige honden zijn nou eenmaal niet geschikt om in een roedel te lopen en daar is de staf ook een van.

Ik ben echt niet iemand die Staffords afkraakt omdat het staffords zijn. Ik kijk naar de hond, en hoe deze is. Ongeacht het ras. Het gaat helemaal niet om 'opkomen voor de golden'. Als het helemaal aan Kaz had gelegen en hij was zomaar op een hond geknald die in mijn ogen gewoon ontspannen mee liep dan zou ik echt zeggen dat het heel raar gedrag van Kaz is. Maar dat vind ik in deze niet, ik begrijp best waarom kaz deze hond niet kan luchten. Betekent dat dat ik zijn gedrag accepteer? Nee natuurlijk niet. Zoals al eerder geschreven, vechten is niet toegestaan, ook bij Kaz niet.

sommige forummers hier zijn het met me eens dat de Stafford veel negatieve signalen af heeft. That's it. Ze praten het gedrag van Kaz niet goed :19: Dat zie ik nergens. En dat doe ik ook niet. Wel snáp ik dat Kaz op deze reu reageerde.
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike is twee keer aangevallen ( met letsel) door Herdershonden.

Maar hij flipt absoluut niet tegen elke herder die we tegen komen.
Hij kan heel leuk met Herdershonden spelen, zonder dat er iets voor valt.

Tegenwoordig is Beike niet meer zo van het hele drukke spelen.
Soms even de "dolle vijf minuten", maar meestal is hij erg op zijn rust gesteld.
Even ruiken en spelen is prima, maar niet meer dat hele drukke gedoe en keihard rennen/racen enz.
Laatst gewijzigd door Aniway op 02 dec 2014 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”