Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Muis.. schreef:
Rory schreef:
Chione schreef:
tineke schreef: Nou zo zag ik het niet hoor :wink:
Ik vond het alleen vreemd dat er om een makkelijk zindelijk hondje gevraagd werd en dat de presentatrice daar een pupje van maakte .

Onnodig te zeggen dat ik het vreselijk vind voor het hondje en zijn baasje en dat ik de eigenaar van de tegenpartij ronduit schofterig vind om zich zo uit de voeten te maken
Ik vind het trouwens wel raar dat die dochter om een nieuw hondje vraagt en dan ook nog eens voorkeur heeft voor het 1 of ander.
Dat ging mij net zo, vandaar ook dat ik zeg dat ik het jammer vindt dat ze een beetje misbruik van de situatie lijken te maken :19:

En zoals ik al een heel eind naar boven zei, een van de eerste berichtjes hier.
Rory schreef: Hoop dat ze de baas/dader/hond vinden, op zich ook wel heel triest dat die man ervan door is gegaan, kan me voorstellen dat ie zijn hond daar weg wilde hebben, maar dan nog had ie in elk geval terug kunnen komen of wat dan ook om even te vragen hoe het verder is afgelopen en of ie wat zou kunnen doen.

Zo zou ik gedacht hebben tenminste .
En daar denk ik nog steeds zo over, helemaal na wat ik nu verder allemaal lees.
http://www.bndestem.nl/binnenland/25495 ... -eerst.ece Daar in de reactie's staat dat de eigenaar van de grote hond zich al bij de politie had gemeld.
Verder bemoei ik me niet met dit soort zaken, want ik was er niet bij.
Oke, maar je moet het niet uit het verband trekken, want het ging mij om dit stukje in het blauw :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

visaton schreef:Aldus BN-de Stem
Lees hier veel reactie van mensen die er bij zijn geweest…Of zijn het vooral vooroordelen..??...zomaar geneuzel?
:blah:
Volgens mij zeggen de meeste mensen (waaronder ik) dat ze het triest/sneu/verdrietig vinden. En dat vind ik ook nog steeds :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Als het bericht v.d dog eigenaren klopt, is het wel weer tekenend hoe iemand door de mangel wordt gehaald en nog net niet levend wordt gestenigd nav het verhaal van 1 kant, terwijl de zaken dan wellicht heel anders liggen. Niet zozeer op dit forum, maar even afgaande op de reactie's elders. :wink:

Het zou dan ook weer eens prima bepaalde onjuistheden aantonen verspreid door de o.m. de pers. Kwestie van vooroordelen en/of niet nachecken hoe zaken daadwerkelijk zijn gegaan ( voor zover dat vooraf mogelijk is ).
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Chione schreef:Als het bericht v.d dog eigenaren klopt, is het wel weer tekenend hoe iemand door de mangel wordt gehaald en nog net niet levend wordt gestenigd nav het verhaal van 1 kant, terwijl de zaken dan wellicht heel anders liggen. Niet zozeer op dit forum, maar even afgaande op de reactie's elders. :wink:

Het zou dan ook weer eens prima bepaalde onjuistheden aantonen verspreid door de o.m. de pers. Kwestie van vooroordelen en/of niet nachecken hoe zaken daadwerkelijk zijn gegaan ( voor zover dat vooraf mogelijk is ).
Ik ben het helemaal met je eens, maar als de dog zijn neus inderdaad open lag en bloede, dan lijkt het mij wel duidelijk. De fox heeft nooit de kans gehad te reageren op het gebeuren zoals het beschreven werd uit het oogpunt van de oudere man. maar ik vind wel dat de man van de dog zich even bekent had moeten, al zij het een dag later.
Maar goed misschien horen we nog wel hoe het echt is gegaan.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Het kan ook zijn dat de eigenaar van de dog zich bewust uit deze hetze houdt,en als hij/zij zich toch bij de politie heeft gemeld en getuigen heeft dat de fox eerst heeft gebeten.Zal dit via gerechtelijke weg opgelost worden.
Indien de eigenaar van de dog het juiste verhaal vertelt heeft zou ik het een misbruik van de invalide man vinden.

Dit zal meer een wellens nietes zaakje worden.En een hondje zou ik dan zelf kopen voor mijn vader :19:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Meneer heeft onder tussen een nieuw hondje.. Een foxje (dacht ik, van een jaar of drie) die voor de vorige eigenaar toch iets te druk was.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

http://www.bndestem.nl/binnenland/25495 ... -eerst.ece
Dirkse: "Die jongen heeft zich verstandig genoeg heel rustig teruggetrokken, omdat het publiek rond die snackbar hem nogal opdringerig bejegende. Dat trok duidelijk partij voor de oude man in de scootmobiel."
http://www.bndestem.nl/breda/2556072/Ja ... hondje.ece
De eigenaar van deze hond heeft zich inmiddels gemeld bij de politie. Hij wordt met Van Dam in contact gebracht om een regeling te treffen. Uit onderzoek is volgens de politie gebleken dat er geen opzet in het spel was.

:19:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

vind het heel erg voor die ouwe man maar heb me dood lopen ergeren aan die hart van NL uitzending
of iemand een hondje overhad... ga dan gewoon naar een asiel!!!

de dag erna was er iemand die schijnbaar van zijn hondje af moest.. want hij was te druk.. nee dan plaats je hem bij een ouwe man in een scoot mobiel.. :denken:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Inge O schreef:ik vind dat hele hondjesgehandel op twee dagen tijd misschien nog het meest onverkwikkelijke aan de hele zaak :19: .
' jaa het is liefde op het eerste gezicht' zei de commentator.. maar zoals ik heb gezien wou die hond niet veel van die ouwe man weten...
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

De eigenaar van deze hond heeft zich inmiddels gemeld bij de politie. Hij wordt met Van Dam in contact gebracht om een regeling te treffen
Ben benieuwd naar die regeling...
Zijn hondje viel wel eerst de dog aan. :denken:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Anne Panne schreef: de dag erna was er iemand die schijnbaar van zijn hondje af moest.. want hij was te druk.. nee dan plaats je hem bij een ouwe man in een scoot mobiel.. :denken:
eerdere eigenaar heeft een herseninfarct gehad. Daarom kon diegene niet meer tegen de drukte van het hondje uitlaten en zo :wink:

Ook dit wordt weer uit z'n verband getrokken. Is triest voor alle betrokkenen. Ook al heeft die man nu een nieuw hondje, zijn andere hondej vergeet hij niet zo snel mag ik hopen. Ik hoop dat dit beestje nog een lang en gelukkig leven te gemoet gaat met zijn baas en dat zelfde gun ik de duitse dog.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

samantha! schreef: Ze vragen of iemand een hondje over heeft voor de man omdat hij morgen jarig is.
Op marktplaats stikt het ervan, van hondjes die weg moeten. Omdat het te druk wordt met de kinderen, of omdat er een allergisch is. Hij kan er zo een krijgen. Vooral Jack russels worden her en der gratis aangeboden. Het is triest maar waar. Ik weet er trouwens zelf ook nog een....

Als dat kleine hondje als eerste heeft aangevallen (en dat kennelijk kon omdat het los was) en de grote hond was aangelijnd, dan kunnen ze de eigenaar van die dog niks maken, wettelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

iones schreef:
samantha! schreef: Ze vragen of iemand een hondje over heeft voor de man omdat hij morgen jarig is.
Op marktplaats stikt het ervan, van hondjes die weg moeten. Omdat het te druk wordt met de kinderen, of omdat er een allergisch is. Hij kan er zo een krijgen. Vooral Jack russels worden her en der gratis aangeboden. Het is triest maar waar. Ik weet er trouwens zelf ook nog een....

Als dat kleine hondje als eerste heeft aangevallen (en dat kennelijk kon omdat het los was) en de grote hond was aangelijnd, dan kunnen ze de eigenaar van die dog niks maken, wettelijk.
In de asiels zitten anders ook genoeg JR's, lijkt me (voor de hondjes, dan) een betere plek om te zoeken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
iones
Zeer actief

Liesbeth schreef:
In de asiels zitten anders ook genoeg JR's, lijkt me (voor de hondjes, dan) een betere plek om te zoeken.
REken maar van yes! MAar ik geloof dat die mensen er gratis een wilden... MAar een jack russel puppie is nog altijd duurder dan een jack russel in het asiel. Eigenlijk is het geld wat je er voor betaald in het asiel geen praat waard.
Als ik perse een jack russel zou willen, dan nam ik geen pup maar een herplaatser, al dan niet uit het asiel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

iones schreef: Als ik perse een jack russel zou willen, dan nam ik geen pup maar een herplaatser, al dan niet uit het asiel.
Heel nobel van je, maar dit is een keuze die ieder voor zich maakt. Moet ook kunnen lijkt mij
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
iones
Zeer actief

visaton schreef:
iones schreef: Als ik perse een jack russel zou willen, dan nam ik geen pup maar een herplaatser, al dan niet uit het asiel.
Heel nobel van je, maar dit is een keuze die ieder voor zich maakt. Moet ook kunnen lijkt mij
Ja en? Waarom zeg je dat?
Mijn keuze is niet op de eerste plaats om nobel te zijn, maar gewoon ordinair om de centen. :wink: Is gewoon veel goedkoper en ik ben net zo goed af als iemand met een pup.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

iones schreef:
visaton schreef:
Ja en? Waarom zeg je dat?
Mijn keuze is niet op de eerste plaats om nobel te zijn, maar gewoon ordinair om de centen. :wink: Is gewoon veel goedkoper en ik ben net zo goed af als iemand met een pup.
wat jij zelf zou doen, dat mag je helemaal zelf weten, ik wil alleen wel even zeggen, dat de 95 % van de "jr's"die in het asiel zitten, geen JR's zijn, gewoon kleine hondjes met vlekken.

en niet dat die minder leuk zijn hoor, of geen huisje verdienen, dat zeg ik niet, maar benoem niet een ras terwijl dat er weinig mee te maken heeft ;)
iones
Zeer actief

yamie schreef:
wat jij zelf zou doen, dat mag je helemaal zelf weten, ik wil alleen wel even zeggen, dat de 95 % van de "jr's"die in het asiel zitten, geen JR's zijn, gewoon kleine hondjes met vlekken.

en niet dat die minder leuk zijn hoor, of geen huisje verdienen, dat zeg ik niet, maar benoem niet een ras terwijl dat er weinig mee te maken heeft ;)
IN de volksmond heten deze honden toch jack russel, of je het leuk vind of niet. Zo worden ze nu eenmaal aangeduid. Verder vind ik het heel fijn dat ik toch zelf mag weten wat ik zou doen. :wink:
gotcha
Zeer actief

iones schreef:
yamie schreef:

IN de volksmond heten deze honden toch jack russel, of je het leuk vind of niet. Zo worden ze nu eenmaal aangeduid. Verder vind ik het heel fijn dat ik toch zelf mag weten wat ik zou doen. :wink:
In een asiel spreken ze ook niet over kleinehondjes met vlekjes,meestal zegt men wel een bepaald ras of mix :mrgreen:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Natuurlijk hartstikke triest voor die meneer. Maar ik wil niet op het Telegraaf gehalte ingaan, behalve, dat deze zielige meneer zelf ernstig ziek is,.........hoop dat die beste man het nog een hele tijd mag uithouden, maar wie gaat er daarna voor het nieuwe hondje zorgen..??
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

thom schreef:Natuurlijk hartstikke triest voor die meneer. Maar ik wil niet op het Telegraaf gehalte ingaan, behalve, dat deze zielige meneer zelf ernstig ziek is,.........hoop dat die beste man het nog een hele tijd mag uithouden, maar wie gaat er daarna voor het nieuwe hondje zorgen..??
Daar heb ik ook al aan gedacht,maar dat geldt voor elke dierenbezitter toch. :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

gotcha schreef:
thom schreef:Natuurlijk hartstikke triest voor die meneer. Maar ik wil niet op het Telegraaf gehalte ingaan, behalve, dat deze zielige meneer zelf ernstig ziek is,.........hoop dat die beste man het nog een hele tijd mag uithouden, maar wie gaat er daarna voor het nieuwe hondje zorgen..??
Daar heb ik ook al aan gedacht,maar dat geldt voor elke dierenbezitter toch. :ok:
Nou als je weet dat je ziek bent en steeds slechter wordt, dan vind ik het onverstandig om een hondje van drie te nemen als je niet al een plek voor hem hebt geregeld of oplossing voor uitlaat. Maar wellicht heeft de man dat prima geregeld met zijn dochter.

Ik zou mijn hond in ieder geval nooit herplaatsen bij een zieke oude man, ook al kan iedereen morgen ziek worden of een ongeluk krijgen. Maar die persoon voor wie het te druk werd heeft zo een kant en klare oplossing denk ik maar :-( Kan die ook nog denken dat hij een goede daad heeft gedaan (not).

Anne
Sheyla
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sheyla »

Anne Panne schreef:
Inge O schreef:ik vind dat hele hondjesgehandel op twee dagen tijd misschien nog het meest onverkwikkelijke aan de hele zaak :19: .
' jaa het is liefde op het eerste gezicht' zei de commentator.. maar zoals ik heb gezien wou die hond niet veel van die ouwe man weten...
Ja dit viel mij ook al op idd ik dacht dat het aan mij lag die dacht te zien dat die hond helemaal niet zo enthousiast was tegen die man :denken:
Afbeelding
Ann Everaert
Actief

Ongelezen bericht door Ann Everaert »

Wat erg zeg ! Echt triest hoor !
Ann
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

Ik lees nu pas en schrik... :(: ,want ik loop ook regelmatig met mijn eigen (fok) "BlauweReus" door de binnenstad van Breda.
Ik zou graag willen weten van welke kennel die Duitste Doggen reu vandaan komt !?
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Is er ergens een filmpje waarop te zien is dat het hondje die oude man niet zo heel erg leuk vindt?
Ben ik wel nieuwsgierig naar.
:zweep:
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Ik had het verhaal gevolgd op tv. en was op die moment razend op die man met zijn Dog. Later bleek echter, dat dat kleine hondje de Dog tot bloedens toe in zijn neus had gebeten en dus zelf het incident in gang had gestoken.
Wat ik niet begrijp is dat iedereen die daar bijstond, niet heeft ingegrepen, terwijl die Dog 1 1/2 min. met dat kleine ding heeft staan schudden. Toen de cameraploeg van de tv. zender er echter bij kwam, stonden ze wel aan te schuiven om hun relaas te doen, zielig is dat.
Wanneer mijn hond een andere hond moest vasthebben, zijt maar zeker dat hij zou lossen!!
Ik stond erbij en ik keek ernaar mentaliteit heb ik een hekel aan. :roll:
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Cocochanel schreef:Ik lees nu pas en schrik... :(: ,want ik loop ook regelmatig met mijn eigen (fok) "BlauweReus" door de binnenstad van Breda.
Ik zou graag willen weten van welke kennel die Duitste Doggen reu vandaan komt !?
wanneer je leest wat er precies gebeurd is, heeft dat mijns inziens totaal geen belang. Elke hond die aangevallen wordt, zal zich verdedigen. Hier heeft de Dog gehandeld uit reactie op pijnprikkels. Spijtig accident, maar heeft niets te maken met de afkomst van die Dog. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”