Luka zal het insluiten niet accepteren en zeker niet als het mannen betreffen met capuchons

Luka schrikt niet snel, maar als hij schrikt zet hij wel als eerste agressie in,..Misschien moet ik het toch maar gaan trainen,...

Moderator: moderatorteam
Ik zou weglopen (dus geen paniek, maar gewoon) juist geen negatief signaal vinden. Het lijkt me best logisch dat een hond probeert zo'n situatie te vermijden. Maar, dat mag dus niet?LongFields schreef:Of mijn honden zouden slagen is compleet afhankelijk van de manier waarop de test gedaan wordt (ik heb in verschillende filmpjes op internet waarbij dezelfde test gedaan werd nogal wat verschil gezien in de uitvoering en heftigheid ervan) en daarnaast van de manier waarop beoordeeld wordt. Ook daar is nogal wat ruimte in de interpretatie. Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe vaak een hond schrik of angst mag vertonen en indien dit vertoond wordt, binnen welke tijd de hond weer hersteld moet zijn.
En juist die verschillen zijn het die me beangstigen. Je bent in mijn ogen geheel overgeleverd aan de willekeur van de uitvoerenden van de test en de interpretatie van het gedrag van de hond. Ikzelf heb liever dat mijn hond van iets wat haar niet zint wegloopt (bijvoorbeeld insluiting met rennende en stampende groep mensen) dan dat ze blijft staan en gaat grommen, maar ik vraag me af of weglopen wordt toegestaan als wenselijk door de testers.
hier sluit ik me bij aan. Mijn honden zijn ontzettend stabiel, maar toch durf in niet te zeggen dat ze de test zouden halen.LongFields schreef:Of mijn honden zouden slagen is compleet afhankelijk van de manier waarop de test gedaan wordt (ik heb in verschillende filmpjes op internet waarbij dezelfde test gedaan werd nogal wat verschil gezien in de uitvoering en heftigheid ervan) en daarnaast van de manier waarop beoordeeld wordt. Ook daar is nogal wat ruimte in de interpretatie. Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe vaak een hond schrik of angst mag vertonen en indien dit vertoond wordt, binnen welke tijd de hond weer hersteld moet zijn.
En juist die verschillen zijn het die me beangstigen. Je bent in mijn ogen geheel overgeleverd aan de willekeur van de uitvoerenden van de test en de interpretatie van het gedrag van de hond. Ikzelf heb liever dat mijn hond van iets wat haar niet zint wegloopt (bijvoorbeeld insluiting met rennende en stampende groep mensen) dan dat ze blijft staan en gaat grommen, maar ik vraag me af of weglopen wordt toegestaan als wenselijk door de testers.
Nou, ze zitten vast, dus ze kunnen niet weg.Frenk schreef:Ik zou weglopen (dus geen paniek, maar gewoon) juist geen negatief signaal vinden. Het lijkt me best logisch dat een hond probeert zo'n situatie te vermijden. Maar, dat mag dus niet?
Dat vind nu ook heel slecht aan de huidige test. Het is toch juist heel erg logisch en "sociaal slim" als een hond kalmerende signalen geeft of de situatie uit wil?Marjoleine schreef:Nou, ze zitten vast, dus ze kunnen niet weg.
Dat vind ik dus raar.
Mijn honden zouden weg willen, maar iedereen weet toch dat als een hond weg wil maar niet kan en de dreiging blijft, dat je dan een gevaarlijke situatie creeërt?
Dus ik vind een hond vastbinden en dan in een situatie brengen waarin ze wegwillen maar niet kunnen eigenlijk een verkapte manier van hondjes opzettelijk verkloten..