Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn hier Amerikaanse Bulldogs die aan behendigheid doen????

Moderator: moderatorteam

Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
Aantal honden: 2

Re: Zijn hier Amerikaanse Bulldogs die aan behendigheid doen

Ongelezen bericht door Quibus »

DebbieZ schreef:Ik heb naar aanleiding van dit topic eens gegoogled op American Bulldog en agility en dan kom je wel wat hele leuke filmpjes tegen. Niet allemaal erg talentvolle loopjes, maar wel erg leuk..:-D

OOhh dan heb ik niet goed gezocht denk ik....ik ga gelijk weer even kijken thanks. :ok:
Groetjes Alie.

Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Je kunt beter op engelse termen zoeken, omdat je bereik dan veel groter is.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik had dat inderdaad ook even gedaan :E:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Danielle schreef:
Maeve schreef:
Danielle schreef:wat veel mensen zich niet realiseren is dat trainen veel zwaarder is dan wedstrijden. Op een wedstrijd loop je 3x zo'n 30 seconden verdeeld over zo'n 6 uur. Op training loop je vaak gemiddeld zeker totaal 10 minuten in het tijdbestek van 1 uur.........
Tuurlijk, maar als je recreatief oefent, leg je er zelf meestal ook al minder druk op. En zoals ik in mn vorige post zei: ik zou met zo'n hond gewoon recreatief trainen op medium, niet op large. Dat lijkt me veel te belastend voor een ras als dit.
druk erop leggen heeft natuurlijk niets met lichamelijke maar meer met geestelijke belasting te maken en ik denk dat een AB daar wel heel goed mee om kan gaan. Een large hond op medium laten springen, zal harder gaan en meer belasting krijgen. Lees maar de artikels op:
http://www.sportdierenarts.mouwen.nl/in ... /belasting
Dat gaat op bij onze border collies misschien. Ik spring voor afwisseling en nu bij wintercompetitie 55, maar dat is geen pretje. Kay gaat dan inderdaad als een ongecoordineerde gek. Maar het is geen wet van perzen en meden. Zo ook mijn vorige hond niet hoor. Die bleef gewoon rustig in zelfde tempo (laag) door huppelen. En ook een (gemiddelde) Newfoundlander zal denk ik geen stap harder zetten van een hindernisje wat lager. Het hangt erg af van de instelling van de hond af. Die border collies hebben maar 1 doel zo hard werken voor de baas. De schotse collies die hier lopen, zullen ook echt geen pas harder lopen hoor. Die blijven liever naast de baas en willen horen hoe mooi ze gesprongen hebben. De amerikaan vind ik moeilijk in te schatten. Die vind zo'n sprongetje denk ik gewoon grappig en vinden het spelletje met de baas leuk, maar over ze doorhebben dat ze heel hard door moeten rennen naar een volgende hindernis, nee ik denk het eigenlijk niet ( :roos: je weet dat ik mutz wel leuk vind he? :D)
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Quibus schreef:Dat Quibus stijf is als hij uit zijn dakje gaat kan ik me wel voorstellen...hij is best een zwaar gebouwde hond,1 brok spier en niet echt atletisch gebouwd.....wij mensen zijn ook niet gelijk de ene heeft na het sporten vreselijke spierpijn terwijl een ander geen centje pijn heeft.....zo ook bij de honden.
Het is bij Quibus de eerste paar stappen dat hij stijf is en dan is het weer oke...dus gewoon een spieren kwestie....uiteraard hebben wij hierover de DA ook al lang geraadpleegd. :W:
Mutz daareentegen heeft nooit ergens last van....als het aan haar ligt gaat ze elke dag als een bezetene tekeer maar wij zetten de rem er juist regelmatig op uit voorzorg....Mutz heeft voor een AB een erg atletische bouw is vreselijk snel en lenig ( voor AB begrippen dan he) en ze is natuurlijk ook 20 kilo lichter dan Quibus.
Ik zeg ook altijd Quibus is onze lekkere gezellige huishond en Mutz is het werk/sporthondje.
Geloof me jullie hoefen jullie echt geen zorgen te maken om onze honden want zoals ik al zei....gaat het niet dan gaat het feest gewoon niet door......en als de hond er geen plezier in heeft gaat het feest ook niet door..jammer dan.
Wij willen het beste voor onze honden en natuurlijk willen we samen met de hond er plezier aan beleven.

Maar eigenlijk ben ik dit Topic begonnen om de ervaringen te horen over de AB in de behendigheid. ;)
de enige vraag die ik stelde is of hij gerontgend is. nee dus ;). nogmaals, het is echt niet normaal dat een hond stijf is nadat hij uit zijn dak gegaan is hoor. hier ook zware gespierde honden (kiefer is mijn 8e bm geloof ik) en nooit problemen gehad. ja, bij 1 teefje en zij had hd. nee, het zijn geen ab's, maar wel vergelijkbaar nmm.
ga je mutz laten rontgenen voor je met bh begint?
Afbeelding
Quibus
Zeer actief

Jazeker gyanty ik weet wel dat je Mutzie leuk vindt ....ene ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Mutzie jou ook wel leuk vindt. :wink:

En Hutsje....nee klopt Quibus is niet gerontgend..... daar hebben we ook nooit reden toe gehad.
Het feit dat hij af en toe stijf is na het idioot doen maak ik me eerlijk gezegd ook niet echt zorgen om ....het is na een paar stappen weer helemaal oke en dan loopt ie weer normaal verder.....eerlijk gezegd ben ik er heilig van overtuigd dat het een spieren kwestie is ..... de DA denkt hetzelfde.....maar uiteraard als ik het niet vertrouw dan worden er zekers foto's gemaakt.
Ik ga als het om mijn dieren gaat altijd op mijn gevoel af en tot nu toe heeft die me gelukkig nog nooit in de steek gelaten.

Ik heb voor Quibus en Mutz een Duitse Herder gehad waar ik na een maand of 9 al zoiets had van dit klopt niet :hmmm: ...hij begon steeds meer te kreupelen...... die heb ik dus laten Rontgen en ja hoor HD en niet zo'n beetje ook. :(:
Maar het stomme was...na een wandeling of een zwempartij was hij nooit maar dan ook nooit stijf....nadat ik er achter ben gekomen dat hij HD had heeft ie medicijnen gekregen en hebben we gewoon door gewandeld en gezwommen uiteraard geen rare dinegn meer gedaan als ballen en stokken gooien......op latere leeftijd hoorde je hem ook een beetje slepen met zijn achterpootjes net even met de nageltjes over de grond....uiteindelijk is hij toch nog 12,5 jaar geworden.

O ja om nog antwoord op je vraag te geven ....of we Mutz laten rontgen als we met behendigheid beginnen?
Ik heb zoiets van laten we eerst maar eens kijken of ze het leuk vindt...als ze er echt veel aardigheid in heeft dan denk ik toch wel dat we haar laten rontgen ..... maar zover is het nog niet eerst de cursus gehoorzaamheid af maken en dan zien we weer verder. :W:
Groetjes Alie.

Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Hoi,
Ik weet dat de FHN vroeger die regeling had met betrekking tot de RAD. Dus pitbull-achtigen mochten niet meedoen. En aangezien een AB geen erkend ras is, valt (viel) hij dus onder de pitbullachtigen, naar redenatie van de FHN.
Vroeger kon je dit redelijk makkelijk op de site vinden. Nu niet meer. Ik heb er ook niet meer dan een kwartier tijd in gestoken op de site hoor. Maar Alie, misschien heb jij daar zelf wel zin in om uit te pluizen. Het adres is www.fhn.nl. Het zou zomaar zo kunnen zijn dat met het afschaffen van de RAD, deze regel ook is komen te vervallen bij de FHN. Niet dat ik je aanraad om wedstrijden te gaan doen, de belasting zou mij te groot zijn bij dit type honden!
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

bij aanvraag licenties staat nog steeds expliciet vermeld dat rassen als SBT en AST een stamboom moeten hebben en dat een ARFE etc stamboom niet geldig is!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Bij het stijve opstaan en daarna beter lopen denk ik juist niet aan spieren, maar aan slijtage/artrose. bij mensen is juist de lastige start het kenmerkende.
Afbeelding
Quibus
Zeer actief

Maar om op het onderwerp terug te komen waar deze topic uiteindelijk over gaat :W: ........ er zijn hier dus verder geen mensen die behendigheid doen met een AB?
Groetjes Alie.

Afbeelding
Quibus
Zeer actief

Wel leuk want ik heb deze vraag ook gesteld op AB forums en wat ik nu leuk vondt....er is daar iemand die met twee AB's in de behendigheid zit...en 1 van die AB's loopt zelfs op wedstrijdniveau....dat is dan wel weer vet gaaf om te lezen. :E:
Groetjes Alie.

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Quibus schreef:Wel leuk want ik heb deze vraag ook gesteld op AB forums en wat ik nu leuk vondt....er is daar iemand die met twee AB's in de behendigheid zit...en 1 van die AB's loopt zelfs op wedstrijdniveau....dat is dan wel weer vet gaaf om te lezen. :E:
Is dat toevallig een bruine AB, ik zag vorige week op wedstrijd een hond die wel eens een Ambull kon zijn maar dat was een bruin gestroomde hond.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Op de hondenschool waar ik zit, zit een diversiteit aan rassen die leuk bezig zijn met behendigheid maar zelf heb ik daar nog geen Am. bulldog gezien :mrgreen: Ik weet niet waar je woont maar je zou ook kunnen kijken bij www.jardogsport.nl een erg leuke hondenschool waar de lessen erg leuk worden gegeven.
Quibus
Zeer actief

Longfield nee het is geen bruine AB ze is voornamelijk wit met hier en daar een bruin getroomlijnd vlekje.

Tamara ik woon in het Noorden des lands....ik train nu met Mutzie gehoorzaamheid maar we die cursus gedaan hebben dan gaat mijn man waarschijnlijk bij dezelfde hondenschool behendigheid doen. :W:
Wel jammer want ik train nu op zaterdag ochtend met haar en de bedoeling was dat ik daar mee door zou gaan en dat mijn wederhelft dan de behendigheid op zondag zou doen....helaas zijn de behendigheids trainingen ook naar de zaterdagen gegaan....dus heb ik straks geen hond meer om mee te trainen. :jank:
Groetjes Alie.

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Quibus schreef:Longfield nee het is geen bruine AB ze is voornamelijk wit met hier en daar een bruin getroomlijnd vlekje.
Okay, dan is het niet de hond die ik afgelopen weekend zag, ik vond de kleur eigenlijk al niet passend bij een AB.
Denk dat ik de hond waar jij het over hebt wel eens op een debutantenwedstrijd heb zien lopen trouwens.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb die AB denk ik gezien vorige week bij de TWC. Leuke hond, is wel een sportief gebouwd hondje als het de goede is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Quibus
Zeer actief

Ze heeft een eigen site waar de foto's van haar hond ook op staan....die hond met die bruine vlekken loopt op wedstrijd niveau.
www.Shetan-Bulls.com

Longfields.... Gestroomde AB's zijn er wel hoor :W:
Quibus zijn moeder is namelijk ook gestroomlijnd....maar ik ben ben ze idd niet zo vaak tegen gekomen.
Groetjes Alie.

Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Kijk er is er dus wel 1! :cheer: Weet je ook bij waar ze de wedstrijden loopt? Bij FHN of Cyno?
Afbeelding
Quibus
Zeer actief

gyanty schreef:Kijk er is er dus wel 1! :cheer: Weet je ook bij waar ze de wedstrijden loopt? Bij FHN of Cyno?

Eeehhh nee dat heb ik niet gevraagd. :oohja:
Groetjes Alie.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”