Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup: benchproblenen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Foxen
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Aantal honden: 2

Re: Pup: benchproblenen

Ongelezen bericht door Foxen »

~Suzanne~ schreef: Tsja.. het is een hondenforum he? ;-) Dus het belang van de hond zal bij iedereen voorop staan.
Als je je uitvoerig hebt ingelezen.. hoe kan het dan zijn dat je verwacht dat de pup met 10 weken zindelijk is EN 5 uur alleen kan blijven? Misschien heb je een volwassen hond genoeg te bieden maar op dit moment schiet je met de pup behoorlijk tekort in zorg en aandacht.
Ik verwacht zeker niet dat een pup zo snel zindelijk is en 5 uur alleen kan blijven.
~Suzanne~ schreef: JIJ hebt ervoor gekozen.. pup niet! Natuurlijk moet pup wennen aan alleen zijn...
Hier geef ik je uiteraard gelijk.
~Suzanne~ schreef: Dus, als je geen vrij kunt krijgen regel je maar een oppas en zeg niet dat je dat niet kunt betalen aub. Dat is geen argument waar ik begrip voor op kan brengen. Ook DAT had je dan eerder moeten bedenken!
Sorry, maar wat vind je zelf van de toon die je nu tegen me aanslaat? Denk je dat ik zo bereid ben enig advies van je te accepteren?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Weet je.. ik word er zo moe van dat mensen zo reageren zoals jij... van de pup wordt van alles verwacht maar zelf er iets aan doen... "nooit van gehoord" ;-((

En daar wordt ik dan idd boos om en dan ben ik (hoe jammer ook) niet meer in staat of bereid dat in aardiger woorden te vatten. Je bent nummer "zoveel" die denkt dat het zo makkelijk gaat... dat is nou eenmaal niet zo ;-(

Suzanne
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Het maakt ons niet uit of je advies accepteerde, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk, je hebt vooral je zelf, en nog erger, je arme pupje ermee....
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zal mezelf nog maar eens herhalen

Pup mee naar t werk zodat de opbouw door kan gaan

Of ruime rem maken zodat pup kan bewegen, spelen (evt samen met de oudere hond daar in) en niet in z'n eigen ontlasting hoeft te liggen als de nood te hoog is.
Foxen
Actief

Het plan is als volgt:
- ik ga de komende tijd weer in de huiskamer slapen
- ik ga zo veel mogelijk vrij proberen te krijgen

Nogmaals, ik vind het gros van de reacties echt enorm onvriendelijk. Hoe jaag je mensen zo snel mogelijk weg van een forum?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Foxen schreef: Sorry, maar wat vind je zelf van de toon die je nu tegen me aanslaat? Denk je dat ik zo bereid ben enig advies van je te accepteren?
dat is makkelijk natuurlijk, boos worden op suzanne en dan haar de schuld geven van je eigen falen :roll:
ik zou maar eens aan je pup gaan denken in plaats van aan je eigen gedeukte ego.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Foxen schreef:
~Suzanne~ schreef: Ik verwacht zeker niet dat een pup zo snel zindelijk is en 5 uur alleen kan blijven.
Maar je laat hem wel 5 uur alleen, dan verwacht je het toch van hem?
Bovendien kan een pup van die leeftijd (overdag) niet 5 uur lang zijn plas en poep ophouden, dus dwing je hem in feite tot onzindelijkheid.
Heb je niemand in de buurt die bij je pup wil blijven de dagen dat je werkt en hem af en toe even uitlaat. Het is niet voor eeuwig, alleen maar de eerste tijd en dan van daaruit langzaam opbouwen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Foxen
Actief

crutz schreef: Pup mee naar t werk zodat de opbouw door kan gaan

Of ruime rem maken zodat pup kan bewegen, spelen (evt samen met de oudere hond daar in) en niet in z'n eigen ontlasting hoeft te liggen als de nood te hoog is.
Het liefst zou ik mijn honden mee willen nemen naar het werk, maar dit is niet mogelijk.

Het tweede is misschien wel een goed idee. Bedoel je een ren in de kamer? En hoe zou je dit doen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

3 dagen in de week 5 uur alleen zijn is op zich niet slecht.
dat betekent dat je verder veel thuis bent.
Alleen ............. een pup kan dat nog niet aan.

Ik denk dat er voor die 3 x per week 5 uur beter iets anders geregeld kan worden.
Of iemand waar je de pup naar toe kan brengen of iemand die bij de pup komt tot je weer thuis bent.

Ik weet dat vaak wordt gezegd dat de hond het beste meteen kan leren waar zijn slaapplaats is en dat is bij jullie niet in de slaapkamer.
Moet zeggen dat bijna alle pups naast mijn bed in de bench hebben gelegen.
Daardoor sliepen we beiden uitstekend en na een tijd bleek dat ze best beneden wilden blijven.
Dat komt echt vanzelf wel goed.
Het is geen verwennerij of "watjes" gedrag.
Het is in jullie beider voordeel als je die eerste tijd dat contact gemakkelijker maakt en de pup veiligheid biedt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

Foxen schreef: Nogmaals, ik vind het gros van de reacties echt enorm onvriendelijk. Hoe jaag je mensen zo snel mogelijk weg van een forum?
oh goden nou dat weer.
ik zou zeggen lees het topic nog eens door, kijk vooral ook even naar je eigen inbreng dan zie je vast en zeker ook wanneer de reacties wat minder vriendelijk werden.
als je advies vraagt, dat krijgt en het niet is wat je wil horen kun je, in plaats van de schuld daarvan bij anderen te leggen, ook eens bij jezelf te raden gaan natuurlijk :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Foxen schreef:Het plan is als volgt:

Nogmaals, ik vind het gros van de reacties echt enorm onvriendelijk. Hoe jaag je mensen zo snel mogelijk weg van een forum?
:ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Foxen schreef:
crutz schreef: Pup mee naar t werk zodat de opbouw door kan gaan

Het liefst zou ik mijn honden mee willen nemen naar het werk, maar dit is niet mogelijk.

Het tweede is misschien wel een goed idee. Bedoel je een ren in de kamer? En hoe zou je dit doen?

Met puppyren panelen je akker dusdanig afzetten dat de honden ruim voldoende ruimte hebben en dat de pup niet bij je meubels kan
renee-uk
Zeer actief

*Esther schreef:
Foxen schreef:Het plan is als volgt:

:ok:
en wat als ze dan geen vrij kan krijgen?
ook :ok:?
Afbeelding

Foxen
Actief

renee-uk schreef:
Foxen schreef: Sorry, maar wat vind je zelf van de toon die je nu tegen me aanslaat? Denk je dat ik zo bereid ben enig advies van je te accepteren?
dat is makkelijk natuurlijk, boos worden op suzanne en dan haar de schuld geven van je eigen falen :roll:
ik zou maar eens aan je pup gaan denken in plaats van aan je eigen gedeukte ego.
Ik ben hier niet boos hoor. Ik verbaas me wel erg over de toon van jullie reacties. Jullie doen alsof ik mijn pup met opzet mishandel en gaan eraan voorbij dat ik juist wel het beste wil voor mijn pup en dat ik dit topic begonnen ben omdat ik van jullie een passend advies vraag. Ik ben ook zeker bereid om iets met goede adviezen te doen, maar ik accepteer het niet om op deze manier te worden bejegend.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Foxen schreef:
renee-uk schreef:
Ik ben hier niet boos hoor. Ik verbaas me wel erg over de toon van jullie reacties. Jullie doen alsof ik mijn pup met opzet mishandel en gaan eraan voorbij dat ik juist wel het beste wil voor mijn pup en dat ik dit topic begonnen ben omdat ik van jullie een passend advies vraag. Ik ben ook zeker bereid om iets met goede adviezen te doen, maar ik accepteer het niet om op deze manier te worden bejegend.
Ook dat is even wennen :wink:

Dat is Het HondenForum
Forummers slaan elkaar soms links en rechts om de oren, nemen ook bepaald geen blad voor de mond, maar als er wat is dan staat iedereen die kan, klaar om te helpen. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

Foxen schreef:
renee-uk schreef:
jij hebt daarin de keus, je pupke niet die moet het allemaal maar ondergaan, stressend en wel.
en ik geloof niet in dat beste willen voor je pup, als dat zo zou zijn had je geweten dat je een zo jonge pup die je nog maar zo kort hebt niet zo vaak en zo lang alleen kunt laten voordat je dat alleen blijven getraind hebt.
bovendien had je dan ook geweten dat twee weken veel te kort zijn om een pup zindelijk te krijgen, zeker als het beest van ellende de helft van de tijd in zijn benchje plast en poept omdat ie er niet op tijd uitgehaald wordt.
weten waar je aan begint hoort bij de normale voorbereiding als je een levend wezen in huis haalt en daar ben je behoorlijk in te kort geschoten.
pupje kan niet voor zichzelf opkomen, daarom doe ik (en met mij ook anderen) dat maar voor hem!
Afbeelding

labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Foxen schreef:
renee-uk schreef:
Jammer :wink:
De meeste adviezen zijn steekhoudend, op het welzijn van je pup gericht.
Afbeelding
Foxen
Actief

crutz schreef: Met puppyren panelen je akker dusdanig afzetten dat de honden ruim voldoende ruimte hebben en dat de pup niet bij je meubels kan
Ok, dit is denk ik een goed idee. Ik ga kijken of ik dit kan organiseren.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Foxen schreef:
renee-uk schreef: dé tip:
je hóéft geen pup te nemen en als je het wel doet verdiep je dan eerst eens in wat zo'n beest nodig heeft en kijk of je hem dat te bieden hebt!
zo nee, neem je geen pup.
makkelijker kan het al niet!
Aan geagiteerde reacties zoals deze heb ik natuurlijk niets. Ik heb me juist uitvoerig verdiept en ingelezen hierover! Zoals ik al zei is het gewoon net niet mogelijk om een perfecte modelopvoeding te geven, al zou ik dat wel willen. En ik vind dat ik juist wel veel te bieden heb voor een pup! Ik vind het jammer dat je niet reageert op het feit dat ik het zo goed mogelijk doe. Nu wordt ik bijna in de hoek gedreven van een dierenmishandelaar. Jammer hoor. Want ik wil juist het beste voor mijn dieren. Ik kan gewoon niet mijn hele leven om mijn pup laten draaien. En volgens mij werkt juist dát verlatingsangst in de hand als je dan uiteindelijk toch eens weg moet. Maar goed, hierover verschillen we van mening.

Ik was al beducht voor dit soort reacties toen ik dit topic begonnen ben, want ik had al eerdere topics gelezen hierover. Ik had wel gehoopt op iets meer realisme en begrip.
Ik snap best dat je de beste bedoelingen hebt met je puppekind, maar je gaat simpelweg veel en veel te snel. Een pup is een baby, en het vergt afgrijselijk veel geduld en tijd om daar een leuke volwassen hond van te maken.

Laat je nou niet wegjagen, maar doe iets met al die adviezen. Zoek een lieve oppas of goeie dagopvang. Dan heb je over een paar maanden een leuke jonge hond die zindelijk is en wellicht al goed even alleen kan blijven.

Gooi je je kont tegen de krib en voel je alleen maar aangevallen en doe het lekker op je eigen manier, jouw keuze, maar dan gaat dit niet goed komen.

Jouw keuze.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Foxen
Actief

labje schreef: Jammer :wink:
Maar een aantal reacties zijn gewoon weinig begripvol. Waarom zo fel? Ik vind dat je mensen ook op een nettere manier kunt behandelen.
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Mijn jongste is net 1 jaar, en kan pas net 5 a 6 uur alleen zijn. Tot 6 maanden ging dat echt nog niet. Alle honden zijn verschillend. Haar moeder had er veel minder moeite mee en was zo zindelijk en vond alleen zijn ook niet erg. Een kamerkenneltje zou ik zeker regelen als er niets anders opzit. Dan hoeft pup iig niet in eigen viezigheid te zitten. Verder zou ik zeker een oppas overwegen.
Foxen
Actief

De puppyren lijkt me een bruikbaar idee. Ik probeer de pup ook eens een half uurtje alleen te laten in huiskamer (met voorzorg natuurlijk) en kijken of dat goed gaat. Misschien voelt de pup zich minder alleen wanneer hij samen met de oudere hond in de mand kan slapen.

Verder probeer ik nog minder te werken en slaap ik de komende tijd weer onder.

Ik heb ook eens gehoord over geuren die een kalmerende werking hebben op honden. Heeft iemand hier ervaring mee?
renee-uk
Zeer actief

Foxen schreef:
labje schreef: Jammer :wink:
Maar een aantal reacties zijn gewoon weinig begripvol. Waarom zo fel? Ik vind dat je mensen ook op een nettere manier kunt behandelen.
hoe kun je begrip verwachten als mensen je wijzen op een verkeerde aanpak en je daar niks mee doet.
mensen houden van honden hier en het gaat ze aan het hart als daar zo nochalant mee omgegaan wordt.
misschien zou je eens op kunnen houden met jezelf zo vreselijk belangrijk te vinden en je aandacht richten op je pup.
daar ging het toch om?

verder vind ik dat je schromelijk overdrijft, ja we -en zeker ik- zijn fel, maar onvertogen woorden zijn er niet gevallen.
tere zieltjes heb ik eigenlijk niet zoveel mee, en al helemaal niet als die tere zieltjes zichzelf belangrijker vinden dan hun pup aan wie ze veel te hoge eisen stellen.
Afbeelding

labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Foxen schreef:De puppyren lijkt me een bruikbaar idee. Ik probeer de pup ook eens een half uurtje alleen te laten in huiskamer (met voorzorg natuurlijk) en kijken of dat goed gaat. Misschien voelt de pup zich minder alleen wanneer hij samen met de oudere hond in de mand kan slapen.

Verder probeer ik nog minder te werken en slaap ik de komende tijd weer onder.

Ik heb ook eens gehoord over geuren die een kalmerende werking hebben op honden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee, geen ervaring mee.
En het lijkt me ook niets :wink:
De enige veiligheid/kalmerende werking ben jij.
Als baas,
Daar houdt je pup zich aan vast.
Tel daar bij op de structuur die je biedt qua regelmaat/rust.
Vooral dat laatste, laat je pup niet doordraven.
Op tijd rust in de bench.
Het werkt.
Echt.
Afbeelding
Foxen
Actief

Hanneke2 schreef: Laat je nou niet wegjagen, maar doe iets met al die adviezen. Zoek een lieve oppas of goeie dagopvang. Dan heb je over een paar maanden een leuke jonge hond die zindelijk is en wellicht al goed even alleen kan blijven.
Oppas regelen is echt lastig. De mensen die ik ken in mijn omgeving werken gewoon. En ik heb ook liever geen vreemde mensen in huis eerlijk gezegd. Maar als het echt niet anders gaat zal ik deze mogelijkheid wel onderzoeken.
Foxen
Actief

Hoe lang alleen vinden jullie wél aanvaardbaar voor een puppy van mijn leeftijd?

Als ik even naar de supermarkt ga (dan ben ik een half uur tot een uur weg) gaat het soms wel goed en ligt hij lekker te slapen. Maar soms ook niet en dan heeft hij geplast in de bench.

En hoe leren jullie een pup dat hij zijn ontlasting even kan ophouden? Ik las iets over 's nachts steeds een half uurtje later opstaan. Wat denk jullie hiervan?
~Suzanne~
Zeer actief

Foxen schreef:
Hanneke2 schreef: Laat je nou niet wegjagen, maar doe iets met al die adviezen. Zoek een lieve oppas of goeie dagopvang. Dan heb je over een paar maanden een leuke jonge hond die zindelijk is en wellicht al goed even alleen kan blijven.
Oppas regelen is echt lastig. De mensen die ik ken in mijn omgeving werken gewoon. En ik heb ook liever geen vreemde mensen in huis eerlijk gezegd. Maar als het echt niet anders gaat zal ik deze mogelijkheid wel onderzoeken.
Dan is het nog wel een idee om te kijken naar dagopvang voor je pup. Ook daar zal die moeten wennen! Maar goed, dan is hij niet alleen. Vreemde mensen hoeft niet maar je hebt toch wel familie/vrienden/buren...??? Dan zou je die in kunnen schakelen.

Suzanne
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Foxen schreef:Hoe lang alleen vinden jullie wél aanvaardbaar voor een puppy van mijn leeftijd?

Als ik even naar de supermarkt ga (dan ben ik een half uur tot een uur weg) gaat het soms wel goed en ligt hij lekker te slapen. Maar soms ook niet en dan heeft hij geplast in de bench.

En hoe leren jullie een pup dat hij zijn ontlasting even kan ophouden? Ik las iets over 's nachts steeds een half uurtje later opstaan. Wat denk jullie hiervan?
Dat hangt heel erg van je pup af. Sommige piepen na 5 minuten al en dat moet dus langzaamaan opgebouwd worden. Mijne kon vrij snel even alleen zijn. Echter wilde ik dit niet.. boodschappen doen oké, dat kan in een half uur. Maar verjaardagen was jammer, daar gingen we niet naar toe.. en met zo'n 4/5 was 2 uren de max. Die hond had nergens last van.. maar dat wilde ik ook graag zo houden ;-)

Ik ging midden in de nacht met pupsmans naar buiten, zodat hij een plas kon doen. Of s ochtends heel vroeg, rond een uur of 5. En s avonds laat uitlaten. Heeft gelukkig niet lang geduurd!
Maar als het om angst gaat, heeft dat ook weinig zin denk ik. Je pupje voelt zich nu duidelijk niet lekker in de bench en dat kan ook een reden zijn om de boel te laten lopen.
Afbeelding
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik las dat je 's nachts weer bij je pup ging slapen en overdag en ren neerzet maar op het onderstaand wil ik wel even reageren.
Foxen schreef:Misschien zijn er ook mensen op dit forum die tips hebben die iets beter aansluiten op de realiteit van veel gezinnen/werkende stellen?
Ik heb een gezin, wij werken beide en had twee hondjes die perfect vijf uren alleen konden zijn. Opeens zijn er veranderingen en valt er een hondje weg :(: Mijn huidige hond die er toen bijkwam kon absoluut niet alleen zijn, nog geen minuut en ook niet met de andere hond samen. Zindelijk was ze ook niet dus wij zijn haar gaan behandelen als een pup (ze was acht maanden), in de nacht lekker naast het bed en om de zoveel uur even naar buiten om een plasje te doen. Het alleen zijn hebben wij rustig opgebouwd en ons werkschema aan elkaar aangepast zodat het op haar tempo ging, en nu kan ze drie uurtjes alleen zijn :I: En voor de dagen dat wij langer weg moeten gaat ze naar een oppas. Dus ook gezinnen/werkende stellen moeten soms de hele handel omgooien om een stabiele en blije hond te krijgen. En ik heb het met liefde gedaan, doe het nog, omdat ik er zoveel voor terugkrijg.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
~Suzanne~
Zeer actief

Foxen schreef:Hoe lang alleen vinden jullie wél aanvaardbaar voor een puppy van mijn leeftijd?

Een pup van 10 weken is denk ik 1 a 1,5 uur het maximum, maar wel per pup afhankelijk! De ene pup is daar veel sneller aan toe dan de andere.
Naar de supermarkt zou ik dan dus weer alleen maar doen op momenten dat iemand anders op de pup kan passen en die dus niet alleen is.

Het in de nacht opstaan... Ik heb het zo gedaan dat de laatste "ronde" rond 22.30 / 23.00 uur was en dan rond 02.00 mijn bed uit en dan rond 05.00 weer en dan rond eh.. 07.00. Bij Tristan konden we al heel snel, binnen 1 week, naar 1 x opstaan tussen 22.30 en 07.00 in. Je kunt dat dus prima wat "opschuiven" maar wel in het tempo wat je hond aankan. Bij laten plassen in de nacht alleen laten doen wat hij doen moet, niet spelen, niet knuffelen maar weer in de bench leggen met een "ga maar weer slapen jochie" ;-)
Als je de eerste nacht na 3 uur uit wilt laten en er is in de bench geplast weet je dat het eerder moet. Dus, dan is je volgende nachtelijke uitlaatronde 2,5 uur na die eerste. Is het dan weer "mis" dan moet het om de 2 uur... zo kun je ook uitbreiden; per nacht met een kwartiertje.. als het goed blijft gaan dan kun je naar 1/2 uurtje langer en zo verder. Wees beducht op een terugval ;-)

Er zijn pups die de hele nacht doorslapen en er zijn pups die weken lang tot 2-3 x in de nacht eruit moeten. Je moet je dus aanpassen aan de pup denk ik dan maar..

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”