Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopplek en hondagressieve hondens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Losloopplek en hondagressieve hondens

Ongelezen bericht door Ήυs »

EstherK schreef:
Fafo schreef:
mmartinn schreef:
Fafo schreef:Haha ja inderdaad!
Goh, jij vind mij misschien irritant in een discussie.
Maar ik heb tenminste mijn eigen mening en blijf daarbij, jij praat met iedereen maar een beetje mee.
Wat zal nu irritanter zijn?
Afbeelding
Zal ik je voornaam er even bij zetten Fafo? Dan kan je weer huilie huilie doen tegen de modjes. :engel:
Als jij dat graag wilt moet je dat lekker doen :ok:
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

EstherK schreef:
Fafo schreef:
mmartinn schreef:
Fafo schreef:Haha ja inderdaad!
Goh, jij vind mij misschien irritant in een discussie.
Maar ik heb tenminste mijn eigen mening en blijf daarbij, jij praat met iedereen maar een beetje mee.
Afbeelding
Zal ik je voornaam er even bij zetten Fafo? Dan kan je weer huilie huilie doen tegen de modjes. :engel:
haha, ja dat dacht ik al.
Mensen die zo onprofessioneel en direct op de persoon reageren zijn vaak zelf van die huillebalkjes.
Grote bek om hun eigen onzekerheid te verbloemen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

zo jongens. kunnen jullie het geflirt fijn via pb doen? dank u
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

mmartinn schreef:
EstherK schreef:
Fafo schreef:
mmartinn schreef: Goh, jij vind mij misschien irritant in een discussie.
Afbeelding
haha, ja dat dacht ik al.
Mensen die zo onprofessioneel en direct op de persoon reageren zijn vaak zelf van die huillebalkjes.
Grote bek om hun eigen onzekerheid te verbloemen.
Och ik jank zo veel :mrgreen: En o zo onzeker. Kwam je nog thee drinken?
mmartinn
Zeer actief

M@scha schreef:zo jongens. kunnen jullie het geflirt fijn via pb doen? dank u
Nou nee dat doe ik niet, maar zal er na dit bericht wel over ophouden.
Wel 1 tip, het kan dan wel internet zijn en min of meer anoniem, maar dat betekent niet dat je elkaar persoonlijk (grof) hoeft te beledigen.
En die belediging die fafo maakt zal menig persoon in real life niet pikken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fafo schreef: Och ik jank zo veel :mrgreen: En o zo onzeker. Kwam je nog thee drinken?

Jesus christus Faaf, moet je nu die rare zetpil dame nog vaker quoten? :oeps:

:ugh: Je ziet er ook wel diep ongelukkig uit ja :J:
mmartinn schreef: Nou nee dat doe ik niet, maar zal er na dit bericht wel over ophouden.
Wel 1 tip, het kan dan wel internet zijn en min of meer anoniem, maar dat betekent niet dat je elkaar persoonlijk (grof) hoeft te beledigen.
:hmmm: wat was je van plan dan?
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Fafo schreef: Och ik jank zo veel :mrgreen: En o zo onzeker. Kwam je nog thee drinken?

mmartinn schreef: Nou nee dat doe ik niet, maar zal er na dit bericht wel over ophouden.
Haar een hengst verkopen, nou goed? Wat probeer je nu te bereiken met zo'n vraag?
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Ik vond mijn zetpil dame anders erg leuk gevonden :pffff:
Ήυs
Zeer actief

mmartinn schreef:
dagmar88 schreef:

Haar een hengst verkopen, nou goed? Wat probeer je nu te bereiken met zo'n vraag?
Heb ik geen geld voor hoor. Die kregen zijn duur! Heb wel altijd al een paard willen hebben maar heb er echt geen tijd voor. Moet je toch kijken of je je hengst ergens anders kwijt kan!
dagmar88
Zeer actief

mmartinn schreef:
Misschien komen we elkaar nog eens tegen tijdens een hondewandeling. Dan kom ik hier nog eens op terug!

Nu ja; het komt vrij agressief over. Het is maar een forum.
Ook "in het echt" kan ik heftige discussies hebben met mensen waar ik het niet mee eens ben, zonder dat het naar hoeft te worden.
Iets kunnen steken waar de zon niet schijnt zeg ik dan ook wel eens ja :mrgreen:
mmartinn
Zeer actief

Fafo schreef:Heb ik geen geld voor hoor. Die kregen zijn duur! Heb wel altijd al een paard willen hebben maar heb er echt geen tijd voor. Moet je toch kijken of je je hengst ergens anders kwijt kan!
Wie zijn duur?
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

mmartinn schreef:
Fafo schreef:Heb ik geen geld voor hoor. Die kregen zijn duur! Heb wel altijd al een paard willen hebben maar heb er echt geen tijd voor. Moet je toch kijken of je je hengst ergens anders kwijt kan!
Wie zijn duur?
Die kregen :pffff: Staat er toch? Is Zeeuws :pffff:

Heb je geen merrie in de aanbieding?
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:te]Nu ja; het komt vrij agressief over. Het is maar een forum.
Ook "in het echt" kan ik heftige discussies hebben met mensen waar ik het niet mee eens ben, zonder dat het naar hoeft te worden.
Iets kunnen steken waar de zon niet schijnt zeg ik dan ook wel eens ja :mrgreen:
In ben gek op een gezonde felle discussie, maar heb nooit schijt aan andermans mening.
Vind het een uiting van zwakte als je met dat soort kreten komt.
En als je dat in je vriendengroep doet prima, dat doe ik ook wel voor de gein.
Alleen niet tegen iemand die je totaal niet kent.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Maar laten we er nu over op houden.
Ik vond het plaatje op zich heel grappig.
Alleen ongepast in deze situatie.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mmartinn schreef: In ben gek op een gezonde felle discussie, maar heb nooit schijt aan andermans mening.
ik heb me er bewust buiten gehouden, maar dit vind ik, komend van jou, toch wel zo'n pareltje dat ik even niet op mijn handen kan blijven zitten :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mmartinn
Zeer actief

renee-uk schreef:ik heb me er bewust buiten gehouden, maar dit vind ik, komend van jou, toch wel zo'n pareltje dat ik even niet op mijn handen kan blijven zitten :LOL:
Je kunt het ook gewoon verwoorden hoor, die semi interessante schrijfstijl is al een paar jaar uit de mode.
Die discussie waar jij aan refereert kwamen we niet uit, aangezien jij alles wat ik zei als totale flauwekul bestempelde.
Ook toen zei ik al tegen jou dat we wat normaler met elkaar om moeten gaan.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mmartinn schreef:
renee-uk schreef:
mmartinn schreef:
In ben gek op een gezonde felle discussie, maar heb nooit schijt aan andermans mening.
ik heb me er bewust buiten gehouden, maar dit vind ik, komend van jou, toch wel zo'n pareltje dat ik even niet op mijn handen kan blijven zitten :LOL:
Je kunt het ook gewoon verwoorden hoor, die semi interessante schrijfstijl is al een paar jaar uit de mode.
Die discussie waar jij aan refereert kwamen we niet uit, aangezien jij alles wat ik zei als totale flauwekul bestempelde.
Ook toen zei ik al tegen jou dat we wat normaler met elkaar om moeten gaan.
nee dat is niet waar, niet weer de zaken omdraaien :neenee:
wij, want ik was niet de enige die tegen jouw niet kloppende beweringen inging, kwamen in die discussie met feiten die door jou als flauwekul bestempeld werden.
maar over dat topic had ik niet eens, al is het wel een geweldig voorbeeld van jouw manier van discussieren :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

nou ja, ff on-topic dan maar, ik kom nooit in losloopgebieden, wat ik wel vervelend vind is mensen die hun hond los laten lopen omdat hij toch niets doet, maar die dan wel als een dolle op ons afstormen, en op dat moment totaal niet luisteren. Of van die leuke kleine k*ttenlikkertjes die blaffend en grommend aan komen rennen, leuk dat ze niet hard bijten zoals die mensen altijd zeggen, maar die van mij bijt wel redelijk hard. Is het echt zo moeilijk voor mensen om even je ego opzij te zetten en je hond vanst te houden? ik heb er zelf totaal geen problemen mee om ff over te steken, en andere straat in te lopen of mijn hond gewoon op reet te laten zittenm als het zo uitkomt. Kleine moeite, en het scheelt iedereen een hoop stress, en tikwerk op fora
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

petertje schreef:nou ja, ff on-topic dan maar, ik kom nooit in losloopgebieden, wat ik wel vervelend vind is mensen die hun hond los laten lopen omdat hij toch niets doet, maar die dan wel als een dolle op ons afstormen, en op dat moment totaal niet luisteren.
ja, ik had vandaag ook weer zoiets aan de hand, in een aanlijngebied. Hond agressief blaffend op een afstandje, rio, die hem aanvankelijk negeerde, viel even uit. En dat ziet er best indrukwekkend uit :mrgreen: Baas andere hond grijpt in eerste instantie niet in, en besluit dan rustigjes aan haar hond dan toch maar even vast te maken. Ik was al behoorlijk geirriteerd. Ze begreep niet dat ik haar zei dat ze haar hond bij zich moest houden: "hoezo ? ". Nou, er staan hier overal borden: hond aan de lijn . Ik had geen zin om haar uit te leggen dat het sowieso niet netjes is een hond een aangelijnde hond te laten aanblaffen, aanlijngebied of niet. Haar antwoord was werkelijk ongelooflijk: het beleid van de gemeente was volgens haar niet bedoeld voor agressieve honden ! Haar hond blafte aanleenmaar !Mevrouw bedoelde te zeggen dat ik met mijn zogenaamd agressieve hond daar niet mag lopen !

Te gek voor woorden, ik vrees dat ik even echt boos werd. Om te beginnen is rio helemaal niet agressief in de betekenis dat hij bijt of gevaarlijk is; en al was hij het, dan had ze wettelijk nog geen poot om op te staan. Stuitend is vooral haar onvermogen om te begrijpen dat ze zelf aso bezig is. Maar ja, zo is het nu eenmaal.
Afbeelding
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

tja, het blijft moeilijk he :P
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

petertje schreef:nou ja, ff on-topic dan maar, ik kom nooit in losloopgebieden, wat ik wel vervelend vind is mensen die hun hond los laten lopen omdat hij toch niets doet, maar die dan wel als een dolle op ons afstormen, en op dat moment totaal niet luisteren. Of van die leuke kleine k*ttenlikkertjes die blaffend en grommend aan komen rennen, leuk dat ze niet hard bijten zoals die mensen altijd zeggen, maar die van mij bijt wel redelijk hard. Is het echt zo moeilijk voor mensen om even je ego opzij te zetten en je hond vanst te houden? ik heb er zelf totaal geen problemen mee om ff over te steken, en andere straat in te lopen of mijn hond gewoon op reet te laten zittenm als het zo uitkomt. Kleine moeite, en het scheelt iedereen een hoop stress, en tikwerk op fora
Het is nooit prettig als mensen hun hond maar zijn goddelijke gang laten gaan en hem niet geleerd hebben om te luisteren. Maakt niet uit of je je in een losloopgebied bevind of niet.

Wat mij betreft moeten honden overal los kunnen. Maar.... ze moeten overal ook luisteren. Heel simpel. Maar ik vraag me af hoeveel honden er daadwerkelijk luisteren als hun baas ze roept. Is dat een meerderheid, of is dat een minderheid?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

iones schreef:Wat mij betreft moeten honden overal los kunnen. Maar.... ze moeten overal ook luisteren. Heel simpel. Maar ik vraag me af hoeveel honden er daadwerkelijk luisteren als hun baas ze roept. Is dat een meerderheid, of is dat een minderheid?
Vraag je je dat in zijn algemeenheid af, of hier op het forum? Bij de eerste groep is het denk ik je tweede optie, bij de tweede groep de eerste optie.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nou, ik vraag het in z'n algemeenheid, of de meerderheid van de hondenbazen zijn hond terug kan roepen of nu juist niet, of dat het slechts een minderheid betreft die in staat is zijn hond terug te roepen.
Ik denk toch wel dat de meerderheid zijn hond bij zich kan roepen. Ik weet niet hoe andere mensen dat om zich heen ervaren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

iones schreef:Nou, ik vraag het in z'n algemeenheid, of de meerderheid van de hondenbazen zijn hond terug kan roepen of nu juist niet, of dat het slechts een minderheid betreft die in staat is zijn hond terug te roepen.
Ik denk toch wel dat de meerderheid zijn hond bij zich kan roepen. Ik weet niet hoe andere mensen dat om zich heen ervaren.
Hier in de buurt komt er op een enkeling na geen een hond terug als die geroepen wordt. Valt mij wel op dat mensen met een fluitje de hond wel terug kunnen laten komen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
mmartinn
Zeer actief

Als het er echt toe doet, lukt het bij de meerderheid niet. Zo ervaar ik het.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

iones schreef:Nou, ik vraag het in z'n algemeenheid, of de meerderheid van de hondenbazen zijn hond terug kan roepen of nu juist niet, of dat het slechts een minderheid betreft die in staat is zijn hond terug te roepen.

Ligt er aan waar ik loop. In losloopgebied de meerderheid wel, al heeft het soms even tijd nodig en ziet de baas er niet altijd het nut van in.
De rondje om het blok bij mooi weer honden luisteren, hoe wonderlijk, voor geen meter :wink:
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

ik kom zelf met mijn hond liever ook niet in een losloop gebied, niet alleen vanwege haar agressie naar andere honden, maar ook de "waarom loop je hier met zo'n soort hond/moeten die geen muilkorf om" opmerkingen heb ik geen zin in. Maarja, vaak moet ik om simpelweg van A naar B te komen al langs een losloop gebied want mijn huis is er zowat door omsingeld, en ook mijn hond mag van de natuur genieten vind ik.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Ik denk ook niet dat de honden die even komen snuffelen en zich verder gedragen ook het probleem niet zijn
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Demi schreef:Valt mij wel op dat mensen met een fluitje de hond wel terug kunnen laten komen
Echt? Als ik hier een fluitje hoor schiet ik al in de stress. Dr lopen er hier een stuk of 6 die denken dat je met een fluit alleen een luisterende hond hebt...alles behalve luisteren naar t fluitje doen ze....
:mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”