Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rassen in de uitverkoop

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Essy schreef:
yamie schreef:
Essy schreef:
malinois schreef: :denken: ik snap de vergelijking niet :19:
een dekreu bewust en puur als dekreu kopen en later tot de conclusie komen dat ie niet geschikt is is toch heel iets anders dan waar het hier over gaat :19:
Ik koop mijn honden ook met sportgarantie, mochten ze niet geschikt zijn is dit dus geregeld :19:
het ging verder dan enkel de conclusie dat hij niet geschikt is. En daar gaat het mij om.
Ik vind het hypocriet als je zegt dat het bij mij allemaal om geld draait, als je zelf zoiets overweegt.
En als je een hond puur als dekreu koopt dan is het dus blijkbaar de bedoeling dat ie later iets moet gaan opbrengen al is het in natura.

En dat is bij mijn hond niet het geval. En het is leuk dat ik ermee kon fokken, maar was dat niet het geval geweest dan was dat net zo goed geweest en had ik het daar bij gelaten.
even voor de volledigheid, ik heb gezegd dat jij erg veel over geld PRAAT/TYPT, dat ik daar een nare smaak van krijg, dat je de nadruk daar zo op legt, en eigenlijk nog steeds geen antwoord hebt gegeven op bepaalde vragen.

ik heb nergens gezegd dat het jou alleen om geld gaat of dat je een broodfokker bent, of niks om je honden geeft.
Ik heb het over geld gehad omdat ik iets duidelijk wil maken m.b.t. tot de stelling van de TS. Die gaat over pupprijzen en waarom die zo zijn.
En of die zo horen te zijn.
Ik heb nu zelf gefokt en kijk heel anders tegen dingen aan.
Ik vroeg me vroeger ook af waarom die doggen zo duur moesten zijn als ik bij de fokker een nest zag liggen waarvan ik dacht zo dat heeft ie mooi verdiend. En ik heb zitten dubben of ik een pup zou kopen of er een zou fokken. En ik heb niet gefokt met het doel er iets aan over te houden op een geweldige pup voor mezelf na. Ik wou dat gewoon heel graag doen om te zien of ik in staat was die pup voor mezelf zo te krijgen als ik voor ogen had na alles wat ik had geleerd, na me er jaren in verdiept te hebben. Ik had ook als doel de 'perfecte' dog te fokken.

En nu ik weet wat er zo aan kosten in een nest zit, überhaupt voor je een levend pupje in je handen houdt, en voor je ze heel aflevert bij de nieuwe baasjes, denk ik dat veel pupkopers een verkeerd beeld hebben bij wat die fokker de pup heeft 'gekost'.
Het is niet 10 x duizend euro. Het is voor mij een geheel. En ik blijf van mening dat een pup van een ras dat in alles echt heel duur is best wat meer mag kosten dan die van een hond die gemiddeld in alles veel minder kost.
En je hoort mij nergens zeggen dat een pup 1000 of 1500 euro moet kosten, dat kostten ze bij mij ook niet. Maar ik kijk nu wel verder dan dat ene nest dat ik bij een fokker op dat moment zie liggen. Ik kijk ook naar hoe duur de rest van de honden in onderhoud zijn en hoe vaak daar een nest is.

En ik weet niet wat jij nu nog wil weten, maar volgens mij heb ik al 10x antwoord op alles gegeven. En in een topic waar het heel specifiek over kosten gaat, kan ik bijna geen antwoord op iets geven zonder het over die kosten te hebben. En ik heb er geen zin meer in om daarna te horen dat ik het nergens anders over kan hebben dan geld.
Ik heb hier al zo veel informatie neergezet die heel concreet en specifiek was, eigenlijk veel te veel informatie. En dat kan hier blijkbaar niet.

Ik wil nog best dingen zeggen over iets wat relevant is voor de discussie van de TS. Maar ik ga hier niet tot in de treure meer vanalles over mezelf neer zetten om vervolgens daarop te worden aangevallen. Hier zetten veel mensen bijna niks over zichzelf neer, enkel een mening. Ik ga dat nu ook maar eens doen.
Dat is op zich een duidelijk verhaal, maar waarom val je dan de mensen aan die zeggen dat ze tot 1000 euro echt mooi zat vinden voor een pup? Die mensen noem je van alles, van hypocriet tot dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Dat snap ik dus niet als ik nu jouw bovenstaande verhaal lees.

Als ik een Rottweilerpup koop, dan doe ik dat bij een goede fokker die fokt volgens alle regels. Daar betaal ik op dit moment rond de euro 800 voor.
Waarom dan die aanvallen? waarom wil ik dan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en waarom het verwijt dat de moederhond mij niks interesseert? Puur omdat ik zeg dat ik niet in het totale levensonderhoud van de moeder hoef te voorzien?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Essy schreef:Ik vind het hypocriet als je zegt dat het bij mij allemaal om geld draait, als je zelf zoiets overweegt.
Jemig. Nu zeg je het weer :N:

Hypocriet! Enig idee wat dat woord in houdt? Of vind je het gewoon een leuk woordje?
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Essy schreef:
Stang schreef:Essy, ik snap ik niet hoor.

Ik, en met mij een aantal anderen, zeggen dat je met een prijs van euro 600/800 aardig uit de voeten kan v.w.b. dekking alle kosten en afhankelijk van de hoeveelheid pups er ook aan overhoudt.
Dat zijn argumenten waarom 'wij' die prijs een redelijke prijs vinden.

Vervolgens doe jij uitspraken als 'voor een dubbeltje op de eerste rang zitten' en dat aanschafkosten van de moederteef en verder onderhoudt ook in de pupprijs doorberekend zou moeten worden.

Maar als ik het goed begrepen heb, heb jij je pup voor euro 675 verkocht?
Als dat zo is, vond je dan ook dat de pupkopers bij jou voor 'een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten?' en dat de pupkopers, vanwege de prijs, de moederhond geen moer kon schelen (jouw woorden).
Dat zijn jouw woorden als ik zeg dat ik die prijs een nette prijs vind voor een pup.

Kan je dit uitleggen, want ergens ben ik het spoor bijster :denken:
Ik heb een aantal verschillende dingen gezegd.

Over wat ik heb gedaan en wat een pup bij mij kostte.

EN ik heb er een stelling neergezet (omdat er zoveel prijsverschil tussen rassen zit). Daarin heb ik gezegd of het niet een idee is om het hele plaatje te bekijken (aanschaf, onderhoud, medische kosten enz) bij een bepaald ras. En of de pupprijs die gangbaar is binnen dat ras dan wel terecht is. Is het dan b.v. terecht dat een Chihuahua 1000 euro (heb geen idee of ze dat kosten) kost en een J.R 500.
Ik zeg niet dat een fokker alles moet 'doorbereken'.
Ik wil enkel de pupkoper een beeld geven, en zelf ook een beeld krijgen, of de kosten reeel zijn bij een bepaald ras.
En ik weet dat het voor bijna iedereen een hobby is. Maar als doggenfokken dan zo'n dure hobby wordt dat alleen mensen met een hoop geld die hobby nog kunnen uitoefen, is dat dan wel goed voor een ras. Er zijn echt maar heel weinig mensen die een dog of 8 kunnen aanhouden als er maar heel af en toe een nestje is.
En dan blijven er over, mensen zoals ik, die een teef hebben, die ze ook gehad zouden hebben als ze nooit zouden fokken, en er dan een nest mee fokken. Die hebben die hond sowieso al, dus dan kijk je eigenlijk ook niet zo naar onderhoud enz.
Maar als je echt serieus wat op wil zetten met meerdere dure honden, dan moet er al haast bepaalde inkomsten tegenover staan om de boel financieel vol te kunnen houden.

Daar wil ik graag over discussiëren. En niet over mezelf.
En als je zegt dat je als pupkoper enkel wil weten wat de pup kost, dan vind ik dat niet een prettig idee. Ik zeg niet dat je meer zou moeten betalen dan je doet. Maar ik vind het wel prettig als, zoals ik heb gehad, de eerste vraag niet is wat de pup moet kosten en of ie zonder stamboom niet goedkoper kan.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Essy schreef:Ik wil enkel de pupkoper een beeld geven, en zelf ook een beeld krijgen, of de kosten reeel zijn bij een bepaald ras.
Je kunt er gevoeglijk van uit gaan dat iedereen die hier gereageerd heeft en al langer op het hf zit heel goed weet hoe het zit met fokken en de kosten ervan;er zitten hier meerdere fokkers die kond doen van hun belevenissen.En daar zitten successtory's,mislukkingen en helse tegenvallers tussen zoals je weet.
Maar als doggenfokken dan zo'n dure hobby wordt dat alleen mensen met een hoop geld die hobby nog kunnen uitoefen, is dat dan wel goed voor een ras. Er zijn echt maar heel weinig mensen die een dog of 8 kunnen aanhouden als er maar heel af en toe een nestje is.
Is het goed voor een ras als iedereen maar aan kan fokken?Dat denk ik niet :wink:
Zie de rassen die in de broodfok zijn aangeland...
En dan blijven er over, mensen zoals ik, die een teef hebben, die ze ook gehad zouden hebben als ze nooit zouden fokken, en er dan een nest mee fokken. Die hebben die hond sowieso al, dus dan kijk je eigenlijk ook niet zo naar onderhoud enz.
Vooral dat laatste lees ik wel steeds in jouw berichten als je vindt dat de pupkoper ook de aanschaf van de moederhond moet meefinancieren.
Kan het verkeerd gelezen hebben hoor,maar zo komt het op mij wel heel sterk over.
Maar als je echt serieus wat op wil zetten met meerdere dure honden, dan moet er al haast bepaalde inkomsten tegenover staan om de boel financieel vol te kunnen houden.
Natuurlijk moet je daar een bepaald inkomen voor hebben maar moet dat dan uit de honden komen?Zelffinancierende honden?
Maar ik vind het wel prettig als, zoals ik heb gehad, de eerste vraag is wat de pup moet kosten en of ie zonder stamboom niet goedkoper kan.
Toch is dat voor de meesten wel een heel relevante vraag;als ik kleding koop wil ik ook graag weten wat het kost voordat ik naar de kassa ga :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
Essy schreef:
Stang schreef:Essy, ik snap ik niet hoor.

Ik, en met mij een aantal anderen, zeggen dat je met een prijs van euro 600/800 aardig uit de voeten kan v.w.b. dekking alle kosten en afhankelijk van de hoeveelheid pups er ook aan overhoudt.
Dat zijn argumenten waarom 'wij' die prijs een redelijke prijs vinden.

Vervolgens doe jij uitspraken als 'voor een dubbeltje op de eerste rang zitten' en dat aanschafkosten van de moederteef en verder onderhoudt ook in de pupprijs doorberekend zou moeten worden.

Maar als ik het goed begrepen heb, heb jij je pup voor euro 675 verkocht?
Als dat zo is, vond je dan ook dat de pupkopers bij jou voor 'een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten?' en dat de pupkopers, vanwege de prijs, de moederhond geen moer kon schelen (jouw woorden).
Dat zijn jouw woorden als ik zeg dat ik die prijs een nette prijs vind voor een pup.

Kan je dit uitleggen, want ergens ben ik het spoor bijster :denken:
Ik heb een aantal verschillende dingen gezegd.

Over wat ik heb gedaan en wat een pup bij mij kostte.

EN ik heb er een stelling neergezet (omdat er zoveel prijsverschil tussen rassen zit). Daarin heb ik gezegd of het niet een idee is om het hele plaatje te bekijken (aanschaf, onderhoud, medische kosten enz) bij een bepaald ras. En of de pupprijs die gangbaar is binnen dat ras dan wel terecht is. Is het dan b.v. terecht dat een Chihuahua 1000 euro (heb geen idee of ze dat kosten) kost en een J.R 500.
Ik zeg niet dat een fokker alles moet 'doorbereken'.
Ik wil enkel de pupkoper een beeld geven, en zelf ook een beeld krijgen, of de kosten reeel zijn bij een bepaald ras.
En ik weet dat het voor bijna iedereen een hobby is. Maar als doggenfokken dan zo'n dure hobby wordt dat alleen mensen met een hoop geld die hobby nog kunnen uitoefen, is dat dan wel goed voor een ras. Er zijn echt maar heel weinig mensen die een dog of 8 kunnen aanhouden als er maar heel af en toe een nestje is.

Daar wil ik graag over discussiëren. En niet over mezelf.
En als je zegt dat je als pupkoper enkel wil weten wat de pup kost, dan vind ik dat niet een prettig idee. Ik zeg niet dat je meer zou moeten betalen dan je doet. Maar ik vind het wel prettig als, zoals ik heb gehad, de eerste vraag niet is wat de pup moet kosten en of ie zonder stamboom niet goedkoper kan.
Nee, ik denk niet dat het goed is voor een ras als alleen de rijken ermee kunnen fokken, maar ik denk ook niet dat dit klopt :wink:

Ik geloof gewoon niet dat er niks overblijft bij een (in mijn ogen) nette prijs voor een pup van ca. euro 800.
Natuurlijk kan een fokker enorme pech hebben, of een nest met 1 of 2 pups. Dan zal hij/zij er wat bij moeten leggen. Maar daar tegenover staan ook grotere nesten en daar houdt hij/zij wat aan over.

Waar ik het dus over heb, is bedragen van over de euro 1000.
Je hebt het erover dat alleen de 'rijken' nog kunnen fokken en dat dit niet de bedoeling is, maar is het dan wel de bedoeling dat alleen de rijken nog een goed gefokte pup kunnen kopen?

Mijn eerste vraag is absoluut niet of de pup zonder stamboom niet goedkoper kan en volgens mij heeft niemand (?) dat hier ook aangehaald.
We waren in de discussie of excessieve bedragen wel reeël zijn om te vragen en dan gooi jij de aanschafkosten van de teef in de groep, het levensonderhoud van de teef, de medische kosten voor heel haar leven.
Dat zijn zaken waarvan ik vind dat die niet doorberekend moeten worden in de pupprijs. Dat betekent niet (niet!) dat de moederhond mij niks interesseert, maar het is mijn verantwoordelijkheid stomweg niet.
Mijn verantwoordelijkheid is de pup die ik koop, niets meer en niets minder. Voor die hond zal ik enorm goed zorgen, net zoals ik verwacht dat de fokker voor haar/zijn honden enorm goed zorgt.
Voor die pup wil ik, in mijn ogen, een zeer redelijke prijs betalen (want laten we wel wezen: euro 800 is nog altijd ouderwets fl. 1760,00 !! ook geen kattenpis).

Ik wil graag weten wat een pup kost ja, dat klopt. Maar dat is toch niet het enige? dat heb ik ook nergens gezegd.
Maar het is wel van belang, want ik wil uit principe gewoon niet meer dan die euro 1000 betalen omdat ik dit onnodig vind (of het moet een hele goede reden hebben, bv specifieke rassen die hele kleine nesten krijgen of net die pup uit bepaalde lijnen waar de fokker heel veel kosten aan heeft gehad).
Maar de prijs komt wel ten sprake, niet als eerste, want er staan eerst andere belangen voorop, maar uiteindelijk speelt de prijs wel mee of ik zal overgaan op kopen van die pup ja of nee.
Afbeelding
A good dog never dies...

Essy

Stang schreef: Dat is op zich een duidelijk verhaal, maar waarom val je dan de mensen aan die zeggen dat ze tot 1000 euro echt mooi zat vinden voor een pup? Die mensen noem je van alles, van hypocriet tot dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Dat snap ik dus niet als ik nu jouw bovenstaande verhaal lees.

Als ik een Rottweilerpup koop, dan doe ik dat bij een goede fokker die fokt volgens alle regels. Daar betaal ik op dit moment rond de euro 800 voor.
Waarom dan die aanvallen? waarom wil ik dan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en waarom het verwijt dat de moederhond mij niks interesseert? Puur omdat ik zeg dat ik niet in het totale levensonderhoud van de moeder hoef te voorzien?
Omdat ik me gewoon erger als iemand bij alles gelijk roept 'ja maar dat interesseert mij als pupkoper niks' en 'ja maar daar hoef ik als pupkoper niet voor op te draaien' . Nee ik vind ook niet dat jij daardoor een hogere pupprijs moet betalen, maar het komt op mij heel vervelend over. Alsof niks je interesseert als de prijs maar niet te hoog is.

En ik vind het ook irritant als een pupkoper wel dat ene bepaalde kleurtje wil maar dan wel voor dezelfde prijs. Je wil wel iets bepaalds hebben wat voor jou een bepaalde meerwaarde heeft, maar het mag wel niks meer kosten.
marian*
Erelid
Contacteer:

Essy schreef: Je wil wel iets bepaalds hebben wat voor jou een bepaalde meerwaarde heeft, maar het mag wel niks meer kosten.
Dus als jij een groene blouse wilt hebben ben je bereid daar meer voor te betalen dan voor een blauwe omdat jij groen nou eenmaal mooier vindt?
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Stang schreef:
Ik wil graag weten wat een pup kost ja, dat klopt. Maar dat is toch niet het enige? dat heb ik ook nergens gezegd.
jou pup komt ook uit een nest met verschillende prijsklasse , waarom vindt men het bij dat ras wel normaal en bij de dog niet.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef: Ja.
Jij ook dus?
Afbeelding
Essy

Nanna schreef:
En ik vind het ook irritant als een pupkoper wel dat ene bepaalde kleurtje wil maar dan wel voor dezelfde prijs. Je wil wel iets bepaalds hebben wat voor jou een bepaalde meerwaarde heeft, maar het mag wel niks meer kosten.
Ik fok black and tan en zwarttijger teckels. Die komen beiden in één nest voor. Ik kan me goed voorstellen dat iemand graag een tijgertje heeft of juist een black and tan. Beide pups kosten bij mij evenveel. Hoe kan ik nou aan de één een hoger prijskaartje hangen als sommige mensen juist het ander mooier vinden?
volgens mij mag je met allebei fokken en showen. En maakt het voor je showresultaten ook niks uit of het een black and tan is of een zwarttijger.
Dan vind ik het ook niet normaal dat er verschil in prijs in zit.

Als de rasstandaard het ene duidelijk hoger waardeert dan het ander, dan vind ik het persoonlijk wel een andere zaak. Dat is mijn mening, dat hoeft uiteraard niet jouw mening te zijn.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

marian* schreef:
Essy schreef: Je wil wel iets bepaalds hebben wat voor jou een bepaalde meerwaarde heeft, maar het mag wel niks meer kosten.
Dus als jij een groene blouse wilt hebben ben je bereid daar meer voor te betalen dan voor een blauwe omdat jij groen nou eenmaal mooier vindt?
Ik wel, ja :wink:
Essy

jip007 schreef:
Stang schreef:
jou pup komt ook uit een nest met verschillende prijsklasse , waarom vindt men het bij dat ras wel normaal en bij de dog niet.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je voor een behaarde evenveel had betaald als voor een kale als ze allemaal dezelfde prijs waren geweest.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
Stang schreef:
Waar heb je het nu precies over?
Bedoel je de behaarde variant? Ik heb geen idee of dat verschillende prijsklasses zijn :19:
Dat interesseert me nu weer niet. Ik heb gevraagd wat de pup kost (nee Essy, niet als eerste :mrgreen: pas nadat we zijn gaan kijken en praten) en dat vond ik een meer dan reeël bedrag. Of de andere pups meer kosten of niet, daar heb ik geen flauw idee van en dat vind ik ook niet van belang: ik vond Puchu leuk en daar gaat het me om.

Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat ik niet vind dat er verschillende prijsklasses mogen zijn :denken:
Wat ik zeg, dat ik bedragen van boven de euro 1000 te gek vind worden op een enkele uitzondering na. Dat ik denk dat je met een rpijs van pakweg 700 á 800 euro toch gemiddeld goed uit de kosten moet komen en dat ik me dus afvraag waarom bepaalde rassen zo enorm duur moeten zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Essy

Nanna schreef:
Essy schreef:
Nanna schreef:
Ik fok black and tan en zwarttijger teckels. Die komen beiden in één nest voor. Ik kan me goed voorstellen dat iemand graag een tijgertje heeft of juist een black and tan. Beide pups kosten bij mij evenveel. Hoe kan ik nou aan de één een hoger prijskaartje hangen als sommige mensen juist het ander mooier vinden?
volgens mij mag je met allebei fokken en showen. En maakt het voor je showresultaten ook niks uit of het een black and tan is of een zwarttijger.
Dan vind ik het ook niet normaal dat er verschil in prijs in zit.

Als de rasstandaard het ene duidelijk hoger waardeert dan het ander, dan vind ik het persoonlijk wel een andere zaak. Dat is mijn mening, dat hoeft uiteraard niet jouw mening te zijn.
Wat zegt de rasstandaard?
"Zwarte doggen: kleur pikzwart, glanzend met donkere ogen.

e. Zwart-wit gevlekte doggen: grondkleur zuiver wit met over het gehele lichaam goed verdeelde ongelijkmatige pikzwarte vlekken. Toegestaan zijn enige grijze vlekken. De ogen moeten donker zijn, lichte ogen of ogen met twee kleuren zijn toegestaan. Neus zwart, zwartgevlekt of vleeskleurig is echter toegestaan.

Doggen met een witte grondkleur en grote zwarte platen (de zogenaamde platendoggen) worden in het buitenland onder de zwarte kleurslag gekeurd.

Hetzelfde geldt voor manteldoggen. Dat zijn doggen waarbij een grote zwarte vlek als een mantel over het lichaam ligt en waarbij alleen benen, hals en staartpunt wit zijn."

Ik zie nergens een voorkeur staan in de rasstandaard....Tulijk vallen de nek-kleurtjes erbuiten, maar daar hadden we het niet over. Een fraai gevlekte dog zal er mooier uitzien dan eentje met minder mooie vlekverdelingen, maar dat geldt idem dito voor een mooi getijgerde teckel of eentje met maar her en der een grijs vlekje. Met beiden kan geshowd en gefokt worden.
nee geen voorkeur tussen die kleuren maar binnen die kleuren maakt het heel veel uit hoe die hond er dan uitziet.
Isis heeft doorslag van zwarte haartjes in het wit. Daar hoef je echt geen show mee te lopen hoor, los van hoe de hond er verder uitziet. Daar krijg je echt altijd aftrek voor. Hetzelfde geld voor een manteldog die niet goed aan de correcte mantel standaard voldoet. Een gevlekte dog met heel veel zwart eraan is ook niks enz. enz.
Juist omdat het zo nauw komt, en die dog later bij zowel show als fok hoger gewaardeerd wordt vind ik het niet raar dat er verschil in prijs is.
jip007
Erelid

Essy schreef:
jip007 schreef:
Stang schreef:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je voor een behaarde evenveel had betaald als voor een kale als ze allemaal dezelfde prijs waren geweest.
zal net zo zijn als bij de chinees , flirt was 1200 , zijn behaarde broertje 500.
Afbeelding
jip007
Erelid

Nanna schreef: Ik zie nergens een voorkeur staan in de rasstandaard....Tulijk vallen de nek-kleurtjes erbuiten, maar daar hadden we het niet over. Een fraai gevlekte dog zal er mooier uitzien dan eentje met minder mooie vlekverdelingen, maar dat geldt idem dito voor een mooi getijgerde teckel of eentje met maar her en der een grijs vlekje. Met beiden kan geshowd en gefokt worden.
je hebt ook nog met de kleur ogen te maken.
Afbeelding
jip007
Erelid

Stang schreef: Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat ik niet vind dat er verschillende prijsklasses mogen zijn :denken:
sorry :mann: jij dan niet , maar de anderen wel.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
jip007 schreef:
Stang schreef:
Nogmaals, ik heb dus geen flauw idee hoe of wat. Ik weet de prijs van de pup die ík koop en niet de prijs van de andere pup.
Als ze een ander bedrag had genoemd en ik had dat reeël gevonden, was ik er ook accoord mee gegaan.

En ook nogmaals: ik heb nergens gezegd dat er geen onderscheid gemaakt mag worden. Als honden met 'foutjes' goedkoper weggaan, dan mag een bijzondere 'uitvoering' van mij ook best duurder weggaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

jip007
Erelid

Nanna schreef:
jip007 schreef:
Essy schreef:
jip007 schreef: jou pup komt ook uit een nest met verschillende prijsklasse , waarom vindt men het bij dat ras wel normaal en bij de dog niet.
zal net zo zijn als bij de chinees , flirt was 1200 , zijn behaarde broertje 500.
Ja, maar die PP broer kan gewoon geshowd worden. Hoe zit dat dan met de behaarde variant van de grote nakerd, dat is toch feitelijk gewoon een bastaard?
ja de pp die kan geshowd worden , maar waarom is hij dan 700 goedkopper. De behaarde peruaan kan hier in nederland niet naar een show , in frankrijk (en misschien in meer landen) weer wel , maar mag wel ingezet worden voor de fok.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
jip007 schreef:
Essy schreef:
jip007 schreef: jou pup komt ook uit een nest met verschillende prijsklasse , waarom vindt men het bij dat ras wel normaal en bij de dog niet.
Ja, maar die PP broer kan gewoon geshowd worden. Hoe zit dat dan met de behaarde variant van de grote nakerd, dat is toch feitelijk gewoon een bastaard?
Nou ja, een bastaard is ook weer grof gezegd :mrgreen:
Je mag er niet meer showen (volgens mij), maar wel mee fokken. De hond heeft ook gewoon een stamboom.

Ik vergelijk het een beetje met een Rottweiler met een witte vlek :19:
Foutje gewoon..... alhoewel het weer heel vaak voorkomt en het is heel normaal dat er behaarde in het nest voorkomen.
Ik val niet specifiek op de naakthonden, ik vind ze echt heel leuk hoor maar heb liever een behaarde hond. Vandaar mijn keuze voor de behaarde en dat heeft niets met de prijs te maken :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Essy

Stang schreef:
Nanna schreef:
jip007 schreef:
Essy schreef: Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je voor een behaarde evenveel had betaald als voor een kale als ze allemaal dezelfde prijs waren geweest.
Je mag er niet meer showen (volgens mij), maar wel mee fokken. De hond heeft ook gewoon een stamboom.

Foutje gewoon..... alhoewel het weer heel vaak voorkomt en het is heel normaal dat er behaarde in het nest voorkomen.
Ik val niet specifiek op de naakthonden, ik vind ze echt heel leuk hoor maar heb liever een behaarde hond. Vandaar mijn keuze voor de behaarde en dat heeft niets met de prijs te maken :wink:
En als je een keerje wat anders wil, kun je hem nog altijd scheren :smile:
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:
marian* schreef:
Martijn schreef: Ja.
Jij ook dus?
Ja. Natuurlijk.
Ik betaal wat ik het waard vind. Ik moet toch niet kopen?
Als ik blauw niet mooi vind koop ik die niet ookal is die goedkoper. Als ik iets niet hoef dan is elke prijs te hoog ook al is het zogenaamd goedkoop.

Degene die verkoopt bepaalt de prijs. Je hoeft als aspirant koper alleen maar ja of nee te zeggen.

Loop jij een winkel in met de vraag "Mag ik uw goedkoopste kleren alstublieft?" of kijk je eerst naar wat je eventueel hebben wil?
Ik loop een winkel binnen waarvan ik denk dat ze weleens iets voor me zouden kunnen hebben,zoek iets uit en kijk dan pas naar de prijs :mrgreen:
En als die ene blouse goedkoper is dan de andere zal ik hem niet kopen ondanks dat ie goedkoper is.
Vind trouwens je uitspraken hier ook een tikje vreemd voor iemand die nog niet zo lang geleden niets of althans heel weinig op had met rashonden of hun kopers :wink:
Laatst gewijzigd door marian* op 11 mar 2007 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jip007
Erelid

Stang schreef: en dat heeft niets met de prijs te maken :wink:
dat weet ik , maar het ging even om de prijsverschillen in een nest , dat komt dus niet alleen bij de doggen voor.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
Stang schreef: en dat heeft niets met de prijs te maken :wink:
dat weet ik , maar het ging even om de prijsverschillen in een nest , dat komt dus niet alleen bij de doggen voor.
Dat is toch bijna bij ieder ras zo?
Een Rottweiler met een witte vlek gaat ook meestal goedkoper weg.
Gebitsfoutjes, enz. enz.
Nu heb je bij de Rottweiler niet bepaalde kleurslagen natuurlijk, maar ik kan me best voorstellen dat een hele bijzonder mooie kleurslag bij een Dog duurder is, net zoals een nek goedkoper is.

Ik zou er zelf niet specifiek om vragen: stel dat ik net op dat ene Rottweilertje verliefd zou worden, maar hij heeft een wit vlekje. Hij hóórt goedkoper weg te gaan, maar ik zou er zelf nooit om vragen.
Ik betaal een prijs (heb een prijs in mijn hoofd) die ik reeël vind en dan gaat het mij meer om het totaalplaatje (de kosten en wat extra's) dan waanzinnig lage of hoge prijzen.
Afbeelding
A good dog never dies...

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

jip007 schreef:
Stang schreef: Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat ik niet vind dat er verschillende prijsklasses mogen zijn :denken:
sorry :mann: jij dan niet , maar de anderen wel.
Ja ik vind dat onzin, zou er als fokker absoluut niet in mee willen gaan. Ook al omdat je absoluut niet kan zeggen hoe een hond verder uitgroeit. En die mensen die persé dat of dat kleurtje willen, hoeveel gaan er daarvan naar een show of willen ermee fokken. Ik vind het allemaal erg oppervlakkig (komt beslist niet alleen bij Doggenkopers voor).

Behaard en naakt in een naakthond vind ik nogal een verschil, niet vergelijkbaar met een groene of een gele bloes. Meer vergelijkbaar met een helemaal spierwitte Kooiker tegenover een normaal gekleurde bijvoorbeeld.

Anne
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
Stang schreef:
Nanna schreef:
jip007 schreef: zal net zo zijn als bij de chinees , flirt was 1200 , zijn behaarde broertje 500.

En als je een keerje wat anders wil, kun je hem nog altijd scheren :smile:
Dan wordt het een stekeltjeshond :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik lees al een poosje mee en ik wil ook iets toevoegen:
Waarom mag een beroepsfokker niet de kosten van zijn/haar teefjes doorvoeren in de prijs van de pups ?
Als je als BEROEP fokker bent heb je heel wat huisvesting nodig voor je teefjes. Goed fokken is een vak, en er zijn mensen die daarnaast geen baan hebben omdat ze daar geen tijd voor hebben.
Die zijn dag en nacht met hun honden bezig, al hebben ze er 30.
Het welzijn en welbevinden van hun honden staat op de 1e plaats.
Maar ze fokken wel, en de pups worden verkocht. Moet dat dan tegen kostprijs ? Die fokker moet ook leven ! Als hij ze tegen kostprijs zou verkopen moest hij of zij er een baan bij zoeken, en minder tijd hebben voor zijn teefjes en eventuele pups.
Wat mij betreft : fokken is een vak, een beroep, en als een goede fokker daar een dagtaak aan heeft dan :ok:
De kosten van de teefjes tot hun dood, de uren die erin gestoken worden mogen wat mij betreft doorgerekend worden in de pupprijs.

Als pupkoper zeggen : ik heb niets te maken met de kosten die de fokker voor de teef maakt ?
Wij hebben een pup gekocht van fulltime fokkers, pup kostte 1500 euro, en we hadden het er graag voor over, omdat we weten dat moeder daar een heel luxe leventje heeft. Die fokker leeft ervan, so what ?
Nogmaals : goed fokken is een beroep en als je het grootschalig doet heb je er een dagtaak aan. Mogen die mensen daar dan ook hun boterham mee verdienen? Ik vind van wel.
Er zijn ook goedkope bulldogjes te koop, import vanuit Oostbloklanden.
Dat weet iedereen. Voor 600 euro heb je dan een pup.
Hoe het de moeder vergaat verder weet je niet, maar ach, dat is ook het niet het pakkie -an van de pupkoper toch ?
Laatst gewijzigd door Bullenmama op 12 mar 2007 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
jip007
Erelid

starfleet schreef:
Meer vergelijkbaar met een helemaal spierwitte Kooiker tegenover een normaal gekleurde bijvoorbeeld.

Anne
een spierwitte dog met 2 vlekjes en blauwe ogen valt ook onder gevlekt , een bijna zwarte met wat witte vlekken valt ook onder gevlekt, net zoiets.
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

En over of het ene kleurtje duurder is dan het andere kleurtje : Ik had een nestje bulletjes twee jaar geleden en ik vond 1 reutje zo onwijs mooi, daar vroeg ik ik 200 euro meer voor, 1400 euro.
Er kwamen mensen kijken voor het reutje en vonden het raar dat die ene pup meer moest kosten. Verontwaardigd waren ze zelfs.
Ik vond het zo idioot, ik mag toch zeker wel zelf bepalen wat ik voor een pup wil hebben ?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

bullenmama schreef:En over of het ene kleurtje duurder is dan het andere kleurtje : Ik had een nestje bulletjes twee jaar geleden en ik vond 1 reutje zo onwijs mooi, daar vroeg ik ik 200 euro meer voor, 1400 euro.
Er kwamen mensen kijken voor het reutje en vonden het raar dat die ene pup meer moest kosten. Verontwaardigd waren ze zelfs.
Ik vond het zo idioot, ik mag toch zeker wel zelf bepalen wat ik voor een pup wil hebben ?
Ja hoor en ik heb het recht om dat idioot te vinden. Gelukkig heb ik als pupkoper ook het recht om een deurtje verder te gaan.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”