Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Boxer doodgebeten

Ongelezen bericht door Hippo »

kooi schreef:Het raakt kant nog wal als je het alleen op je zelf en jouw honden en jouw kennis baseert.

Het is een algemeen probleem. Of wil je zeggen dat wat ik beweer over de overvolle asiels en het nare einde van deze dieren, als het fout gaat niet klopt?
Ik schrijf toch nergens dat ik het al die staffordachtige probleemhonden niet erken. Zoals ik al eerder reageerde op de quote van Nanna, ik ben vóór maatregelen die als gevolg hebben dat de ondoordachte tokkie weer een klapkaak van marktplaats trekt en vervolgens een buurt terroriseert.

Dat is toch geen afschuiven? Of er nu een cursus, verbod op kruisingen, strafbladcheck of verplichte verzekering zou komen, daar zou ik toch geen last van hebben als a-typische klapkaakeigenaar. Dus voer maar in!

Ik ben allang blij dat ik niet in de schoenen sta van iemand met een kleine hond van formaat schoothond, want dan zou ik ook een stuk minder gerust over straat gaan dan met mijn mechels. Dat betekent nog niet dat ik geen hinder kan ervaren van de tokkie met klapkaak.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Hippo schreef:
kooi schreef:Het raakt kant nog wal als je het alleen op je zelf en jouw honden en jouw kennis baseert.

Het is een algemeen probleem. Of wil je zeggen dat wat ik beweer over de overvolle asiels en het nare einde van deze dieren, als het fout gaat niet klopt?
Ik schrijf toch nergens dat ik het al die staffordachtige probleemhonden niet erken. Zoals ik al eerder reageerde op de quote van Nanna, ik ben vóór maatregelen die als gevolg hebben dat de ondoordachte tokkie weer een klapkaak van marktplaats trekt en vervolgens een buurt terroriseert.

Dat is toch geen afschuiven? Of er nu een cursus, verbod op kruisingen, strafbladcheck of verplichte verzekering zou komen, daar zou ik toch geen last van hebben als a-typische klapkaakeigenaar. Dus voer maar in!

Ik ben allang blij dat ik niet in de schoenen sta van iemand met een kleine hond van formaat schoothond, want dan zou ik ook een stuk minder gerust over straat gaan dan met mijn mechels. Dat betekent nog niet dat ik geen hinder kan ervaren van de tokkie met klapkaak.
Wat mij betreft zijn de maatregelen waar jij voor bent, niet afdoende. Er is maar een maatregel afdoende: alle klapkaken van de straat af en een algeheel fokverbod.
Je benoemt het eigenlijk zelf al door jezelf een a-typische eigenaar te noemen. Zoals jij geruster over straat gaat met een grote hond, ga ik redelijk gerust over straat waar die klapkaken zich bevinden die ik ken en waarvan ik weet dat de eigenaar ze relatief goed onder controle heeft. Waarschijnlijk ben jij er zo een.

Helaas moet jij dan als goede lijden onder de slechte. Nog niet met deze hond, daarmee mag je je medeburgers nog schrik aanjagen, maar er komt een moment dat dat niet meer wordt getolereerd. Helaas ten koste van mensen, honden en de klapkaken zelf. Maar beter kies je voor je volgende hond een ander ras.

Ik ga overigens mechelaars, husky-achtigen en rottweilers ook uit de weg hoor. Maar belagen die mijn hondje, dan maak ik een kans dat de eigenaar, of ik, of omstanders zo'n dier van mijn hondje afkrijgen. ( been there, done that).
Met zo'n klapkaak sta ik machteloos.

Het is wat Nanna, zegt, moet je per se uit dat onmetelijke aanbod dat ras kiezen waarmee je anderen de stuipen op het lijf jaagt? Ik begrijp dat niet. :19:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hippo schreef: Dat slaat kant noch wal. De honden die ik heb gehad en helaas veel te vroeg heb moeten inslapen wegens gezondheidsgebreken, zouden niet de pineut zijn. Die belanden niet in asiels, worden niet doodgeschoten door agenten of what so ever.
Ik zou er zo weer aan beginnen als ze gezonder zouden zijn. Plus dat ik zelf geen last heb gehad van mensen die ze verafschuwen of er bang van zijn. Beetje hondeneigenaar ziet al op afstand dat je ze wel of niet onder appèl hebt. Plus de mensen uit de buurt die ons kennen, weten dat we geen ruziezoekende hondvreters hebben gehad. Die liepen niet om of angstig voorbij.
Het gaat niet om jou, je kunt ook verder kijken dan je neus lang is.
Dat ze gemiddeld ver benedenmaats en op onverantwoorde wijze worden gehouden is voor een mens met een beetje empathisch vermogen genoeg om er een dikke vette punt achter te zetten.
:19: Anders doe je precies hetzelfde als dombo's met een broodfokpup die ze "hebben gered".
Met iedere pup die verkocht wordt houd je de ellende in stand.
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef:
Helaas moet jij dan als goede lijden onder de slechte.
Nee hoor, niks helaas. Totaal oninteressant als je het welzijn van je oh zo geliefde ras boven je eigen behoeften stelt.
Leuke honden zat.
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

laeken schreef:Leuk allemaal ware het niet dat die hond sluipend en totaal gefixeerd was op Bas. Echt non stop staren en tongelen en in slow motion met een laag hoofd achter ons aan sluipen.
Dat lijkt me zo eng! En daar zou ik dus zodanig de kriebels van krijgen dat ik wel ergens anders heen zou gaan.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

BieneMaya schreef:
laeken schreef:Leuk allemaal ware het niet dat die hond sluipend en totaal gefixeerd was op Bas. Echt non stop staren en tongelen en in slow motion met een laag hoofd achter ons aan sluipen.
Dat lijkt me zo eng! En daar zou ik dus zodanig de kriebels van krijgen dat ik wel ergens anders heen zou gaan.
Dat gebied is heel lastig. Ik parkeer de auto. Loop een kwartier op een pad langs een bos en kom dan bij de plas. Ik kon dus nergens anders heen dan doorlopen. Dat maakte het ook zo vervelend. Als ik ergens anders heen wilde moest ik langs de husky en dan vervolgens langs de andere honden van die mensen. Die husky was zeker meegelopen dus dan had ik 4 honden meen ik of 3 om me heen lopen.
Afbeelding
BieneMaya
Zeer actief

laeken schreef:
BieneMaya schreef:
Dat gebied is heel lastig. Ik parkeer de auto. Loop een kwartier op een pad langs een bos en kom dan bij de plas. Ik kon dus nergens anders heen dan doorlopen. Dat maakte het ook zo vervelend. Als ik ergens anders heen wilde moest ik langs de husky en dan vervolgens langs de andere honden van die mensen. Die husky was zeker meegelopen dus dan had ik 4 honden meen ik of 3 om me heen lopen.
Gatverdamme! Nee dat zou geen optie zijn inderdaad.
Hoe is t afgelopen dan. Gingen zij bij de plas de andere kant op? En kom je ze dan aan de andere kant niet weer tegen? Of waren daar wel uitwijkmogelijkheden.

Ik had het laatst met een choco labrador. Op een pad waar je wel wat afstand kunt nemen maar je moet elkaar wel paseren. Lab komt ons tegemoet, gooit zich plat op de grond, fixeert als een malle en schoot toen als een raket op Maya af. En niet op een leuke manier.
Dus ik block t kreng en zeg tegen de eigenaar ,dank je wel voor het verkloten van de negeer-training van mijn hond,.
Kreeg terug.. oh sorry dacht dat ze wel ff leuk samen konden gaan spelen.
Zucht.
BieneMaya
Zeer actief

Gewoon voor de lol..
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

alinelaila schreef:
Hippo schreef: Ik vind een opgefokte rottweiler net zo'n potentieel gevaar dan een steffurt van marktplaats.
Over rottweilers gesproken; ik vind dat daar de laatste jaren echt een toename is van ernstige bijtincidenten (zowel hond-hond als hond-mens). Ik vertrouw die bakbeesten eigenlijk nog minder dan de gemiddelde stafford. Een rottweiler die kwaad wil zie ik me ook niet zomaar van Sem afkrijgen.

kooi schreef: ze worden door het grootste deel van de bevolking gehaat
Ik vraag me dat wel af. De mening hier op het HF is niet de doorsnee mening in Nederland. Ze zijn niet voor niets zo populair ook. Ik spreek vaak genoeg mensen in de buurt en die mompelen hooguit iets over 'vechthonden' maar echt niet dat ze gehaat worden of de honden uit de weg gaan.
Heel veel mensen weten ook echt niets over het karakter hoor. Dat merk ik in m'n werk net zo. Bellen ze over een stafford, omdat ie er zo lief uitziet. Als je dan wat over het karakter verteld zijn ze verbaasd en 'het zal toch wel een beetje meevallen' en 'goede opvoeding' blablabla.
Dat klopt inderdaad. Meerdere keren per week loop ik met Tux in losloopgebied. Veel andere honden eigenaren zijn bang dat hun grotere hond Tux zou kunnen bezeren.
Als ik dan vertel dat dat wel mee zal vallen omdat ze gewend is aan een AmStaff, is de standaard reactie: goh..waarom heb je die niet mee dan?

Iedere keer weer ben ik stomverbaasd. Huh, waarom ben je niet gewoon blij dat ik dat type hond niet meeneem naar een losloopgebied :denken:
Dan zeg ik dat dat soort honden er niet thuis horen en dat ik het risico niet ga lopen. Kijken ze je nog steeds aan of ze het in Keulen horen donderen.
Schiet mij maar lek :U:
Ik moet me verdedigen dat ik mijn klapkaak niet meeneem in dit soort situaties, juist tegenover mensen met honden :oohja:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Nanna schreef: Een minimaal HAVO diploma eisen als je zo’n schijthond wilt kopen?
HAVO diploma: check!
Yes, ik mag mijn aso hond houden :engel:
Afbeelding
kooi
Zeer actief

GrethavW schreef:
alinelaila schreef:
Hippo schreef: Ik vind een opgefokte rottweiler net zo'n potentieel gevaar dan een steffurt van marktplaats.
Over rottweilers gesproken; ik vind dat daar de laatste jaren echt een toename is van ernstige bijtincidenten (zowel hond-hond als hond-mens). Ik vertrouw die bakbeesten eigenlijk nog minder dan de gemiddelde stafford. Een rottweiler die kwaad wil zie ik me ook niet zomaar van Sem afkrijgen.

Ik vraag me dat wel af. De mening hier op het HF is niet de doorsnee mening in Nederland. Ze zijn niet voor niets zo populair ook. Ik spreek vaak genoeg mensen in de buurt en die mompelen hooguit iets over 'vechthonden' maar echt niet dat ze gehaat worden of de honden uit de weg gaan.
Heel veel mensen weten ook echt niets over het karakter hoor. Dat merk ik in m'n werk net zo. Bellen ze over een stafford, omdat ie er zo lief uitziet. Als je dan wat over het karakter verteld zijn ze verbaasd en 'het zal toch wel een beetje meevallen' en 'goede opvoeding' blablabla.
Dat klopt inderdaad. Meerdere keren per week loop ik met Tux in losloopgebied. Veel andere honden eigenaren zijn bang dat hun grotere hond Tux zou kunnen bezeren.
Als ik dan vertel dat dat wel mee zal vallen omdat ze gewend is aan een AmStaff, is de standaard reactie: goh..waarom heb je die niet mee dan?

Iedere keer weer ben ik stomverbaasd. Huh, waarom ben je niet gewoon blij dat ik dat type hond niet meeneem naar een losloopgebied :denken:
Dan zeg ik dat dat soort honden er niet thuis horen en dat ik het risico niet ga lopen. Kijken ze je nog steeds aan of ze het in Keulen horen donderen.
Ik moet me verdedigen dat ik mijn klapkaak niet meeneem in dit soort situaties, juist tegenover mensen met honden :oohja:
Bij mij in de wijk is dat wel anders.
Maar hier hebben we dan ook te maken gehad met een paar confrontaties met dodelijke afloop. Van een mevrouw in een scootmobiel werd haar hondje bij het hondenstrand van haar schoot gerukt en voor haar ogen in stukken gescheurd. Er zijn hier relatief veel klapkaken en als mensen samen oplopen, of op het hondenspeelveld verzamelen en er komt iemand met een klapkaak aan, vragen we elkaar of iemand ze kent en of de hond oké is. Eigenaren genoeg die hun hond hebben loslopen en graag willen dat ze mee gaan spelen met de honden die er al zijn.

Is diegene onbekend dan loopt het veld leeg, of de wandelaars keren om.

Soms worden klapkaakeigenaren daar erg boos om. Gaan ze je uitschelden en een keer ging iemand mij expres achtervolgen. Er zijn er hier een paar bij gekomen die echt super eng zijn. Voordeel is dat ze ze van verre hoort aankomen, vanwege hun opgefokte gehijg en het in de riem hangen.
dagmar88
Zeer actief

GrethavW schreef: Ik moet me verdedigen dat ik mijn klapkaak niet meeneem in dit soort situaties, juist tegenover mensen met honden :oohja:
:mrgreen: Hoe vaak ik vervelende opmerkingen kreeg dat Charlie niet mocht spelen. Ze was toch braaf :19:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

GrethavW schreef: Dan zeg ik dat dat soort honden er niet thuis horen en dat ik het risico niet ga lopen. Kijken ze je nog steeds aan of ze het in Keulen horen donderen.
Eens dat ze niet in losloopgebied horen, en toch kom ik ze redelijk vaak tegen. Vaak stormen ze dan enorm lomp op de honden af, en Vic houdt niet van die lompigheid. Bij een lompe labrador is het vervelend, maar dit vind ik toch altijd spannend. Wat als hij van zich af snauwt en die hond reageert daar dus niet goed op?
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Cleva schreef: Zorg nou dat die mongolen zelf een keer iets te verliezen hebben want dat is toch het enige dat ze beweegt. En ja, dat geldt ook voor rottweilers, cane corsi en de rest van dat hersenloze pacman-gelul.
Ga je nou je bericht net zitten aanpassen als ik aan het quoten ben :hmmm:

Dat is het bij die soort onverantwoordelijke types nou net. Die hebben niks te verliezen. Ohja, toch, hun hond. Maar ach ze halen zo weer een nieuwe want voor 100 euris heb je er weer een.
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Boxer doodgebeten

Ongelezen bericht door tomaat »

Cleva schreef:...

Uitvallen en gorgelende meegesleurd moeten worden is een diskwalificatie voor elke hond boven de 20 kilo. Zo.
Helemaal mee eens! Dit is precies wat hier loopt — 3 stuks, aangelijnd en in stoer Julius K9 ontsnappingstuig, uitvallen en gorgelen bij elk dier dat in zicht komt.
Maar wie doet er wat aan zolang er eerst geen hond, kat, kind verscheurd is?
Als ze uit dat tuig stappen, zijn mijn aangelijnde dwergpoedel en podenco van 20 kilo samen geen partij.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

GrethavW schreef:
Nanna schreef: Een minimaal HAVO diploma eisen als je zo’n schijthond wilt kopen?
Ja ja met Havo heb je ineens gelijk verstand van schijthonden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:blont: Twink toch, alle honden schijten toch :engel:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

S@ndr@ schreef::blont: Twink toch, alle honden schijten toch :engel:
Niet veraden ik heb LBO en mijn hond doet dat niet anders mag ik hem niet
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

dagmar88 schreef:
GrethavW schreef: Ik moet me verdedigen dat ik mijn klapkaak niet meeneem in dit soort situaties, juist tegenover mensen met honden :oohja:
:mrgreen: Hoe vaak ik vervelende opmerkingen kreeg dat Charlie niet mocht spelen. Ze was toch braaf :19:
Of uitgescholden worden voor dierenmishandelaar vanwege de muilkorf :lol1: :roll:
Hippo
Zeer actief

alinelaila schreef:

Dat is waar ik op doel, maar door bijv Dagmar wordt gezien als afschuiven. Prima dat alle staffordachtige (al dan niet zonder stamboom) verboden worden, maar er zijn nog genoeg alternatieve rassen en kruisingen voor de tokkies die er een kick van krijgen dat ze met een potentiële moordenaar over straat lopen. Voorbeelden te over van andere rassen die zonder te knipperen andere honden te grazen nemen vanuit het niks en ze terstond vermoorden.
Zie ook in Engeland waar een verbod van staffords niet tot minder (dodelijke) bijtincidenten heeft geleid. Er zijn meer maatregelen nodig.

@kooi ik heb in inmiddels geen Amerikaanse staffords meer, alleen nog mechels
Hippo
Zeer actief

Cleva schreef:Dat zeg ik toch? 7 maanden de bak in en een strafblad voor je leven.
Plus een houdverbod op honden voor de rest van je leven.
kooi
Zeer actief

Hippo schreef: @kooi ik heb in inmiddels geen Amerikaanse staffords meer, alleen nog mechels
Oké, mooi. Ga ik nog steeds de andere op als ik je tegen kom, maar zonder de hartkloppingen en de knikkende knieën. :wink:

Maar, hoe dat zo? Tijd voor wat nieuws, of een bewuste keuze?
kooi
Zeer actief

blondie schreef:Hippo dacht vast dat er geen toekomst meer zat in die gevaarlijke blafbekken (edit klapkaken), maar wilde wel nog steeds honden waar mensen bang van zouden zijn.
Dus ging ze voor Mechelse herders.

Edit.
Sorry hoor Kooi, jij draait hier toch ook al wat langer mee. Hippo heeft altijd al herders gehad, en staff erbij. Ik kan me dat zelf wel herinneren omdat ik soms dingen gezien heb en gelezen over haar en de controle over de honden dat me dat enorm bij is gebleven.
Eh, ja. Maar jij denkt echt dat ik van ieder lid een geschiedenis met hun honden op een mentale harde schijf heb staan? Jou is dat bijgebleven omdat het je belangstelling had, maar dat geldt niet voor mij. Dacht serieus dat de hond in haar avatar haar huidige hond was. :oeps: :mann:
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik was vanmorgen met een vriendin en 2 tervuerense herders van haar en Shep in het losloopgebied. En ja hoor, er komt weer zo'n tank aangezet. Ik had Shep snel aangelijnd. Tank draait om haar heen naar haar achterkant. Dus ik duwen met mijn been. Zie het stel wat erbij hoorde al geïrriteerd kijken naar mij. Maar ik heb tegenwoordig een goeie want Shep is oud en niet meer zo stabiel. Dus dat zeg ik dan ook; dat ze gemakkelijk omvalt als wilde honden komen spelen. Nou dat begreep het stelletje heel goed en riepen direct hun hond terug en ik moet toegeven die luisterde wel direct. Haha natuurlijk was het me vooral om die tank te doen maar zo voorkom ik dat ze alweer op me gaan schelden dat ik bevooroordeeld ben.
Maar vaak snap ik ook de eigenaren van kleine hondjes niet. Er zit daar een man op een bankje met een malthezer leeuwtje los. Wij komen met onze 3 herders aangelopen en dat kleintje wordt helemaal gek. Gaat tegen onze honden tekeer; blaffen, grommen en heen en weer rennen. En die man op zijn bankje vindt het prachtig en zit te lachen. Nou zijn het 3 herders die dat hele gedrag negeren en gewoon doorlopen maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedere hond daar zo relaxed op reageert.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

twinkeltje schreef:
GrethavW schreef:
Ja ja met Havo heb je ineens gelijk verstand van schijthonden.
Is dat diploma toch nog ergens goed voor.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Doyaquba schreef:
Cleva schreef:Ik sla even over. Wat voor honden?
4 staffords
Uiteraard. Dan maar de spuit erin. En ook in de eigenaar,.
Caro schreef:Wij komen met onze 3 herders aangelopen en dat kleintje wordt helemaal gek. Gaat tegen onze honden tekeer; blaffen, grommen en heen en weer rennen. En die man op zijn bankje vindt het prachtig en zit te lachen. Nou zijn het 3 herders die dat hele gedrag negeren en gewoon doorlopen maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedere hond daar zo relaxed op reageert.
Ik snap het sowies niet, dat mensen toelaten dat hun hond zo blaffend uitvalt naar andere honden. Komen ze hangend aan de riem voorbij gelopen en niet één x een correctie. :roll:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou ja als ze er al volop inhangen ben je toch al te laat met welke correctie dan ook, dit moet je voor zijn.. maar goed zijn best een hoop mensen die problemen hebben met juist dat uitvallen van honden, het komt nogal eens voor
dagmar88
Zeer actief

iones schreef: Ik snap het sowies niet, dat mensen toelaten dat hun hond zo blaffend uitvalt naar andere honden. Komen ze hangend aan de riem voorbij gelopen en niet één x een correctie. :roll:
:mrgreen: Ja, want snokken en roepen werkt zo lekker bij uitvallers dat ze het daarna wel laten.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Kells schreef:
dagmar88 schreef:
iones schreef: Ik snap het sowies niet, dat mensen toelaten dat hun hond zo blaffend uitvalt naar andere honden. Komen ze hangend aan de riem voorbij gelopen en niet één x een correctie. :roll:
:mrgreen: Ja, want snokken en roepen werkt zo lekker bij uitvallers dat ze het daarna wel laten.
Nou, een flinke brul wil weleens helpen. Althans, bij die van mij wel!
Bij Elco zou dat averechts werken
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik pak het uitvallen echt wel aan, maar dan bij de basis. Duidelijkheid genoeg. Maar de hysterie haal je niet weg door andere honden nog spannender te maken met een brullende baas. Bij Gait werkt het wel uitstekend, dus die houdt in 90% van de gevallen gewoon z'n snater. Bij hem is het inderdaad schelden en schelden doe je gewoon niet. En ik denk dat het bij heel veel honden prima werkt. Maar niet bij allemaal. Bij Elco is het spanning die te hoog oploopt en er op een of andere manier uit moet. En bij hem is dat blaffen. Spanning weten we tegenwoordig meestal goed laag te houden en dan is hij gewoon netjes stil en zelfs trots op zichzelf als hij kiest voor actief negeren van de andere hond. Niet naar de andere hond toe proberen te gaan, maar toch nog een paar keer blaffen is ook al een hele vooruitgang, maar dan was het toch te spannend
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”