Lin851 schreef:Beste Foxen
Een hond is geen kind, maar je kunt ze tot op zekere hoogste wel vergelijken.
Als ik op een babyforum zou plaatsen dat mijn kind van 9 maanden nog steeds in haar broek poept, s'nacht s niet doorslaapt in haar eigen kamer, en dat ik haar ook geen uren alleen kan thuis laten omdat ze dan begint te schreuwen en janken..
En men reageert daarop met opmerkingen als; je kunt van een 9 maanden oude baby niet verwachten dat ze hele nachten doorslapen , zindelijk zijn en uren alleen thuis kunnen blijven!
Waarop ik reageer met Ik heb me juist uitvoerig verdiept en ingelezen hierover! Zoals ik al zei is het gewoon net niet mogelijk om een perfecte modelopvoeding te geven, al zou ik dat wel willen. En ik vind dat ik juist wel veel te bieden heb voor een koter. En ik kan niet mijn hele leven om koter laten draaien!
Snap je dan dat mensen nogal heftig kunnen reageren?
Ik hoop dat je inziet waarom men hier reageert zoals men reageert en dat je de beste optie voor jouw pup kiest.
Zoals je hierboven schetst is de discussie niet precies verlopen en zoals ik al eerder zei verwacht ik niet dat een pup meteen doorslaapt en zindelijk is. Dit zeg ik nergens in de tekst. Maar ik vind het uiteindelijk wel wenselijk dat hij niet meer in huis poept en makkelijk een paar uur alleen kan zijn, net als de oudere hond.
De zin waar je waarschijnlijk op doelt ("Probleem is ook dat hij zijn behoefte gewoon in de bench doet. Hij houd het niet op tot ik het deurtje open doe. Ik moet elke dag wel de lakens vervangen die in de bench liggen.") wil niet zeggen dat ik meteen verwacht dat hij het op kan houden. Dat realiseer ik me ook wel. Maar als hij maar even in de bench zit doet hij het ook en voor dat gegeven vraag ik advies. Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben.
Je vergelijking snap ik. Maar ik vind dat je een pup toch niet zo goed met een baby kunt vergelijken. Een pup wordt bijvoorbeeld een stuk sneller puper/volwassen en is na 2,5 maand een stuk zelfstandiger dan een baby (kan al lopen, zelfstandig eten enz.).
Ik begrijp wel het punt dat je wil maken met je reactie. Maar sommige kritiek van mensen die in het begin reageerden is gewoon niet constructief en onnodig bot. Mijn oorspronkelijke vraag is gewoon hoe ik de zindelijkheid en het alleen zijn beter kan bevorderen/veraangenamen. Ik wil het juist goed doen en daarom heb ik mijn vraag gesteld. Ik ben ook juist blij met de reacties van de mensen die wél willen meedenken. Mensen die adviezen en handvatten bieden voor de praktijk waar ik nu eenmaal mee heb te maken.
Misschien dat we de discussie nu kunnen voortzetten over de inhoud en niet over de toon/emoties.