Zoek stok! schreef:Marion. schreef:
De hond past zich volledig aan aan de baasjes. Geen ochtendmensen, dan geen ochtendhond. Ochtendmens? Dan is de hond ook vroeg aktief. Als de baasjes niet bang zijn in het donker, is de hond dat ook niet.
Wat kan het wezen hond zich toch geweldig aan ons aanpassen hè?
Helaas, hier een voorbeeld dat het niet zo is. Ik ben GEEN ochtendmens en Bram is wel een ochtendhond. Zucht.
Hier nog een. Ik ben een ochtendmens, absoluut geen avondmens. Moos is ook een ochtendhond. Als ik later opsta dan een uur of 9 ligt hij klaarwakker op bed te wachten. Als ik 1 grote teen beweeg dan springt hij likkend bovenop me als een tornado.
En dat is prima, want ik sta liever niet later op dan 9 uur.
's Avonds ligt hij in coma, en ook daar hou ik van, ik ben zelf 's avonds ook altijd wat sloom.
Saar daarentegen :N: Die is meestal de hele avond wakker, rondrennen, de katten pesten, onrustig rondjes lopen.
En 's ochtends moet ze echt heeeeel rustig wakker worden. Ze is ook wel om 9 uur aardig allert al, maar dat is een bepaald ritme waar ze al van pup af aan inzit. Maar ze wordt heeeel langzaam wakker. Moos springt meteen op zo van "

". Saar rekt zich eens uit, gaapt, draait zich weer om, rekt zich weer uit, gaapt weer, en dat doet ze dan vanaf 8 uur tot een uur of 9 als ze echt wakker is