Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rally-O

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Rally-O

Ongelezen bericht door Felix »

Wie doen, en of hebben er ervaring met die nieuwe fenomeen wat is over komen waaien uit Amerika !? :denken:

http://www.rally-o.nl/

Persoonlijk lijkt het me wel een aardig iets :19:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hoi ik doe het nu al een 2 tal maand in de bergschenhoek rotterdam.
Wel leuk om te doen en een hele afwisseling met GG.
Je jebt er ook leuke oefeningen zoals met de hond zijwaarts stappen.
Het goede eraan is dat je de hond met je stem mag bijstaan en aanmoedigen bij het volgen of een draai nemen.
Heb je al eens op www.rally-o.nl gekeken, daar vind je al de uitleg, bordjes en een forum.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb er vanalles over gehoord en het lijkt me erg leuk!

de fokker van sammy gaat het ook doen dacht ik met haar honden.
Afbeelding
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

Wij geven het bij ons op de hondenschool.

De reacties zijn erg leuk,

Het is een leuke manier om met je hond bezig te zijn.

Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het is eigenlijk gewoon gehoorzaamheid he, maar dan wat speelser. Uit teksten die ik eerder las, dacht ik dat er meer behendigheid in zat, maar dat valt erg tegen.

Ik houd het bij GG :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Ik vind het een leuke vorm van hondensport. Vooral omdat iedereen mee kan doen en op elk gewenst niveau (met/zonder riem, jong/oud, groot/klein). Voor rassen die bijv. niet geschikt zijn voor behendigheid en niet zoveel uitdaging hebben in de gehoorzaamheid is dit een leuke mix. Ik wou het ook graag op onze hondenclub gaan geven, maar helaas vinden ze het geen vorm van sport die bij de club past (tja beetje vastgeroest en niet in voor wat nieuws).
scooter
Actief
Mijn ras(sen): Markiesje
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooter »

Zoek stok! schreef:Het is eigenlijk gewoon gehoorzaamheid he, maar dan wat speelser. Uit teksten die ik eerder las, dacht ik dat er meer behendigheid in zat, maar dat valt erg tegen.

Ik houd het bij GG :wink:
Hoi, wij geven ook Rally-O op de vereniging.
Het is echt heel leuk en je kunt het zo afwisselend maken als je zelfs wilt, inderdaad, de wedstrijden die momenteel in Nederland worden gelopen, bestaan voornamelijk uit de oefeningen van de AKC één van de organisatie's in Amerika, het enige behendigheidselement wat daarbij in de gevorderden klasse wordt gebruikt is de sprong en de breedte sprong.

In onze lessen gebruiken we echter ook de oefeningen van de CARO (uit Canada) en nog wat andere (on) officiële oefeningen uit Amerika, deze zijn heel leuk om te doen, en je hebt bijv. een sprong, de tunnel, de weave, ook oefeningen als zit-wacht-roep voor, staan en betasten, diagonale stappen, 2 passen links, 3 passen rechts, etc.
Ook doen we vaak een spelelement in de lessen, zoals estafette, enz.

Dus je ziet het is zeer afwisselend en ook het leuke ervan is dat je onbeperkt je hond verbaal mag aanmoedigen, je mag bijv. in je handen klappen op je been tikken, alles om de hond te motiveren.

Zeker een keer het proberen waard.

groetjes, Corrie
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

scooter schreef:Zeker een keer het proberen waard.
Ik heb een keer een workshop Rally O gedaan :wink: Maar dat was met een hele grote groep hoor, dat heeft ook wel mijn beeld bepaald.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Heb 1 keer meegedaan met een workshop rally o en ik vond het erg tegen vallen. Is mij teveel gericht op gehoorzaamheid.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
scooter
Actief
Contacteer:

@ Anita en zoek stok,

Inderdaad als je het gaat vergelijken met behendigheid is het eigenlijk niet te vergelijken, wat voor oefeningen je er ook instopt, haha.

Ik loop zelf ook behendigheid en zou dit ook niet daarvoor in willen ruilen, maar als alternatief voor GG is het absoluut een aanrader.
Ik zelf heb nooit GG gedaan omdat ik dit veel te saai vond en ik mijn hond absoluut niet kon motiveren daarin, zij is nu 10 en sinds kort ben ik zelf ook maar eens begonnen met Rally-O (ipv alleen maar andere vertellen hoe het moet, hihi) en ze vind het hartstikke leuk :ok: , ik kan haar door mijn stem en natuurlijk ook afentoe een voertje enorm gemotiveerd houden en alle GG oefeningen doen we spelender wijs.

Maar kan me dus indenken dat het voor "behendigheids"mensen als alternatief wat saai overkomt. :wink:

groetjes, Corrie
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

scooter schreef:@ Anita en zoek stok,

Inderdaad als je het gaat vergelijken met behendigheid is het eigenlijk niet te vergelijken, wat voor oefeningen je er ook instopt, haha.

Ik loop zelf ook behendigheid en zou dit ook niet daarvoor in willen ruilen, maar als alternatief voor GG is het absoluut een aanrader.
Ik zelf heb nooit GG gedaan omdat ik dit veel te saai vond en ik mijn hond absoluut niet kon motiveren daarin, zij is nu 10 en sinds kort ben ik zelf ook maar eens begonnen met Rally-O (ipv alleen maar andere vertellen hoe het moet, hihi) en ze vind het hartstikke leuk :ok: , ik kan haar door mijn stem en natuurlijk ook afentoe een voertje enorm gemotiveerd houden en alle GG oefeningen doen we spelender wijs.

Maar kan me dus indenken dat het voor "behendigheids"mensen als alternatief wat saai overkomt. :wink:

groetjes, Corrie
Ik dacht ook toen ik me inschreef voor deze workshop dat het een combinatie was van behendigheid en gehoorzaamheid vandaar dat het zo tegen viel.
Kan me voorstellen dat het voor mensen die gg leuk vinden dit ook leuk kunnen vinden
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Groetjes,
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 jul 2008 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
scooter
Actief
Contacteer:

Leuk Suzanne :ok: ,

Waar ga je trainen als ik vragen mag, zoveel hondenscholen en verenigingen die Rally-O geven zijn er nl. niet.

groetjes, Corrie
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Wij trainen bij Dog-Action in eindhoven. www.dogaction.nl
Ze werken daar met de clicker. Voordat je een andere cursus 'mag' gaan doen is het de bedoeling dat je ofwel een soort clickerdiploma hebt (weet niet hoe ik het anders kan omschrijven) of dat je daar een introductie clickeren doet. Wij zijn nu aan het introductieklickeren, maar gaan straks over op andere dingen.
Ik ga 2 cursussen volgen straks. 1 dag in de week introductiebehendigheid en 1 dag in de week rally-o. Ik vind ook die mix-lessen wel heel leuk, maar ja... 3 cursussen in de week lijkt me IETS ovetrokken ;-)

Groetjes,
Suzanne
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ook ik heb een workshop gevolgd. Maar ik vond het tegenvallen, dan heb ik liever de "gewone" GG, omdat je daar beter weet waar je aan toe bent. Ik vind de beoordeling nog al vaag en daarbij vond ik het voor de hond ook niet altijd even duidelijk.
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Ik heb een proefles met mijn oudste hond gedaan! Vind het echt superleuk om te doen! Wanneer ik meer tijd heb, dan ga ik met een van de teven deze sport beoefenen! Supergaaf! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”