Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel meest agressieve hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Teckel meest agressieve hond

Ongelezen bericht door teckeltoos »

AMSTERDAM - Pittbulls en rottweilers staan algemeen bekend als gevreesde hondenrassen. Toch zouden mensen eigenlijk met een grote boog om een ander ras heen moeten lopen, de teckel...

Want niet alleen maken teckels het meeste lawaai, ze zijn ook het meest agressief. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteit van Pennsylvania.

Wetenschappers ondervroegen ruim 6.000 hondeneigenaars en stelden op grond daarvan een lijst van agressieve honden op, waarop 33 rassen zijn vertegenwoordigd. Onbetwiste koploper is de teckel, omdat 1 op de 5 exemplaren van dit ras ooit een voorbijganger heeft gebeten of getracht te bijten. Een even groot percentage vecht met andere honden en 1 op de 12 heeft zelfs bijtende bewegingen gemaakt naar zijn of haar baasje.

bron: http://www.teckels.nl/

:roll: :roll: :roll: :roll:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Het spijt me maar de meeste tekkels die ik ken zijn ook echt rotzakken :19: :N:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Als kind zijnde heb ik ook een teckel gehad.die mij ook gebeten heeft,en bovendien vind ik de meeste teckels ook best agressief. :19: Maar ze zijn wel leuk om te zien. :mrgreen:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Nanna, schep helderheid in deze duisternis.. :jank: :jank: :smile:
Jij :mrgreen: als teckel kenner moet hierover iets meer te vertellen hebben. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

wendy71 schreef:Nanna, schep helderheid in deze duisternis.. :jank: :jank: :smile:
Jij :mrgreen: als teckel kenner moet hierover iets meer te vertellen hebben. :mrgreen:
Heeft ze al gedaan in de fotohoek
Nanna schreef:Teckels ZIJN ook indrukwekkend ;-)
Deze herder durfde het in ieder geval niet aan :mrgreen:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

:smile: :smile:
Dat is waar Teckeltoos, het zijn me een stel honden die teckels! :N: :smile: :mrgreen:
Die Wim is voor de duvel niet bang te zien aan de foto. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Denk dat het nu duidelijk is :pffff:. Preventief muilkorven en een verplichte castratie van alle teckels.

:N: :mrgreen:
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Een teckel is dan ook een grote hond in een klein lijf. Ik ben ook al een aantal rotzakken en ruziestokers tegengekomen en kan me eigenlijk geen lieverdjes herinneren :19:
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

en dan te bedenken dat het beste vriendinnetje van andy een kaninchen dackel is :smile:

dat beestje is zo groot als zijn hoofd en ze zijn zo schattig samen :ok:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Er is al een topic geweest over de meest "agressieve hond" en dat is dan de Teckel.
Bij mijn beste weten door Nanna gestart.
Kan dat topic alleen niet direct vinden :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik ken alleen maar lieve teckels :denken:

Misschien heeft het dan toch te maken met de omgang en opvoeding :19: :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

ranetje schreef:Er is al een topic geweest over de meest "agressieve hond" en dat is dan de Teckel.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight= :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Nanna schreef:Teckels hebben de pech dat ze zo leuk eigenwijs en klein zijn. Ze worden dus meestal gewoon niet opgevoed (een teckel kan toch niks leren) en men lacht overal om.
Ja, dan worden het venijnige rotzakjes. Niet omdat ze dat van nature zijn maar gewoon omdat ze, zoals veel kleine hondjes, niet opgevoed worden.
:19:
Een wèl opgevoede teckel is een zeer plezierige hond. Intelligent en grappig. En voor de duivel niet bang, dat is waar. Veel grote honden leggen het qua psychologisch overwicht tegen teckels af. :smile:
Maar nooit hoort een teckel een agressieve bijter te zijn.
Ik sluit me hierbij aan. Ik kan me heel goed voorstellen dat Joep een naar kereltje zou kunnen zijn geworden als wij hem niet hebben geprobeerd op te voeden. Met nadruk op geprobeerd want het is wel een karwei geweest hoor, zo eigenwijs als hij is. Maar ik ben best trots op wat we hebben bereikt; hij luistert aardig goed, hij is heel lief voor kinderen en gasten, hij kan een aantal basiscommando's en hij kan prima los zonder dat hij er vandoor gaat...
Het enige wat we er niet uit krijgen, is dat als hij en Terra los gaan, hij haar rennend in de nek grijpt, en ook thuis doet hij dat wel eens uit enthousiasme. Soms doet hij dat ook als Terra een standje krijgt, nog even een extra opvoeding ofzo, heel vervelend. We hebben van alles geprobeerd, maar hij doet het nu gewoon nog steeds als we verder weg zijn, en Terra doet er meestal niets op uit. Het is een blijft een rare hond, die Joep :denken:
ranetje
Zeer actief

Chione schreef:
ranetje schreef:Er is al een topic geweest over de meest "agressieve hond" en dat is dan de Teckel.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight= :wink:
:ok:
Niet door Nanna gestart dus :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Zelfs mijn Fangio liep met een boog om de Teckels heen als wij die tegenkwamen :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik hou wel van dat eigenzinnige karakter.
Buren van een heel stuk verderop in de straat hebben een teckel, Rakker.
Toen we hier net woonden kwam buurman even kennis maken met Rakker.
En wat deed ik als stomme onbenullige niet-hondeneigenaar ?
Ik zei tegen de teckel : Zal ik jou pákken ?? En deed een huppeltje achter hem aan.
Dat vond Rakker niet leuk, hij bleef stokstijf staan en gromde :N: , en nu, 7 jaar later , mag hij me nog steeds niet !
Ik heb geprobeerd het goed te maken met koekjes en worst, maar niks hoor, ik heb het helemaal verpest, komt nooit meer goed.
Als ik bij hen kom, dan gaat hij in zijn mand zitten en houdt me met een boze blik in de gaten.
Leuke hond.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ohhhh teckelbeul !
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

hier een Teckel x Jackrussel idd een grote hond in een klein lijfje maar......wel een lieve hond. Hij zal nooit een verkeerd beweging of geluid maken naar de kids wat ze ook doen (terwijl hij toch echt een heel "zelfstandig"lees: dominant ventje is)
Een echte allemans vriend (als iemand naar hem toe loopt valt zijn staartje er bijna af van het kwispelen) als iemand hem roept wordt hij dolblij.....enz
Voorbij rennende joggers of racende fietsers negeert hij al snel als hij na twee meter merkt dat ze niet voor hem aan het rennen zijn.
paarden of andere dieren negeert hij. En andere honden die daagt hij het liefst uit tot spel (maar dat is aan de riem niet atijd even handig en eigenlijk ook niet de bedoeling helaas.)

Alleen honden en beesten op tv moet hij altijd even laten horen dat hij stoer is door een luide blaf (maar gelukkig is dat ook snel weer over)
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ik ken niet veel teckels, maar die ik kon waren in ieder geval echt hele lieve teckels! En ik snap het wel hoor, zo klein, moet je jezelf wel ff bewijzen toch ? :mrgreen:
Afbeelding
Catootje
Actief

Ongelezen bericht door Catootje »

In Gorinchem, waar ik werk, stikt het van de dwergteckels, er komen er heel veel bij ons in de winkel. Sommigen zijn heel lief en sociaal, die worden als "hond" behandeld. De meeste zijn irritante keffers die (letterlijk) op handen gedragen worden, naar alles op 4 poten uitvallen en bijna niet te benaderen zijn. Moet je eens proberen op verzoek van de baas een tuigje aan te passen bij zo'n monstertje :N:
Afbeelding
Groetjes uit Papendrecht van Carin, Jazz en Yunishka.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Catootje schreef:In Gorinchem, waar ik werk, stikt het van de dwergteckels, er komen er heel veel bij ons in de winkel. Sommigen zijn heel lief en sociaal, die worden als "hond" behandeld. De meeste zijn irritante keffers die (letterlijk) op handen gedragen worden, naar alles op 4 poten uitvallen en bijna niet te benaderen zijn. Moet je eens proberen op verzoek van de baas een tuigje aan te passen bij zo'n monstertje :N:
Nee joh, ook in Gorinchem lopen hele leuke teckels rond.
We hebben er sowieso 2 op de training rondlopen die super zijn! Maar inderdaad ook opgevoed worden :ok:
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

een hond met karakter vraagt om baas met karakter om het in goede banen te leiden.
Als je aan een tekkel begint weet je dat dus.......je zal er wat voor moeten doen.
ik vind mijn (welliswaar nep-) tekkel een heerlijk beestje waar zelfs een echte hondenhater iets leuks in ziet en dat wil wat zeggen toch?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb zelf altijd alleen maar lieve tekkeltjes gekend, geen een die bijt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Ken 2 teckels, 1 is van de buten van me ouders dat beest loopt alleen maar te blaffen als hij Gizmo ziet, en zodra ze in de buurt is houd hij zijn mond en loopt hij met een grote boog om haar heen, dus ze zijn toch niet alleemaal zo stoer :wink: en dan de teckel van een moeder van een vriendin denkt wel dat hij een bordeauxdog is :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Bief
Actief

Ongelezen bericht door Bief »

Heb voor mijn Duitse herders altijd Teckels gehad (3) en geen enkele ervan was agressief, integendeel ze waren superlief. Zou het dan toch aan de opvoeding liggen?
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
ranetje
Zeer actief

Bief schreef:Heb voor mijn Duitse herders altijd Teckels gehad (3) en geen enkele ervan was agressief, integendeel ze waren superlief. Zou het dan toch aan de opvoeding liggen?
Voor een groot deel absoluut :ok:
Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Als ik met mijn 3 Ridgeback over straat loop heb ik dubbel kans om Teckels tegen te komen.

2 x 2 stuks namelijk.

Ik zie ze soms nog niet eens maar dan hoor ik ze al wel, grommen, blaffen, trekken aan de lijn. Mijn trio is dan ook gelijk alert want ze weten precies dat het niet ophoudt tot ze helemaal uit beeld zijn en als het ze te gek word (blaffen = schelden) dan blaffen ze een keer terug. De vrouwtjes hebben er altijd maar wat werk mee want ze willen niet voor- of achteruit als ze honden zien. Of ze ook echt wat zouden doen als ze bij me in de buurt komen weet ik niet, maar ik wou het er niet op gokken, 120 tegen een kilo of 16?. :smile2: .

Groetjes,
Esther, Ghalu, Vai en Azuma
www.rhodesian.nl
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Hier merk ik hetzelfde. Heb ik alleen Christo aan de lijn, dan blijf ik wel eens staan om een praatje te maken. Dan zie je zo'n teckel zich bedenken, zo van, van dichtbij is-ie wel erug groot... En is die grote bek in één keer over. Tot de volgende keer, natuurlijk :wink:

Wat ik jammer vind, is dat er teckels zijn die niet genoeg de kans krijgen om met andere honden te spelen. Die zijn dus echt bang voor andere honden. Ik snap het wel, dat met die kwetsbare rug, maar toch... het zal vast wel aan hun reputatie bijdragen.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Gollum schreef:Het spijt me maar de meeste tekkels die ik ken zijn ook echt rotzakken :19: :N:
Hier op de buurt, wonen een stuk of wat tekkels, maar de meesten zijn erg lief en sociaal.

Maar van één, weet ik dat die niet altijd even lief is tegen andere honden.
willem2007
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door willem2007 »

ik merk het zo ie zo bij de meeste kleine hondje..

mijn hond wil eigenlijk altijd wel spelen en neemt vaak een afwachtende houding aan.
Maar met jack russels en teckels..die gaan gelijk lelijk blaffen grommen en laten hun tanden zien. Onze hond pikt het een paar keer maar daarna gaat hij er vol in :N: ..

Het ligt idd aan de opvoeding, vaak de mensen met zo'n agressief hondje pakken ze ook meteen op en gaan ze troosten enzo..
en de hondjes waarmee het goed gaat hebben vaak een eigenaar die de honden het zelf laten uitzoeken en niet zo betuttelend doen.
Het blijft een hond en jij bent de baas en niet andersom, dat vergeten veel mensen met kleine hondjes..
Gesloten

Terug naar “Algemeen”