Dit keer op een club hier vlakbij in de buurt, in mijn oude wandelbos.

Ik was de eerste van onze vereniging die aanwezig was, dus eerst aan de mensen daar uitgelegd dat ik een ander programma train en dat sommige dingen dus anders gaan. Was geen probleem, als ik uitlegde wat ik wilde zouden ze mij gewoon helpen.
Heel fijn, dus eerst uitgelegd hoe er 3 voorwerpen in het bos moesten worden weggelegd en daarna Biène uit de auto gaan halen.
De voorwerpen waren behoorlijk pittig weggelegd. Eerste voorwerp hing aan een tak, het tweede voorwerp was daar zo'n 3 meter vandaan gegooid en het derde voorwerp lag een aantal meters de andere kant op midden in de begroeiing daar.
Biène ging goed weg en had het eerste voorwerp zo gevonden. Ze kreeg het echter niet van de tak af en raakte daardoor wat gefrustreerd. Ze bleef het proberen, maar gaf het toen op en moest van de stress poepen.

Na het zoekwerk naar het springwerk. Bij de haag was ze weer eens lui, wat zich uit in vol steunen op de haag, dus besloten een bezem op de haag te leggen. Het gevoel van de bezem aan haar poten als ze steunt vindt ze niet prettig, dus dit keer sprong ze er zeer ruim overheen.

Even lekker gespeeld en daarna naar het volgterrein gegaan.
Volgen ging netjes, dit keer ook mensen op haar ingelopen waar ze keurig niet op reageerde.

Hierna het afliggen terwijl andere honden volgen, dat is geen probleem gelukkig.
Na een korte pauze heb ik het geweer en een breekijzer gehaald en ben eerst op het veld gaan revieren. Dat gaat steeds beter, ze laat zich goed doorsturen van het ene naar het andere voorwerp.
Hierna het geweer en het breekijzer meegenomen naar het bos en daarin weggegooid.
Biène weer opgehaald en afgezet. Ze laat zich steeds beter het bos in sturen en keert niet meer iedere keer terug naar mijn spoor, sommige stukken reviert ze al netjes in het bos. Ze liep het geweer in eerste instantie voorbij maar kreeg toen lucht en kwam netjes terug en ging erbij liggen. Wat was ik trots!

Hierna haar een keer opgetild en overgegeven aan Twan. Dat levert gelukkig geen problemen op, hoewel ze er wat "geslagen" bij hangt.

Twan heeft hierna het balletje van me gekregen en is het bos ingelopen na Biène eerst op het balletje attent te hebben gemaakt. Hij was behoorlijk ver doorgelopen. Op het commando revierrrrrrrr ging ze goed het bos in en binnen een halve minuut hoorde ik haar blaffen.

Ze had totaal niet de neiging gehad Twan te willen ontwijken maar was direct bij hem gaan blaffen, waar ze voerbeloningen voor kreeg en toen ik er was ook de bal. Super dus, ook dat begint steeds beter te gaan.
Ik was dus weer tevreden met haar resultaat zaterdag. Zondag hebben we niet getraind, ik had haar vooruitgang iets te goed gevierd

Ben benieuwd zaterdag, dan hebben we de eerste oefendag.