Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Guttegut zeg...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Guttegut zeg...

Ongelezen bericht door Mit »

Net terug van een flinke wandeling met de beestjes.
Quasar loopt nog altijd aan de lijn daarbij. Gaat altijd prima behalve als honden dominant doen, dan kan hij weleens snauwen.

Nu liepen wij daar, komen er 2 honden aan. Prima, leuk snuffelen, niks aan het handje. Baasje was een stipje in de verte. Ineens begint 1 van de honden te rijden op Quasar. Dat vindt hij niet grappig dus hij draaide zich om en snauwde. Helaas bleef de hond gewoon lekker op zijn kont geklemd. Lars trok Quasar mee maar die hond bleef maar op die reet geplakt. Ik heb er een bloedhekel aan om aan andermans honden te zitten maar ik moest wat. Snauwen is tot daar aan toe maar ik wilde erger voorkomen, dus ik pakte de hond zachtjes bij zijn borst om hem van Quasar af te trekken.

Inmiddels kwam het baasje aangerend. Ik verontschuldigde me door te zeggen dat ik normaal niet aan andere honden zit maar nu even geen andere weg zag. Nou, ik kon een dodelijke blik krijgen en de madam liep vlak langs me heen zonder een woord te zeggen...

Ik kom nooit heel vervelende mensen tegen maar dit vond ik toch wel even raar. Okee, ik vind het ook niet leuk als anderen aan mijn honden zitten maar in dit soort gevallen zou ik het juist fijn vinden.
Naja, het zal wel aan mij liggen maar ik stond wel even met mijn ogen te knipperen.

Positieve noot van de wandeling: We zijn hard aan het trainen met de losloop reïntergratie van Quasar. Ik ga op een afstand staan met een koekje, commando hier en Lars laat de lijn los. Ons ventje komt netjes in een rechte lijn op mij afgespurt! :cheer: :cheer:
We zijn enorm trots!
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

mens had vast nog geen koffie gehad. :mrgreen:
Mit
Zeer actief

linlin schreef:mens had vast nog geen koffie gehad. :mrgreen:
Nu je het zegt. Ze zag er wel erg uit alsof ze snakte naar een shot koffie inderdaad. Nou, dan is dat ook weer opgelost :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Of ze dacht dat jij zo'n aso was die met een hoogloopse teef in losloopgebied ging lopen :mrgreen: :mrgreen: (die piemel was ze even vergeten te signaleren dan :mrgreen: ).
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Moos schreef:Of ze dacht dat jij zo'n aso was die met een hoogloopse teef in losloopgebied ging lopen :mrgreen: :mrgreen: (die piemel was ze even vergeten te signaleren dan :mrgreen: ).
Zou ook nog kunnen :smile:
Nouja, ik denk dat het vooral is bij sommigen dat de eigenaar van de molosser altijd de boosdoener is. Zeker als ie een halti omheeft want dat is natuurlijk geen halti maar een muilkorf voor het bloeddorstige monster :mrgreen:
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

linlin schreef:mens had vast nog geen koffie gehad. :mrgreen:
...en geen beurt gisteravond. Zelden zo'n chagerijnig stuk vrouwmens meegemaakt. :roll:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Maar hoe vreselijk agressief is Quasar dan? Als hij alleen maar een snauw geeft naar een rijdende hond lijkt me dat heel! schappelijk. Omdat hij dus nooit los mag dacht ik echt dat hij heel heftig zou zijn, zeker in dat soort situaties maar volgens mij is hij relaxter dan jullie zelf denken?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jinx schreef:
Moos schreef:Of ze dacht dat jij zo'n aso was die met een hoogloopse teef in losloopgebied ging lopen :mrgreen: :mrgreen: (die piemel was ze even vergeten te signaleren dan :mrgreen: ).
Zou ook nog kunnen :smile:
Nouja, ik denk dat het vooral is bij sommigen dat de eigenaar van de molosser altijd de boosdoener is. Zeker als ie een halti omheeft want dat is natuurlijk geen halti maar een muilkorf voor het bloeddorstige monster :mrgreen:
Ja, dat zal vast ook vaak meespelen inderdaad. Daarnaast hebben veel bazen er sowieso nogal een handje van om alles op de andere hond te gooien natuurlijk :mrgreen:
Heel soms heeft Vera een mega geile reu aan d'r kont geplakt, die dus ook gaat rijden, en dan dus niet meer meekomt met zijn baas. Vrijwel standaard komt die baas die bijna briesend naar mij toegelopen al roepende "Ze ruikt zeker lekker he??? :evil: :boos: ".
Terwijl ik dus totaal niet klaag over de rijdende hond, en ook nog eens heel rustig blijf wachten tot de baas zijn reu weer opgehaald heeft :19:

Dat Vera voor 8 van de 10 reuen helemaal niet extra interessant ruikt, maar dat zijn eigen reu dus gewoon nogal een hitsig type is zeg ik dan ook maar even niet om de sfeer nog een beetje redelijk te houden :N: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

*Linda* schreef:Maar hoe vreselijk agressief is Quasar dan? Als hij alleen maar een snauw geeft naar een rijdende hond lijkt me dat heel! schappelijk. Omdat hij dus nooit los mag dacht ik echt dat hij heel heftig zou zijn, zeker in dat soort situaties maar volgens mij is hij relaxter dan jullie zelf denken?
Klopt. Het ligt voor 99% aan onszelf. Daarom ook nu het trainen op hierkomen, hij gaat binnenkort los.
In losloopgebieden vertoont hij vaak nog het mildste gedrag. Ik weet alleen niet of dat komt omdat hij aan de lijn zit of niet. Als hij deze reu tegen was gekomen als hij los was zat de kans er dik in dat hij hem omver zou hebben gegooid en erboven was gaan staan. Gaat een reu tegen hem in dan weet ik niet wat hij doet.

We zijn er inmiddels achter dat het ook geen agressie is maar onzekerheid.
Nu zelf de drempel nog over en dan mag meneer netjes los (met muilkorf wel, voor de zekerheid :wink: )
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Jinx schreef:
*Linda* schreef:Maar hoe vreselijk agressief is Quasar dan? Als hij alleen maar een snauw geeft naar een rijdende hond lijkt me dat heel! schappelijk. Omdat hij dus nooit los mag dacht ik echt dat hij heel heftig zou zijn, zeker in dat soort situaties maar volgens mij is hij relaxter dan jullie zelf denken?
Klopt. Het ligt voor 99% aan onszelf. Daarom ook nu het trainen op hierkomen, hij gaat binnenkort los.
In losloopgebieden vertoont hij vaak nog het mildste gedrag. Ik weet alleen niet of dat komt omdat hij aan de lijn zit of niet. Als hij deze reu tegen was gekomen als hij los was zat de kans er dik in dat hij hem omver zou hebben gegooid en erboven was gaan staan. Gaat een reu tegen hem in dan weet ik niet wat hij doet.

We zijn er inmiddels achter dat het ook geen agressie is maar onzekerheid.
Nu zelf de drempel nog over en dan mag meneer netjes los (met muilkorf wel, voor de zekerheid :wink: )
:ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik vind je echt vreselijk keurig :N: :mrgreen:

Als een hond Frenk lastig valt en niet reageert op zijn correctie (of als ik een hond zou hebben die dat niet durft, voor zichzelf opkomen, dat kan ook nog) en de andere baas is te ver weg, dan heb ik die halsband zo gevonden. En dat is dus gewoon aan de halsband en huppakee, niks voorzichtig bij de borst :F: En dan zal ik hem verbaal ook nog even duidelijk maken dat ik daar niet van gediend ben.

En als Frenk te ver van mij af zou zijn en hij zou vervelend doen, dan mag iedereen hem aan zijn halsband aan de kant zetten.
Maar als het me al zou gebeuren (waarvoor ik m'n uiterste best doe van niet), dan zou ik op een holletje aan komen zetten, onderwijl me verexcuserend. Kom op zeg... :roll:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Hij had geen halsband om :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Jinx schreef:Hij had geen halsband om :mrgreen:
Nou, dan mag je bij mijn hond 'm in z'n nekvel vatten en dat zou ik ook doen bij een andere hond.

En als iemand daar niet van gediend is, dan moet 'ie maar zorgen dat z'n hond daar geen aanleiding toe geeft :F:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Frenk schreef:
Jinx schreef:Hij had geen halsband om :mrgreen:
Nou, dan mag je bij mijn hond 'm in z'n nekvel vatten en dat zou ik ook doen bij een andere hond.

En als iemand daar niet van gediend is, dan moet 'ie maar zorgen dat z'n hond daar geen aanleiding toe geeft :F:
Nee dat boeide mij ook niet zo. Maar het beest was al erg dominant, ik wist niet of hij dat nekvel gebeuren zou pikken van me natuurlijk. En ik heb er niet echt bij nagedacht verder, borst leek me het makkelijkste om hem eraf te wippen, hij klemde die poten wel erg vast om die dikke witte reet van het monster :mrgreen:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik vind dat jij je nog heel netjes hebt gedragen. Als hier een wildvreemde hond zonder ingrijpende eigenaar op Jaymz gaat rijden, dan trek ik hem er wat hardhandiger af. En jaag ik hem weg. En ik had die eigenaar ook flink toegesproken omdat die haar hond op jouw honden af laat "stormen" en niet terugroept. Terwijl jouw hond aan de riem is.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zo wat een chaggi mens.. :roll:
Maar fijn dat het trainen zo goed gaat! :ok:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Muk schreef:Ik vind dat jij je nog heel netjes hebt gedragen. Als hier een wildvreemde hond zonder ingrijpende eigenaar op Jaymz gaat rijden, dan trek ik hem er wat hardhandiger af. En jaag ik hem weg. En ik had die eigenaar ook flink toegesproken omdat die haar hond op jouw honden af laat "stormen" en niet terugroept. Terwijl jouw hond aan de riem is.
Idem :ok:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind ook dat jij enorm beleefd ben gebleven. Ik snap niet echt wat dat mens bezield om haar hond op een aangelijnde Argentijnse Dog te laten rijden (dat is Quasar toch?). En niet om te zeggen dat die nou allemaal agressief zijn hoor, maar je houd er toch wel rekening mee dat dat wel het geval KAN zijn?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Sowieso laat jij je hond niet roekeloos afdenderen op een andere hond :19: al helemaal niet als die aan de lijn zit, en al helemaal niet als jouw hond asociaal gedrag vertoont.
Onze staffordreu is ontzettend mild kwa gedrag maar een rijdende andere reu :N: zou ik niet graag tegen komen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Laatst greep een Boxer Saar. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt hoor, dus misschien is dat een kanttekening. Maar als het baasje er niet bij was geweest had ik beslist niet geweten wat ik ermee moest doen.

Ik greep Saar, en probeerde Boxer er vanaf te houden, ondertussen tegen Saar roepend dat ze moest stoppen (waarmee??? met zichzelf verdedigen?).
Nou ja, eind goed, al goed. Geen gaten. Wel bloed, maar dat kwam omdat Boxer zichzelf door de lip had gebeten. Tien meter verder was Saar alweer normaal.

Heeft niets met jouw verhaal te maken, maar als Quasar op mijn meisjes duikt hoop ik wel dat jullie erbij zijn. Ik durf hem er zelf beslist niet af te halen. Gelukkig zullen mijn meisjes ook nooit zomaar op Quasar af denderen.

Volgens mij doen jullie het goed :wink:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb er totaal geen probleem mee om aan andermans hond te zitten :neenee: . Niet alleen om te aaien, maar ook niet om een opdringerig geval van mijn hond af te halen.
Als de baas van die hond daar moeite mee heeft dan is dat toch echt zijn of haar probleem. Ik laat mijn hond niet in de stress raken omdat een andere hond zonodig zijn of haar dingetje wil doen en de baas (op dat moment) niet in staat is om in te grijpen of dat niet wil.

Omgekeerd mag iedereen mijn honden (op een normale manier) aanpakken als dat nodig is. Als ik iets te ver weg ben om direkt in te grijpen bv.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”