Ik was wat later als gepland, had de afslag gemist

Het volgen ging goed, alleen vond ik Biène wat slordiger dan normaal. Van links naar rechts omzetten weer een tweede commando nodig

Af tijdens het volgen was prima, vooruitsturen super!

Daarna door naar het zoeken. Biène had vandaag een dwarse bui, wat zich uitte in op d'r gemakje pissen in het zoekveld

De toestellen gingen redelijk. Wel weer halverwege de trap springen (maandag in de vergadering nu echt eisen dat dat toestel onderhand gebouwd gaat worden zodat ik het vaker kan oefenen), afloop deed ze wel netjes. Boven de haag een elastiek gespannen omdat ze anders altijd steunt op vreemd terrein, nu gewoon ruim eroverheen.
Daarna op weg voor het speuren. Ik ben nu sinds een paar weken aan het slepen met pens en ik was benieuwd hoe ze het nu zou doen. Nou...ongelooflijk!

Ze speurde zeer rustig

Bij terugkomst op het terrein mocht ik gelijk voorwerp localiseren. Nou...dat ging dus niet goed.

Ze was dwars, rende onder mijn appèl uit, vond de voorwerpen wel maar verwees ze niet, kortom....dat kon beter.

Na wat gegeten te hebben was het tijd voor het persoonrevieren. Gelukkig ging dit prima! Ze maakte mooie slagen en had de man (die behoorlijk verstopt zat tussen de struiken) zo gevonden.

Ze had goed aangeblaft, dus dik tevreden over deze oefening.
Nu bleef alleen het sorteren nog over.
Ze hadden een bak waar de buisjes behoorlijk "diep" inlagen, Biène zou dus echt goed vast moeten pakken om ze eruit te halen. Aangezien ik daar ook vooral op aan het trainen ben even overlegd wat ik wilde. Geen beluchte buisjes (dat geloof ik allemaal wel straks) maar puur oppakken en apporteren.
De eerste keer aarzelde ze (oei..te moeilijk...laat maar) maar na een duidelijk VAST #$%$# koos ze eieren voor haar geld en probeerde ze het opnieuw. En vanaf dat moment heeft ze ieder buisje goed uit de bak gepakt en geapporteerd. Bek er goed overheen zetten, knijpen met haar kiezen

Al met al een dag met wisselend resultaat op de onderdelen, maar wel weer zeer leerzaam.
Dat Biène dwars was bleek wel wanneer ik haar uit de auto wilde halen. Ik heb haar er 4x uit moeten trekken omdat madam weigerde eruit te komen (grommmmmmm)