Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bewust overreden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Hond bewust overreden

Ongelezen bericht door Lemuria »

Eerst rijdt de Duitse politie bewust over een hond heen en vervolgens moet de eigenaresse een boete betalen voor de opgelopen schade aan de dienstauto. De 65-jarige vrouw kreeg een rekening van meer dan 2500 euro, aldus de Duitse krant Hamburger Abendblatt vandaag.

Hond Robby was op oudejaarsavond losgebroken en de straat op gerend. De politie kon naar eigen zeggen het dier niet vangen of neerschieten. Omdat de hond een gevaar vormde voor het verkeer, besloten de agenten hem te overrijden. De vrouw draait nu op voor de reparatiekosten van het voertuig.

Volgens een woordvoerder van de politie valt er juridisch gezien niets aan te merken op het opleggen van de boete: "Maar uit menselijk oogpunt is het natuurlijk een wreed verhaal." De zaak wordt nog een keer onderzocht.
Wow.

Ok, ik snap dat een loslopende hond (waarschijnlijk in paniek door het vuurwerk?) een gevaar voor het verkeer kan opleveren, maar om hem dan doelbewust te overrijden en dan ook nog het bazinnetje een boete te geven omdat je dat zelf met je ongevoelige harses zo nodig wou...Daar breekt m'n klomp van.
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Re: Hond bewust overreden

Ongelezen bericht door Ceseman »

Ik las het net in de krant.
Bizar :80:
En stug blijven volhouden dat de politie je beste vriend is.... :hmmm:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat van beste vriend dat was vroegah, tegenwoordig kun je maar het beste uit hun buurt blijven :ugh: :piew:
als het goed is is ze verzekerd, maar toch :S:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik krijg hier een heel naar en dubbel gevoel bij.

Als ik nu op de weg zou rijden met mijn 3 kids in de auto en ik rijd ergens en ik moet ineens uitwijken voor een hond die losgebroken is (is je eerste reactie voor wat dan ook) en ik verlies daardoor 1 van mijn kinderen omdat ik tegen een boom/auto of wat dan ook aanknal :80: Tja dan zou ik ook liever hebben gehad dat de politie de hond zou hebben aangereden.

Zou het mijn eigen hond betreffen die losgebroken is, ja ik zou het verschrikkelijk vinden maar als mijn verstand zich weer bij elkaar gepakt zou hebben het wel kunnen begrijpen al zou ik liever zien dat ze daar wat anders op zouden bedenken (wat weet ik ook ff niet) . Behalve de schade dan. :scratch: Daarvoor melden ze zich maar bij hun eigen verzekering lijkt mij. Zij kiezen voor een rigoreuze "oplossing" hoe gaat dat dan als men iemand achtervolgt en tijdens de achtervolging krijgen ze een ongeval.? Dan is de schade toch ook voor hen?

Zielig hoor. En haar hond kwijt, en ook nog eens een boete van 2500 :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mcmaro
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse Bassethound

Ongelezen bericht door mcmaro »

S@ndr@ schreef:dat van beste vriend dat was vroegah, tegenwoordig kun je maar het beste uit hun buurt blijven :ugh: :piew:
Nu is het "die pet past iedereen" en dan krijg je dit! :denken:
S@ndr@
Zeer actief

smoekie schreef:Ik krijg hier een heel naar en dubbel gevoel bij.

Als ik nu op de weg zou rijden met mijn 3 kids in de auto en ik rijd ergens en ik moet ineens uitwijken voor een hond die losgebroken is (is je eerste reactie voor wat dan ook) en ik verlies daardoor 1 van mijn kinderen omdat ik tegen een boom/auto of wat dan ook aanknal :80: Tja dan zou ik ook liever hebben gehad dat de politie de hond zou hebben aangereden.

Zou het mijn eigen hond betreffen die losgebroken is, ja ik zou het verschrikkelijk vinden maar als mijn verstand zich weer bij elkaar gepakt zou hebben het wel kunnen begrijpen al zou ik liever zien dat ze daar wat anders op zouden bedenken (wat weet ik ook ff niet) . Behalve de schade dan. :scratch: Daarvoor melden ze zich maar bij hun eigen verzekering lijkt mij. Zij kiezen voor een rigoreuze "oplossing" hoe gaat dat dan als men iemand achtervolgt en tijdens de achtervolging krijgen ze een ongeval.? Dan is de schade toch ook voor hen?

kogel kost een kwartje :U:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

S@ndr@ schreef:
smoekie schreef:Ik krijg hier een heel naar en dubbel gevoel bij.

kogel kost een kwartje :U:
Snap het zelf eerlijk gezegd ook niet hoor. Je hoort en of leest wel eens verhalen dat er ergens iets losgebroken is en dan volgen ze het betreffende dier en zetten ze de omgeving af en komt er iemand met een verdovingsgeweer om het dier neer te halen :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

het is toch wat, ze hadden het verkeer ook rustiger kunnen laten rijden, en dan proberen met de verdoving. achja ik weet het niet... ik vind het wel sneu voor het baasje zeker nu ze ook nog moet betalen ervoor. dan kunnen ze wel zeggen dat ze dan maar beter op had moeten letten maargoed het kan toch een keer gebeuren dat zon hond er vandoor gaat. erg sneu
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Te gek voor woorden :piew:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik schijt sowieso 7 kleuren van politie en mijn honden. Ik loop er met een grote boog omheen en ik wil totaal niet de aandacht op mij vestigen. Waarom weet ik niet eens maar ik voel me niet veilig bij politie. Ik heb het idee dat als je kop ze niet aanstaat je minstens een boete krijgt voor iets waar je het bestaan niet van wist of anders lokken ze wel iets uit waardoor ze een reden hebben om je een bekeuring te geven.

Ooit werd ik vreselijk gebumperkleeft door een politieauto. Ik dacht dat ze er langs wilden dus sloeg zonder na te denken een straat in om ze even voorbij te laten. Helaas, verboden in te rijden dus een dikke bekeuring. :kotz: Ze reden letterlijk 3 meter achter me en het leek dus echt alsof ik aan de kant moest gaan. Ook reed ik een keer met Eva in de auto rond. STOPPEN! Huh? :denken: Is er iets? Je rijdt te langzaam? Te langzaam? Ja, je bent handsfree aan het bellen wat we heel netjes vinden maar je rijdt daardoor te langzaam dus bellen beinvloed bij jou de rijsnelheid. :denken: Ik zeg, nou nee, de bocht was scherp, er reed verder niemand en kijk, ik heb een hondje van 8 weken in de auto. Ja meneer, leuk bedacht maar wij hebben ook hondjes in de auto en rijden wel gewoon door. :kotz: Je hondje zit niet vast zien we? Dat is verboden! Bellen in de auto handsfree mag wel, maar het beïnvloed je snelheid dus 139 euro AUB! :eek:

Bij mij gaat dus altijd alles mis als ik iets met politie te maken heb al heb ik zelf geen idee van wat ik verkeerd doe op dat moment. :U:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Marc, je bent gewoon een crimineeltje.... :J:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

thom schreef:Marc, je bent gewoon een crimineeltje.... :J:
Nee de politie is eng tegenwoordig :N: , ik heb precies hetzelfde sentiment :roll:
als je iet echt iets hebt gedaan dan gaan ze net zolang zoeken tot ze iets vinden :oeps:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Als jullie nou gewoon als nette burgers een Golden Retriever hadden gekocht, was er heul niets aan 't handje geweest :hmmm:.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... =brandweer" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:
Nee de politie is eng tegenwoordig :N: , ik heb precies hetzelfde sentiment :roll:
als je iet echt iets hebt gedaan dan gaan ze net zolang zoeken tot ze iets vinden :oeps:
Helemaal mee eens! Toch is mijn vorige hond (tosa) ooit uitgebroken tijdens een hele erge storm waarbij m'n volledige poort er uit was gewaaid.
Hij stond vooraan de straat en liet niemand meer in en uit dus zijn ze met 4 man politie gekomen. Toevallig was ik niet thuis.
Leuk spelletje, van de kerels die achter je aan komen rennen en drukte maken vond de hond. Even laten zien dat ik toch veel sterker en sneller ben :wink: Na een tijdje kwam de buurvrouw naar buiten met een koekje en ie zo mee de tuin in gelopen; maar ze hadden hem natuurlik zo af mogen schieten...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:
Helemaal mee eens! Toch is mijn vorige hond (tosa) ooit uitgebroken tijdens een hele erge storm waarbij m'n volledige poort er uit was gewaaid.
Hij stond vooraan de straat en liet niemand meer in en uit dus zijn ze met 4 man politie gekomen. Toevallig was ik niet thuis.
Leuk spelletje, van de kerels die achter je aan komen rennen en drukte maken vond de hond. Even laten zien dat ik toch veel sterker en sneller ben :wink: Na een tijdje kwam de buurvrouw naar buiten met een koekje en ie zo mee de tuin in gelopen; maar ze hadden hem natuurlik zo af mogen schieten...
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”