Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mirto en jachttraining; ik ben benieuwd!

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Mirto en jachttraining; ik ben benieuwd!

Ongelezen bericht door Moon »

Het begint pas over veertien dagen, maar ik heb er veel zin in!
Ik ben Dante gewend; een rustige werker. Als er iets te apporteren valt is hij er als de kippen bij, dus wél enthousiast, maar beheerst. Het was niet moeilijk om hem steadiness te leren bijv. Wel een uitdaging om hem voldoende te motiveren; dummies bijv. vond hij maar weinig de moeite waard om te halen :wink: Maar uiteindelijk deed en doet hij het wel :ok:
Ik sta nu voor een andere uitdaging; om Mirto in de hand te houden :N: :mrgreen: . Ik hoef mijn hand maar in mijn zak te doen (tennisbal, bal, bál?) of mijn rugzakje open te maken (dummy, dúmmy??) of er komt een wit/oranje wervelwind aanrennen die alles doet wat "jachttrainings-god" verboden heeft :mrgreen: . Hij jumpt (héél hoog; gelukkig alleen maar naast me :roll: ),keft, huilt en als hij dat allemaal van mij niet mag (bal of dummy gaan weer weg :pffff: ) dan gaat hij naast me zitten klappertanden :roll: :smile:
En zie dan maar kans om niet in de lach te schieten als je naast je kijkt :mrgreen: Ik heb het voor elkaar gekregen dat hij wacht tot ik de dummy gegooid of weggelegd heb (trillen, klappertanden :roll: ) Bij het bevrijdende commando rent hij als een speer om het apport te halen en rent even hard weer terug. Netjes afgeven is er (nog) niet bij; ik heb gemerkt dat ik pas op het laatste moment mijn handen moet uitsteken, want doe ik dat te snel dan gooit hij de dummy alvast op de grond :roll: . Weet ik het goed te timen, dan kan ik hem nèt opvangen :wink: . En als ik niet uitkijk is het dan weer júmp, júmp :cheer: :mrgreen: .
Verloren zoek is ook zoiets.. Keihard racen door de struiken en dan vangt je neus bij toeval het apport :roll: :mrgreen: . Zooo'n verschil met Dante die op zijn gemak heen en weer draaft :wink: .
Ik moet ook goed opletten als ik ze beiden laat zoeken (twee dummies op verschillende plekken) want als Mirto het eerst 'zijn buit' gevonden heeft is hij er niet te beroerd voor om deze uit zijn bek te laten vallen als hij ziet dat Dante de zijne nog niet heeft; dan wil hij wel 'Dante een handje helpen' :roll: (die daar echt niet op zit te wachten natuurlijk :pffff: :mrgreen: ).
Dus jachttraining met Mirto wordt, zoals ik al zei, een uitdaging :wink: . Maar het is wel heerlijk trainen met zo'n fanatiekerd :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Re: Mirto en jachttraining; ik ben benieuwd!

Ongelezen bericht door Hamilton »

Moon schreef: Dus jachttraining met Mirto wordt, zoals ik al zei, een uitdaging :wink: . Maar het is wel heerlijk trainen met zo'n fanatiekerd :ok:
oh Marijke, ik zie het al helemaal voor me met zo'n springveer :D
succes met trainen en geniet van je fanatieke mannetje :I:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Oh ik zie het al helemaal voor me, mijn rood-witte monster is ook zo'n fanatiekeling als het gaat om (beginnetje van) jachttraining. Als ik de rugzak mee heb op wandeling is ie niet bij me weg te slaan, want OOOOH daar zou wel eens een dummie, of de wubba in kunnen zitten :') En dat springen herken ik ook heel erg haha, het enthousiasme spat er van af :lol1:

Ik kreeg toevallig net een mail van de jachtcommissie van de welsh springer club, dat er wellicht, bij voldoende aanmelding, vanaf eind april toch weer gestart gaat worden met spaniel-jachttrainingen, dus ik herken je enthousiasme ;) Veel plezier en succes! Gaat vast helemaal goedkomen :D
Moon
Zeer actief

Hamilton schreef:
Moon schreef: Dus jachttraining met Mirto wordt, zoals ik al zei, een uitdaging :wink: . Maar het is wel heerlijk trainen met zo'n fanatiekerd :ok:
oh Marijke, ik zie het al helemaal voor me met zo'n springveer :D
succes met trainen en geniet van je fanatieke mannetje :I:
Ik hoop wel dat ik een trainer krijg die gezegend is met een dosis humor, want dat heb je wel nodig met zo'n hondje :ugh: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

grover schreef:Oh ik zie het al helemaal voor me, mijn rood-witte monster is ook zo'n fanatiekeling als het gaat om (beginnetje van) jachttraining. Als ik de rugzak mee heb op wandeling is ie niet bij me weg te slaan, want OOOOH daar zou wel eens een dummie, of de wubba in kunnen zitten :') En dat springen herken ik ook heel erg haha, het enthousiasme spat er van af :lol1:

Ik kreeg toevallig net een mail van de jachtcommissie van de welsh springer club, dat er wellicht, bij voldoende aanmelding, vanaf eind april toch weer gestart gaat worden met spaniel-jachttrainingen, dus ik herken je enthousiasme ;) Veel plezier en succes! Gaat vast helemaal goedkomen :D
Maar jij hebt dan ook een SPRINGER-spaniel, ik niet :smile:
Leuk dat je misschien ook gaat trainen. Ben benieuwd wat de specifieke training van een spaniel inhoudt. Dus ik hoop dat je erover komt vertellen!
Gr. Marijke
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Haha ja, hij doet zn naam er eer aan idd :')

Tja, ik ben ook wel benieuwd wat een specifieke spanieltraining is, ik zal er zeker verslag van doen tegen die tijd :D
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik krijg hier een beetje een déjà-vu gevoel bij :mrgreen: :smile:

Dit wordt een hele leuke training. :cheer:
De trainer moet wel een beetje gevoel voor humor hebben, maar zien hoe het plezier er af straalt zou toch moeten helpen :D
Zorg in ieder geval dat je zelf je plezier houdt!! :ok:

Waar ga je trainen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Ik krijg hier een beetje een déjà-vu gevoel bij :mrgreen: :smile:

Dit wordt een hele leuke training. :cheer:
De trainer moet wel een beetje gevoel voor humor hebben, maar zien hoe het plezier er af straalt zou toch moeten helpen :D
Zorg in ieder geval dat je zelf je plezier houdt!! :ok:

Waar ga je trainen?
Déjà-vu betreft Rana? Want Ita is naar mijn idee altijd tamelijk braaf toch bij trainingen?
Ik ga trainen bij een hondenschool waar ik al eerder met Dante getraind heb. De trainingslocaties zijn in de buurt van Delft en Den Haag. De eigenares van de school zit hier ook op het forum (of zat iig) dus ik moet op mijn woorden passen, haha. Toendertijd was zij mijn trainster, maar nu krijg ik ws. iemand anders, dus ben benieuwd!
Toen met Dante vond ik het erg leuk; niet allemaal zo 'strak', er kon veel. Werden ook leuke oefeningen gedaan :ok: Maar ik moest toen stoppen omdat de locaties gingen wisselen en ik er met ov niet meer kon komen.
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ja een déjà-vu vanwege Rana.
In het begin ben ik wel eens op mijn knieën naar de startplek gesleurd. :oeps:
En Rana vloog bij korte apporten met het al vastgepakte apport (konijn) over de kop bij het remmen :N:

Het bos kamde ze uit met een noodvaart ongeacht bomen of struiken, flankerend op de wind.
Volgens mij had ze dan nauwelijks ogen nodig :mrgreen: alles ging op verwaaiing.

Heb je een linkje van een site van die trainingsgroep? :D

Ita is inderdaad behoorlijk steady :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Ja een déjà-vu vanwege Rana.
In het begin ben ik wel eens op mijn knieën naar de startplek gesleurd. :oeps:
En Rana vloog bij korte apporten met het al vastgepakte apport (konijn) over de kop bij het remmen :N:

Het bos kamde ze uit met een noodvaart ongeacht bomen of struiken, flankerend op de wind.
Volgens mij had ze dan nauwelijks ogen nodig :mrgreen: alles ging op verwaaiing.

Ita is inderdaad behoorlijk steady :wink:
Ik weet nooit of ik linken mag plaatsen (ben pas een jaar of tien lid hier, dat scheelt :oeps: )?
Oo, Nettie, geweldig dat verhaal van Rana. Er staat me nog wat te wachten :N: :mrgreen:
Ik vraag me zelfs af of Mirto zoekt 'flankerend op de wind'. Volgens mij rent hij alleen als een wezenloos heen en weer :smile:
Idd dwars door bramenstruiken en zo... 's Avonds pluk ik hem; dorens :roll: .
Wat dat remmen betreft; zelfs bij een gewone wandeling ben ik mijn leven niet zeker als ik fluit. Mirto komt dan aan denderen en springt meestal náást me..... Maar niet altijd :N: :blauwoog:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:aahh, klinkt als een hond naar mijn hart, marijke :smile: :ok: .

wel verslag uitbrengen hier hoor, ik zit al plaatsvervangend te genieten :ok: !
Ik moet ook heel erg om hem lachen hoor! Het was wel wennen naast zo iemand als Dante :wink:
Maar de laatste cursus EG was niet echt ons 'ding'(van Mirto en mij). Dat gedoe van hem vind ik altijd wel grappig, maar de trainer dacht daar anders over :ugh: . Mirto en ik zijn overeen gekomen dat jachttraining meer 'op ons lijf geschreven is' :pffff: .
Ook een voordeel; Dante mag mee :cheer: . Ik voelde me altijd zo schuldig als ik Dante achterliet om met Mirto te gaan trainen :ugh: . Net of hij er niet meer toe doet of zo :cry: .
Ik zal verslag uitbrengen, en ik beloof eerlijk te zijn :engel:
Gr. Marijke
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Trainer moet in ieder geval trots zijn op een Bracco in zijn of haar groep :pffff:
Lijkt me juist een heerlijke uitdaging, juist omdat hij zo graag wil. Heb je een hond met maar weinig passie, is er ook weinig aan, toch?
In ieder geval heel veel plezier :wink: :ok:
Moon
Zeer actief

TeamWork schreef:Trainer moet in ieder geval trots zijn op een Bracco in zijn of haar groep :pffff:
Lijkt me juist een heerlijke uitdaging, juist omdat hij zo graag wil. Heb je een hond met maar weinig passie, is er ook weinig aan, toch?
In ieder geval heel veel plezier :wink: :ok:
Kijk, en zo is 't maar net :pffff: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Hondenschool "Geordi" http://www.geordi.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef: Ik vraag me zelfs af of Mirto zoekt 'flankerend op de wind'. Volgens mij rent hij alleen als een wezenloos heen en weer :smile:
Idd dwars door bramenstruiken en zo... 's Avonds pluk ik hem; dorens :roll: .
Wat dat remmen betreft; zelfs bij een gewone wandeling ben ik mijn leven niet zeker als ik fluit. Mirto komt dan aan denderen en springt meestal náást me..... Maar niet altijd :N: :blauwoog:
Ita gaat ook dwars door de bramenstruiken.
Daar haal ik ook dagelijks een hoop dorens uit.
Zij lijkt af en toe meer op een Springer Spaniel als ik haar door de bramen zie gaan :mrgreen:

Misschien moet je bij Mirto toch de remblokjes even na laten kijken :lol1:
Tegen je op springen is minder handig :wink:

Maar wel leuk dat hij aan komt denderen als je fluit :ok: :D

Leuke link van je trainingsschool!
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dat lijkt een leuke school, en zo te zien mag er gelachen worden :mrgreen: :wink:
Heel veel succes en plezier, ik ben benieuwd :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moon
Zeer actief

Jaap* schreef:Dat lijkt een leuke school, en zo te zien mag er gelachen worden :mrgreen: :wink:
Heel veel succes en plezier, ik ben benieuwd :ok:
Dat lachen vind ik idd wel belangrijk :wink:
Ik ben niet zo'n ambitieus type en ben niet persé uit op diploma's en zo. Maar ik wil wel serieus met hem aan het werk hoor, niet alleen maar lachen :wink: . U hoort nog van ons :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

ben benieuwd!!
dat op je knieen mee gesleurd worden... herkenbaar, maar bij mij was het op mn achterwerk! hij wil zo graag, kan niet wachten tot hij mag. en dan in 1 streep er heen dtuiven dwars door alles heen dat ik plaatsvervangende pijn krijg en boris? is alleen maar blij!

ook wij beginnen binnenkort weer! heb er zin in. 'gewone'cursus is ook erg leuk, maar bij jacht is boris helemaal in zijn element dus nog leuker! vooral als er een beetje water aan te pas komt....
ranetje
Zeer actief

Ben je al naar de training geweest?
Ik ben helemaal niet nieuwgierig hoor :8): :D
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Ben je al naar de training geweest?
Ik ben helemaal niet nieuwgierig hoor :8): :D
Leuk dat je ernaar vraagt :ok:
Ik ben idd geweest, maar heb nog geen tijd gehad om verslag te doen! Ik had het nogal druk van de week :F:
Maar ik ga het nu goed maken :mann:
Zie nieuw topic:
http://www.hondenforum.nl/plaza/jacht-e ... 14003.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Marijke
Afbeelding
labberdebab
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door labberdebab »

Ik heb afgelopen zaterdag Mirto mogen ontmoeten en weer even geknuffeld met Dante. Heerlijke honden heb je Marijke!!

En ehm die dosis humor...ik zeg altijd tegen mijn instructeurs dat als ze deze niet hebben ze weer mogen gaan. We staan er voor onze plezier, voor jullie plezier. Prestatie gericht kan altijd nog :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”