Wat als......
Layla werd zoals pas in het topic waar de foto's van 2 jaar geleden nog terug kwamen, niet optimaal verzorgd, al bleek gewoon uit de gesprekken met de mensen waar ze woonde dat zij dat totaal niet zo zagen.
Gelukkig is ze zonder heisa teruggekomen, maar sindsdien eigenlijk nooit meer een pup uit durven plaatsen.
Wat is de rechtspositie die je hebt als fokker in zo'n situatie, dus met contract voor 1 nest (waarbij ik bij Layla ook nog de kosten voor de DA droeg en het voer leverde zolang als dat ze niet overgeschreven was op haar naam)
Mag ik als fokker eisen hoe er met de hond omgegaan wordt (mishandeling natuurlijk even er buiten gelaten, maar in de ogen van de mensen waar Layla leefde had ze het super), op welke leeftijd en hoe vaak, hoe lang etc er mee gelopen, gefietst wordt, of ze binnen, of buiten gehouden wordt (in geval van Layla zat ze bv wat ik later hoorde op oudjaar gewoon in de tuin met de baasjes op stap en in de tuin kon ze op het dak van het tuinhuisje/de schuur springen, iets wat ze al vanaf 6 mnd scheen te doen)
Bij Layla was uiteindelijk duidelijk dat ze amper mee is wezen wandelen, want aan de lijn lopen beheerste ze totaal niet ondanks dat ze in een woonwijk opgegroeid is
Oftewel hoe zit het met het eigendom, er is een contract, maar kan ik haar als fokker dan ook ieder gewenst moment opeisen als iets me niet lekker zit of heeft de verzorger ook nog rechten zoals normaal gezien bij betalen van alle kosten dat die verzorger dan na x aantal weken eigenaar wordt en dat ik als fokker naar mijn hond kan fluiten.....