Mina moet afvallen. Eigenlijk al een tijdje, maar het lukt maar niet zo goed, grotendeels door gebrek aan kennis.
Door omstandigheden lukt het me niet om vaker op een dag te gaan wandelen, wel zou ik dit eenmaal in de week kunnen doen, voor een veel langere tijd. Verder over de dag verdeeld wordt ze wel uitgelaten natuurlijk, maar niet echt gebaseerd op het afvallen.
Ze is nu 7 jaar.
Mina krijgt nu Rodi KVV compleet (dit blijf ik geven omdat ze darmproblemen heeft en slecht reageerd op iets anders). Nu las ik dit op de site voerwijzer.nl
Mina weegt op dit moment 11 kg, maar ze moet rond 7/8 kg wegen.Volwassen hond 20-30 gram per kg lichaamsgewicht.
Actieve, levendige en kleine honden: tot zo’n 40 gram per kg lichaamsgewicht
Drachtige en zogende hond: 30-40 gram per kg lichaamsgewicht 1 of 2 keer per dag
Volgens de voerwijzer zou zij 220 gram per dag moeten krijgen.
Op dit moment krijgt ze 1/2 'hamburger' Rodi in de ochtend en 1 hele in de avond. Totaal dus 150 gram.
Ik ben dus een beetje in de war, omdat ze nog niet afvalt en omdat ik meer weet over mensen en afvallen dan over honden en afvallen. Ik heb daardoor een aantal vragen.
1. Kan het zijn dat ze niet afvalt, omdat ze te weinig eet?
2. Na hoeveel tijd moet je voortgang zien bij Mina?
3. Als ik 1x per week echt ga bewegen met Mina, hoelang kan ze dit dan? 1 uur, 2 uur? Wat is haalbaar voor een hondje met overgwicht?
4. Wat is een haalbaar doel dat ik kan stellen voor haar? Een beetje hetzelfde als vraag 2, maar wat is haalbaar? Bijvoorbeeld 1 kg per week? Of 1 kg per maand?
Heel erg bedankt!